Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60/61 53X Diesel, Ahdinpuuhailuja ja teoriaakin

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • tommipommi
    replied
    Noilla lähtötasoilla, veikkaan että tästä tulee sellainen "kalsaripyykkiä ajomukavuudesta tinkimättä" -auto:think

    Leave a comment:


  • tuikku
    replied
    .
    Ponnistinpas tuossa lähtötason.
    Noin 380/720 lähti
    Tulos on ihan ok lähes neljä satkua ajetulle, jossa turbiini luistaa selvästi jo liikaa näille tehoille, alle kolmen tonnin se ei edes yritä pitää kunnolla, siksi vääntökäyrän huippu on, missä on.
    Sen pitäisi olla paljon alempana, alavääntöä ei ole rajattu mitenkään.
    Mutta ihan ok, mitenkään temppuilematta ponnistettu lähtötaso.
    Mitattu kolmos vaihteella, kun nelosella luistaa jo aivan hirveästi.
    Kolmonen ei ole enää näille tehoille paras mahdollinen, kun vedosta tulee liian lyhyt, teho/vääntö jää liian alas, mutta kun nyt oli pakko, niin jatkossakin tällä vaihteella, jotta vertailukelpoisuus säilyy.


    Leave a comment:


  • Kissvesala
    replied
    Originally posted by Heguli 31 View Post
    Tälle laatikko keskustelulle voisi avata ihan oman topiikin,kun tätä asiantuntevaa porukkaa tuntuu löytyvän.Eli miksi pilata hyvä ns.moottoritopiikki vääntämisellä "laatikko-osaamisesta".

    Ja näin tapahtui, uus ketju laatikoista täältä:

    Leave a comment:


  • Heguli 31
    replied
    Tälle laatikko keskustelulle voisi avata ihan oman topiikin,kun tätä asiantuntevaa porukkaa tuntuu löytyvän.Eli miksi pilata hyvä ns.moottoritopiikki vääntämisellä "laatikko-osaamisesta".

    Leave a comment:


  • tuikku
    replied
    .
    Pikkuisen ennustaisin, että +500,ssa jo ensimmäiset moottorivauriot nähdään.
    Lämpökuorma
    Syöttömäärät on jo niin suuria, että pidemmässä rasituksessa takimmaiset sylinterit kuumenee liikaa. Maantiellä paketti kestää siksi, että max rasitukset on niin lyhkäisiä, vauhtia kertyy niin äkkiä ihan älyttömästi. Omassa mersussa 0-200 kesti noin 15s.

    Noin 400 on hyvä teho, riittää.
    Ei ole olemassa sellaista ajotilannetta maantietllä, ettei jokaisessa mahdollisessa tilanteessa reilusti riittäisi ja tekniikka näyttäisi sen vielä kestävänkin.

    Muttamutta, kun pihassa on nyt jo viides sellainen, niin sitä kuitenkin kaipaisi jotain muuta jo.
    Ja näyttää vahvasti siltä, että näissä tuplaturboissa saa sellaisen sadan hv,n loikan tehtyä aika helpolla, sitä suurempaa ahdinta suurentamalla. No, sellaisella 60-65mm pakosiivellä varustetulla ahtimella saa kaiken vakiosta ruiskutusjärjestelmästä jo irti, katsotaan, mihin se riittää.
    Aika näyttää

    Ensin laatikko menee vahvistukseen, maanantaina Siekkiselle, sitten ahdinmuutos, Pro turbon kanssa olen aiheesta jo keskustellut, eiköhän se paketti sinne mene, tarkoitus olisi sellainen "avaimet käteen - muutos, kohtuu hinnalla", Käytetyt osat on siis ihan "tavallisia", ei mitään (kallista ja ) eksoottista.
    Lukkoperä siirtyy entisestä rottelosta.

    Leave a comment:


  • Jusu^
    replied
    Originally posted by exautisti View Post
    Niinhän te luuletta,mutta kun se viissataa heppanen kun ei kuukauden päästä kule niiku yhtään mihinkään,että mitähän sitä pitäis tehä et pääsis kuuteen sataan:think
    Näinpä se menee.. mutta eron kyllä huomaan kun käy ~400hv 35d:n puikoissa

    Leave a comment:


  • exautisti
    replied
    Niinhän te luuletta,mutta kun se viissataa heppanen kun ei kuukauden päästä kule niiku yhtään mihinkään,että mitähän sitä pitäis tehä et pääsis kuuteen sataan:think

    Leave a comment:


  • AiM
    replied
    Originally posted by -rik View Post
    Antin (aj-tech) autosta on otettu yli 500 ilman kaasuja, vääntö oli luokkaa 1200nm tjsp. Kyseessä siis 335d pietzo.
    Huhut hevosmiesten tietotoimistossa kertoi yli 550hp ja yli 1300nm -liekkö sit kaasuilla. :think

    500hp on myös se raja mikä itselle riittäisi -ensi viikolla selviää kuinka kaukana ollaan ja voipi alkaa mittaileen sekä suunnittelemaan seuraavia siirtoja.

    Leave a comment:


  • Whispi
    replied
    Originally posted by -rik View Post
    Antin (aj-tech) autosta on otettu yli 500 ilman kaasuja, vääntö oli luokkaa 1200nm tjsp. Kyseessä siis 335d pietzo.
    Ok, tämä aukko oli vielä meikäläisen sivistyksessä

    Leave a comment:


  • -rik
    replied
    Originally posted by Heguli 31 View Post
    Mitähän max.vääntö on ollut?
    Antin (aj-tech) autosta on otettu yli 500 ilman kaasuja, vääntö oli luokkaa 1200nm tjsp. Kyseessä siis 335d pietzo.

    Leave a comment:


  • Heguli 31
    replied
    Originally posted by Kissvesala View Post
    Ei ole solenoidi suuttimilla saatu edes kaasulla.
    Pietsoilla olevasta on menny se raja vasta rikki ja myös ilman kaasua.
    Mitähän max.vääntö on ollut?

    Leave a comment:


  • Kissvesala
    replied
    Originally posted by Whispi View Post
    Eipä ole viittäsataa saatu ilman ilosia kaasuja. Ja väittäisin että riihitonttu ei lähde sille linjalle.
    Ei ole solenoidi suuttimilla saatu edes kaasulla.
    Pietsoilla olevasta on menny se raja vasta rikki ja myös ilman kaasua.

    Leave a comment:


  • Whispi
    replied
    Originally posted by hatemi View Post
    Kunnes se propelihattu alkaa taas pyöriä päässä, ja projekti karkaa laukalle.

    Been there. Done that

    Ja onhan tuo 500 jo saavutettu eli eikös tavoitteen pitäisi olla enemmän
    Eipä ole viittäsataa saatu ilman ilosia kaasuja. Ja väittäisin että riihitonttu ei lähde sille linjalle.

    Leave a comment:


  • Mlatvala
    replied
    Viissataa riittänee kaks ahtimilliseen kolmilitraseen.

    Kuhan paketti vaan pysyy kasassa.

    Leave a comment:


  • hatemi
    replied
    Kunnes se propelihattu alkaa taas pyöriä päässä, ja projekti karkaa laukalle.

    Been there. Done that

    Ja onhan tuo 500 jo saavutettu eli eikös tavoitteen pitäisi olla enemmän

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎