.
Ponnistinpas tuossa lähtötason.
Noin 380/720 lähti
Tulos on ihan ok lähes neljä satkua ajetulle, jossa turbiini luistaa selvästi jo liikaa näille tehoille, alle kolmen tonnin se ei edes yritä pitää kunnolla, siksi vääntökäyrän huippu on, missä on.
Sen pitäisi olla paljon alempana, alavääntöä ei ole rajattu mitenkään.
Mutta ihan ok, mitenkään temppuilematta ponnistettu lähtötaso.
Mitattu kolmos vaihteella, kun nelosella luistaa jo aivan hirveästi.
Kolmonen ei ole enää näille tehoille paras mahdollinen, kun vedosta tulee liian lyhyt, teho/vääntö jää liian alas, mutta kun nyt oli pakko, niin jatkossakin tällä vaihteella, jotta vertailukelpoisuus säilyy.
Tälle laatikko keskustelulle voisi avata ihan oman topiikin,kun tätä asiantuntevaa porukkaa tuntuu löytyvän.Eli miksi pilata hyvä ns.moottoritopiikki vääntämisellä "laatikko-osaamisesta".
Tälle laatikko keskustelulle voisi avata ihan oman topiikin,kun tätä asiantuntevaa porukkaa tuntuu löytyvän.Eli miksi pilata hyvä ns.moottoritopiikki vääntämisellä "laatikko-osaamisesta".
.
Pikkuisen ennustaisin, että +500,ssa jo ensimmäiset moottorivauriot nähdään.
Lämpökuorma
Syöttömäärät on jo niin suuria, että pidemmässä rasituksessa takimmaiset sylinterit kuumenee liikaa. Maantiellä paketti kestää siksi, että max rasitukset on niin lyhkäisiä, vauhtia kertyy niin äkkiä ihan älyttömästi. Omassa mersussa 0-200 kesti noin 15s.
Noin 400 on hyvä teho, riittää.
Ei ole olemassa sellaista ajotilannetta maantietllä, ettei jokaisessa mahdollisessa tilanteessa reilusti riittäisi ja tekniikka näyttäisi sen vielä kestävänkin.
Muttamutta, kun pihassa on nyt jo viides sellainen, niin sitä kuitenkin kaipaisi jotain muuta jo.
Ja näyttää vahvasti siltä, että näissä tuplaturboissa saa sellaisen sadan hv,n loikan tehtyä aika helpolla, sitä suurempaa ahdinta suurentamalla. No, sellaisella 60-65mm pakosiivellä varustetulla ahtimella saa kaiken vakiosta ruiskutusjärjestelmästä jo irti, katsotaan, mihin se riittää.
Aika näyttää
Ensin laatikko menee vahvistukseen, maanantaina Siekkiselle, sitten ahdinmuutos, Pro turbon kanssa olen aiheesta jo keskustellut, eiköhän se paketti sinne mene, tarkoitus olisi sellainen "avaimet käteen - muutos, kohtuu hinnalla", Käytetyt osat on siis ihan "tavallisia", ei mitään (kallista ja ) eksoottista.
Lukkoperä siirtyy entisestä rottelosta.
Niinhän te luuletta,mutta kun se viissataa heppanen kun ei kuukauden päästä kule niiku yhtään mihinkään,että mitähän sitä pitäis tehä et pääsis kuuteen sataan:think
Näinpä se menee.. mutta eron kyllä huomaan kun käy ~400hv 35d:n puikoissa
Niinhän te luuletta,mutta kun se viissataa heppanen kun ei kuukauden päästä kule niiku yhtään mihinkään,että mitähän sitä pitäis tehä et pääsis kuuteen sataan:think
Antin (aj-tech) autosta on otettu yli 500 ilman kaasuja, vääntö oli luokkaa 1200nm tjsp. Kyseessä siis 335d pietzo.
Huhut hevosmiesten tietotoimistossa kertoi yli 550hp ja yli 1300nm -liekkö sit kaasuilla. :think
500hp on myös se raja mikä itselle riittäisi -ensi viikolla selviää kuinka kaukana ollaan ja voipi alkaa mittaileen sekä suunnittelemaan seuraavia siirtoja.
Leave a comment: