Originally posted by casino
View Post
E60/61 53X Diesel, Ahdinpuuhailuja ja teoriaakin
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
.
Kyllähän se varmaan on, minulle, vanhalle riihitontulle riittää ihan se 500 sivistynyttä hevosta.
Hiukan on ollut alkuvaikeuksiakin.
Jarrut ja alusta pitää saada ennen ahdinmuutosta kuntoon, siinä on hiukka vaikeuksia, etupään vapina jarrutuksessa ei vaan ota loppuakseen. Toinen takapään ilmapusseista vuotaa.
Pitkään piti kynsiä purra, ennen kuin hoksasin, että autoon on vaihdettu 530,sen suuttimet, nekin pitää siis päivittää. Eikä "vian" hoksaaminenkaan ihan helppo synnytys ollut, tehoa kuitenkin ihan ok.
No, nyt pelaa paremmin, kun suutinkartta on pienempien suuttimien 530,stä.
Koska maailma on turhaa tietoa jo täynnä, päätin sitten itsekkin laittaa korteni kekoon ja vaihteeksi mitata tehot.
390 lähti kitkarenkailla ja kolmosvaihteella, ilman lukkoa.
Arvioisin, että pikkuisella panostuksella olosuhteisiin, olisi nelisatanen näillä pienemmilläkin suuttimilla rikkoontunut. En kehdannut, kun sillä ei sen suurempaa merkitystä ole, ainoastaan että "hauska on tietää"....
Tuossapa turhakkeen lappu.
Leave a comment:
-
-
Antin oma autohan taitaa olla melko menijä 565\1300..jututin heppua tänään kun luki vikakoodit mun kotterosta
Leave a comment:
-
-
Originally posted by tuikku View Post.
E minua häiritse.
Mukava on hyvistä tuloksista lueskella.
Tuollainen tuli raapusteltua äkkiseltään kasaan.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by AiM View PostPullonkaula on juurikin vakio pakopuoli jonne ei mitään merkittävää hukkaportin suurennusta 10->14mm lukuunottamatta ole tehty. Ei ulkoista porttia.
Pumpusta on lähtöreikä porattu suuremmaksi, muuten täysin vakio R90.
Seuraavaksi työn alle menee juurikin ison ahtimen pakopuoli...
"Vakioon" (eli kaikki muut tehty pl.ohjelma) nähden 0-200kmh 27,66s -> 15,87s.
Ja kyllä, oma topicci tarttee pistää pystyyn ja poistua hämmentämästä tuikun topiccia.
Ahdinkompinaatiota/hukkaporttia tässä itsekkin ihmettelen mitä noille vakioille alkaa tekemään. Mulla vielä vanhempi pre-LCI, joten tuskin edes noihin sun saavuttamiin lukemiin tulee pääsemään tai ainakaan haaveiltuun 500hv rajapyykkiin... odotellaan Tuikun pioneeri-infoa.Onko tuo pumpun lähtöreiän poraus toteutettu Antin toimesta? Oli joskus jo aiemmin puhetta, että saisivat modattu pumppuakin suurempi tuottoiseksi ja oiskohan sitten tuo pelkkä poraus kyseessä vai lisäksi myös muuta? 35D Solenoidisuuttimet saa käsittääkseni myös modattua isompi tuottoisiksi.
Muutenhan on perusmodit vastaavat itselläkin; iso cooleri, 3,5" RST downpipe vaihdelaatikon takapuolelle saakka + 3" RST loppuputki, jne.Last edited by ///THe; 14-10-2015, 17:55.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Hjördis View PostErinomaisia lukuja olette saaneet aikaan käyttämättä ylimääräisiä nesteitä tai kaasuja ja todella hienon käyrän!! Ilman muuta topici tästä autosta nopeasti pystyyn!
Onko niin että ison ahtimen pakopuolelle ei ole tehty mitään suurennoksia tai leikkauksia eikä ulkoista hukkaporttia ole käytössä? Ja toi R90 pumppu on vissiin solenoidi x35d vakio pumppu?
Pullonkaula on juurikin vakio pakopuoli jonne ei mitään merkittävää hukkaportin suurennusta 10->14mm lukuunottamatta ole tehty. Ei ulkoista porttia.
Pumpusta on lähtöreikä porattu suuremmaksi, muuten täysin vakio R90.
Seuraavaksi työn alle menee juurikin ison ahtimen pakopuoli...
"Vakioon" (eli kaikki muut tehty pl.ohjelma) nähden 0-200kmh 27,66s -> 15,87s.
Ja kyllä, oma topicci tarttee pistää pystyyn ja poistua hämmentämästä tuikun topiccia.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Supra^ View PostMikä pumppu muuten M550d:ssä (racedieselillä?) on, ja mistä autosta voisi löytyä R105-pumppu?
Cummins puolelta löytyy isompia CP3 pumppuja, mutta ne eivät käyttöakseliltaan passaa enään M57 ketjupyörään ja R90 pitäisi riittää päälle 500hp ainakin piezojen kanssa.
Leave a comment:
-
-
Mikä pumppu muuten M550d:ssä (racedieselillä?) on, ja mistä autosta voisi löytyä R105-pumppu?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by AiM View PostTuollaiset tehon kannalta oleelliset jutut tuli tehtyä;
-huolletut ahtimet billet kompuroilla, isossa ahtimessa isompi kompura
-3,5" downpipe
-102x350x550mm cooleri
-egr poistettu kokonaan
-R90 pumppu
-uudet öljyt, jäähdytinnesteet, suodattimet (pa/öljy/ilma)
-pakoputken ja painepuolen kuristuksia yritetty vähentää
-AJ-Techin softa ilman mitään erityistoiveita
Siihen päälle sitten voimansiirron/alustan/jarrujen täydellinen läpikäynti jotta voisi huolettomasti käyttää autoa siihen mihin se on tarkoitettu.
Jahka tästä henkisestä krapulasta toipuu sekä keksii kuville järkevän tallennuspaikan, niin tartteepa raapustella showroom tai projektitopic.
Onko niin että ison ahtimen pakopuolelle ei ole tehty mitään suurennoksia tai leikkauksia eikä ulkoista hukkaporttia ole käytössä? Ja toi R90 pumppu on vissiin solenoidi x35d vakio pumppu?
Leave a comment:
-
-
-huolletut ahtimet billet kompuroilla, isossa ahtimessa isompi kompura
-3,5" downpipe
-102x350x550mm cooleri
-egr poistettu kokonaan
-R90 pumppu
-uudet öljyt, jäähdytinnesteet, suodattimet (pa/öljy/ilma)
-pakoputken ja painepuolen kuristuksia yritetty vähentää
-AJ-Techin softa ilman mitään erityistoiveita
Siihen päälle sitten voimansiirron/alustan/jarrujen täydellinen läpikäynti jotta voisi huolettomasti käyttää autoa siihen mihin se on tarkoitettu.
Jahka tästä henkisestä krapulasta toipuu sekä keksii kuville järkevän tallennuspaikan, niin tartteepa raapustella showroom tai projektitopic.
Leave a comment:
-
-
[QUOTE=AiM;3628245]Ei pidä uskoa huhupuheita -laiskahan tuo on...
47hp uupuu joten turbiini/pakopesäkaupoille[/QU
Onko tuo lappu sinun autosta?
Mitä sille on tehty kun noin on vetoja saatu.?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by AiM View PostHuhut hevosmiesten tietotoimistossa kertoi yli 550hp ja yli 1300nm -liekkö sit kaasuilla. :think
500hp on myös se raja mikä itselle riittäisi -ensi viikolla selviää kuinka kaukana ollaan ja voipi alkaa mittaileen sekä suunnittelemaan seuraavia siirtoja.
Leave a comment:
-
Leave a comment: