memebuy23buy

E60/61 53X Diesel, Ahdinpuuhailuja ja teoriaakin

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • veku
    replied
    Originally posted by casino View Post
    Olisi pirun mielenkiintoista tietää mitä siihen autoon on noihin tehoihin pitänyt muutella?
    Muutokset turboihin(isoon vähän isompikin) ja 90 pumppu..

    Leave a comment:


  • casino
    replied
    Originally posted by veku View Post
    Antin oma autohan taitaa olla melko menijä 565\1300..jututin heppua tänään kun luki vikakoodit mun kotterosta

    Olisi pirun mielenkiintoista tietää mitä siihen autoon on noihin tehoihin pitänyt muutella?

    Leave a comment:


  • tuikku
    replied
    .
    Kyllähän se varmaan on, minulle, vanhalle riihitontulle riittää ihan se 500 sivistynyttä hevosta.

    Hiukan on ollut alkuvaikeuksiakin.
    Jarrut ja alusta pitää saada ennen ahdinmuutosta kuntoon, siinä on hiukka vaikeuksia, etupään vapina jarrutuksessa ei vaan ota loppuakseen. Toinen takapään ilmapusseista vuotaa.

    Pitkään piti kynsiä purra, ennen kuin hoksasin, että autoon on vaihdettu 530,sen suuttimet, nekin pitää siis päivittää. Eikä "vian" hoksaaminenkaan ihan helppo synnytys ollut, tehoa kuitenkin ihan ok.
    No, nyt pelaa paremmin, kun suutinkartta on pienempien suuttimien 530,stä.
    Koska maailma on turhaa tietoa jo täynnä, päätin sitten itsekkin laittaa korteni kekoon ja vaihteeksi mitata tehot.
    390 lähti kitkarenkailla ja kolmosvaihteella, ilman lukkoa.
    Arvioisin, että pikkuisella panostuksella olosuhteisiin, olisi nelisatanen näillä pienemmilläkin suuttimilla rikkoontunut. En kehdannut, kun sillä ei sen suurempaa merkitystä ole, ainoastaan että "hauska on tietää"....

    Tuossapa turhakkeen lappu.


    Leave a comment:


  • veku
    replied
    Antin oma autohan taitaa olla melko menijä 565\1300..jututin heppua tänään kun luki vikakoodit mun kotterosta

    Leave a comment:


  • AiM
    replied
    Originally posted by tuikku View Post
    .
    E minua häiritse.
    Mukava on hyvistä tuloksista lueskella.
    Tarkempia detaljeja naputtelen kun joudan ja avoin sekä kriittinen keskusteluhan on aina rakentavaa. Kokemuksia saa ja pitää jakaa.

    Tuollainen tuli raapusteltua äkkiseltään kasaan.

    Leave a comment:


  • tuikku
    replied
    .
    E minua häiritse.
    Mukava on hyvistä tuloksista lueskella.

    Leave a comment:


  • ///THe
    replied
    Originally posted by AiM View Post
    Pullonkaula on juurikin vakio pakopuoli jonne ei mitään merkittävää hukkaportin suurennusta 10->14mm lukuunottamatta ole tehty. Ei ulkoista porttia.

    Pumpusta on lähtöreikä porattu suuremmaksi, muuten täysin vakio R90.

    Seuraavaksi työn alle menee juurikin ison ahtimen pakopuoli...

    "Vakioon" (eli kaikki muut tehty pl.ohjelma) nähden 0-200kmh 27,66s -> 15,87s.

    Ja kyllä, oma topicci tarttee pistää pystyyn ja poistua hämmentämästä tuikun topiccia.
    No niin, siellähän alkaa olla vetoja.

    Ahdinkompinaatiota/hukkaporttia tässä itsekkin ihmettelen mitä noille vakioille alkaa tekemään. Mulla vielä vanhempi pre-LCI, joten tuskin edes noihin sun saavuttamiin lukemiin tulee pääsemään tai ainakaan haaveiltuun 500hv rajapyykkiin... odotellaan Tuikun pioneeri-infoa. Onko tuo pumpun lähtöreiän poraus toteutettu Antin toimesta? Oli joskus jo aiemmin puhetta, että saisivat modattu pumppuakin suurempi tuottoiseksi ja oiskohan sitten tuo pelkkä poraus kyseessä vai lisäksi myös muuta? 35D Solenoidisuuttimet saa käsittääkseni myös modattua isompi tuottoisiksi.
    Muutenhan on perusmodit vastaavat itselläkin; iso cooleri, 3,5" RST downpipe vaihdelaatikon takapuolelle saakka + 3" RST loppuputki, jne.
    Last edited by ///THe; 14-10-2015, 17:55.

    Leave a comment:


  • AiM
    replied
    Originally posted by Hjördis View Post
    Erinomaisia lukuja olette saaneet aikaan käyttämättä ylimääräisiä nesteitä tai kaasuja ja todella hienon käyrän!! Ilman muuta topici tästä autosta nopeasti pystyyn!

    Onko niin että ison ahtimen pakopuolelle ei ole tehty mitään suurennoksia tai leikkauksia eikä ulkoista hukkaporttia ole käytössä? Ja toi R90 pumppu on vissiin solenoidi x35d vakio pumppu?
    Vettä, metanolia tai muita hassuja lisä-aineita ei ole käytetty.

    Pullonkaula on juurikin vakio pakopuoli jonne ei mitään merkittävää hukkaportin suurennusta 10->14mm lukuunottamatta ole tehty. Ei ulkoista porttia.

    Pumpusta on lähtöreikä porattu suuremmaksi, muuten täysin vakio R90.

    Seuraavaksi työn alle menee juurikin ison ahtimen pakopuoli...

    "Vakioon" (eli kaikki muut tehty pl.ohjelma) nähden 0-200kmh 27,66s -> 15,87s.

    Ja kyllä, oma topicci tarttee pistää pystyyn ja poistua hämmentämästä tuikun topiccia.

    Leave a comment:


  • AiM
    replied
    Originally posted by Supra^ View Post
    Mikä pumppu muuten M550d:ssä (racedieselillä?) on, ja mistä autosta voisi löytyä R105-pumppu?
    Pasi varmaan osaa vastata tarkan pumpun mallin, mutta N57:ssa ei ole enään Boschin CP3 pumppu vaan muistaakseni tuoreemman sukupolven CP4.2 jolla ei ole mitään tekemistä M57:n pumpun kanssa.

    Cummins puolelta löytyy isompia CP3 pumppuja, mutta ne eivät käyttöakseliltaan passaa enään M57 ketjupyörään ja R90 pitäisi riittää päälle 500hp ainakin piezojen kanssa.

    Leave a comment:


  • Supra^
    replied
    Mikä pumppu muuten M550d:ssä (racedieselillä?) on, ja mistä autosta voisi löytyä R105-pumppu?

    Leave a comment:


  • Hjördis
    replied
    Originally posted by AiM View Post
    Tuollaiset tehon kannalta oleelliset jutut tuli tehtyä;
    -huolletut ahtimet billet kompuroilla, isossa ahtimessa isompi kompura
    -3,5" downpipe
    -102x350x550mm cooleri
    -egr poistettu kokonaan
    -R90 pumppu
    -uudet öljyt, jäähdytinnesteet, suodattimet (pa/öljy/ilma)
    -pakoputken ja painepuolen kuristuksia yritetty vähentää
    -AJ-Techin softa ilman mitään erityistoiveita

    Siihen päälle sitten voimansiirron/alustan/jarrujen täydellinen läpikäynti jotta voisi huolettomasti käyttää autoa siihen mihin se on tarkoitettu.

    Jahka tästä henkisestä krapulasta toipuu sekä keksii kuville järkevän tallennuspaikan, niin tartteepa raapustella showroom tai projektitopic.
    Erinomaisia lukuja olette saaneet aikaan käyttämättä ylimääräisiä nesteitä tai kaasuja ja todella hienon käyrän!! Ilman muuta topici tästä autosta nopeasti pystyyn!

    Onko niin että ison ahtimen pakopuolelle ei ole tehty mitään suurennoksia tai leikkauksia eikä ulkoista hukkaporttia ole käytössä? Ja toi R90 pumppu on vissiin solenoidi x35d vakio pumppu?

    Leave a comment:


  • AiM
    replied
    Originally posted by casino View Post
    Originally posted by AiM View Post
    Ei pidä uskoa huhupuheita -laiskahan tuo on...

    47hp uupuu joten turbiini/pakopesäkaupoille
    Onko tuo lappu sinun autosta?

    Mitä sille on tehty kun noin on vetoja saatu.?
    Tuollaiset tehon kannalta oleelliset jutut tuli tehtyä;
    -huolletut ahtimet billet kompuroilla, isossa ahtimessa isompi kompura
    -3,5" downpipe
    -102x350x550mm cooleri
    -egr poistettu kokonaan
    -R90 pumppu
    -uudet öljyt, jäähdytinnesteet, suodattimet (pa/öljy/ilma)
    -pakoputken ja painepuolen kuristuksia yritetty vähentää
    -AJ-Techin softa ilman mitään erityistoiveita

    Siihen päälle sitten voimansiirron/alustan/jarrujen täydellinen läpikäynti jotta voisi huolettomasti käyttää autoa siihen mihin se on tarkoitettu.

    Jahka tästä henkisestä krapulasta toipuu sekä keksii kuville järkevän tallennuspaikan, niin tartteepa raapustella showroom tai projektitopic.

    Leave a comment:


  • casino
    replied
    [QUOTE=AiM;3628245]Ei pidä uskoa huhupuheita -laiskahan tuo on...

    47hp uupuu joten turbiini/pakopesäkaupoille [/QU
    Onko tuo lappu sinun autosta?

    Mitä sille on tehty kun noin on vetoja saatu.?

    Leave a comment:


  • AiM
    replied
    Originally posted by veku View Post
    Hyvin kuulemma autosi liikkui ja voimaakin on
    Ei pidä uskoa huhupuheita -laiskahan tuo on...

    47hp uupuu joten turbiini/pakopesäkaupoille
    Attached Files

    Leave a comment:


  • veku
    replied
    Originally posted by AiM View Post
    Huhut hevosmiesten tietotoimistossa kertoi yli 550hp ja yli 1300nm -liekkö sit kaasuilla. :think

    500hp on myös se raja mikä itselle riittäisi -ensi viikolla selviää kuinka kaukana ollaan ja voipi alkaa mittaileen sekä suunnittelemaan seuraavia siirtoja.
    Hyvin kuulemma autosi liikkui ja voimaakin on

    Leave a comment:

Working...
X