Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60/61 53X Diesel, Ahdinpuuhailuja ja teoriaakin

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • MajorDrake
    replied
    Originally posted by tuikku View Post
    Siksi ahtimen koollakaan en ala hulluttelemaan, vaan se valitaan sopivan naftiksi, niin varmaan hyvin pelaa.
    Jos saisi aikaiseksi sellaisen hyvin pelaavan ~viiden sadan paketin. Hyvästä toiminnasta ja ajomukavuudesta en aio tinkiä.
    Minusta tässä kiteytyy hyvin se millä jyvät erottuu akanoista...

    Leave a comment:


  • tuikku
    replied
    ,
    Ei tule niin isoa ahdinta, pienempi saa nyt riittää.
    Kolmeviitosesta Holsetista, tai R545 Masteristä se varmaan tulee.
    Holsettiin olis suuremmat valikoimat siipiä ja pakopesiä, sekä Pro Turbo ahtimen teon lisäksi pystyisi varmaan hitsaamaan sen pakosarjaan entiselle paikallensa.
    Jos löytyisi sellainen "valmis paketti" pikku viritykseen, eikä edullinen hintakaan varmaan ketään haittaisi.

    Yleensä tämän ikäpolven (solenoidi suuttimet), pumppu ja suuttimet on vielä samaa kaliiberia.
    Tässä nyt haluan sitä kokeilla, riittävät mihin riittävät, haaveena on se viissataa, mutta pärjään vähemmälläkin. Aika näyttää. Hiukan minuakin epäilyttää.
    Siksi ahtimen koollakaan en ala hulluttelemaan, vaan se valitaan sopivan naftiksi, niin varmaan hyvin pelaa.
    Jos saisi aikaiseksi sellaisen hyvin pelaavan ~viiden sadan paketin. Hyvästä toiminnasta ja ajomukavuudesta en aio tinkiä.

    Leave a comment:


  • Kissvesala
    replied
    Kk27 ahdin modattuna passaamaan muitten rojujen kans paikolleen, näin piisaa ilma jopa kuuteen satkuun. Solenoidit on pakko modata. Ne ei pisaa vakiona edes viiteen sataan. (nämä on mutuilua ja isoilta pojilta kuultua)
    Muuten kuulostaa varsin hyvältä suunnitelmalta
    Innolla ootellaan että pääsee maestro vauhtiin.
    Last edited by Kissvesala; 05-10-2015, 11:41.

    Leave a comment:


  • tommipommi
    replied
    Ei paineita, nääs viissataa lämmittää jo ilman plussaakin mieltä keskivertojoulua enemmän

    Leave a comment:


  • tuikku
    replied
    .
    Elä liian paljoa kasaa paineita tänne ...

    Normaalien laatikko/lukkoperä/cooleri/downpipe systeemien lisäksi tulee vaan suurempi isoahdin, eikä muuta.
    Koetan löytää sellaisen "vakioahtimen", jonka nyt kohtuudella saisi kiinni alkuperäisen paikalle, niin ettei tarvitsisi kun yksi laippa hitsuuttaa pakosarjaan ja ahtimen tekijä tekisi muut muutokset, jotta kaikki kävisi alkuperäisille paikoilleen.
    Pikkuahtimelle ei mitään muutoksia.
    Suurempi +500 kokoluokkaan, jolloin pikkuista tarvitaan antamaan vaan "pikkupukkaus" alkuun ja sitten ohjaus syrjään pois haitolta.

    Tässä olisi tarkoitus ihan kunnossa olevalla vakiolla ruiskutuskalustolla kokeilla, mitä lähtee.
    Ja muutokset olisi taas edelleen sellaisia, että vaikka kaikilla softan tekijöillä olisi mahdollisuus saada toimimaan, vaikkei niin olisi ahtimiin perehtynytkään, kuten tein 530,n ahtimen kanssa.

    Nämä vanhemmat suuttimet voisi viiteensataan riittää, pumppu ei ehken aivan.

    Leave a comment:


  • tommipommi
    replied
    Mahtavaa tuikku!! Tän rojektin seuraamista odotan enemmän kuin joulua:think

    Leave a comment:


  • tuikku
    replied
    .
    ... Semmoinen vanhempi se on, solenoideilla.
    Isommasta ahtimesta on valmis suunnitelma, joka tulee kyllä sitten ilmi, ensin kuitenkin perinteiset hiukkasjutut, laatikko ja lukkoperä.
    Pikkuahtimelle ei tehdä mitään.

    Leave a comment:


  • tuikku
    replied
    Originally posted by Sape81 View Post
    Nopealla otsikon vilkaisulla luulin jo nelivetoaihion olevan.

    Josta päästäänkin varsinaiseen kysymykseen. Miten tuo jakolaatikko, onko se heikoin lenkki automaateissa/manuaaleissa kun kunnolla viräytellään?
    Voihan se ollakkin, mutta kaksi olen noita tehnyt, toisessa noin 900nm, toisessa noin 1000, ehjiä ainakin vielä molemmat.

    Leave a comment:


  • ///THe
    replied
    Originally posted by tuikku View Post
    .
    Näyttää siltä, että sellainen sopivan reilusti maantietä nähnyt ikäneito on elämänkumppaniksi löytynyt, pikkuruinen "vahinko" tässä nyt pääsi käymään, kun näyttää erehdyttävästi kahdella ahtimella olevan, vaikkei ollut tarkoitus nyt ...

    No, kuitenkin. En varmaankaan malta olla palaamatta aiheeseen muodossa tai toisessa. Yleensähän ne on liittyneet tehonlisäykseen ja ahtimiin - aika näyttää, mitä tästäkin sitten tulee. Ensin pitää nyt itse vähän kuntoutua kuitenkin.
    Hyvä hyvä! Mikäs se tämän hetken ahdinkompinaatio optimi on jos alkaa noita omia ahtimia tässä huollattaan/päivittämään?

    Originally posted by Mikiis View Post
    Piezoilla vai solenoideilla?
    Veikkaisin jälkimmäistä... pumppu valmiiksi isompi ja suuttimia saa modattua. :think Ja edullinen hinta puoltaa pre-LCI_tä.

    Leave a comment:


  • Mikiis
    replied
    Originally posted by tuikku View Post
    .
    Näyttää siltä, että sellainen sopivan reilusti maantietä nähnyt ikäneito on elämänkumppaniksi löytynyt, pikkuruinen "vahinko" tässä nyt pääsi käymään, kun näyttää erehdyttävästi kahdella ahtimella olevan, vaikkei ollut tarkoitus nyt ...

    No, kuitenkin. En varmaankaan malta olla palaamatta aiheeseen muodossa tai toisessa. Yleensähän ne on liittyneet tehonlisäykseen ja ahtimiin - aika näyttää, mitä tästäkin sitten tulee. Ensin pitää nyt itse vähän kuntoutua kuitenkin.
    Piezoilla vai solenoideilla?

    Leave a comment:


  • Sape81
    replied
    Nopealla otsikon vilkaisulla luulin jo nelivetoaihion olevan.

    Josta päästäänkin varsinaiseen kysymykseen. Miten tuo jakolaatikko, onko se heikoin lenkki automaateissa/manuaaleissa kun kunnolla viräytellään?

    Leave a comment:


  • -rik
    replied
    Originally posted by tuikku View Post
    .
    Näyttää siltä, että sellainen sopivan reilusti maantietä nähnyt ikäneito on elämänkumppaniksi löytynyt, pikkuruinen "vahinko" tässä nyt pääsi käymään, kun näyttää erehdyttävästi kahdella ahtimella olevan, vaikkei ollut tarkoitus nyt ...

    No, kuitenkin. En varmaankaan malta olla palaamatta aiheeseen muodossa tai toisessa. Yleensähän ne on liittyneet tehonlisäykseen ja ahtimiin - aika näyttää, mitä tästäkin sitten tulee. Ensin pitää nyt itse vähän kuntoutua kuitenkin.


    Mielenkiinnolla odotellaan!

    Leave a comment:


  • tuikku
    replied
    .
    Näyttää siltä, että sellainen sopivan reilusti maantietä nähnyt ikäneito on elämänkumppaniksi löytynyt, pikkuruinen "vahinko" tässä nyt pääsi käymään, kun näyttää erehdyttävästi kahdella ahtimella olevan, vaikkei ollut tarkoitus nyt ...

    No, kuitenkin. En varmaankaan malta olla palaamatta aiheeseen muodossa tai toisessa. Yleensähän ne on liittyneet tehonlisäykseen ja ahtimiin - aika näyttää, mitä tästäkin sitten tulee. Ensin pitää nyt itse vähän kuntoutua kuitenkin.

    Leave a comment:


  • tuikku
    replied
    .
    Ukko alkaa pikkuhiljaa olemaan tolpillaan.
    "Vakavalla" mielellä tai tositarkoituksella
    Etsiskelen uutta kumppania, pitäisi olla sellainen aika siisti E60/61 530d 04-06 neitokainen, johon voisin tuosta sortuneesta elämäkumppanista siirtää tekniikkaa.
    Moottori- tai vaihteistovauriokaan ei nyt siis oikeastaan haittaa, eikä muutkaan tekniset vaivat, vaan on mieluummin sellainen vin-vin tilanne, eikä kilometritkään, kunhan vaan on siisti ihmisauto.
    Ei ole kohtuuttomat vaateet.
    Yhteyttä voi ottaa yv:llä.
    Olen vähän huono maksaja(kin), mutta maksun suoritan luonnollisesti käteisellä ostohetkellä kokonaisuudessaan.

    Leave a comment:


  • tuikku
    replied
    .
    Riihitonttu - temppu-ukko ...

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎