.
Vielähän tuo käyntiin lähti, vähän aikaa käytin, ei ole ajettu vielä.
Ei ole kaikki osat vielä paikoillaan.
Eikä tullut mistään öljytkään pihalle.
Kolmannella kerralla vasta onnistui, ensin jäi ison ahtimen öljynpoistoletku matkasta, sitten en saanutkaan yhtä ahtimen takapää pulttia kiinni, kahdesti piti purkaa.
Älytön työmäärä.
Ahdin on tosi siistiä työtä, ei tämä siitä jää kiinni.
Vielä piti kovertaa ison ahtimen läpän päällä olevaa sovitinkappaletta, parin millin reunus oli mustalla noella kätevästi piirretty pirraa varten.
E60/61 53X Diesel, Ahdinpuuhailuja ja teoriaakin
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by ///THe View PostNoniinJokos ne ensisavut on otettu uusilla hyrrillä?
Kairasitko muuten hukkaporttia ollenkaan? Ei sattunut silmiin...
Hukkaportti on vakio.
Ei minua se hukkis huoleta, polttoainelinja se hermostuttaa, siihen tämä tökkää...
Leave a comment:
-
-
Originally posted by hetfield View PostSitä lähinnä ajoin takaa, että protoilu olis helppoa jos joku noita suomessa osaa suunnitella, mutta taitaa olla ihan bulkkitavaraa mainitsemastasi paikasta.
Leave a comment:
-
-
Sitä lähinnä ajoin takaa, että protoilu olis helppoa jos joku noita suomessa osaa suunnitella, mutta taitaa olla ihan bulkkitavaraa mainitsemastasi paikasta.
Leave a comment:
-
-
Ihan mielenkiinnosta, onko nää jyrsityt kompurat suomalaista suunnittelua/tekoa? :think
Leave a comment:
-
-
NoniinJokos ne ensisavut on otettu uusilla hyrrillä?
Kairasitko muuten hukkaporttia ollenkaan? Ei sattunut silmiin...
Leave a comment:
-
-
.
No niin
Ahdin on valmis, vakiokuoriin.
Turbiini ja kompura siis hiukan suuremmat, koneistusvara riitti.
Laakerointia parannettu, muutokset alkuperäisillä osilla, pl.billet kompura.
Ahtimen ottopään muotoilu, porrastus pois.
Ahtimen pakoputken lähtöpään avarrus.
Plug&Play mallinen muutos autoon asennuksen kannalta, mistä kannattaa vaikka hiukan maksaakkin.
Leave a comment:
-
-
.
Kyllä koneistamalla tehty siipi on joka suhteessa parempi.
Pääasiassa johtuu siitä että käytetty raaka-aine on ylivertainen.
Siiven muotoilu voidaan koneistamalla tehdä juuri sellaiseksi, kun on tarve, valamisen mukanaan tuomia rajoitteita ei ole.
Valusiivestäkin tehtäisiin erimuotoinen ja sirompi, mikäli se vain olisi mahdollista, tekotavasta johtuen käytettävä raaka-ainekkin on huomattavasti huokoisempaa ja huonolaatuisempaa.
Billettisiiven tekotavasta johtuen ei raaka-aine rajoituksia ole, vaan voidaan valita parasta, siitä vaan sitten koneella jyrsimään.
Leave a comment:
-
-
Hienoja kuvia!
Hitsi ku omaan silmään tuo tuuninki versio näyttää tosi paljon hepposemmalta kuin originelli... Varmaa lähtee helpommin pyörimään, mutta onko lujuus läheskään samaa tasoa? Pian se varmaan nähdään. Kivaa luettavaa
Leave a comment:
-
-
.
Niin kuin kuvista olettekin jo päätelleet, niin ahdin alkaa olla pikkuhipistelyä vaillle valmis.
Jos ei enää mitään haveria satu, niin enköhän tällä viikolla saa asennettua paikoilleen ja jospa ensi viikolla sitten tehon mittaukseen.
Tähän muutokseen on nyt liittynyt kuitenkin yllättävänkin monta pikkujuttua, joita en osannut aavistellakkaan etukäteen, kun nähdäkseni näihin on jo muutoksia tehty pidemmän aikaa ...
Ilmanputsarilta tulevan imuputken koko kutistuu ahtimelle 40mm halk. ja pakoputken lähdön V-pantaliitoksen halkaisija 54mm ahtimen pakopesässä, noinniinkuin alkajaisiksi.
Vakioahtimessa kuitenkin ottopää 50mm ja pakosen jättö 55mm ...........
Nyt jälkeenpäin ajatellen niin yllättävän hyvinhän tuosta vakionakin lähti tehoja ja hurjiin pakopaineisiin alkaa selitykset löytymään.
Käsittämätöntä toimintaa valmistuttajalta, teetätetään ahdin, joka sitten kuristetaan "hengiltä" - en nyt ollenkaan ymmärrä.
No, tähän muutokseen liittyen oikeastaan mukavia tuntemuksia jo etukäteen.
Jospa tuosta mukavat tehot lähtisi ja saataisiin sellainen reilu harppaus mukavuudesta tinkimättä ja vieläpä kohti kustannuksella.
Pro Turbollakin asiallista toimintaa, todella toivon että tulokset on sen suuntaiset, että tuotekehittely ei mennyt hukkaan, vaan työkaluille olisi todellista käyttöä.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by 530Da03 View PostKyllä sinne minun tutkimuksien mukaan saa lisää tuottoa.
Bosch F01M101347 pumppuelementit käy suoraan kun niitä kerran yhteen CP1:n runkoon kokeilin.
Noilla pitäis tulla tuottoa 21% lisää.
Ikään en ole pumppua paikallaan käyttänyt, kun vaatisi varmaakin softasta jotain muutoksi ettei tule herjoja liikaa aukiolevasta paineensäätöventtiilistä.
Eihän tuo tietysti sitä totuutta muuta että CP3 kestää varmaankin korkeita ruiskutuspaineita paremmin pidemmällä aikavälillä?
Noissa on vielä niin yksinkertainen systeemi, että kunhan haluttu paine pysyy, niin kaikki ok, tuplatuottokin pumpussa vielä menee ilman ongelmia.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by lurkki3 View PostOnko kellään tietoa sopiiko m57n koneen cp3 pumppu m57 lohkoon ja miten käyttöakseli?lohkon ja pumpun välinen tiiviste sama ainakin.moneen paikkaan soitellut ja kyllä se näyttää vaikealta saada elementtejä/tuottoa lisää tuohon cp1 pumppuun,vihreää valoa ainakin näytetty että cp3 pumppu pitäisi toimia ku jättää siitä tulopuolen määränsäätimen kytkemättä ja ohjaa painetta sitte sielä suutintukin päässä niin kuin N koneisessa tehdäänkin...miksihän tätä ei kukaan ole vielä kokeillu
Tarvittaessa sen voi vaihtaa tai modata paremmin virtaavaksi.
Ota yhteyttä vaikka Rengaspalvelu Karjalaiseen Kajaanissa.
Leave a comment:
-
Leave a comment: