Originally posted by tuikku
View Post
E60/61 53X Diesel, Ahdinpuuhailuja ja teoriaakin
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
.
Olet oikeassa.
Äkkiä teinkin sitten metalliputkesta, valmiista 45 asteen mutkasta.
"Uuden" putken sisähalkaisia on 60mm, joka on myös ahtimen ottopään koko.
Parannusta kuitenkin reilusti alkutilanteeseen.
Leave a comment:
-
-
Kannattaa huomioida että silikoonit menee olemattomastakin alipaineesta ruttuun. Nimimerkillä kokemusta on. Avoimena ollut 100mm 90 asteen mutkakin meni ruttuun ja otti komurasiipeen kiini.
Leave a comment:
-
-
.
Kävin tänään tallilla vaihtamassa ne alipaine linjat parempilaatuisiin ja samalla huomasin jotain, mikä siinä purkaessa oli jäänyt huomioimatta. Nimittäin että ilman ottoputki putsarilta ahtimelle kutistuu lopulta ihan olemattomaksi. ahtimelle tultaessa halkaisija on vain 40mm. Se on aivan liian vähän. Asialle on pakko tehdä jotain.
Ensi alkuun taidan tehdä niin, että silikoniletkulla otan kiinni kompuran ilmanoton ulkopuolelta ja katkaisen imuputkesta sopivan palan pois.
Silläkeinon luulisin että noin 70millin halkaisijaan pääsee.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by tuikku View Post.
Aikamoinen punnerrus oli ahtimet irrottaa.
Mutta nyt paketti on irti ja huomenna paketissa Lappeenrantaa kohden menossa. Täytyy vaan toivoa, ettei kovin kauaa menisi.
Näytösti, että alipaineletkuja olisi kahta kokoa, onko joku jo vähän yrittänyt korjatakkin. Oletteko yhdellä letkukoolla selvinneet.Originally posted by Clavurion View PostEikös ne nyt kaikki lähtöjään ole 3,5 mm sisähalkaisijalla.
Leave a comment:
-
-
.
Aikamoinen punnerrus oli ahtimet irrottaa.
Mutta nyt paketti on irti ja huomenna paketissa Lappeenrantaa kohden menossa. Täytyy vaan toivoa, ettei kovin kauaa menisi.
Näytösti, että alipaineletkuja olisi kahta kokoa, onko joku jo vähän yrittänyt korjatakkin. Oletteko yhdellä letkukoolla selvinneet.
Leave a comment:
-
-
.
Siipikokoja olen kuutioinut jo aiemminkin, eikä ne ole oikeastaan siitä muuttuneet, eli kompressorin ottopää noin 55mm ja noin 71 millin jättökin siihen riittää. Pakosiiven jättöpää noin 60 millinen.
Tarkempi tieto jääköön sitten tekijän taakse, kertoo jos kertoo, tärkeintä on että toimii.
Oikeasti tässä tähdätään siihen viiteen sataan, pelivaroja ei oikeastaan jätetä, kun luulen että suuttimet on siinä jo aivan tapissaan ja vähän ylikin.
Lci,ssä on sitten potentiaalia enempäänkin.
Tämän vanhemman mallin pakopesä taitaa olla toisenlainen kun uudemmissa.
Tässä enemmän työstövaraa, ... jospa vaikka riittävästi.
Jos niin kätevästi onnistuu, niin pitää kuutioida mahdollisuutta vaihtaa vanhemman mallinen pakopesä uudempaan ahtimeen.
Mutta eipä tässä ole vielä mitään valmista.
Varmaa kuitenkin on, että ahdin suurenee, tavalla tai toisella.
Leave a comment:
-
-
Tuikku, hienoa että otit tämän työnalle! Vanhempi pumppu on jo vaihdettu ja ilmahan tästä loppuu. Lopputalvesta voisi turbojumppaa tehdä (tämän topikin pohjalta) ja sinulta mahdollisesti softaa ostaa.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by tuikku View PostOmastani sen verran, että tiistaina olisi tarkoitus purkaa ahtimet poikkeen.
Muutos tulee vaan suurempaan, pikkuinen jää ennalleen.
Muutostyö on sovittu Pro Turbon kanssa, tarkoitus olisi, että jos saisi aikaiseksi sellaisen kohtuuhintaisen paketin toimenpiteelle ilman mitään eksoottisia ja kalliita osia.
Siipikoot tulee sellaiset, joilla pitäisi se viissatanen ahtimien puolesta rikkoontua, että jonkinlainen kunnollinen etu tulisi ja vastine rahalle.
Toinen juttu on sitten se, mihin vakiotekniikka moottorissa, parannetulla coolerilla riittää, mutta se kyllä kohta selviää.
Tässä yritän kuutioida sellaista ajatusta, että mitä sen "tavan" lastutuksen jälkeen, kun osia suuremmin vaihtamatta haluaisi vakiosta ruiskutusjärjestelmästä kaiken hyödyn irti.
Sama tietty pätee lci-malleihinkin, mutta niihin pitää tällaisen vanhemman pumppu vaihtaa.
Leave a comment:
-
-
Pitää varmaan live datalla seurata siirtopainetta miten käyttäytyy.selannut juttuja ulkomaan merkkiuskollisten foorumia ja ilmeisesti rail pumppu jaksaa työntää hiukan enemmän ku vaihtaa siirtopumpun isompaan,tiedä sitte onko tuosta mitään apuja
Leave a comment:
-
-
.
Osaiskohan Antti neuvoa.
Varmaan sitten pitää pumpun sisältä elementtejä suurentaa.
Minulla on hyvin vähän kokemusta näistä vanhemmista, mutta pumpun tuotto kokemuksieni mukaan loppuu jo reilusti ennen kolmea sataa - tai se perustuu omaan mittaustapaani, joka antaa vähän nuukasti.
Omastani sen verran, että tiistaina olisi tarkoitus purkaa ahtimet poikkeen.
Muutos tulee vaan suurempaan, pikkuinen jää ennalleen.
Muutostyö on sovittu Pro Turbon kanssa, tarkoitus olisi, että jos saisi aikaiseksi sellaisen kohtuuhintaisen paketin toimenpiteelle ilman mitään eksoottisia ja kalliita osia.
Siipikoot tulee sellaiset, joilla pitäisi se viissatanen ahtimien puolesta rikkoontua, että jonkinlainen kunnollinen etu tulisi ja vastine rahalle.
Toinen juttu on sitten se, mihin vakiotekniikka moottorissa, parannetulla coolerilla riittää, mutta se kyllä kohta selviää.
Tässä yritän kuutioida sellaista ajatusta, että mitä sen "tavan" lastutuksen jälkeen, kun osia suuremmin vaihtamatta haluaisi vakiosta ruiskutusjärjestelmästä kaiken hyödyn irti.
Sama tietty pätee lci-malleihinkin, mutta niihin pitää tällaisen vanhemman pumppu vaihtaa.
Pikkuahtimen toiminnalle en ole nyt tehnyt mitään korjaavaa toimenpidettä.
Vuotavan takailmapussin tilalle on hankittu uusi, vaihtamatta.
Muutenpa auto alkaisi olla iskussaan, muutostyön ja korjauksen jälkeen voisi viedä ulkoa ja päältä fixattavaksi.
Leave a comment:
-
-
Kertokaahan nyt diesel velhot apuja miten tuon cp1 (1350mbar)pumpun saa tuottamaan hiukan enemmän...tuikun vinkin jo kokeilin mutta ei apuja.saako näihin parempia sisuskaluja että tuotto kasvaisi?koska tuo m57n koneen rail pumpun asennus ei olekkaan niin yksin kertainen homma
Leave a comment:
-
-
Originally posted by tuikku View Post.
Mietitäänpä ...
Jos testerille tulee väännöksi 370nm.
Ja todellinen vääntö on 340.
Niin eihän se ole kumpikaan, ei pyydetty, eikä toteutunut.
Se on ohjelman "sisäistä, ohjelmallista" vääntöä, sen täytyykin olla hiukan suurempi, kuin se ulostuleva, joka on sitten leikattu sinne 340-tasoon.
Eli, ohjelmassa on mahdollisuus 370 vääntöön, sitä on siis "liikaa", varmaankin siksi, jotta se 340, mitä luvataan, niin sillä olisi mahdollisuus toteutua ainakin lähes joka tilanteessa, vaikka anturitiedot joissain tapauksissa hiukan jo pyrkisi rajoittamaan.
Näin olen ymmärtänyt tämän "ristiriidan".
Jeps, näinhän se meneekin kun vähän järkeilee.
Mulla vaan näkyy testerille tuo 370, ja oikeassa maailmassa se on kutakuinkin 400, auto siis ei ole vakio. Vakiosoftaa saattaisikin olla monessa mielessä helpompi ymmärtää mutta siihen ei ole vielä löytynyt mahdollisuutta ainakaan tasantarkkaan saman softaversion tiimoilta. Duraatiokartat on vielä löytämättä, ja olettaisin että niistä loppuu skaala kesken, jos haluaa syöttöjä lisäillä lähemmäs sataan.
Toivottavasti ei haittaa että näitä täällä pähkäilen, eipä vaan sopivampaa topicia ainakaan toistaiseksi ole, ja täältä löytyy tietotaitoa.
Leave a comment:
-
-
.
Mietitäänpä ...
Jos testerille tulee väännöksi 370nm.
Ja todellinen vääntö on 340.
Niin eihän se ole kumpikaan, ei pyydetty, eikä toteutunut.
Se on ohjelman "sisäistä, ohjelmallista" vääntöä, sen täytyykin olla hiukan suurempi, kuin se ulostuleva, joka on sitten leikattu sinne 340-tasoon.
Eli, ohjelmassa on mahdollisuus 370 vääntöön, sitä on siis "liikaa", varmaankin siksi, jotta se 340, mitä luvataan, niin sillä olisi mahdollisuus toteutua ainakin lähes joka tilanteessa, vaikka anturitiedot joissain tapauksissa hiukan jo pyrkisi rajoittamaan.
Näin olen ymmärtänyt tämän "ristiriidan".
Leave a comment:
-
Leave a comment: