Kyllä sinne minun tutkimuksien mukaan saa lisää tuottoa.
Bosch F01M101347 pumppuelementit käy suoraan kun niitä kerran yhteen CP1:n runkoon kokeilin.
Noilla pitäis tulla tuottoa 21% lisää.
Ikään en ole pumppua paikallaan käyttänyt, kun vaatisi varmaakin softasta jotain muutoksi ettei tule herjoja liikaa aukiolevasta paineensäätöventtiilistä.
Eihän tuo tietysti sitä totuutta muuta että CP3 kestää varmaankin korkeita ruiskutuspaineita paremmin pidemmällä aikavälillä?
Onko kellään tietoa sopiiko m57n koneen cp3 pumppu m57 lohkoon ja miten käyttöakseli?lohkon ja pumpun välinen tiiviste sama ainakin.moneen paikkaan soitellut ja kyllä se näyttää vaikealta saada elementtejä/tuottoa lisää tuohon cp1 pumppuun,vihreää valoa ainakin näytetty että cp3 pumppu pitäisi toimia ku jättää siitä tulopuolen määränsäätimen kytkemättä ja ohjaa painetta sitte sielä suutintukin päässä niin kuin N koneisessa tehdäänkin...miksihän tätä ei kukaan ole vielä kokeillu
.
Kompurasiipi kutakuinkin tuollainen.
Ei liian suuri, vaan juuri sopiva, myös pakosiiven suhteen.
Kahden ja 2,5,n baarin kohdalla 500hv,n viivalla (50lbs), on hyötysuhde vielä +70%, mikä on ihan ok, kartalla ollaan.
Pakosiiven pitäisi tuon tuotto vielä hanskata.
Tuossa on vielä tarvittaessa sellainen 10% heivausvarakin.
Toivottavasti edes lähelle tuollainen tulee, ettei ole vinosilmät harrastaneet käytännön huumoria ...
.
Cooleri on tosiaan vaihdettu ja DPF tyhjätty, ei muita muutoksia, kaikilta muilta osin, poisluettuna softa - moottori on vakio.
Katti on paikoillaan, tässä ei nyt yritetäkkään mitään mahtitulosta - vaan ihan tavallisella, tai ehken huonommallakin, autolla yritän saada mahdollisimman totuudenmukaisen arvion tehon määrästä, joka tällä modauksella tulee.
Ei maksimia, vaan sellainen tulos, jonka saisin sitten toistenkin autoista tarvittaessa ja mieluummin vähän enemmänkin.
Eikä mitään eksoottisia osia, vaan ihan "peruskamaa", jotta kustannus pysyy myös kurissa, näin on myös ahdinmuutoksen tekijän kanssa sovittu, yritetän sellaista win-win tilannetta, sama perusmuutos kaikkiin ahtimiin, joka toimii ja on helppo säätää.
Ahdinasia on nyt sillä mallilla, että haluttua billettikompuraa vieläkin odotellaan, jospas se lopulta suostuisi saapumaan ja paketti sitä myöten kasaantumaan - odottavan aika on pitkä ...
Ei nyt haluttaisi "pilata" juttua jollain muulla, korvaavalla siivellä, kun mielestäni juuri sopivakin on saatavissa.
Toki, jokainen halutessaan voi olla vailla, mitä haluaa.
Hyvä uutinen sitten, todella hyvä.
Pakopesän modaus onnistui suunnitellulla tavalla.
Muutoksen pitäisi onnistua myös uudemman mallisarjan ahtimiin.
Tämä pakopesäasiahan tässä se "kynnyskysymys" olikin, muu on nyt sitten lähinnä rutiinia, mitään muutakaan muutosta ei tähän tosiaan kannattanut edes unelmoida, ennen kuin tämä pakopesän muutos asia oli selvinnyt.
Eli oikein hyvältä näyttää, varmaan ihan kohta nähdään, mihin muutos muuten vakion polttoaine järjestelmän kanssa riittää.
Seuraavat ahdinmuutokset tämän jälkeen tuleekin tarvittaessa sitten "sarjatyönä", huomattavasti nopeammin.
Koetan saada tänne kuvan muutoksesta.
Ne, joilla kompuramuutos on jo tehty, heille on siis jo mahdollista tehdä avarrus isommalle pakosiivellekkin, vaikka heti, työkalut on nyt valmiit, Proturbo Lappeenranta oli paikka.
Noniin!
Vielä tarkennusta sun tähän astisiin modeihin: Eli pelkästään cooleri vaihdettu Wagnerin bolt-on malliin? Onko tuo 420HV/840nm lukema vakio putkella/downpipellä (mukaan lukien katalysaattori ja DPF)?
Ahdinasia on nyt sillä mallilla, että haluttua billettikompuraa vieläkin odotellaan, jospas se lopulta suostuisi saapumaan ja paketti sitä myöten kasaantumaan - odottavan aika on pitkä ...
Ei nyt haluttaisi "pilata" juttua jollain muulla, korvaavalla siivellä, kun mielestäni juuri sopivakin on saatavissa.
Toki, jokainen halutessaan voi olla vailla, mitä haluaa.
Hyvä uutinen sitten, todella hyvä.
Pakopesän modaus onnistui suunnitellulla tavalla.
Muutoksen pitäisi onnistua myös uudemman mallisarjan ahtimiin.
Tämä pakopesäasiahan tässä se "kynnyskysymys" olikin, muu on nyt sitten lähinnä rutiinia, mitään muutakaan muutosta ei tähän tosiaan kannattanut edes unelmoida, ennen kuin tämä pakopesän muutos asia oli selvinnyt.
Eli oikein hyvältä näyttää, varmaan ihan kohta nähdään, mihin muutos muuten vakion polttoaine järjestelmän kanssa riittää.
Seuraavat ahdinmuutokset tämän jälkeen tuleekin tarvittaessa sitten "sarjatyönä", huomattavasti nopeammin.
Koetan saada tänne kuvan muutoksesta.
Ne, joilla kompuramuutos on jo tehty, heille on siis jo mahdollista tehdä avarrus isommalle pakosiivellekkin, vaikka heti, työkalut on nyt valmiit, Proturbo Lappeenranta oli paikka.
.
Laitetaanpas vielä kuva, niin kaikille selviää, mistä puhutaan.
Alkuperäinen imuputki menee siis ahtimen kompressorikotelon ottopäässä olevan imukaulan "sisälle".
Sisähalkaisija ~60mm, eli korvaavan putken sisähalkaisija ei oikeastaan voi nyt olla sen suurempi, jottei muodostu pykälää ilman virtaukselle.
Ahtimen imukaulan ulkohalkaisija taas ~70mm.
Siinäpä ne stratekiset mitat siis on.
Itsellä on 45 asteen peltiputkikäyrästä pätkä, ulkohalk. 63mm, sisältä se 60mm.
Ahtimelle sitten supistava silikoni 70-63mm.
Toisessa päässä 63-63mm, hiukan joustava liitos.
E: Nyt kun katson tuota kuvaa, niin tuo huohottimen tötterö pistää niin silmään, että sille mahtaa käydä huonosti tässä kohden ...
Kuristuu samalla tavalla. Toi olake menee ahtimen imukaulassa olevan tiivisteen sisälle.
Kävin Antilla eilen: 418hv @ 3800rpm / 854nm @ 2900rpm. 120mg ja 2,7bar. Ahtolämpö dynossa 58. Muutokset: ahtimen paineputken ja sylinterikannen välissä kaikkeen on koskettu paitsi sammutusläppään. Cooleri on 550x350x102 omavalmiste päädyillä.
Harmittaa todella etten ehtiny tota imuputkee muuttaan! Uskoisin että vakioahtimista olis löytyny vielä voimaa lisää koska se kuristus on aivan jäätävä.
.
Sellaista ohutseinämäistä silikoniletkua se oli.
Pikkuisen nafti mitoitus, mutta tulipahan tiukat liitokset.
Hiukan jännittää, kun ensin vaan revin irti entiset ja ennen kuin kerkesin uudet laittaa, tuli tieten monta soittoa väliin, enkä sitten muistanutkaan enää, mutta eipä noissa kovin montaa vaihtoehtoa taida olla.
Mä tilasin tuolta silikoni alipaineletkua. 4mm pitäis aika tarkasti olla meijän dieselii ja sai punasena, sinisenä ja mustana ni voi pitää väritkin oikeina . Hinta ok ja tulee nopeesti.
Leave a comment: