E60/61 53X Diesel, Ahdinpuuhailuja ja teoriaakin
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Mitenkäs ihmisillä on toiminut nuo muokatut vnt-ahtimet? Onko moni joutunut lähettämään takaisin liiallisen öljynkulutuksen takia tai pyyhkinyt takaluukusta ja pihalta kerran päivässä öljyroiskeet?
-
-
Originally posted by racediesel View Postmoi
olisiko tuo pakosiipi/turbiini Porsche 993 gt2 stg2 tai stg3 pakosiipi/turbiini muistaakseni...
niitä on ollut kautta aikain vaikea/pitkä toimitusaika saada.
Possumiehet ovat ihan omanlaisia haluaamaan...
T.pasi
Ahtimen muutoksesta ja ohjelmasta sen verran, että saattaapi käydä niinkin että sitä pakosarjan läpän ohjautumista pitää hiukan justeerata ohjelmasta, ennen kuin toimii, mutta katsotaan, kun kokemusta karttuu.
Sen mahdollisen muutoksen aiheuttaa muuttunut "tasapaino" ison ja pienen välillä. Isompi virtaa nyt koko ajan paremmin ja pakopaine sille pienelle ahtimelle muodostuu myös nopeammin ja voimakkaampana, eikä läpän ohjaus ota pakopainetta huomioon ohjauksessa, vaan ainoastaan syötön ja kierrokset, joten pikkuisella voi joissain vaihtohetki tilanteissa olla tukalat oltavat, kun molemmat jo "vetää", jollei sitä pikkuisen korjata mahdollistamalla aikaisempikin/nopeampi vaihto.
Muttamutta, liian vähän kokemusta vielä, mielipide voi muuttuakkin.
Tämmöistä tällä kertaa ...
Leave a comment:
-
-
moi
olisiko tuo pakosiipi/turbiini Porsche 993 gt2 stg2 tai stg3 pakosiipi/turbiini muistaakseni...
niitä on ollut kautta aikain vaikea/pitkä toimitusaika saada.
Possumiehet ovat ihan omanlaisia haluaamaan...
T.pasi
Leave a comment:
-
-
Originally posted by ÖÖ. View PostE53 fl ilmeisesti sisältää suurinpiirtein saman vaihteisto / moottori yhdistelmän mitä tässäkin ketjussa on eniten käsitelty? Onko kokemuksia onko samat säädöt toiminut tuossa mallissa vai tuoko lisäpaino ja neliveto lisää heikkoja kohtia?
Leave a comment:
-
-
E53 fl ilmeisesti sisältää suurinpiirtein saman vaihteisto / moottori yhdistelmän mitä tässäkin ketjussa on eniten käsitelty? Onko kokemuksia onko samat säädöt toiminut tuossa mallissa vai tuoko lisäpaino ja neliveto lisää heikkoja kohtia?
Leave a comment:
-
-
.
Juu, ja järestäänhän näistä ylikin se otetaan.
Pakosiipi ei ole tuo, joka puolessa tunnissa netistä löytyy.
Mutta hyvän kokoinen olisi.
Se on harvinainen koko, tilauksesta tehdään ja -aika on pitkä.
Vähän on ehkä kalliin oloinenkin, mutta kun käytännössä uuden merkkiahtimen noin tonnilla ja vähän allekkin saa, niin toiselta kantilta hinta on tietyllä tapaa erikoistuotteesta ihan kohdillaan. Sisältää paljon koneistamista ja käsityötäkin.
Ja sopii entisen paikalle, toimii heti, eikä näy ulospäin kellekkään - ei huono sekään.
Vaikka se entiselle paikalle sopimisen helppous on vähän hiinä ja hiinä, 335,ssa vielä ahtaampaa ...
Olikohan tilanne sellainen nyt näissä, että úusi tilaus on ollut jo hyvän aikaa vetämässä kun ensimmäinen satsi meni jo, kun se toimitusaikakin taisi olla kolmisen kuukautta , tai jotain sinnepäin. Kuitenkin niin pitkä että on varmaan vaikea ennakoida tulevaa tarvetta ja ymmärsin niin, ettäkun koko keskiö tulee uusi, niin ei ole ihan halpa tilaajallekkaan, että suunnilleen kaikki haluttaisi myydäkkin.
Leave a comment:
-
-
Juu, tuli hommattua omaankin kulkineseen tollainen k26, erona ettei tule olemaan pientä ahinta kaverina. Pakosiipihän näis on sitten näemmä perus 64/55, se oikeastaan kiinnostikin. Ilmeisen hyvin piisaa lähelle 400hv. K27 pakosiipihän käy suoraan ja sellainenha varmaan sulleki laitettu. 70/59 lienee k26:n siivestä seuraava koko.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by diffas View PostMinkäskokoisilla siivilla toi vakio k26 on ja minkäs kokoista siihen on laitettu tilalle?
Kompuran otto ~5mm kasvatettu, jättö extented tip, muuten vakio.
Vakio kompura taisi olla 50/71
turbiinin jättö 55, ottopäätä en muista, tai en tiedä.
Se pakopuoli tässä on ratkaiseva, ilman muutosta siihen, ei muutakaan olis kannattanut tehdä.
Kompuramuutoskin on erittäin "konservatiivinen", mutta niin todella hyvät kokemukset aikaisemmin tuosta vnt,stä vastaavan muutoksen siivellä kannusti kokeilemaan. Eikä mennyt nytkään vikaan. Juuri sopivan tehokas siipi tuli, pelaa heti kun vaan ahtimen saa kiinni, käyttäjän tai softaajankaan ei kyllä tarvi ahtimista mitään ymmärtää tämän kanssa, laittaa vaan syöttöjä.
Ahtimella saa sen tehon irti kyllä mitä tämänhetkisillä suuttimilla kykenee syöttämään.
Mutta tuo ongelmaton, bolt-on malli huomattavalla lisävoiman kestolla tässä viehättää.
Leave a comment:
-
-
Minkäskokoisilla siivilla toi vakio k26 on ja minkäs kokoista siihen on laitettu tilalle?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by tuikku View PostOletko kerinnyt ajamaan jo ?
Voi olla, että joudut hiukan kirimään pakosarjan isoa läppää, parantaa kaasupolkimen vastetta, jos on nyt löysyyntynyt.voishan tuota kokeilla vielä säätää lisääkin.
Jännä huomio on, että käyntiääni koveni ahdinmodauksen jälkeen... kai se ahdin nyt hengittää paremmin ja vaimentaa vähemmän.Last edited by ///THe; 01-02-2016, 20:01.
Leave a comment:
-
Leave a comment: