Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60/61 53X Diesel, Ahdinpuuhailuja ja teoriaakin

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • exautisti
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2007
    • 1267
    • oulu

    Cp3 diy modeja löytyy vaikka miten paljon,mutta miten tuo cp3s...?itsellä kiinnostais kans...
    -99 punane passatti

    https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964

    Tuikun softat
    Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
    BMW Maahantuonti ammattitaidolla
    Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
    Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..

    www.mcars.fi

    Kysy 041-5056506

    https://www.facebook.com/MCarsOulu/

    INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star

    Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti

    Comment

    • elreino
      Bimmer Rookie
      • Apr 2009
      • 90
      • s-joki

      0445010026 voi olla bemun e60 koneeseen sopiva 110 pumppu (ehkä)
      alpinan 0445010041 (95) pumppua ei enää tehdä ja tämän pitäis kovata sen

      Comment

      • tuikku
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2005
        • 1353

        .
        No jos jotain taas höpöttäisin "varsinaisesta aiheestakin", ahdinpuuhastelusta.

        Enpä tiedä, millaiset kokemukset reinolla on aiheesta, mutta tietämättä mitään oikeista moottoreiden eroista, väittäisin että lci,ssä on jotain paremmin tehty ilman kierron kannalta.
        Ero on pieni, mutta se on ja nimenomaan lci,ssä parempi.
        Ero on havaittavissa viriahtimillakin.
        Voi olla, ettei mitään yksittäistä tekijää löydy, mutta silmämääräisesti arvioiden pakosarjassa on ero ja voi olla että lci,n ahdin on rungoltaan parempi aihio pikku muutoksiinkin.

        Ahtimia on nyt huolella sen verran koeponnisteltu, että uskalla väittää billettikompuran ja AMGpakosen yhdistelmän olevan aika hyvä näihin runkoihin.


        Syöttömääriähän en pysty enää tarkkaan kertomaan, kun en tiedä, mutta voin arvioida.
        Näissä vanhemmissa rotteloissa on suutinkartta vakiona 85mg asti.
        Ensin se oikein skaalattu sataan milliin.
        Sitten sadan millin akseliin lisätty ruiskutusaikaa 10%.
        Lopuksi paine nostettu 1800baariin.
        Ennakon laskentaa, ym ym ym ja ahtojen nosto max noin 2,4bar.
        Murolan tekemällä kaikki palaa ihan pienen hunnun kanssa, mulla on täysin identtinen ohjelma omassani vertailun vuoksi - savuttaa kaasupohjassa.

        lci,ssä saman miehen tekemä ahdin samoilla spekseillä, mutta tieten eri runko.
        Syöttöjä noin 10mg enemmän, savutaso silmällä arvioiden sama, tietysti silloin kun pelaa, kun polttoaine lämpiää, niin railpaine katoaa ja sen mukana lisäsyöttö ja viimeinen savu huntukin.

        Arvioisin, siis arvioisin että max syöttömäärä vanha/uusi malli on 120/130 mg.
        Mutta siis se on hiukan jo liikaa uudemmalle pumpulle.
        Molemmissa malleissa on varaa lisäsyöttöönkin, kunhan kehitys hiukan kehittyy.
        CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
        Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
        Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
        tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5

        Comment

        • Jarkko S
          Bimmer Fanatic
          • Apr 2003
          • 595
          • Käärmelahti/Maaninka

          Hienosti tuli kyllä autoon vetoja eilisen projektin jäljiltä, mutta pitkälle ei testeissä päästy, kun toisesta takarenkaasta repesi pinta muutaman spurtin jälkeen
          E60 530d M-Sport
          E53 X5 3.0d Sport
          E53 X5 3.0d Sport Paku
          E93 330d
          E61 535d M-Sport
          E61 520d
          E46 320i

          Comment

          • Mikko1979
            Bimmer Rookie
            • Dec 2011
            • 65
            • Siilinjärvi

            Originally posted by tuikku View Post
            .
            No jos jotain taas höpöttäisin "varsinaisesta aiheestakin", ahdinpuuhastelusta.

            Enpä tiedä, millaiset kokemukset reinolla on aiheesta, mutta tietämättä mitään oikeista moottoreiden eroista, väittäisin että lci,ssä on jotain paremmin tehty ilman kierron kannalta.
            Ero on pieni, mutta se on ja nimenomaan lci,ssä parempi.
            Ero on havaittavissa viriahtimillakin.
            Voi olla, ettei mitään yksittäistä tekijää löydy, mutta silmämääräisesti arvioiden pakosarjassa on ero ja voi olla että lci,n ahdin on rungoltaan parempi aihio pikku muutoksiinkin.

            Ahtimia on nyt huolella sen verran koeponnisteltu, että uskalla väittää billettikompuran ja AMGpakosen yhdistelmän olevan aika hyvä näihin runkoihin.


            Syöttömääriähän en pysty enää tarkkaan kertomaan, kun en tiedä, mutta voin arvioida.
            Näissä vanhemmissa rotteloissa on suutinkartta vakiona 85mg asti.
            Ensin se oikein skaalattu sataan milliin.
            Sitten sadan millin akseliin lisätty ruiskutusaikaa 10%.
            Lopuksi paine nostettu 1800baariin.
            Ennakon laskentaa, ym ym ym ja ahtojen nosto max noin 2,4bar.
            Murolan tekemällä kaikki palaa ihan pienen hunnun kanssa, mulla on täysin identtinen ohjelma omassani vertailun vuoksi - savuttaa kaasupohjassa.

            lci,ssä saman miehen tekemä ahdin samoilla spekseillä, mutta tieten eri runko.
            Syöttöjä noin 10mg enemmän, savutaso silmällä arvioiden sama, tietysti silloin kun pelaa, kun polttoaine lämpiää, niin railpaine katoaa ja sen mukana lisäsyöttö ja viimeinen savu huntukin.

            Arvioisin, siis arvioisin että max syöttömäärä vanha/uusi malli on 120/130 mg.
            Mutta siis se on hiukan jo liikaa uudemmalle pumpulle.
            Molemmissa malleissa on varaa lisäsyöttöönkin, kunhan kehitys hiukan kehittyy.
            Joo, nyt vaihdettu korkeapainepumppu vanhemmasta mallista ja paine pysyy siellä missä pyyntikin, eli ei romahtele, mutta polttoaineen lämpötila pitää saada vielä kuriin. auto tuntuu kuitenkin nyt toimivan ja vetää jo ihan kivasti. Jos vielä viimeinen tarkastus ohjelmaan ja sit uskon että ollaan minun tavoitteessa, eli auto on huomattavasti pirteempi kuin vakio.
            Last edited by Mikko1979; 29-06-2014, 10:43.
            BMW E61 530 xd LCI 2007

            Comment

            • tuikku
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2005
              • 1353

              .
              Eilen hain auton Siekkisen pajalta koittiin.
              Cooleri, ahtoputket ja downpaippi on nyt uusittu ja perälle vaihdettu Quaife.
              Työn jälki on kyllä erittäin siistiä.
              Tänks


              Pikkuisen kovassa rasituksessa, ilmeisesti pakosarjan puolelta sirittää ...
              Pitää varmaan valuraitaiseen varuiksi vaihtaa.
              Sitten pitää vielä sellainen tunnustaa, että jo laitoin Murolan pajalle ahtimenkin - mutta jospas se näiden jälkeen olisi valmis ...

              Varsinaisesti tehon takia en enää uutta ahdinta kyllä tarvitsisi, ihan hyvin pukkaa jo nytkin, muttamutta kuitenkin vähän haluttais vielä lisäsyöttöäkin kokeilla.

              Nyk modausten jälkeen savut nimittäin taas käytännössä loppu ja kun rengas ei enää luistakkaan, niin alavääntöönkin tuli mukava lisä.
              Takapäälle täytyy tehdä jotain myös, vääntö vääntää renkaat niin kummalliseen asentoon, että vakioalustaisessakin renkaan sisäreunat on niin kuin puukolla leikellyt ja tässä on jo toinen pari menossa, enkä ole tahallaan suditellut.
              CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
              Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
              Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
              tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5

              Comment

              • pouri
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2007
                • 370
                • 06 area

                Olisko kuvia muutoksista?

                Originally posted by tuikku View Post
                .
                Eilen hain auton Siekkisen pajalta koittiin.
                Cooleri, ahtoputket ja downpaippi on nyt uusittu ja perälle vaihdettu Quaife.
                Työn jälki on kyllä erittäin siistiä.
                Tänks


                Pikkuisen kovassa rasituksessa, ilmeisesti pakosarjan puolelta sirittää ...
                Pitää varmaan valuraitaiseen varuiksi vaihtaa.
                Sitten pitää vielä sellainen tunnustaa, että jo laitoin Murolan pajalle ahtimenkin - mutta jospas se näiden jälkeen olisi valmis ...

                Varsinaisesti tehon takia en enää uutta ahdinta kyllä tarvitsisi, ihan hyvin pukkaa jo nytkin, muttamutta kuitenkin vähän haluttais vielä lisäsyöttöäkin kokeilla.

                Nyk modausten jälkeen savut nimittäin taas käytännössä loppu ja kun rengas ei enää luistakkaan, niin alavääntöönkin tuli mukava lisä.
                Takapäälle täytyy tehdä jotain myös, vääntö vääntää renkaat niin kummalliseen asentoon, että vakioalustaisessakin renkaan sisäreunat on niin kuin puukolla leikellyt ja tässä on jo toinen pari menossa, enkä ole tahallaan suditellut.
                Diesel, fuel of satin man

                Comment

                • e46touring
                  Bimmer Enthusiast
                  • Dec 2003
                  • 1327
                  • Tornio

                  Originally posted by tuikku View Post
                  .

                  Pikkuisen kovassa rasituksessa, ilmeisesti pakosarjan puolelta sirittää ...
                  Pitää varmaan valuraitaiseen varuiksi vaihtaa.
                  .
                  JOS tätä http://www.ebay.co.uk/itm/NEW-EXHAUS...-/200984412537

                  saari apinan mallia meinaat hankkia niin saa vinkua käyttää 1h ennen kuin
                  alkaa silmää miellyttämään kanavien sovitus yms. valujälki.
                  ts. hiukan karkeaa tekoa ja vaatii siistimistä. Lienee "paras" pakosarjamalli tällä hetkellä ?
                  __________________________________________________ ____________
                  Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

                  Comment

                  • tuikku
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2005
                    • 1353

                    .
                    No joo, juuri tuollaista ajattelin - ja tilaankin.
                    Varmaan tosiaan kiinassa alun perin valettu, kun on niin halpa.
                    Voisi olla, että ihan pulttien kirimiselläkin ääni häviäisi, ei ole kamalan suuri ja tulee vaan todella kovassa vedätyksessä tietyillä kierroksilla, kun pakopaine on varmaan ahtopaineen jyrkimmässä nousussa myös suurimmillaan, vakiovaihteistolla ei niin kovaa rasitusta saa aikaiseksi.
                    Mutta varulta.

                    Kuvia mulla ei valitettavasti ole muutostyöstä.
                    Valmiista ei kannata ottaa, auto näyttää hyvässä mielessä täysin vakiolta, musta cooleri ja putkisto ei millään lailla pistä silmään ja kun vielä jälki on kuin tehtaan paketista.
                    Minulle oli tärkeintä, että ilma virtaa paremmin ja sitä se nyt todellakin tekee, huomaan selvän muutoksen parempaan.

                    Mutta jos Terolla tai Jarkolla on kännyllä tullut jotain räpsittyä, niin mieluusti tähän voi linkittää, jos vain haluaa.

                    Ahtimessa sellainen pikku juttu, että nyt osassa ahtimista on 11-lapainen billetti, mutta itselleni tulee 5+5 lapainen.
                    11-lapainen toimii kyllä - ja hyvin toimiikin, muttamutta jos ei kokeile - ei voi tietää, kumpi on parempi, vai saako mitään oikeaa eroa edes aikaiseksi, kaikki tieto on tärkeää.
                    CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
                    Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
                    Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
                    tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5

                    Comment

                    • Mlatvala
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2003
                      • 3553
                      • Kuopio

                      Originally posted by tuikku View Post
                      .
                      Takapäälle täytyy tehdä jotain myös, vääntö vääntää renkaat niin kummalliseen asentoon, että vakioalustaisessakin renkaan sisäreunat on niin kuin puukolla leikellyt ja tässä on jo toinen pari menossa, enkä ole tahallaan suditellut.
                      Lienet oikein ratkaisu olisi snurrata takapäästä camberin mutterille alaspäin lisää tilaa jotta saat renkaat ihan oikeesti pystyyn. Nyt kuulostaa siltä että negatiivista camberia ois (merkkirenkaillesi=?) hiukka liikaa.

                      nimimerkillä ei enää toisia goodyeareja.
                      E61 535d alkuunsa viritetty.

                      Comment

                      • tuikku
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2005
                        • 1353

                        .


                        Ahdinkin tuli.
                        Pakosarjaa vielä uupuu.

                        Softahommatkin alkaa olla mieleisellä mallilla.
                        Viimeisen kummallisuuden sain tuurilla ajettua poikkeen.
                        Ainoa,mikä enää harmittaa, on ihan liian korkeille kierroksille menevä vaihto kaasupohjassa, laatikko pitäis saada pyytämään uutta vaihdetta viimeistään neljässä tonnissa, olipa tilanne mikä tahansa, suorituskyvyn kannalta paras paikka varmaan olisi noin 3500 kohdalla, silloin seuraavan vaihteen veto alkaisi moottorinkin kannalta parhaalta kohden, eli kahden tonnin päältä.
                        Tähän nyt ratkaisua varmaan pitää odotella jonkin aikaa.
                        CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
                        Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
                        Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
                        tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5

                        Comment

                        • Kissvesala
                          Moderator
                          • Jun 2010
                          • 3110
                          • Liminka

                          Siihen vaihtoajankohtaan ei istassa ole mun etsintöjen ja puheluiden mukaan sen kummemmin ku missään muussakaan softassa säätö mahdollisuutta. Clavurionin kans asiasta tuumattiin ja samalla aaltopituudella sen suhteen että ehkä se järkevin "testi" vois olla koittaa softata se loodan ohjain vastaamaan 535d purkkia. Tässä tapauksessa ainaki näin koska laatikon kestohan ei ole rajana tälle modille. LCI mallin softaa ei laatikon ecuun pysty turaamaan uudemman mallin sähköisen kepin vuoksi ainakaan ilman kepin vaihtoa. Se että onko 535 softa sitte merkittävästi erilainen ku tällä hetkellä oleva ei tietysti selviä ku kokeilemalla. Vaihtoajankohtaan kaiketi jollain tapaa voi moottorin ohjaimen kautta vaikuttaa mutta tässä tapauksessa se on varmasti kartta aika tarkkaan läpi koluttu siltä osin eli loodan eculle on muutosta saatava.
                          Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
                          Kissvesala.fi
                          Priva tai o443424479

                          Comment

                          • Mikiis
                            Bimmer Fanatic
                            • Mar 2013
                            • 906
                            • Oulu

                            Tähän amatöörinä vastaten, samat ongelmat ne on tässä sigun vaihtamisessa, kuin tuikullakin. Onkohan siellä softassa mitään eroa?
                            F11 530d -11
                            E91 -06 320d
                            x2 Tuikut
                            Ex. E60 -05 535d M-Sport 386hv/766nm

                            Comment

                            • exautisti
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2007
                              • 1267
                              • oulu

                              Originally posted by Kissvesala View Post
                              Siihen vaihtoajankohtaan ei istassa ole mun etsintöjen ja puheluiden mukaan sen kummemmin ku missään muussakaan softassa säätö mahdollisuutta. Clavurionin kans asiasta tuumattiin ja samalla aaltopituudella sen suhteen että ehkä se järkevin "testi" vois olla koittaa softata se loodan ohjain vastaamaan 535d purkkia. Tässä tapauksessa ainaki näin koska laatikon kestohan ei ole rajana tälle modille. LCI mallin softaa ei laatikon ecuun pysty turaamaan uudemman mallin sähköisen kepin vuoksi ainakaan ilman kepin vaihtoa. Se että onko 535 softa sitte merkittävästi erilainen ku tällä hetkellä oleva ei tietysti selviä ku kokeilemalla. Vaihtoajankohtaan kaiketi jollain tapaa voi moottorin ohjaimen kautta vaikuttaa mutta tässä tapauksessa se on varmasti kartta aika tarkkaan läpi koluttu siltä osin eli loodan eculle on muutosta saatava.
                              Enpä oikein tiedä tästä..... voihan sitä toki kokeilla,turbiini ainakin on eri.
                              -99 punane passatti

                              https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964

                              Tuikun softat
                              Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
                              BMW Maahantuonti ammattitaidolla
                              Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
                              Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..

                              www.mcars.fi

                              Kysy 041-5056506

                              https://www.facebook.com/MCarsOulu/

                              INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star

                              Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti

                              Comment

                              • hatemi
                                Bimmer Rookie
                                • Jan 2009
                                • 106
                                • Jkl

                                Tuo laatikon softan puukottaminen olisi oikeastaan kaikissa automaateissa hyvä modi. Bemariin ei vaan taida millään piuhalla päästä kunnolla käsiksi. Audin softa tulee kyllä Byteshooterilla pihalle, muttei siitä ota tolkkua Erkkikään. Jos jostain löytyisi Damos tai vastaava tuohon softaan niin pääsisi edes alkuun muutoksissa. Vaihtokohdat ja nopeudet sekä laatikon suorittama syötön rajaus olisivat ensimmäisenä puukon alla. Tai no kunhan se ahdin vaihtuu ei tuo yli neljään tonniin kierrättäminenkään enää haittaa.
                                tdituning.fi

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎