Rellun termaria näköjään tökitty mesenaatteihin, mikähän se olis sopiva tällaseen baijerilaiseen? Itseänikin kieltämättä vituttaa jo valmiiksi kun seuraavan kerran joutuu orkkis termaria vaihtelemaan mestoille. Ei tuntuis nekään kestävän, tarvikkeista puhumattakaan...
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E60/61 530d hidas lämpeään ja muutenkin kylmää kyytiä..termariko III
Collapse
X
-
Wahler 3029.xx, esim. 3029.86 (86 C). Alle 90 C, jos termari asennetaan ylävesiletkun syylärin pään yhteeseen. Termarin lautasen yläosaan kannattaa porata esim. 3 mm reikä paremman ilmautumisen takia.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Täältä löytyy täydellinen ohje lisätermarin asennukseen: http://forum.bmw5.co.uk/topic/108692...fitting-guide/
Itse teen homman huomenna. Raportoin, miten pelittää.
Comment
-
-
Originally posted by Vesa View PostTäältä löytyy täydellinen ohje lisätermarin asennukseen: http://forum.bmw5.co.uk/topic/108692...fitting-guide/
Itse teen homman huomenna. Raportoin, miten pelittää.
Koeajon perusteella pelittää hienosti. Lämmöt nousee nopeasti 85-90 asteeseen ja vakiintuu tasolle 85C, ennen modia 65C. Voi tätä onnea !! Tosin näissä termariasioissa on niin monesti pettynyt, että vaikea uskoa, että 10 euron sijoituksella lämpöongelma on oikeasti ja lopullisesti ratkaistu. Mutta Briteissä ovat tällä modilla ilmeisimmin ongelman selättäneet. Seuraan tilannetta ja raportoin, jos tulee ongelmia.
SUOSITTELEN AINAKIN TOISTAISEKSI KAIKILLE!!!!!!
Comment
-
-
Originally posted by Vesa View PostNo niin, Renaultin letkutermari (89C) asennettu . Noin tunnin homma rauhallisesti tehtynä.
Koeajon perusteella pelittää hienosti. Lämmöt nousee nopeasti 85-90 asteeseen ja vakiintuu tasolle 85C, ennen modia 65C. Voi tätä onnea !! Tosin näissä termariasioissa on niin monesti pettynyt, että vaikea uskoa, että 10 euron sijoituksella lämpöongelma on oikeasti ja lopullisesti ratkaistu. Mutta Briteissä ovat tällä modilla ilmeisimmin ongelman selättäneet. Seuraan tilannetta ja raportoin, jos tulee ongelmia.
SUOSITTELEN AINAKIN TOISTAISEKSI KAIKILLE!!!!!!M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
-
Originally posted by MajorDrake View PostMinua kiinnostaa että mitä ne lämmöt on kun vedät 30 asteen helteessä asuntovaunua...
Comment
-
-
Originally posted by Vesa View PostMikä on hyväksyttävä maksimi näissä?Mitsubishi Outlander PHEV
Ex: Skoda Superb -13 2.0TDI DSG 170hv
Ex: VW Golf -09 1.4tsi DSG
Ex: BMW e61 525d -05 M57TUD25, automaatti
Ex: Volvo T4 -01 147kW, automaatti
Ex: VW Passat -07 2.0TDI DSG
Ex: Nissan Primera P11 -01
Ex: Nissan Sunny -94
Comment
-
-
Originally posted by Telehell View PostEiköhän se siinä 120c paikkeilla ala porisemaan ellei ole evansseja litkuna
Uudet N-koneet käy kesällä helposti tuolla 105, jopa hetkellesesti 110 asteessa, ainakin M550d:t.M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
-
50:50 vesi/glykoli-liuoksen kiehumispiste n. 107 C ja 1,4 bar:ssa (dieselin paisarin korkin speksattu paineraja) n. 115 C.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Kuis Vesalla on lämmöt pysynyt toivotulla tasolla. Täällä kans lämmöt 70 ja viime talvena vaihettu kaikki termarit.ex.528iA-97, exe60 530ia -03 , e61 530xda-07 LCI ja ex e63 650-08 LCI, E39 520ia Touring, I3s 120Ah
Comment
-
-
Originally posted by Janne S View PostKuis Vesalla on lämmöt pysynyt toivotulla tasolla. Täällä kans lämmöt 70 ja viime talvena vaihettu kaikki termarit.
Comment
-
-
Lämmön riittämättömyyden kanssa painittu kahden automaattivaihteisen auton kanssa. Lopulta kumpaankin uusittu pää- ja egr-termarit sekä laatikon lämmönvaihtimet.
Otettiin inpalla vähän arvoja ylös, käynee jollekin referenssinä kunnossa olevan systeemin lämpenemisestä, mikäli epäilee vikaa olevan. Ulkolämpö noin 2-5 astetta. Lyhyestä säteily-/letkulämmöstä lähtö, matkaa noin 30km pääosin 80km/h rajoituksella. Vihreät käppyrät laatikon lämpö, siniset moottorin.
-Tummemmat käyrät täysin vakiosta yksilöstä ilman webastoa
-Vaaleampien käyrien autossa on webasto, lisäksi dpf ja egr poistettu sekä egr-termari tulpattu
(Täsmälleen sama ajo tehtiin vaaleiden käyrien autolla pari viikkoa sitten viallisella lämmönvaihtimella. Lämmöt nousi melkein yhtä nopeasti tuohon pisteeseen, jossa lämmöt on moottorissa 50°C / laatikossa 30°C. Siitä eteenpäin laahasivat hiljalleen ylöspäin niin, että lopussa oli 76°C / 48°C. Pitkälläkään matkalla laatikon lämpö ei noussut syyskelissä yli 62°C)Last edited by muuris; 24-10-2016, 09:34.
Comment
-
-
Milläs softalla tuollaisen käyrän pystyy vääntämään? Testolla? Kiinnostaisi tehdä samanmoinen.
Laitoin omaan 325d pirssiin Wahlerin 89 asteisen termostaatin ylävesiletkuun ja tuntuu toimivan. Tässä termari piti laittaa moottorinpuoleisen yhteen jälkeen, koska syyläripäässä letkussa on mutka eikä termari sinne olisi mahtunut. Voisi kuvitella, että reagoi herkemmin moottorin kuormitukseen ja pitää lämmön tasaisempana kun on lähempänä moottoria. Vesiletku oli vähän hankala saada pois koneen päästä kun imusarja oli tiellä, mutta onnistui lopulta.
Ajoin eilen neljän asteen ulkolämmössä noin 100km 80/100 rajoituksella ja lämmöt pyöri 85-90 välillä. Jännä nähdä mitä tapahtuu kun oikeat pakkaset tulevat.E91 325d -10 M-Sport
Comment
-
-
Originally posted by Orvix View PostMilläs softalla tuollaisen käyrän pystyy vääntämään? Testolla? Kiinnostaisi tehdä samanmoinen.
Comment
-
Comment