Originally posted by Orvix
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E60/61 530d hidas lämpeään ja muutenkin kylmää kyytiä..termariko III
Collapse
X
-
AUDI e-tron Sportback Edition S line 55 quattro
ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
e30 318i -88
-
-
Originally posted by Fabsu View PostMikä auto? Jos diesel, saattoi olla poltto päällä, jolloin normaalia tuollaiset lämmöt.
Tästä tulikin mieleen, että miksi ja mikä koneen lämpöjä nostaa polton aikana? Termarit ei ole missään yhteydessä auton aivoihin, niin onko kyse jotenkin polttoaineen syötöstä.E91 325d -10 M-Sport
Comment
-
-
Originally posted by Orvix View PostEi ole kyse poltoista. Autosta on hiukkaspönttö operoitu pois.
Tästä tulikin mieleen, että miksi ja mikä koneen lämpöjä nostaa polton aikana? Termarit ei ole missään yhteydessä auton aivoihin, niin onko kyse jotenkin polttoaineen syötöstä.
käsittääkseni jälkiruiskutuksella.M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
-
Pääasiassa sulkemalla kaasuläppä. Sitä vartenhan se siellä on. Jos kaasuläppä on sönder --> ei polttoa. WDS sanoo:
A throttle valve is necessary for all diesel engines equipped with a particle filter system. The throttle valve chokes the intake air to ensure that the necessary increased exhaust-gas temperatures required for regeneration of the particulate filter are reached.
Comment
-
-
Jos päätermarin meinaa korvata jollain letkutermarilla, eikö viisainta ole poistaa sisuskalut alkuperäisestä kokonaan ja laittaa uusi alavesiletkuun heti alkuperäisen eteen? Silloinhan se ajaa alkuperäisen virkaa ja kierto toimii niinkuin ennenkin?:think530d GT F07 2010
325i E30 Cabriolet 1987
Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007
Comment
-
-
Originally posted by Gonzalez View PostJos päätermarin meinaa korvata jollain letkutermarilla, eikö viisainta ole poistaa sisuskalut alkuperäisestä kokonaan ja laittaa uusi alavesiletkuun heti alkuperäisen eteen? Silloinhan se ajaa alkuperäisen virkaa ja kierto toimii niinkuin ennenkin?:think
Mut jos autossa on 3 temppuilevaa termaria, niin paljonko ne ongelmat poistuu sinne vielä 1 lisäämälläTai menis kait sinne kaksikin
E61 535d alkuunsa viritetty.
Comment
-
-
Just tossa veljen 530d:hen vaihdettiin egr- ja päätermari. Ei ollu ihmekkään ettei lämmöt noussu, kun päätermarin toinen korvake oli murtunut ja termari koko ajan raollaan. Nyt nousi moottorin lämmöt jo 90 asteeseen mut vielä jäi 7 viirua kierroslukumittariin eli alkaa jostain 4600:sta, kun aiemmin alko jostain 4300:sta. Ilmeisesti laatikon lämmönvaihdin tulisi vielä vaihtaa tai sitten en vaan ajanu tarpeeksi kauan. Tuossa kuva vielä päätermarista.Last edited by Esko; 28-03-2018, 13:28.
Comment
-
-
Tuossa tuo Mersumiesten käyttämä Renun termari http://www.motonet.fi/fi/tuote/306017 joka siis vain työnnetään ylävesiletkuun koneen puolelle anturi moottoriin päin. Useammalla siitä hyviä kokemuksia alkuperäisen termarin korvaamiseksi, joita Mersuissakin tuntuu menevän.Diesel, fuel of satin man
Comment
-
-
Eli tuollasen kun virittää ylävesiletkuun + koneelta laatikolle lähtevään lämmönvaihtimen letkuun, ja deletoi kolmannen kiepin eli egr-termarin+lämmönvaihtimen niin kaikki lämpöongelmat on historiaa?
Renault, tuo BMW-dieselien pelastaja?Last edited by Gonzalez; 15-01-2015, 16:22.530d GT F07 2010
325i E30 Cabriolet 1987
Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007
Comment
-
-
Niin, kyllä Mersuissakin joissain malleissa on muitakin termareita, mutta tuolla ilmeisesti saa sen päätermarin toimimaan pidempään kun yhden talven. Tuttavan eemeliin meinasin tuon koittaa laittaa, kun nykyisestä aika jättää. Alkuperäisiä tuohonkin on saannut vaihtaa kuin leipää.
Edit, kyllä se Renault taitaa Bemarinkin vielä pelastaa moottoriteknologian osalta, onhan Renun diesel moottori jo käytössä Mersun uudessa C-sarjassa.Last edited by pouri; 15-01-2015, 16:30.Diesel, fuel of satin man
Comment
-
-
Originally posted by Esko View PostNyt nousi moottorin lämmöt jo 90 asteeseen mut vielä jäi 7 viirua kierroslukumittariin eli alkaa jostain 4600:sta, kun aiemmin alko jostain 4300:sta. Ilmeisesti laatikon lämmönvaihdin tulisi vielä vaihtaa tai sitten en vaan ajanu tarpeeksi kauan.E61 530dA -05
Comment
-
-
Originally posted by Esko View PostJust tossa veljen 530d:hen vaihdettiin egr- ja päätermari. Ei ollu ihmekkään ettei lämmöt noussu, kun päätermarin toinen korvake oli murtunut ja termari koko ajan raollaan. Nyt nousi moottorin lämmöt jo 90 asteeseen mut vielä jäi 7 viirua kierroslukumittariin eli alkaa jostain 4600:sta, kun aiemmin alko jostain 4300:sta. Ilmeisesti laatikon lämmönvaihdin tulisi vielä vaihtaa tai sitten en vaan ajanu tarpeeksi kauan. Tuossa kuva vielä päätermarista.530e G30 M-Sport -21
***********************
Ex Audi A6 allroad -17
Ex X5 xd30 M-Sport -14
Ex 530dA F11 M-Sport -11
Ex E61 530xD M-Sport -08
Ex 530DAT E61
Ex E39 M-Sport
Comment
-
-
Originally posted by L.L. View PostEi ne viirut ikinä sieltä kokonaan lähde, ainakaan minun -05 530d:ssä. Jää siihen 4600 kierroksen kohtaan kun lämmöt napsahtaa yli 75 asteen. Jos lämmöt on 90 niin en tekisi enää mitään osien vaihtoja.Originally posted by jms1601 View PostNoilla lämmöillä ei kannata tuhlata rahaa lootan vaihtimeen koska tilanne ei juurikaan kummene ja ei noi kaukana oikeista lämmöistä ole.
Comment
-
-
Termari ylävesiletkussa korvaa periaatteessa kaikki muut termarit, koska jäähdyttimelle pääsee nestettä vain ylävesiletkun kautta. Wahler:n valikoimasta esim. 3029.86 (86 C) (löytyy myös 83 ja 89 C versiot, .83 ja .89). Ennen asennusta pitää varmistaa, että yläreunassa on riittävän kokoinen ohivirtausreikä.
E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Originally posted by Esko View PostKiitos tiedosta. Jotenkin jäänyt sellainen mielikuva, että oikean lämpötilaan päästäkseen tulisi jäädä joku 3-4 viirua mittariin, mutta tosiaan salavalikon lämmöt nousi 90 about vartin ajelun jälkeen eikä tuossa ole edes webastoa avittamassa. Päätermari laitettiin alkuperäinen, kun sen verran paskaa palautetta kuullut noista aftermarket termareista, että pelaa vaan hetken aikaa ja taas alkaa jättämään kylmäksi.
Comment
-
Comment