Veikkaisin tuota gatesin termaria. Itse vaihdoin viime lokakuussa päätermarin ja lämmönvaihtimen. Nyt toukokuussa jo huomasin että ei pysy normi lämmöissä kunnolla edes kesäkelissä. Vika oli behrin tarvike termarissa, nyt on oem kiinni. Katotaan kauanko kestää
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E60/61 530d hidas lämpeään ja muutenkin kylmää kyytiä..termariko III
Collapse
X
-
Originally posted by zener View PostOnkos nuo lämmönvaihtimet oikeasti nuin surkeaa kamaa, kuin tuo britti threadi antaa olettaa? Oudolta tuntus. :thinkE87 118d
E70 3.0d
Ex: E36 M3
Ex: E36 cabriolet m60b40
Ex: E34 535i turbo 550hp/700nm @1,3bar
Ex: E38 740i turbo 410hp/600nm @0,5bar
Comment
-
-
Originally posted by -kalevi- View PostTämmösten vedenkiertoon ollenkaan perehtyneenä mietin, miksi tuonne on ollenkaan tarvinnut termostaattia laittaa? Jos moottori, sisäkierto ja laatikko olisi kaikki vain päätermostaatin takana. Sitä en tosin tiedä kuinka paljon hitaammin moottori saavuttaisi käyntilämpötilansa, kun lämpöä menee aluksi laatikon lämmittämiseen :thinkE39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Originally posted by Clavurion View PostEihän sisäkierto ole minkään termarin takana, vaan pääsee tietenkin vapaasti palaamaan vesipumpulle päätermarin ohi.
Ongelma on varmasti lämpöjen hidas nousu dieselmoottorin vähäisen hukkalämmön takia, joten sen takia tehtaalla laitettu 3 termaria nopeuttamaan lämpenemistä :thinkE87 118d
E70 3.0d
Ex: E36 M3
Ex: E36 cabriolet m60b40
Ex: E34 535i turbo 550hp/700nm @1,3bar
Ex: E38 740i turbo 410hp/600nm @0,5bar
Comment
-
-
Originally posted by -kalevi- View PostTarkoitin että kaikki olisi vain yhden termostaatin takana. Eli siis yhdellä termostaatilla ohjattaisiin vain jäähdyttimelle menevää nestettä. Neste kiertäisi sarjassa moottori-sisäkierto-laatikko, kunnes on lämmennyt 90 ja termostaatti avaa kiertoa jäähdyttimelle.
Ongelma on varmasti lämpöjen hidas nousu dieselmoottorin vähäisen hukkalämmön takia, joten sen takia tehtaalla laitettu 3 termaria nopeuttamaan lämpenemistä :think
Tuo yksi modihan on laittaa ylävesiletkuun termari, joka periaatteessa korvaa kaikki 3 termaria, koska jäähdyttimeen ei pääse korvaavaa nestettä, kunnes ylävesiletkun termari aukeaa.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Originally posted by Clavurion View PostSisäkiertoa ei tähän kannata sotkea ollenkaan, koska sen virtaus pitääkin olla täysin riippumaton.
Tuo yksi modihan on laittaa ylävesiletkuun termari, joka periaatteessa korvaa kaikki 3 termaria, koska jäähdyttimeen ei pääse korvaavaa nestettä, kunnes ylävesiletkun termari aukeaa.E87 118d
E70 3.0d
Ex: E36 M3
Ex: E36 cabriolet m60b40
Ex: E34 535i turbo 550hp/700nm @1,3bar
Ex: E38 740i turbo 410hp/600nm @0,5bar
Comment
-
-
Onkos näiden kanssa ilmennyt sellaista että termostaatti ei aukeaisi joka kerta?
Nyt epäilyksenä on termostaatti vaikka on kohtuu tuore ja auto keittää satunnaisesti. Silmämääräisesti termostaatti näyttää ehjälle ja aukeaa lämmittäessä mutta voiko jumittaa joskus?
Tuossa oli kirjoitusta enemmän: https://www.btcf.fi/forum/showthread...33#post4044033F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
-
Originally posted by MNi View PostWDS:stä katsottuna vaikuttaisi että nelimukisissa on ja kuusimukisissa ei ole.
DDE5, WDS sanoo:
Radiator shutter
The radiator shutter seals off the engine compartment from the outside and directs the cooling air under the engine.
When the vehicle is driven, the closed radiator shutter reduces the warm-up phase of the engine. In higher road speed ranges, this improves the CW value of the vehicle. This saves fuel and thus has an advantageous effect on the emissions. Furthermore, the faster heating of the coolant means that the full heat output of the vehicle can be called up earlier.
Components
- Radiator shutter
- Solenoid switch
Function
With the ignition off or in the event of a break in the activation cable, the radiator shutter is not locked. After engine start-up, the engine control unit switches the solenoid switch to earth and thus closes prevents the radiator shutter from opening.
When one or more of the following conditions exist when the vehicle is being driven, the magnetic lock for the radiator shutter is deactivated.
- Coolant temperature > 90°C
- Gearbox fluid temperature > 110°C
- Engine oil temperature > 130°C
- Power to map thermostat > 90% (only DME)
- Electric fan active
DDE6, WDS:stä ei osumaa mutta kytkentäkaaviossa näkyy shutter solenoid Y13864, oletettavasti on olemassa.
DDE7, WDS sanoo:
Radiator shutter
The DDE control unit opens or closes the radiator blind depending on the operating range.
The radiator blind opens at:
- Coolant temperature > 100 °C (closes at < 95 °C)
- Speed > 180 kph (closes at < 140 km/h)
- Speed request for electric fan > 1600 rpm (closes at < 1380 rpm)
- Speed request for electric fan by air conditioning system > 1600 rpm
(closes at < 1050 rpm)
- Winter safety function:
- Window wipers ON and
- Speed between 65 kph and 125 kph and
- Ambient temperature between -8 °C and 2 °C
- Window wipers ON and
- Electric fan after-run
- With automatic transmission: transmission temperature > 115 °C (closes at < 110 °C)
During trailer towing, the radiator blind is permanently opened if the trailer is connected to the trailer module.
The winter safety function prevents the radiator blind from freezing shut while the vehicle is being driven in wet or snowy conditions.
e87 130i M-Sport, N52, 6-speed manual vm. 2005
Comment
- Radiator shutter
-
Tarvittaessa saat kaihtimet auki kun ajat yli tuon 180 kph kun kaihtimet on auenneet niin voit tiputtaa nopeuden 150 kph.
Tai kytkee kärryn perään (en tiedä toimiiko jälkiasennuskoukkujen kanssa).
Jos lennosta pitää saada auki niin eculta tulevaan ohjausjohtoon voisi laittaa katkaisimen. Muistelen että jos ohjaus puuttuu (katkaisin auki) niin kaihtimet aukeavat.F11 530d xDrive 09/16
Ex E60 530d xDrive A 10/08
Ex E60 520dA 09/08 liisari
Ex Opel Vectra 2.0i 8v -93
Ex Opel Kadett 1.6 -89
Comment
-
-
Originally posted by ekaBMW View PostJos lennosta pitää saada auki niin eculta tulevaan ohjausjohtoon voisi laittaa katkaisimen. Muistelen että jos ohjaus puuttuu (katkaisin auki) niin kaihtimet aukeavat.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Ihan vain kertauksena mutta onko nykyäänkään muuta helppoa kikkaa kuin ostaa uudet termostaatit ja laatikkoon lämmönvaihdin?
Mistä olette nämä ostaneet?
Edit: Ajelin auton lämpimäksi ja Carly näyttää moottorin nesteet 81 asteen ja vaihdelaatikon öljyt 52 asteen lämpöiseksi. Onko tuo vaihdelaatikon alhainen lämpötila juurikin kiinni lämmönvaihtimesta?Last edited by revote; 06-12-2018, 12:32.
Comment
-
-
Originally posted by revote View PostIhan vain kertauksena mutta onko nykyäänkään muuta helppoa kikkaa kuin ostaa uudet termostaatit ja laatikkoon lämmönvaihdin?
Mistä olette nämä ostaneet?
Edit: Ajelin auton lämpimäksi ja Carly näyttää moottorin nesteet 81 asteen ja vaihdelaatikon öljyt 52 asteen lämpöiseksi. Onko tuo vaihdelaatikon alhainen lämpötila juurikin kiinni lämmönvaihtimesta?
Comment
-
-
Originally posted by BMW525Xda View PostPistä koko keula alhaalta umpeen (myös sivut sumareille asti) ja aja moottori 100C niin että kaihtimet aukeaa. Lämmöt putoaa siitä 91C ja seilaa tuota väliä tasaiseen. Katso sitten vaihteiston lämmöt. Minulla nousi 78-82 laatikon lämmöt näin.IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
Tampere
Comment
-
Comment