F10 / F11 ostamassa

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Juhutti
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2007
    • 633
    • Tampere

    Originally posted by veku View Post
    Kyllä menee F1X pilalle jos manuaalina ottaa
    Kiitos mielipiteestä. Onko siinä jotain erityistä vikaa tai syytä miksei sellasta kannattaisi hankkia? Automaatti vs. manuaali asian kyllä tiedän, molempia on ollut.
    Skoda.

    ex.
    e63 645ci
    e38 730iA
    e36 325i

    Comment

    • HTK12
      BTCF Member
      • Jul 2011
      • 10946
      • Joensuu

      Originally posted by veku View Post
      Kyllä menee F1X pilalle jos manuaalina ottaa
      Tälle jotain perusteluja? Itse kyllä välillä kaipaan manuaalia. Kepittäminen vaan on välillä mukavaa. Toki ruuhkassa madellessa arvostaa automaattia kun ei tarvitse kytkintä kiusata.
      e39 540iA E85

      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

      Comment

      • veku
        Bimmer Enthusiast
        • May 2005
        • 6327
        • P-Pohjanmaa

        Originally posted by Juhutti View Post
        Kiitos mielipiteestä. Onko siinä jotain erityistä vikaa tai syytä miksei sellasta kannattaisi hankkia? Automaatti vs. manuaali asian kyllä tiedän, molempia on ollut.
        Originally posted by HTK12 View Post
        Tälle jotain perusteluja? Itse kyllä välillä kaipaan manuaalia. Kepittäminen vaan on välillä mukavaa. Toki ruuhkassa madellessa arvostaa automaattia kun ei tarvitse kytkintä kiusata.
        Käykääpä kokeilemassa molempia, tuo 8v tomaatti on vaan hyvä ja nopea.
        Ja ottaa sporttilaatikon niin on ratissa läpyskät niin saa leikkiä niillä
        Jälleenmyyntiä jos joskus aattelee niin 98,85% on tomaatteja ..
        F11 M550D
        E39 M5
        F26 3.0 Da M-Sport
        E61 535D M-Sport

        Comment

        • BMW525Xda
          BTCF Member
          • Feb 2014
          • 8681
          • Xxxxxx

          Originally posted by veku View Post
          Käykääpä kokeilemassa molempia, tuo 8v tomaatti on vaan hyvä ja nopea.
          Ja ottaa sporttilaatikon niin on ratissa läpyskät niin saa leikkiä niillä
          Jälleenmyyntiä jos joskus aattelee niin 98,85% on tomaatteja ..
          Minulla ollut molempia, manuaaleja ja rattiläpysköitä.
          Ei vaan läpyskät kuitenkaan tuo sitä fiilistä mikä on kepulassa.
          Harvoissa rattiläpyskä autoissa esim pystyy vedättämään rajoittajaa vasten kun jo tyrkkää isompaa pesään. Ainakin radalla on jäänyt jotain puuttumaan.
          Sitten tavallisessa kaupunkiliikenteessä ja arkiajossa läpyskät on täysin turhat ja oikeastaan vain tiellä ratin kehällä (varauksin toki).

          Arkikäytössä ja oikeastaan muutenkin isojen koneiden yhteydessä automaatti on kuningasvalinta, jos on sporttinen auto jolla käy radalla niin manuaali. Piirimyyjille sopii myös manuaali pitkiä matkoja ajatellen.

          Comment

          • veku
            Bimmer Enthusiast
            • May 2005
            • 6327
            • P-Pohjanmaa

            Originally posted by BMW525Xda View Post
            Minulla ollut molempia, manuaaleja ja rattiläpysköitä.
            Ei vaan läpyskät kuitenkaan tuo sitä fiilistä mikä on kepulassa.
            Harvoissa rattiläpyskä autoissa esim pystyy vedättämään rajoittajaa vasten kun jo tyrkkää isompaa pesään. Ainakin radalla on jäänyt jotain puuttumaan.
            Sitten tavallisessa kaupunkiliikenteessä ja arkiajossa läpyskät on täysin turhat ja oikeastaan vain tiellä ratin kehällä (varauksin toki).

            Arkikäytössä ja oikeastaan muutenkin isojen koneiden yhteydessä automaatti on kuningasvalinta, jos on sporttinen auto jolla käy radalla niin manuaali. Piirimyyjille sopii myös manuaali pitkiä matkoja ajatellen.
            En tiedä olenko ainoa jonka mielestä diesel ja manuaali on hupaisa yhdistelmä.
            automaatissa saa mielestäni olla vääntöä ja voimaa reilusti jotta ajaminen on leppoisaa,tosiaan nuo rattiläpyskät on kyllä ihan turhat..
            Vaikka eilen pojalle näytinkin miten ääni ei muutu kabiinissa mitenkään oli 4 tai 8 päällä kun vauhtia 90..

            Ämmällä kun ajelen niin saatan nakata kolmoselta suoraan kutoselle kun en jaksa vatkata sitä keppiä,taidan olla vaan laiska
            F11 M550D
            E39 M5
            F26 3.0 Da M-Sport
            E61 535D M-Sport

            Comment

            • Juhutti
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2007
              • 633
              • Tampere

              Originally posted by BMW525Xda View Post
              Arkikäytössä ja oikeastaan muutenkin isojen koneiden yhteydessä automaatti on kuningasvalinta, jos on sporttinen auto jolla käy radalla niin manuaali. Piirimyyjille sopii myös manuaali pitkiä matkoja ajatellen.
              Juuri näin. Ja meikäläisen tarpeet menee nyt tuon piirimyyjän suuntaan. Keskustassa asuessa kaikki palvelut kulman takana ja kävelymatkan päässä, auto taas odottelee lähtöään hallissa. Sitten kun mennään, niin pidempiä matkoja. Jos uutta autoa olisi katsomassa, niin ehdottomasti automaatti, mutta näitä vanhempia pommeja pyörittäessä manuaali on jo kestävyydenkin kannalta hyvä valinta, etenkin jos valitsee varusteet vs. kilometrit.

              Tämän edellä mainitun väitteen odotan nyt jonkun kumoavankin, ja sitä alun perin kyselinkin. Onko kokemuksia manuaalilaatikon ongelmista? Ilmeisesti N57D30 on moottorina kestävimmästä päästä.

              Mielipiteitä on tosiaan monia, mutta olisi mukava kuulla kokemusperäistä tietoa tai jotain sellaista, mitä en googlella löytänyt.
              Skoda.

              ex.
              e63 645ci
              e38 730iA
              e36 325i

              Comment

              • VolvoTDi
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2006
                • 1576
                • Tampere - Pori

                Ihan perus 520d, jossa on 8v automaatti niin pystyy rajoitinta vasten ajaan niin paljon kun haluaa, jos se on nyt se juttu... 8v on vaan nopea, nopeampi kuin käsin vaihtaessa ja osaa käyttää vääntöä hyödykseen. Tuossa pääsee noita manuaaleja silloin tällöin ajeleen niin ainoa kiva hetki on kun pääsee liipaseen kytkimellä kun muuten ei x20d ei jaksaa pyllyä irrottaa, x30d on typerää ottaa manuaalina kun siinä vasta tuo 8v pääsee oikeuksiinsa ja kytkintä ei tarvita leikkimiseen. Ja tuo jälleenmyynti on vaan oikeasti hankalampaa tai ainakin hintaan vaikuttava asia manuaalin tapauksessa. Mutta joo, kyllä noihin F-sarjan manuaaleihin silti vaan kohtuu usein törmää eli joihinkin se vetoaa, ei ehkä ole kokeillut 8v laatikkoa...
                Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
                Check:
                www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
                Tampere 044-5867096

                Comment

                • Laku
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2007
                  • 17572
                  • Turku

                  Originally posted by veku View Post
                  En tiedä olenko ainoa jonka mielestä diesel ja manuaali on hupaisa yhdistelmä.
                  automaatissa saa mielestäni olla vääntöä ja voimaa reilusti jotta ajaminen on leppoisaa,tosiaan nuo rattiläpyskät on kyllä ihan turhat..
                  Vaikka eilen pojalle näytinkin miten ääni ei muutu kabiinissa mitenkään oli 4 tai 8 päällä kun vauhtia 90..

                  Ämmällä kun ajelen niin saatan nakata kolmoselta suoraan kutoselle kun en jaksa vatkata sitä keppiä,taidan olla vaan laiska
                  Et ole.

                  Rattiläpyskät ovat minulle turhia. Ruuhkissa paljon ajan, joten automaatti on mukava - etenkin, kun siinä on se jarrutoiminto, ettei tarvitse edes jalalla pitää autoa paikallaan. Ohituksiin riittää 535d:ssä kaasun painaminen, jos haluaa leikkiä, vaihdan itse kepillä Sportille (pienemmälle).

                  Csi:llä vaihdan manuaalilla 50km/h kolmoselta suoraan kutosvaihteelle .
                  Näillä mennään:
                  - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                  - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                  - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                  - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                  Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                  Comment

                  • makkis
                    BTCF Member
                    • Feb 2005
                    • 5151
                    • Kouvola, Savisto

                    Me ollaan jo pidemmän aikaa suunniteltu F11 530d:tä ja tällä hetkellä halut ovat piiiitkästä aikaa manuaalin suuntaan, mitä tässä on tullut niitä harvoja manuaaleja ajettua niin kyllähän siinä on oma taikansa, manuaalit myös tuntuvat ainakin oman perseen alla n. 1/3 tehokkaammalta kuin vastaava automaatti. Todellisuus varmasti toinen, mutta väliäkö sillä...

                    Manuaaleissa on myös jälleenmyynti arvo suurempi (pienemmän tarjonnan vuoksi), toki voi olla hankalempi myydä, ehkä...? Kaipa niille ne omat ostajakuntansa ovat suppeiden markkinoiden vuoksi.

                    Ikinä en ole vielä tuota 8v automaattia päässyt ajamaan, mutta en usko sen muutosta mielipiteeseen tekevän, kun ei aikaisemmissakaan automaateissa mitään vikaa ole ollut.
                    Eikä nuo rattiläpyskät tai steptronicit yms. millään tapaa vastaa manuaali ajelua, ei sinne päinkään vaikka kuin yrittäisi ajatella niin.

                    Ainoa miinus minkä tähän hätään keksin manuaalille on ohjelmoinnin yhteydessä kun joutuu rajoittamaan alavääntöä.
                    Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
                    Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
                    Virallinen Xhp jälleenmyyjä

                    Comment

                    • Juh4
                      Moderator
                      • Oct 2004
                      • 5453
                      • Seinäjoki

                      Originally posted by makkis View Post
                      Me ollaan jo pidemmän aikaa suunniteltu F11 530d:tä ja tällä hetkellä halut ovat piiiitkästä aikaa manuaalin suuntaan, mitä tässä on tullut niitä harvoja manuaaleja ajettua niin kyllähän siinä on oma taikansa, manuaalit myös tuntuvat ainakin oman perseen alla n. 1/3 tehokkaammalta kuin vastaava automaatti. Todellisuus varmasti toinen, mutta väliäkö sillä...

                      Manuaaleissa on myös jälleenmyynti arvo suurempi (pienemmän tarjonnan vuoksi), toki voi olla hankalempi myydä, ehkä...? Kaipa niille ne omat ostajakuntansa ovat suppeiden markkinoiden vuoksi.

                      Ikinä en ole vielä tuota 8v automaattia päässyt ajamaan, mutta en usko sen muutosta mielipiteeseen tekevän, kun ei aikaisemmissakaan automaateissa mitään vikaa ole ollut.
                      Eikä nuo rattiläpyskät tai steptronicit yms. millään tapaa vastaa manuaali ajelua, ei sinne päinkään vaikka kuin yrittäisi ajatella niin.

                      Ainoa miinus minkä tähän hätään keksin manuaalille on ohjelmoinnin yhteydessä kun joutuu rajoittamaan alavääntöä.
                      Suosittelen kuitenkin ajamaan automaatilla ja toteamaan itse kumpiko on sopivampi vaihteisto. Sen sanon, että ei tuota 8-pykäläistä laatikkoa suotta ole kehuttu.

                      Oma näkemys jälleenmyyntiarvossa on se, että ei nuo manuaalit tahdo kelvata oikein kellekkään.
                      -Official member of BTCF-Sauna team-

                      Comment

                      • makkis
                        BTCF Member
                        • Feb 2005
                        • 5151
                        • Kouvola, Savisto

                        Originally posted by Juh4 View Post
                        Suosittelen kuitenkin ajamaan automaatilla ja toteamaan itse kumpiko on sopivampi vaihteisto. Sen sanon, että ei tuota 8-pykäläistä laatikkoa suotta ole kehuttu.

                        Oma näkemys jälleenmyyntiarvossa on se, että ei nuo manuaalit tahdo kelvata oikein kellekkään.
                        Eipä se mitään maksa käydä kokeilemassa, mutta aina se automaatti on automaatti ja manuaali on manuaali, ei se siitä juuri muuksi muutu.
                        Edelleen mitään pahaa sanottavaa kun itellä ei ole noista 5-6 vaihteisistakaan automaateista niin tuskin tuosta 8-vaihteisestakaan.

                        Oma näkemys jälleenmyynnin kanssa on ihan tosi elämän kokemus vanhempien vehkeiden kanssa, manuaaleilla on aina suurempi jälleenmyynti arvo ja voi olla että vielä ovat F1x liian uusia, mutta vielä vähän matkaa eteenpäin ni kyllä niille manuaaleillekkin markkinat löytyy.

                        Ainakin näiden suurempien moottoreiden yhteydessä.
                        Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
                        Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
                        Virallinen Xhp jälleenmyyjä

                        Comment

                        • veku
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2005
                          • 6327
                          • P-Pohjanmaa

                          Originally posted by makkis View Post
                          Me ollaan jo pidemmän aikaa suunniteltu F11 530d:tä ja tällä hetkellä halut ovat piiiitkästä aikaa manuaalin suuntaan, mitä tässä on tullut niitä harvoja manuaaleja ajettua niin kyllähän siinä on oma taikansa, manuaalit myös tuntuvat ainakin oman perseen alla n. 1/3 tehokkaammalta kuin vastaava automaatti. Todellisuus varmasti toinen, mutta väliäkö sillä...
                          Pakko kysyä että millaisella tomaatilla olet ajellut ?

                          Toki joku E39 steppiloota vs manuaali on varmaan sen 1\3 tehokkaamman \nopeamman tuntuinen mutta jo E6x 6-vaihteinen laatikko muuttaa jo vähän käsitystä .

                          Mutta jos F11 530D kiikarissa niin käy ehdottomassa ajamassa manuaalina ja sitten tomaattina, jos vielä kokeilun jälkeen manuaali on toimivampi tuohon kompoon niin valitse sitten se ,itsellehän näitä peltilehmiä yleensä ostetaan

                          Tiedä sitten minkä takia nykyinen F10 M5 on "automaatti", siinä kun sais olla melkonen vatkaaja että pesis sen vaihtonopeudessa
                          Last edited by veku; 26-12-2016, 21:29.
                          F11 M550D
                          E39 M5
                          F26 3.0 Da M-Sport
                          E61 535D M-Sport

                          Comment

                          • makkis
                            BTCF Member
                            • Feb 2005
                            • 5151
                            • Kouvola, Savisto

                            Originally posted by veku View Post
                            Pakko kysyä että millaisella tomaatilla olet ajellut ?

                            Toki joku E39 steppiloota vs manuaali on varmaan sen 1\3 tehokkaamman \nopeamman tuntuinen mutta jo E6x 6-vaihteinen laatikko muuttaa jo vähän käsitystä .

                            Mutta jos F11 530D kiikarissa niin käy ehdottomassa ajamassa manuaalina ja sitten tomaattina, jos vielä kokeilun jälkeen manuaali on toimivampi tuohon kompoon niin valitse sitten se ,itsellehän näitä peltilehmiä yleensä ostetaan

                            Tiedä sitten minkä takia nykyinen F10 M5 on "automaatti", siinä kun sais olla melkonen vatkaaja että pesis sen vaihtonopeudessa
                            Suurimmaksi osaksi olen ajellut E34/E39/E38 luokassa, mutta E6x on myös erittäin tutuksi tullut ja nimenomaan tuohon E6x osioon perustan oman tuntemukseni.
                            Esim. E6x 535d (tietenkin automaattina) Tuikun ohjelmoinnilla tuntuu MINUN perseen alla yhtä tehokkaalta kuin E6x 530d (manuaalina) Tuikun ohjelmoinnilla, vaikka teho eroa pitäisi olla luokkaa ~80hp/100nm.

                            Nämä on vain minun omia tuntemuksia ja kuvitelmia, todellisuudessa varmasti ihan päinvastoin.

                            Sen tiedän että nykyään automaatit tahi puoliautomaatit ovat paljon nopeampia kuin manuaali keppi, sen takia kaikissa tehokkaissa vehkeissä on nykyään kaksoiskytkin laatikot jne.

                            Ei se suorituskyky tuohon manuaalin ole se varsinainen pointti kuitenkaan, se vaan nyt tuntuu hyvältä vaihtoehdolta minun ja varsinkin vaimon mielestä (sehän sitä alunperin ehdottikin)

                            Mutta toki käymme koeajamassa molemmat ennen hankintaa, se olisi tyhmää jättää tekemättä.
                            Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
                            Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
                            Virallinen Xhp jälleenmyyjä

                            Comment

                            • makkis
                              BTCF Member
                              • Feb 2005
                              • 5151
                              • Kouvola, Savisto

                              Originally posted by veku View Post
                              Tiedä sitten minkä takia nykyinen F10 M5 on "automaatti", siinä kun sais olla melkonen vatkaaja että pesis sen vaihtonopeudessa
                              Ja näissä "automaateissa" on se ero perinteiseen automaattin että niissä ei ole turbiinia sotkemassa ja hidastamassa asioita. (tämäkään ei muuten ole varma tieto vaan oletus)
                              Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
                              Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
                              Virallinen Xhp jälleenmyyjä

                              Comment

                              • Juhutti
                                Bimmer Fanatic
                                • Mar 2007
                                • 633
                                • Tampere

                                Kävin nyt testaamassa kyseistä autoa, se kun oli ainoa Suomessa myynnissä oleva F10/F11 530d manuaali.

                                Auto oli kyllä peruskunnoltaan melko hyvä. Kuskin oven käsinojasta oli onnistuttu kadottamaan beige väri siltä kohtaa mihin käsi osuu. Kenties tuo olisi vielä "maalattavissa." Muutoin sisusta oli kyllä varsin siisti, toki näki että on ajettu ja istuttu.

                                Vetoja oli kyllä lastun ansiosta aivan pirusti (riittävästi), ja tykkäsin kyllä, että ne olivat manuaalilootan takia käytettävissä hallitusti. Mielestäni vetoja oli kyllä ns. normaaliin autoon jopa vähän liikaa, mutta ei siitä haittakaan ole.

                                ...paitsi kestävyyden kannalta? Tyhjäkäynnillä paineltaessa ja jo matelunopeuksissa turbosta kuului aina vaimea vikinä. Onko normaalia? Vedot tuntuivat olevan tosiaan vähintäänkin tallella.

                                Hiukan kamppailee vastaan nuo kilometrit, mutta olihan silti mukava kokemus jälleen ajella tällä kopalla. Aktiivisen ohjauksen puute (onhan näissäkin joissain sellainen?) ei erityisesti häirinnyt, vaikka varmasti parempi olisi sen kanssa.
                                Skoda.

                                ex.
                                e63 645ci
                                e38 730iA
                                e36 325i

                                Comment

                                Working...
                                X