Panoraamakatot, individual nahat yms ei niin välttämättömät mutta kivat. Ilman msporttiaki voi elää jos muuten miellyttää.
Niin monta kertaa tän miettiny läpi et ostaako uus karvalakki vaiko 100tkm ajettu varusteltu... aina on lopputulema sama , ihan lompakon paksuudella mietittynä..
Samat itselläkin (+ AD\DD ja sähkökoukku)mutta näin jälkeen päin yksi jäi valinnassa huomiomatta
On mullaki se AD/DD mut ei o vertailukohtaa ilman sellasta olevaan ni ei ehken osaa arvostaa.
Aktiivivakkari vois olla kiva.
Juu ,aktiivivakkari on kyllä jees
Tuossa sähköalustassa saa tarvittaessa löysäksi ja kovaksi tarpeen vaatiessa, vakio m-sport kun on peruskova kaiken aikaa..
Itse arvostan comfort tilaa mökkitiellä, seuraavassa myös se pakollinen varuste.
Juu ,aktiivivakkari on kyllä jees
Tuossa sähköalustassa saa tarvittaessa löysäksi ja kovaksi tarpeen vaatiessa, vakio m-sport kun on peruskova kaiken aikaa..
Itse arvostan comfort tilaa mökkitiellä, seuraavassa myös se pakollinen varuste.
Eka postaus tälle foorumille . Olin viime viikonloppuna Audi A6 3.0tdi ostamassa ja satuin sitten koeajamaan myös 2011 520d bemarin, tykästyin heti vaikka olikin vajaavetoinen ja alitehoinen. Tein sitten kaupat autosta, kun sain vanhasta niin hyvän hyvityksen. Olisi ehkä pitänyt nukkua yön yli jos se järki olisi palannut yön aikana. Nyt odotellaan autoa saapuvaksi (odottaa rekisteröintiä, huoltoa, renkaita yms). On ollut aikaa lueskella kauhutarinoita tuosta 2L koneesta ja sen jakopääongelmista. Mitä enemmän kulutan aikaa asioiden selvittämiseen sitä levottomampi olo ja epätoivo tulee ko auton omistamisen suhteen. Soitin jo myyjällekin ja olin perumassa kauppaa mutta kaupanpurku-summalla jo maksaa puolet tulevasta remontista . On muuten aika kiusallinen ja tuskainen tilanne kun nyt joutuu aina miettimään, että koska hajoaa ja kuuntelee jokaista ylimääräistä ääntä merkkinä hajoamisesta. Ei voi nauttia uudesta kuljettimesta . Onko jotain ennakoivaa toimenpidettä tms millä estää/pitkittää mahdollisen konevaurion tulemisen? Onko jotain muuta mitä pitäisi ottaa huomioon näin ensimmäisen BMW:n omistajana?
Auto vastaava kuin tässä linkissä. Erona vain panoraama katto ja vähemmän ajettu.
Itsellä -13 vuoden 520d ja olin tietoinen jakopäävaivoista ostaessa, mutta ne tapaukset, jotka tiesin hajonneen olivat kaikki takseja. Tällä hetkellä ajettu 195tkm ja normaalia ääntä pitää, joten ole huoletta, aivan turha ressata asialla. 6-sylinterisissä on sama jakopää ja niitä ei ole tuolla määrällä hajonnut, mutta eipä niitä taksinakaan ole...
Älä Suikero huolehdi, Audissa sulla olis ollut riski vaihdelaatikon hajoamiselle.
Tuo jakopää on huomattavasti edullisempi korjata kuin 14000€ maksava laatikko.
Itse vaihdoin viime kuussa Audi Q5:n BMW 520dA:han. Vaikka auto onkin vajaavetoinen, -sylinterinen ja -tehoinen, niin tyytyväinen olen ollut valintaan silti. Itsellä tosin on Premium Selection eli kahden vuoden takuu rauhoittaa mieltä kovasti.
Eka postaus tälle foorumille . Olin viime viikonloppuna Audi A6 3.0tdi ostamassa ja satuin sitten koeajamaan myös 2011 520d bemarin, tykästyin heti vaikka olikin vajaavetoinen ja alitehoinen. Tein sitten kaupat autosta, kun sain vanhasta niin hyvän hyvityksen. Olisi ehkä pitänyt nukkua yön yli jos se järki olisi palannut yön aikana. Nyt odotellaan autoa saapuvaksi (odottaa rekisteröintiä, huoltoa, renkaita yms). On ollut aikaa lueskella kauhutarinoita tuosta 2L koneesta ja sen jakopääongelmista. Mitä enemmän kulutan aikaa asioiden selvittämiseen sitä levottomampi olo ja epätoivo tulee ko auton omistamisen suhteen. Soitin jo myyjällekin ja olin perumassa kauppaa mutta kaupanpurku-summalla jo maksaa puolet tulevasta remontista . On muuten aika kiusallinen ja tuskainen tilanne kun nyt joutuu aina miettimään, että koska hajoaa ja kuuntelee jokaista ylimääräistä ääntä merkkinä hajoamisesta. Ei voi nauttia uudesta kuljettimesta . Onko jotain ennakoivaa toimenpidettä tms millä estää/pitkittää mahdollisen konevaurion tulemisen? Onko jotain muuta mitä pitäisi ottaa huomioon näin ensimmäisen BMW:n omistajana?
Selvittelin asiaa hieman myyjäliikkeen kanssa niin tuohon autoon on vuosi sitten tehty jakopäänvaihto kampanjan piikkiin Saksassa. Eli ei voisi kuvitella ongelman olevan enään niin vahvasti läsnä. Miksi kailinds vaihdoit Q5 pois? Se oli meillä erittäin hyvänä vaihtoehtona
Laitoin Suikero privaa.
Sen verran muille, että mikäli joku on ostamassa 2007--> A4/A5/Q5 Audia, niin kannattaa ennen kaupantekoa tarkistuttaa (ja vaihdattaa) vasemman vetoakselin vaihdelaatikon puoleinen laakeri. Kyseisissä malleissa on tyyppivikana tuon hajoaminen jossain vaiheessa 100tkm jälkeen.
Laitoin Suikero privaa.
Sen verran muille, että mikäli joku on ostamassa 2007--> A4/A5/Q5 Audia, niin kannattaa ennen kaupantekoa tarkistuttaa (ja vaihdattaa) vasemman vetoakselin vaihdelaatikon puoleinen laakeri. Kyseisissä malleissa on tyyppivikana tuon hajoaminen jossain vaiheessa 100tkm jälkeen.
+ pumppuvikaa, joka aiheuttaa n. 5000€ remontin + EGR vikoja + DPF vikoja + EGR cooleri vikoja + imusarjan läppien vikoja + laatikkovikoja ++++. Ei korjaannu nuo pelkän vetoakselin vaihdolla
+ pumppuvikaa, joka aiheuttaa n. 5000€ remontin + EGR vikoja + DPF vikoja + EGR cooleri vikoja + imusarjan läppien vikoja + laatikkovikoja ++++. Ei korjaannu nuo pelkän vetoakselin vaihdolla
Niin. Yritin olla häveliäästi kirjoittamatta että tuo mainitsemani laakerin hajoaminen hajottaa vaihdelaatikon kuoren, jolloin edessä erittäin kallis vaihdelaatikon vaihto. Marmorilla 14000€, halvimmillaankin (esim. kolariautosta otettu laatikko) noin 3000€.
EGR on ainakin 3-litraisen ongelma. Porukka on vaihtanut EGRn + coolerin ja sama vika tullut takaisin 500km jälkeen.
Kuten tuossa aiemmin todettiin, kaikissa autoissa on jotain vikoja, joissain enemmän ja joissain vähemmän. Toki sitä toivoo, ettei omalle kohdalle osu mitään isompaa mutta kyllä varsinkin noiden VAG:n DSG-laatikoiden kanssa touhuaminen on aika hasardia. Kun katsottiin perheeseen kakkosautoa E92n sijalle, niin tein ensin kauppaa Audi A1:stä, VW Golfista ja Skoda Fabia RS:stä, kunnes totesin, että miksi kaivaa vapaaehtoisesti verta nenästään.
Moni näyttää mainitsevan täällä lisävarusteena "Hifit" niin laitetaan tähän vielä hieman tarkennusta noista eri HiFi-paketeista (lainattu bmw-forumilta):
-Standardi audio: 6 kaiutinta, 100Wattia
-"Hifi", vakioaudio Amerikassa: "12 speakers, adding numbers: 3, 17, 9, 11, 1 and 2 (adding tweeters, above dashboard speaker and double the power to approx 200W)".
-Hifi-professional/Harman Kardon (sama asia, eri nimillä vain). Kuulemma todella iso parannus verrattuna kahteen edelliseen: 16 speakers, adding numbers 6, 7, 13 and 14 (rear doors speakers), DIRAC amp 600W added with all the digital benefits. Also speakers are of higher quality compared to the 12 speakers option.
-Bang & Olufsen. "Bang & Olufsen High End Surround Sound -äänentoistojärjestelmä luo uudentyyppisellä Dirac Dimensions -signaalinmuokkauksella avoimen ja elävän tilasoinnin ja siten erinomaisen äänentoiston. Sen takaavat 16 kaiutinta, 1 200 watin musiikkiteho ja kojelautaan asennettu, esiin nouseva Center-keskikaiutin".
Noista eri paketeista HiFi-Pro/Harman Kardon on todennäköisesti se isoin parannus ja paras "hintalaatusuhde".
Comment