Originally posted by Ceeray
View Post
F10 / F11 ostamassa
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Juu ,aktiivivakkari on kyllä jeesOriginally posted by Ceeray View PostOn mullaki se AD/DD mut ei o vertailukohtaa ilman sellasta olevaan ni ei ehken osaa arvostaa.
Aktiivivakkari vois olla kiva.
Tuossa sähköalustassa saa tarvittaessa löysäksi ja kovaksi tarpeen vaatiessa, vakio m-sport kun on peruskova kaiken aikaa..
Itse arvostan comfort tilaa mökkitiellä, seuraavassa myös se pakollinen varuste.F11 M550D
E39 M5
F26 3.0 Da M-Sport
E61 535D M-Sport
Comment
-
Entäs se vetareiden määrä...?Originally posted by veku View PostJuu ,aktiivivakkari on kyllä jees
Tuossa sähköalustassa saa tarvittaessa löysäksi ja kovaksi tarpeen vaatiessa, vakio m-sport kun on peruskova kaiken aikaa..
Itse arvostan comfort tilaa mökkitiellä, seuraavassa myös se pakollinen varuste.
Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800
Ex:
e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i
Comment
-
3-akselista bemaria odotellessa ;-)Originally posted by veku View PostParillinen määrä
Mut sitten seuraajassa saa olla enempi kun tässä..
M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
Eka postaus tälle foorumille
. Olin viime viikonloppuna Audi A6 3.0tdi ostamassa ja satuin sitten koeajamaan myös 2011 520d bemarin, tykästyin heti vaikka olikin vajaavetoinen ja alitehoinen. Tein sitten kaupat autosta, kun sain vanhasta niin hyvän hyvityksen. Olisi ehkä pitänyt nukkua yön yli jos se järki olisi palannut yön aikana. Nyt odotellaan autoa saapuvaksi (odottaa rekisteröintiä, huoltoa, renkaita yms). On ollut aikaa lueskella kauhutarinoita tuosta 2L koneesta ja sen jakopääongelmista. Mitä enemmän kulutan aikaa asioiden selvittämiseen sitä levottomampi olo ja epätoivo tulee ko auton omistamisen suhteen. Soitin jo myyjällekin ja olin perumassa kauppaa mutta kaupanpurku-summalla jo maksaa puolet tulevasta remontista
. On muuten aika kiusallinen ja tuskainen tilanne kun nyt joutuu aina miettimään, että koska hajoaa ja kuuntelee jokaista ylimääräistä ääntä merkkinä hajoamisesta. Ei voi nauttia uudesta kuljettimesta
. Onko jotain ennakoivaa toimenpidettä tms millä estää/pitkittää mahdollisen konevaurion tulemisen? Onko jotain muuta mitä pitäisi ottaa huomioon näin ensimmäisen BMW:n omistajana?
Auto vastaava kuin tässä linkissä. Erona vain panoraama katto ja vähemmän ajettu.
http://www.nettiauto.com/bmw/520/8227303
Comment
-
Itsellä -13 vuoden 520d ja olin tietoinen jakopäävaivoista ostaessa, mutta ne tapaukset, jotka tiesin hajonneen olivat kaikki takseja. Tällä hetkellä ajettu 195tkm ja normaalia ääntä pitää, joten ole huoletta, aivan turha ressata asialla. 6-sylinterisissä on sama jakopää ja niitä ei ole tuolla määrällä hajonnut, mutta eipä niitä taksinakaan ole...Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
Check: www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
Tampere 044-5867096
Comment
-
Älä Suikero huolehdi, Audissa sulla olis ollut riski vaihdelaatikon hajoamiselle.
Tuo jakopää on huomattavasti edullisempi korjata kuin 14000€ maksava laatikko.
Itse vaihdoin viime kuussa Audi Q5:n BMW 520dA:han. Vaikka auto onkin vajaavetoinen, -sylinterinen ja -tehoinen, niin tyytyväinen olen ollut valintaan silti. Itsellä tosin on Premium Selection eli kahden vuoden takuu rauhoittaa mieltä kovasti.Tesla Model X Performance Ludicrous Mode
ex showroomit:
BMW F11 535dA xDrive
BMW F10 520dA ///M-Sport
BMW E92 335dA
Comment
-
Netissä riittää kauhutarinoita joka merkille ja mallille. Ei kannata stressata, hyvä auto se on!Originally posted by Suikero View PostEka postaus tälle foorumille
. Olin viime viikonloppuna Audi A6 3.0tdi ostamassa ja satuin sitten koeajamaan myös 2011 520d bemarin, tykästyin heti vaikka olikin vajaavetoinen ja alitehoinen. Tein sitten kaupat autosta, kun sain vanhasta niin hyvän hyvityksen. Olisi ehkä pitänyt nukkua yön yli jos se järki olisi palannut yön aikana. Nyt odotellaan autoa saapuvaksi (odottaa rekisteröintiä, huoltoa, renkaita yms). On ollut aikaa lueskella kauhutarinoita tuosta 2L koneesta ja sen jakopääongelmista. Mitä enemmän kulutan aikaa asioiden selvittämiseen sitä levottomampi olo ja epätoivo tulee ko auton omistamisen suhteen. Soitin jo myyjällekin ja olin perumassa kauppaa mutta kaupanpurku-summalla jo maksaa puolet tulevasta remontista
. On muuten aika kiusallinen ja tuskainen tilanne kun nyt joutuu aina miettimään, että koska hajoaa ja kuuntelee jokaista ylimääräistä ääntä merkkinä hajoamisesta. Ei voi nauttia uudesta kuljettimesta
. Onko jotain ennakoivaa toimenpidettä tms millä estää/pitkittää mahdollisen konevaurion tulemisen? Onko jotain muuta mitä pitäisi ottaa huomioon näin ensimmäisen BMW:n omistajana?
Auto vastaava kuin tässä linkissä. Erona vain panoraama katto ja vähemmän ajettu.
http://www.nettiauto.com/bmw/520/8227303Nyt:
BMW X3 xDrive30e (g01)
BMW 335i (e90)
BMW 323iC (e36)
BMW 850i (e31)
BMW 320i (e30)
Golf GTE
ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä
Comment
-
Selvittelin asiaa hieman myyjäliikkeen kanssa niin tuohon autoon on vuosi sitten tehty jakopäänvaihto kampanjan piikkiin Saksassa. Eli ei voisi kuvitella ongelman olevan enään niin vahvasti läsnä. Miksi kailinds vaihdoit Q5 pois? Se oli meillä erittäin hyvänä vaihtoehtona
Comment
-
Laitoin Suikero privaa.
Sen verran muille, että mikäli joku on ostamassa 2007--> A4/A5/Q5 Audia, niin kannattaa ennen kaupantekoa tarkistuttaa (ja vaihdattaa) vasemman vetoakselin vaihdelaatikon puoleinen laakeri. Kyseisissä malleissa on tyyppivikana tuon hajoaminen jossain vaiheessa 100tkm jälkeen.Tesla Model X Performance Ludicrous Mode
ex showroomit:
BMW F11 535dA xDrive
BMW F10 520dA ///M-Sport
BMW E92 335dA
Comment
-
+ pumppuvikaa, joka aiheuttaa n. 5000€ remontin + EGR vikoja + DPF vikoja + EGR cooleri vikoja + imusarjan läppien vikoja + laatikkovikoja ++++. Ei korjaannu nuo pelkän vetoakselin vaihdollaOriginally posted by kailinds View PostLaitoin Suikero privaa.
Sen verran muille, että mikäli joku on ostamassa 2007--> A4/A5/Q5 Audia, niin kannattaa ennen kaupantekoa tarkistuttaa (ja vaihdattaa) vasemman vetoakselin vaihdelaatikon puoleinen laakeri. Kyseisissä malleissa on tyyppivikana tuon hajoaminen jossain vaiheessa 100tkm jälkeen.
Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
Check: www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
Tampere 044-5867096
Comment
-
Niin. Yritin olla häveliäästi kirjoittamatta että tuo mainitsemani laakerin hajoaminen hajottaa vaihdelaatikon kuoren, jolloin edessä erittäin kallis vaihdelaatikon vaihto. Marmorilla 14000€, halvimmillaankin (esim. kolariautosta otettu laatikko) noin 3000€.Originally posted by VolvoTDi View Post+ pumppuvikaa, joka aiheuttaa n. 5000€ remontin + EGR vikoja + DPF vikoja + EGR cooleri vikoja + imusarjan läppien vikoja + laatikkovikoja ++++. Ei korjaannu nuo pelkän vetoakselin vaihdolla

EGR on ainakin 3-litraisen ongelma. Porukka on vaihtanut EGRn + coolerin ja sama vika tullut takaisin 500km jälkeen.
Kuten tuossa aiemmin todettiin, kaikissa autoissa on jotain vikoja, joissain enemmän ja joissain vähemmän. Toki sitä toivoo, ettei omalle kohdalle osu mitään isompaa mutta kyllä varsinkin noiden VAG:n DSG-laatikoiden kanssa touhuaminen on aika hasardia. Kun katsottiin perheeseen kakkosautoa E92n sijalle, niin tein ensin kauppaa Audi A1:stä, VW Golfista ja Skoda Fabia RS:stä, kunnes totesin, että miksi kaivaa vapaaehtoisesti verta nenästään.
Ja offtopicsta takaisin F10/F11 -maailmaan....
Tesla Model X Performance Ludicrous Mode
ex showroomit:
BMW F11 535dA xDrive
BMW F10 520dA ///M-Sport
BMW E92 335dA
Comment
-
Moni näyttää mainitsevan täällä lisävarusteena "Hifit" niin laitetaan tähän vielä hieman tarkennusta noista eri HiFi-paketeista (lainattu bmw-forumilta):
-Standardi audio: 6 kaiutinta, 100Wattia
-"Hifi", vakioaudio Amerikassa: "12 speakers, adding numbers: 3, 17, 9, 11, 1 and 2 (adding tweeters, above dashboard speaker and double the power to approx 200W)".
-Hifi-professional/Harman Kardon (sama asia, eri nimillä vain). Kuulemma todella iso parannus verrattuna kahteen edelliseen: 16 speakers, adding numbers 6, 7, 13 and 14 (rear doors speakers), DIRAC amp 600W added with all the digital benefits. Also speakers are of higher quality compared to the 12 speakers option.
-Bang & Olufsen. "Bang & Olufsen High End Surround Sound -äänentoistojärjestelmä luo uudentyyppisellä Dirac Dimensions -signaalinmuokkauksella avoimen ja elävän tilasoinnin ja siten erinomaisen äänentoiston. Sen takaavat 16 kaiutinta, 1 200 watin musiikkiteho ja kojelautaan asennettu, esiin nouseva Center-keskikaiutin".
Noista eri paketeista HiFi-Pro/Harman Kardon on todennäköisesti se isoin parannus ja paras "hintalaatusuhde".Last edited by Rey; 11-10-2016, 13:38.
Comment
Comment