Comforteissa ristiseläntuki on vakiona, muissa se on ollut lisävaruste.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
F10 / F11 ostamassa
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
-
-
Tästä varmaan löytyisi guuglaamalla riittävästi, mutta jos ei puhuta tehoista/väännöistä ja ajomukavuudesta vaan pelkästään luotettavuudesta, niin oliko noissa 520d/525d koneissa jotain joita uskaltaisi luotettavuuden puolesta ostaa? Eli esiintyykö jakopääongelmia kaikissa, vai oliko se vain tiettyyn vuoteen asti tms.? Onko noissa ollut jotain muita luotettavuusongelmia kutos-koneita enemmän? Miten muuten voimansiirto kestää noissa 4-pyttyisissä vs. 6-pyttyiset?
Tässä taikinointi päällä hieman F01:n ja F11:n välillä. Farkku olis paljon monikäyttöisempi ja noissa F01:ssä ei juri kattokaiteitakaan mukana tule + fiilis että F11 voisi olla vähän halvempi ylläpitää. Toisaalta hotsittais vähän tuo F01:kin mutta järki sanoo että F11 olis fiksumpi ratkaisu. Comfort-penkit mulle pakollinen varuste, mutta monesta muusta voin tinkiä.BMW F11 520 da XDrive Touring -16 (2023->)
BMW E61 530 xd(A) Touring 280 hp / 620 Nm -06,. (2016-2023)
BMW E91 320 D Touring -06 (2013-2016)
BMW E39 525 DA Touring -01 (2012-2013)
VW Passat Highline Touring 2.0 TDI -06 (2011-2012)
BMW E46 323i -98 (2008-2011)
Opel Vectra (B) CD Sport 2.0 -96 (2005-2008)
Opel Vectra (A) 1.8 -90 (2002-2005)
Ford Orion 1.4 -87 (2000-2002)
Comment
-
-
Originally posted by MayheM View PostTästä varmaan löytyisi guuglaamalla riittävästi, mutta jos ei puhuta tehoista/väännöistä ja ajomukavuudesta vaan pelkästään luotettavuudesta, niin oliko noissa 520d/525d koneissa jotain joita uskaltaisi luotettavuuden puolesta ostaa? Eli esiintyykö jakopääongelmia kaikissa, vai oliko se vain tiettyyn vuoteen asti tms.? Onko noissa ollut jotain muita luotettavuusongelmia kutos-koneita enemmän? Miten muuten voimansiirto kestää noissa 4-pyttyisissä vs. 6-pyttyiset?
Tässä taikinointi päällä hieman F01:n ja F11:n välillä. Farkku olis paljon monikäyttöisempi ja noissa F01:ssä ei juri kattokaiteitakaan mukana tule + fiilis että F11 voisi olla vähän halvempi ylläpitää. Toisaalta hotsittais vähän tuo F01:kin mutta järki sanoo että F11 olis fiksumpi ratkaisu. Comfort-penkit mulle pakollinen varuste, mutta monesta muusta voin tinkiä.
Jos pysyttäytyy takavetoisissa niin säästyy voimansiirtomurheista. Nelikoissa niitä riittää...etuvetarit ja jakolaatikot on murheenkryyni. En usko että moottori niihin vaikuttaa...toki suuremman väännön koneissa se voi olla yleisempääkin, mutta eiköhän noita ihan tasaisesti ole mennyt moottorista riippumatta.F10 523iA 2010
Ex: E39 528iA 1997
Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
Ex: E65 745iA 2003
Ex: E46 318i 1998
Ex: E34 525iA 1989
Comment
-
-
Nelikko olis hakusessa ja melkein etutuuppariakin ennen takavetoista olisi katselussa. Meinasin jo Audiakin ensi kerran elämässäni miettiä, mutta tulin järkiini, siinä ei varmaan luotettavuus ainakaan parane. Pitääköhän se sitten vaan ajella tuo nykyinen lousku paaliin asti, sillä "tuoreempaan ja huolettomampaan" oli ajatus juuri vauhdella. Mutta jos ei sitä luotettavuutta juuri tule ja muuten nykyinen peli maistuu, niin tiedä häntä... takatuuppariin ei tee kyllä mieli vaihtaa, kun pohjoisen jääränneissä saa ajella vähän kelillä kuin kelillä talvella.BMW F11 520 da XDrive Touring -16 (2023->)
BMW E61 530 xd(A) Touring 280 hp / 620 Nm -06,. (2016-2023)
BMW E91 320 D Touring -06 (2013-2016)
BMW E39 525 DA Touring -01 (2012-2013)
VW Passat Highline Touring 2.0 TDI -06 (2011-2012)
BMW E46 323i -98 (2008-2011)
Opel Vectra (B) CD Sport 2.0 -96 (2005-2008)
Opel Vectra (A) 1.8 -90 (2002-2005)
Ford Orion 1.4 -87 (2000-2002)
Comment
-
-
Onko noissa F10:eissä vielä murheita takaluukun johtosarjojen kanssa? Entäs tuo voimansiirto, onko sama 530d:ssä ja 535d:ssä? Onko sen kestosta jotain kommentoitavaa? Kestääkö loota ja auto ylipäätään lastuttamista? Lastutus ei missään nimessä ole mulle mitenkään must (/tai edes turn off). Nimenomaan haen sitä että olisko 530d (X:nä toki) varmempi kuin 530 d ja sulkeako lastutetut vehkeet pois laskuista.
Jos lastutusta voimansiirto kestää, niin silloinhan se hyvinkin jees, kun yleensä kulutus ja ajomukavuus paranee, vaikken mikään all in -kuski olekaan - ja juuri se ettei tarvitse kaikkia heppoja vapautella, kun pintakaasullakin pääsee.
Kuinkas yleisiä nuo vetarien ja jakolaatikkojen murheet on? Muita paikkoja mitä huomioida näissä? Kannattaako edelleen termarit (/lämpöjen nousu) tsekata autosta sen ostettuaan ja onkos noissa 530/535d koneissa enää oireilevia imusarjan läppiä?
Luultavasti tässä nyt tuo F10 530/535 xdrive alle tulee, kun vanhan kulkineen saa myyntikuntoon ja kaupaksi.BMW F11 520 da XDrive Touring -16 (2023->)
BMW E61 530 xd(A) Touring 280 hp / 620 Nm -06,. (2016-2023)
BMW E91 320 D Touring -06 (2013-2016)
BMW E39 525 DA Touring -01 (2012-2013)
VW Passat Highline Touring 2.0 TDI -06 (2011-2012)
BMW E46 323i -98 (2008-2011)
Opel Vectra (B) CD Sport 2.0 -96 (2005-2008)
Opel Vectra (A) 1.8 -90 (2002-2005)
Ford Orion 1.4 -87 (2000-2002)
Comment
-
-
Originally posted by MayheM View PostOnko noissa F10:eissä vielä murheita takaluukun johtosarjojen kanssa? Entäs tuo voimansiirto, onko sama 530d:ssä ja 535d:ssä? Onko sen kestosta jotain kommentoitavaa? Kestääkö loota ja auto ylipäätään lastuttamista? Lastutus ei missään nimessä ole mulle mitenkään must (/tai edes turn off). Nimenomaan haen sitä että olisko 530d (X:nä toki) varmempi kuin 530 d ja sulkeako lastutetut vehkeet pois laskuista.
Jos lastutusta voimansiirto kestää, niin silloinhan se hyvinkin jees, kun yleensä kulutus ja ajomukavuus paranee, vaikken mikään all in -kuski olekaan - ja juuri se ettei tarvitse kaikkia heppoja vapautella, kun pintakaasullakin pääsee.
Kuinkas yleisiä nuo vetarien ja jakolaatikkojen murheet on? Muita paikkoja mitä huomioida näissä? Kannattaako edelleen termarit (/lämpöjen nousu) tsekata autosta sen ostettuaan ja onkos noissa 530/535d koneissa enää oireilevia imusarjan läppiä?
Luultavasti tässä nyt tuo F10 530/535 xdrive alle tulee, kun vanhan kulkineen saa myyntikuntoon ja kaupaksi.
Laitteet mistä on esim dpf suolestettu tai poistettu kokonaan jättäisin ehdottomasti pois laskuista. Jatkuvasti näkee näitä tapauksia että leimasetä on antanut hylsyn kyseisen asian takia. Kuitenkin välillä näkyy liikenteessä autoja myös tässä kopassa missä takapuskuri on aivan noessa eli ilmeisesti noitakin on liikenteessä jonkinverran.
Todennäköisyys myös sille että saa yksilön joka on saanut reilusti happea lienee suurimpi jos ostaa tuollainen "all in" ohjelman sisältävän auton.
Termareita näistä ei taida enää juurikaan mennä.
Imusarjan läppien akseli saattaa alkaa vuotamaan öljyä enemmän ajetuissa. Vanhempi konemalli taitaa sotkea imusarjan herkemmin kuin uudempi malli. Kaikissa nelikoissa on se uudempi motti.
Nelikkoihin liittyen niin ainakin ne öljyt sinne jakolaatikkoon kannattanee vaihtaa.
Muihin ostamiseen liittyvistä jutuista majordrake taisi olla tehnyt kattavan listauksen tuonne "ostamassa/tyyppiviat" tms ketjuun.F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
-
Oon tässä nyt arponu F31 ja F11 välillä. LCI kummatkin ja n57 koneella. Eikös nämä ole tekniikaltaan samanlaisia? F1x imusarja/egr ongelmista riittää topicia vaikka kuinka mutta F3x tyyppivioissa puhutaan lähinnä vaan hammastangosta :think Eli eikö imusarjan puhkipalamiset kosketa 3-sarjaa? Ja eikö näin että nelikoissa jakolaatikko ongelmat kosketti vain pre-LCI malleja?Ex:
BMW e91 330d xDrive
BMW e87 118d
Comment
-
-
Originally posted by Keltanokka View PostOon tässä nyt arponu F31 ja F11 välillä. LCI kummatkin ja n57 koneella. Eikös nämä ole tekniikaltaan samanlaisia? F1x imusarja/egr ongelmista riittää topicia vaikka kuinka mutta F3x tyyppivioissa puhutaan lähinnä vaan hammastangosta :think Eli eikö imusarjan puhkipalamiset kosketa 3-sarjaa? Ja eikö näin että nelikoissa jakolaatikko ongelmat kosketti vain pre-LCI malleja?
Jakolaatikko-ongelmat koskee kaikkia malleja mutta ei ne oikeasti ole ongelma jos öljyt vaihdetaan... Todella harvasta oikeasti hajoaa jakolaatikko.M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
-
Originally posted by Keltanokka View PostOon tässä nyt arponu F31 ja F11 välillä. LCI kummatkin ja n57 koneella. Eikös nämä ole tekniikaltaan samanlaisia? F1x imusarja/egr ongelmista riittää topicia vaikka kuinka mutta F3x tyyppivioissa puhutaan lähinnä vaan hammastangosta :think Eli eikö imusarjan puhkipalamiset kosketa 3-sarjaa? Ja eikö näin että nelikoissa jakolaatikko ongelmat kosketti vain pre-LCI malleja?
Edit. Tännehän olikin jo keritty vastaamaan...F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
-
F10/F11 530/535 xdrive hankinnassa; mitäs alusta/ohjausvaihtoehtoja näissä on?
Oliko niin, että aktiiviohjausta ei saanut?
Onko eri tehostinvaihtoehtoja?
Muutamaa käynyt nyt koeajamassa, oli kyllä surkean tunnoton ja hidas vs E60 aktiiviohjaus.
Samaten; alusta oli noissa molemmissa pehmeä ja kallisteli rajusti, toki iso auto mutta taas vertausta nykyiseen, jossa aktiivivakaajat.
Onko edc-alusta selkeästi parempi?
Onko näissä mitään sport-alustaa enää?
Hiukan jäi pettynyt olo, ottaen huomioon rahasumman joka pitää lisätä E60 myynnin jälkeen
Comment
-
-
Originally posted by Hörhö View PostF10/F11 530/535 xdrive hankinnassa; mitäs alusta/ohjausvaihtoehtoja näissä on?
Oliko niin, että aktiiviohjausta ei saanut?
Onko eri tehostinvaihtoehtoja?
Muutamaa käynyt nyt koeajamassa, oli kyllä surkean tunnoton ja hidas vs E60 aktiiviohjaus.
Samaten; alusta oli noissa molemmissa pehmeä ja kallisteli rajusti, toki iso auto mutta taas vertausta nykyiseen, jossa aktiivivakaajat.
Onko edc-alusta selkeästi parempi?
Onko näissä mitään sport-alustaa enää?
Hiukan jäi pettynyt olo, ottaen huomioon rahasumman joka pitää lisätä E60 myynnin jälkeen
EDC/adaptiivinen alusta huomattavasti parempi kuin vakio, mutta kohtuu löysä silti. Tässä taas sama että LCI:ssä huomattavasti jämäkämpi kuin pre-LCI. M-sporttia ei ole saanut.
Eli jos vaan budjetti antaa periksi niin etsi LCI adaptiivisella alustalla. Yllättävän suuri ero pre-LCI:llä ja LCI:llä, vaikka samat varusteet olisi.F11 530xd LCI
S2 Avant
Comment
-
Comment