Originally posted by ritariässä
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
F10 / F11 ostamassa
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by alspe View PostJos noin uuden F10 ostaa niin laittaisin pari tonnia lisää rahaa ostaisin b47-koneella.
Kysyn et unohtaako suoraan vai turhaan näillä kisoilla jännittää.
Vai onks näitä foorumilaisilla edes kilahtanut( loppupään N47 ) ja jos, millä kisoilla?
Comment
-
-
Moi
Itsellä F10 520D,N47. Valmistus 11/13 käyttöönotto 1/14.
110 ->290 tkm oli racechip käytössä.
290 tkm:ssä luovuin chipistä ja ohjemoiltiin+ Xhp stage 2.
Nyt mittarissa 305 tkm. Ei ole ole minkäänlaista vikaa ja toimii hienosti.
Ajoa tulee vuodessa 30-40 tkm, pääosin pitkää matkaa. Tyhjäkäyntiä ei tule harrastettua.
Comfort penkit sähkösäädöllä ym. varusteita. Ajan varmaan tällä paaliin asti.
Tyytyväinen olen ollut
T:Jussi
Comment
-
-
Originally posted by ritariässä View PostVäärä vastaus ja tiedossa b47. Ennemmin suoraan 530d, mutta menis enimmäkseen vaimon käyttöön ( teholla ei väliä )ja olis itteä miellyttävä väri ja muutama kiva varuste kuten sporttipenkit.
Itsellä yksi muuten melkein miellyttävä yksilö kiikarissa saksan maalla mutta on nuo sporttipenkit niin taitaa jäädä ostamatta. Mikäs sinua niissä kiehtoo?
Vähän säätömahdollisuuksia, ei muistia matkustajalle ja muutenkin vähän ankeat...F10 523iA 2010
Ex: E39 528iA 1997
Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
Ex: E65 745iA 2003
Ex: E46 318i 1998
Ex: E34 525iA 1989
Comment
-
-
Originally posted by ritariässä View PostPuukotettu selkä tykkää noista enemmän kuin niistä mitkä yleenäs tossa karvalakkikoneisessa vakiona, ei sen kummempaa. Muitakin valintaan liittyviä tekijöitä, mutta ne ei liity enää moottoriin.F10 523iA 2010
Ex: E39 528iA 1997
Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
Ex: E65 745iA 2003
Ex: E46 318i 1998
Ex: E34 525iA 1989
Comment
-
-
F11 on herättänyt kiinnostusta perheen ykkösautoksi e91 tilalle. Ihmeen kauan tuollakin kestetty 😅 ei kuitenkaan mikään family car, enemmin sinkuille ja pariskunnille.
Kiikarissa ollut nyt joko 530d xdrive tai 535d xdrive. Vm. 2015/2016. Molemmat enempi tai vähempi 100tkm verran ajettuja. Toisessa (2016) on S223 adaptive suspension ja toisessa (2015) 02VA chassis&suspens. setup ”adaptive drive”.
Mitä käytännön eroa noilla on? :think
Ja molemmissahan pitäisi olla ureahommelit...
Kun 535d on 1CB CO2 equipment ja 530 ei, tarkoittaako se vaan jotain läppiä?
Kannattaako olla concierge services? Onko noista i-driven lisähommeleista paljon hyötyä suomessa/saako toimimaan?
Mitä varusteita yleensäkin kannattaa olla ja mitä ei missään nimessä?
Koeajossa ilmeisesti kannattaa kiinnittää huomio vetoniveliin ja alustaan ylipäänsä, toki noilla kilsoilla ei suurempaa pitäis olla.
Kiitos etukäteenki!F11 530d X-drive M-Sport 2016
———————————————————
Exs:
E91 LCI 320dA -09
E46 330D -02
Comment
-
-
223 on pelkät säädettävät iskarit. Adaptive drive lisää siihen sitten sktiivisen kallistuksen vakautuksen. Mulla oli sellanen, auto ei juuri kallistellut. Seuraavaan tulee tuo 223 pelkästään.
Noista muista jutuista ei hajua. Paras bemu tähän asti oli tuo f11 530xda. 120->268tkm välin rullasin. Perusviat kuten ilmapussit, iskarit, etupään puslat ja vetoakselit tietty mut osa meni takuuseen.
Mun "pakolliset" varusteet kun etsin.
M-sport (ulkonäkö)
HUD+iso navi
Vähintää Hifi paketti
Comfort/sport jakkarat + ristiselänsäätö
Webasto..
Ja tulevaa kun etsin ni aktiivivakkari oli listalla pakollinen.
Sitten lopulta kelpasi oikeastaan vaan just sellanen missä oli melkein kaikki.
Saas nähdä miten g31 suoriutuu.Last edited by Ceeray; 21-08-2020, 06:43.Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..
Comment
-
-
Originally posted by Ceeray View Post223 on pelkät säädettävät iskarit. Adaptive drive lisää siihen sitten sktiivisen kallistuksen vakautuksen. Mulla oli sellanen, auto ei juuri kallistellut. Seuraavaan tulee tuo 223 pelkästään.F13 640 DA X-Drive M-Sport -12
Comment
-
-
Kiitos näistä kommenteista.
Normialusta dynamic drivellä voisi olla siis kompromissi. Ei tule vain sopivilla varusteilla helpostikaan vastaan. Ja kuitenki sais olla m-sport.
Onkohan noista adaptive drive/adaptive suspension rikkoontumisista tai kulumisista paljon kokemusta. Taitaa olla hullun arvokkaat uusia.
Kuinkas webasto, kannattaako kysyäkkään alkuperäistä vai heti käännyttävä jälkiasenteisen puoleen? Vai onnistuuko kun ymmärsin että euro6 tuo haasteen ja etenkin 535xd tilaa ei helposti ole.F11 530d X-drive M-Sport 2016
———————————————————
Exs:
E91 LCI 320dA -09
E46 330D -02
Comment
-
-
Itellä adaptive drive ja bemarin jouset vaihdettu Eibachin pro kittiin. Ihan kuin eri autolla ajelisi ja ajotilanvalitsimestakin tapahtuu nyt jotain.
Normiajossa mukavampi ja kovassa ajossa huomattavasti vakaampi kuin vakiojousilla.
Taitaa noiden tolppien hintaa olla ~500€/nurkka mutta kesto on ilmeisesti erittäin hyvä.
Comment
-
-
Originally posted by brainsurgery View PostItellä adaptive drive ja bemarin jouset vaihdettu Eibachin pro kittiin. Ihan kuin eri autolla ajelisi ja ajotilanvalitsimestakin tapahtuu nyt jotain.
Normiajossa mukavampi ja kovassa ajossa huomattavasti vakaampi kuin vakiojousilla.
Taitaa noiden tolppien hintaa olla ~500€/nurkka mutta kesto on ilmeisesti erittäin hyvä.F11 530xd LCI
S2 Avant
Comment
-
-
Ehkei siis tuota adaptive driveä tai suspensionia tarvi välttää.
Webaston ja peräkoukun puuttuminen on toinen mikä vähän tökkii ostopäätöksen tekemisessä, kun on muutoin mausteet kohdallaan.
Kun oliski varaa ostaa uusi niin sais ruksia mieleisensä. Harvoin tulee vastaan jossa olisi tärkeimmät kohdallaan - ainakaan valmiiksi Suomessa.
Ehkä pitää harkita tuontia saksasta tai ruotsista. Nyt kyllä voi olla hiljaisempaa tuonnin kanssa :thinkF11 530d X-drive M-Sport 2016
———————————————————
Exs:
E91 LCI 320dA -09
E46 330D -02
Comment
-
-
Originally posted by ralliriisseli View PostKiitos näistä kommenteista.
Normialusta dynamic drivellä voisi olla siis kompromissi. Ei tule vain sopivilla varusteilla helpostikaan vastaan. Ja kuitenki sais olla m-sport.
Onkohan noista adaptive drive/adaptive suspension rikkoontumisista tai kulumisista paljon kokemusta. Taitaa olla hullun arvokkaat uusia.
Kuinkas webasto, kannattaako kysyäkkään alkuperäistä vai heti käännyttävä jälkiasenteisen puoleen? Vai onnistuuko kun ymmärsin että euro6 tuo haasteen ja etenkin 535xd tilaa ei helposti ole.
Ei saa pelkällä dynamic drivellä, joko pelkkä EDC/DDC (säädettävät iskarit) adaptive drive jossa molemmat.
Lait(tat)taisin jälkiasenteisen...M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
Comment