Announcement

Collapse
No announcement yet.

F10 / F11 ostamassa

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • alspe
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2004
    • 3399
    • Tre

    Originally posted by ritariässä View Post
    Olis kiikarissa noin 145tkm ajettu vuoden 2014 518d ja vielä N47 koneella. Eri paikoista kyselee saa eri vastaukset jakoketjusta.

    Yksityiskäytössä ja noin 25tkm välein merkkiliikkeessä huollettu. Ei ohjelmoitu.

    Aikapommi, vai kestää käytännössä tuurista riippuen yli 200tkm??? Venymän mittaus kertoo missä mennään vai yhtä tyhjän kanssa?
    Jos noin uuden F10 ostaa niin laittaisin pari tonnia lisää rahaa ostaisin b47-koneella.
    G30 520d xDrive
    EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

    Comment

    • ritariässä
      BTCF Member
      • Jan 2006
      • 3670
      • Raisio

      Originally posted by alspe View Post
      Jos noin uuden F10 ostaa niin laittaisin pari tonnia lisää rahaa ostaisin b47-koneella.
      Väärä vastaus ja tiedossa b47. Ennemmin suoraan 530d, mutta menis enimmäkseen vaimon käyttöön ( teholla ei väliä )ja olis itteä miellyttävä väri ja muutama kiva varuste kuten sporttipenkit.

      Kysyn et unohtaako suoraan vai turhaan näillä kisoilla jännittää.

      Vai onks näitä foorumilaisilla edes kilahtanut( loppupään N47 ) ja jos, millä kisoilla?

      Comment

      • Jusander
        Newbiemmer
        • Nov 2013
        • 4
        • Kotka

        Moi

        Itsellä F10 520D,N47. Valmistus 11/13 käyttöönotto 1/14.
        110 ->290 tkm oli racechip käytössä.
        290 tkm:ssä luovuin chipistä ja ohjemoiltiin+ Xhp stage 2.
        Nyt mittarissa 305 tkm. Ei ole ole minkäänlaista vikaa ja toimii hienosti.
        Ajoa tulee vuodessa 30-40 tkm, pääosin pitkää matkaa. Tyhjäkäyntiä ei tule harrastettua.
        Comfort penkit sähkösäädöllä ym. varusteita. Ajan varmaan tällä paaliin asti.
        Tyytyväinen olen ollut

        T:Jussi

        Comment

        • TheRipper
          Bimmer Enthusiast
          • May 2012
          • 5073
          • Paimio

          Originally posted by ritariässä View Post
          Väärä vastaus ja tiedossa b47. Ennemmin suoraan 530d, mutta menis enimmäkseen vaimon käyttöön ( teholla ei väliä )ja olis itteä miellyttävä väri ja muutama kiva varuste kuten sporttipenkit.

          Itsellä yksi muuten melkein miellyttävä yksilö kiikarissa saksan maalla mutta on nuo sporttipenkit niin taitaa jäädä ostamatta. Mikäs sinua niissä kiehtoo?
          Vähän säätömahdollisuuksia, ei muistia matkustajalle ja muutenkin vähän ankeat...
          F10 523iA 2010

          Ex: E39 528iA 1997
          Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
          Ex: E65 745iA 2003
          Ex: E46 318i 1998
          Ex: E34 525iA 1989

          Comment

          • ritariässä
            BTCF Member
            • Jan 2006
            • 3670
            • Raisio

            Puukotettu selkä tykkää noista enemmän kuin niistä mitkä yleenäs tossa karvalakkikoneisessa vakiona, ei sen kummempaa. Muitakin valintaan liittyviä tekijöitä, mutta ne ei liity enää moottoriin.

            Comment

            • TheRipper
              Bimmer Enthusiast
              • May 2012
              • 5073
              • Paimio

              Originally posted by ritariässä View Post
              Puukotettu selkä tykkää noista enemmän kuin niistä mitkä yleenäs tossa karvalakkikoneisessa vakiona, ei sen kummempaa. Muitakin valintaan liittyviä tekijöitä, mutta ne ei liity enää moottoriin.
              Niin siis vakiojakkaraan verrattuna...ajattelin että tarkoitit mielummin sporttia kuin comforttia ja siksi kyselin.
              F10 523iA 2010

              Ex: E39 528iA 1997
              Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
              Ex: E65 745iA 2003
              Ex: E46 318i 1998
              Ex: E34 525iA 1989

              Comment

              • ralliriisseli
                Bimmer Rookie
                • Oct 2009
                • 72
                • Laihia

                F11 on herättänyt kiinnostusta perheen ykkösautoksi e91 tilalle. Ihmeen kauan tuollakin kestetty 😅 ei kuitenkaan mikään family car, enemmin sinkuille ja pariskunnille.

                Kiikarissa ollut nyt joko 530d xdrive tai 535d xdrive. Vm. 2015/2016. Molemmat enempi tai vähempi 100tkm verran ajettuja. Toisessa (2016) on S223 adaptive suspension ja toisessa (2015) 02VA chassis&suspens. setup ”adaptive drive”.

                Mitä käytännön eroa noilla on? :think
                Ja molemmissahan pitäisi olla ureahommelit...
                Kun 535d on 1CB CO2 equipment ja 530 ei, tarkoittaako se vaan jotain läppiä?
                Kannattaako olla concierge services? Onko noista i-driven lisähommeleista paljon hyötyä suomessa/saako toimimaan?

                Mitä varusteita yleensäkin kannattaa olla ja mitä ei missään nimessä?

                Koeajossa ilmeisesti kannattaa kiinnittää huomio vetoniveliin ja alustaan ylipäänsä, toki noilla kilsoilla ei suurempaa pitäis olla.

                Kiitos etukäteenki!
                F11 530d X-drive M-Sport 2016
                ———————————————————
                Exs:
                E91 LCI 320dA -09
                E46 330D -02

                Comment

                • Ceeray
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2005
                  • 1400
                  • Kuopio

                  223 on pelkät säädettävät iskarit. Adaptive drive lisää siihen sitten sktiivisen kallistuksen vakautuksen. Mulla oli sellanen, auto ei juuri kallistellut. Seuraavaan tulee tuo 223 pelkästään.

                  Noista muista jutuista ei hajua. Paras bemu tähän asti oli tuo f11 530xda. 120->268tkm välin rullasin. Perusviat kuten ilmapussit, iskarit, etupään puslat ja vetoakselit tietty mut osa meni takuuseen.

                  Mun "pakolliset" varusteet kun etsin.
                  M-sport (ulkonäkö)
                  HUD+iso navi
                  Vähintää Hifi paketti
                  Comfort/sport jakkarat + ristiselänsäätö
                  Webasto..

                  Ja tulevaa kun etsin ni aktiivivakkari oli listalla pakollinen.

                  Sitten lopulta kelpasi oikeastaan vaan just sellanen missä oli melkein kaikki.

                  Saas nähdä miten g31 suoriutuu.
                  Last edited by Ceeray; 21-08-2020, 06:43.
                  Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..

                  Comment

                  • TON-III
                    Bimmer Fanatic
                    • Nov 2018
                    • 480
                    • Turku

                    Originally posted by Ceeray View Post
                    223 on pelkät säädettävät iskarit. Adaptive drive lisää siihen sitten sktiivisen kallistuksen vakautuksen. Mulla oli sellanen, auto ei juuri kallistellut. Seuraavaan tulee tuo 223 pelkästään.
                    Itselläni on tuo Adaptive Drive ja fiilikset vähän kaksijakoiset, ihan perstuntumalta ja Bilsteinin iskareihin tottuneena tuntuu siltä että omaa 'unelma'alustaani ottaisin vain aktiivisen vakaimen ja Bilsteinin iskarit sillä nuo aktiiviset iskarit tuntuvat 'kiviltä' tiukimmassa asennossaan. Tätä korostaa joskus vielä se jos renkaasi on myös laatua 'kivi', itselläni nyt (sekä kesä- että talvi-) renkaat mallia 'soft' ja tuntuma alusta jäykimmillään ihan sopivan jämäkkä ( taisin saada tähän F13:äänkin saman tuntuman kuin exää eli auto tuntuu liikkuessaan olevan asfaltissa kiinni kuin moottorikumien varassa, pysyy tiessä penteleen hyvin olematta kova tai irtoamatta tienpinnasta).
                    F13 640 DA X-Drive M-Sport -12

                    Comment

                    • ralliriisseli
                      Bimmer Rookie
                      • Oct 2009
                      • 72
                      • Laihia

                      Kiitos näistä kommenteista.
                      Normialusta dynamic drivellä voisi olla siis kompromissi. Ei tule vain sopivilla varusteilla helpostikaan vastaan. Ja kuitenki sais olla m-sport.
                      Onkohan noista adaptive drive/adaptive suspension rikkoontumisista tai kulumisista paljon kokemusta. Taitaa olla hullun arvokkaat uusia.

                      Kuinkas webasto, kannattaako kysyäkkään alkuperäistä vai heti käännyttävä jälkiasenteisen puoleen? Vai onnistuuko kun ymmärsin että euro6 tuo haasteen ja etenkin 535xd tilaa ei helposti ole.
                      F11 530d X-drive M-Sport 2016
                      ———————————————————
                      Exs:
                      E91 LCI 320dA -09
                      E46 330D -02

                      Comment

                      • brainsurgery
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2011
                        • 1355
                        • Helsinki

                        Itellä adaptive drive ja bemarin jouset vaihdettu Eibachin pro kittiin. Ihan kuin eri autolla ajelisi ja ajotilanvalitsimestakin tapahtuu nyt jotain.

                        Normiajossa mukavampi ja kovassa ajossa huomattavasti vakaampi kuin vakiojousilla.

                        Taitaa noiden tolppien hintaa olla ~500€/nurkka mutta kesto on ilmeisesti erittäin hyvä.

                        Comment

                        • VilleP
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2003
                          • 2320
                          • Vantaa

                          Originally posted by brainsurgery View Post
                          Itellä adaptive drive ja bemarin jouset vaihdettu Eibachin pro kittiin. Ihan kuin eri autolla ajelisi ja ajotilanvalitsimestakin tapahtuu nyt jotain.

                          Normiajossa mukavampi ja kovassa ajossa huomattavasti vakaampi kuin vakiojousilla.

                          Taitaa noiden tolppien hintaa olla ~500€/nurkka mutta kesto on ilmeisesti erittäin hyvä.
                          Täysin samaa mieltä tästä. Sama setup ja toimii.
                          F11 530xd LCI
                          S2 Avant

                          Comment

                          • ralliriisseli
                            Bimmer Rookie
                            • Oct 2009
                            • 72
                            • Laihia

                            Ehkei siis tuota adaptive driveä tai suspensionia tarvi välttää.

                            Webaston ja peräkoukun puuttuminen on toinen mikä vähän tökkii ostopäätöksen tekemisessä, kun on muutoin mausteet kohdallaan.

                            Kun oliski varaa ostaa uusi niin sais ruksia mieleisensä. Harvoin tulee vastaan jossa olisi tärkeimmät kohdallaan - ainakaan valmiiksi Suomessa.
                            Ehkä pitää harkita tuontia saksasta tai ruotsista. Nyt kyllä voi olla hiljaisempaa tuonnin kanssa :think
                            F11 530d X-drive M-Sport 2016
                            ———————————————————
                            Exs:
                            E91 LCI 320dA -09
                            E46 330D -02

                            Comment

                            • MajorDrake
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2006
                              • 7544
                              • Jyväshyvä

                              Originally posted by ralliriisseli View Post
                              Kiitos näistä kommenteista.
                              Normialusta dynamic drivellä voisi olla siis kompromissi. Ei tule vain sopivilla varusteilla helpostikaan vastaan. Ja kuitenki sais olla m-sport.
                              Onkohan noista adaptive drive/adaptive suspension rikkoontumisista tai kulumisista paljon kokemusta. Taitaa olla hullun arvokkaat uusia.

                              Kuinkas webasto, kannattaako kysyäkkään alkuperäistä vai heti käännyttävä jälkiasenteisen puoleen? Vai onnistuuko kun ymmärsin että euro6 tuo haasteen ja etenkin 535xd tilaa ei helposti ole.

                              Ei saa pelkällä dynamic drivellä, joko pelkkä EDC/DDC (säädettävät iskarit) adaptive drive jossa molemmat.

                              Lait(tat)taisin jälkiasenteisen...
                              M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                              Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                              Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                              Comment

                              • VilleP
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jul 2003
                                • 2320
                                • Vantaa

                                Koukunhan saa jälkikäteen edukkaasti. Webasto toki sitten arvokkaampi.
                                F11 530xd LCI
                                S2 Avant

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎