Announcement

Collapse
No announcement yet.

F10 / F11 ostamassa

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MajorDrake
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 7521
    • Jyväshyvä

    Comforteissa ristiseläntuki on vakiona, muissa se on ollut lisävaruste.
    M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
    Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
    Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

    Comment

    • Kouris
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2005
      • 696

      Originally posted by MajorDrake View Post
      Comforteissa ristiseläntuki on vakiona, muissa se on ollut lisävaruste.

      Aivan, eli tuurilla voi säätö ollu muissakin kuin comforteissa mutta ei ilman lisävarustetta.

      Comment

      • MayheM
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2008
        • 521
        • Oulu

        Tästä varmaan löytyisi guuglaamalla riittävästi, mutta jos ei puhuta tehoista/väännöistä ja ajomukavuudesta vaan pelkästään luotettavuudesta, niin oliko noissa 520d/525d koneissa jotain joita uskaltaisi luotettavuuden puolesta ostaa? Eli esiintyykö jakopääongelmia kaikissa, vai oliko se vain tiettyyn vuoteen asti tms.? Onko noissa ollut jotain muita luotettavuusongelmia kutos-koneita enemmän? Miten muuten voimansiirto kestää noissa 4-pyttyisissä vs. 6-pyttyiset?

        Tässä taikinointi päällä hieman F01:n ja F11:n välillä. Farkku olis paljon monikäyttöisempi ja noissa F01:ssä ei juri kattokaiteitakaan mukana tule + fiilis että F11 voisi olla vähän halvempi ylläpitää. Toisaalta hotsittais vähän tuo F01:kin mutta järki sanoo että F11 olis fiksumpi ratkaisu. Comfort-penkit mulle pakollinen varuste, mutta monesta muusta voin tinkiä.
        BMW F11 520 da XDrive Touring -16 (2023->)
        BMW E61 530 xd(A) Touring 280 hp / 620 Nm -06,. (2016-2023)
        BMW E91 320 D Touring -06 (2013-2016)
        BMW E39 525 DA Touring -01 (2012-2013)
        VW Passat Highline Touring 2.0 TDI -06 (2011-2012)
        BMW E46 323i -98 (2008-2011)
        Opel Vectra (B) CD Sport 2.0 -96 (2005-2008)
        Opel Vectra (A) 1.8 -90 (2002-2005)
        Ford Orion 1.4 -87 (2000-2002)

        Comment

        • TheRipper
          Bimmer Enthusiast
          • May 2012
          • 4986
          • Paimio

          Originally posted by MayheM View Post
          Tästä varmaan löytyisi guuglaamalla riittävästi, mutta jos ei puhuta tehoista/väännöistä ja ajomukavuudesta vaan pelkästään luotettavuudesta, niin oliko noissa 520d/525d koneissa jotain joita uskaltaisi luotettavuuden puolesta ostaa? Eli esiintyykö jakopääongelmia kaikissa, vai oliko se vain tiettyyn vuoteen asti tms.? Onko noissa ollut jotain muita luotettavuusongelmia kutos-koneita enemmän? Miten muuten voimansiirto kestää noissa 4-pyttyisissä vs. 6-pyttyiset?

          Tässä taikinointi päällä hieman F01:n ja F11:n välillä. Farkku olis paljon monikäyttöisempi ja noissa F01:ssä ei juri kattokaiteitakaan mukana tule + fiilis että F11 voisi olla vähän halvempi ylläpitää. Toisaalta hotsittais vähän tuo F01:kin mutta järki sanoo että F11 olis fiksumpi ratkaisu. Comfort-penkit mulle pakollinen varuste, mutta monesta muusta voin tinkiä.
          Kaikissa N47 koneissa jakopääongelmia esiintyy. Vuonna 2014 tuli B47 jossa on niitä ollut huomattavasti vähemmän mutta niissäkin joitain tapauksia on tullut vastaan, mutta ei todellakaan siinä määrin kuin N47.

          Jos pysyttäytyy takavetoisissa niin säästyy voimansiirtomurheista. Nelikoissa niitä riittää...etuvetarit ja jakolaatikot on murheenkryyni. En usko että moottori niihin vaikuttaa...toki suuremman väännön koneissa se voi olla yleisempääkin, mutta eiköhän noita ihan tasaisesti ole mennyt moottorista riippumatta.
          F10 523iA 2010

          Ex: E39 528iA 1997
          Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
          Ex: E65 745iA 2003
          Ex: E46 318i 1998
          Ex: E34 525iA 1989

          Comment

          • MayheM
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2008
            • 521
            • Oulu

            Nelikko olis hakusessa ja melkein etutuuppariakin ennen takavetoista olisi katselussa. Meinasin jo Audiakin ensi kerran elämässäni miettiä, mutta tulin järkiini, siinä ei varmaan luotettavuus ainakaan parane. Pitääköhän se sitten vaan ajella tuo nykyinen lousku paaliin asti, sillä "tuoreempaan ja huolettomampaan" oli ajatus juuri vauhdella. Mutta jos ei sitä luotettavuutta juuri tule ja muuten nykyinen peli maistuu, niin tiedä häntä... takatuuppariin ei tee kyllä mieli vaihtaa, kun pohjoisen jääränneissä saa ajella vähän kelillä kuin kelillä talvella.
            BMW F11 520 da XDrive Touring -16 (2023->)
            BMW E61 530 xd(A) Touring 280 hp / 620 Nm -06,. (2016-2023)
            BMW E91 320 D Touring -06 (2013-2016)
            BMW E39 525 DA Touring -01 (2012-2013)
            VW Passat Highline Touring 2.0 TDI -06 (2011-2012)
            BMW E46 323i -98 (2008-2011)
            Opel Vectra (B) CD Sport 2.0 -96 (2005-2008)
            Opel Vectra (A) 1.8 -90 (2002-2005)
            Ford Orion 1.4 -87 (2000-2002)

            Comment

            • ptikkala
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2007
              • 1568

              Kaverilla on F11 520xd ja se on kyllä ihan mukava liikkuja, kyseessä B47 moottorinen malli.

              Comment

              • MayheM
                Bimmer Fanatic
                • Jan 2008
                • 521
                • Oulu

                Onko noissa F10:eissä vielä murheita takaluukun johtosarjojen kanssa? Entäs tuo voimansiirto, onko sama 530d:ssä ja 535d:ssä? Onko sen kestosta jotain kommentoitavaa? Kestääkö loota ja auto ylipäätään lastuttamista? Lastutus ei missään nimessä ole mulle mitenkään must (/tai edes turn off). Nimenomaan haen sitä että olisko 530d (X:nä toki) varmempi kuin 530 d ja sulkeako lastutetut vehkeet pois laskuista.

                Jos lastutusta voimansiirto kestää, niin silloinhan se hyvinkin jees, kun yleensä kulutus ja ajomukavuus paranee, vaikken mikään all in -kuski olekaan - ja juuri se ettei tarvitse kaikkia heppoja vapautella, kun pintakaasullakin pääsee.

                Kuinkas yleisiä nuo vetarien ja jakolaatikkojen murheet on? Muita paikkoja mitä huomioida näissä? Kannattaako edelleen termarit (/lämpöjen nousu) tsekata autosta sen ostettuaan ja onkos noissa 530/535d koneissa enää oireilevia imusarjan läppiä?

                Luultavasti tässä nyt tuo F10 530/535 xdrive alle tulee, kun vanhan kulkineen saa myyntikuntoon ja kaupaksi.
                BMW F11 520 da XDrive Touring -16 (2023->)
                BMW E61 530 xd(A) Touring 280 hp / 620 Nm -06,. (2016-2023)
                BMW E91 320 D Touring -06 (2013-2016)
                BMW E39 525 DA Touring -01 (2012-2013)
                VW Passat Highline Touring 2.0 TDI -06 (2011-2012)
                BMW E46 323i -98 (2008-2011)
                Opel Vectra (B) CD Sport 2.0 -96 (2005-2008)
                Opel Vectra (A) 1.8 -90 (2002-2005)
                Ford Orion 1.4 -87 (2000-2002)

                Comment

                • fraatti
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2002
                  • 4595
                  • Tampere

                  Originally posted by MayheM View Post
                  Onko noissa F10:eissä vielä murheita takaluukun johtosarjojen kanssa? Entäs tuo voimansiirto, onko sama 530d:ssä ja 535d:ssä? Onko sen kestosta jotain kommentoitavaa? Kestääkö loota ja auto ylipäätään lastuttamista? Lastutus ei missään nimessä ole mulle mitenkään must (/tai edes turn off). Nimenomaan haen sitä että olisko 530d (X:nä toki) varmempi kuin 530 d ja sulkeako lastutetut vehkeet pois laskuista.

                  Jos lastutusta voimansiirto kestää, niin silloinhan se hyvinkin jees, kun yleensä kulutus ja ajomukavuus paranee, vaikken mikään all in -kuski olekaan - ja juuri se ettei tarvitse kaikkia heppoja vapautella, kun pintakaasullakin pääsee.

                  Kuinkas yleisiä nuo vetarien ja jakolaatikkojen murheet on? Muita paikkoja mitä huomioida näissä? Kannattaako edelleen termarit (/lämpöjen nousu) tsekata autosta sen ostettuaan ja onkos noissa 530/535d koneissa enää oireilevia imusarjan läppiä?

                  Luultavasti tässä nyt tuo F10 530/535 xdrive alle tulee, kun vanhan kulkineen saa myyntikuntoon ja kaupaksi.
                  Voimansiirto lienee ihan sama molemmissa malleissa.

                  Laitteet mistä on esim dpf suolestettu tai poistettu kokonaan jättäisin ehdottomasti pois laskuista. Jatkuvasti näkee näitä tapauksia että leimasetä on antanut hylsyn kyseisen asian takia. Kuitenkin välillä näkyy liikenteessä autoja myös tässä kopassa missä takapuskuri on aivan noessa eli ilmeisesti noitakin on liikenteessä jonkinverran.

                  Todennäköisyys myös sille että saa yksilön joka on saanut reilusti happea lienee suurimpi jos ostaa tuollainen "all in" ohjelman sisältävän auton.

                  Termareita näistä ei taida enää juurikaan mennä.

                  Imusarjan läppien akseli saattaa alkaa vuotamaan öljyä enemmän ajetuissa. Vanhempi konemalli taitaa sotkea imusarjan herkemmin kuin uudempi malli. Kaikissa nelikoissa on se uudempi motti.

                  Nelikkoihin liittyen niin ainakin ne öljyt sinne jakolaatikkoon kannattanee vaihtaa.

                  Muihin ostamiseen liittyvistä jutuista majordrake taisi olla tehnyt kattavan listauksen tuonne "ostamassa/tyyppiviat" tms ketjuun.
                  F11 535dX LCI
                  Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                  Comment

                  • rroope
                    Newbiemmer
                    • Jun 2021
                    • 3
                    • Suomi

                    Kiikarissa ollu tollanen softattu f10 525d -10 vuosimallia 330tkm mittarissa, uskaltaako näitä ostaa vieläkö lukenu kauhutarinoita että ilmeisesti laakerit kolisee jossakivälissä näistä n57s koneista :think xhp myös laatikossa

                    Comment

                    • Keltanokka
                      Newbiemmer
                      • Aug 2019
                      • 11
                      • Kangasala

                      Oon tässä nyt arponu F31 ja F11 välillä. LCI kummatkin ja n57 koneella. Eikös nämä ole tekniikaltaan samanlaisia? F1x imusarja/egr ongelmista riittää topicia vaikka kuinka mutta F3x tyyppivioissa puhutaan lähinnä vaan hammastangosta :think Eli eikö imusarjan puhkipalamiset kosketa 3-sarjaa? Ja eikö näin että nelikoissa jakolaatikko ongelmat kosketti vain pre-LCI malleja?
                      Ex:
                      BMW e91 330d xDrive
                      BMW e87 118d

                      Comment

                      • MajorDrake
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2006
                        • 7521
                        • Jyväshyvä

                        Originally posted by Keltanokka View Post
                        Oon tässä nyt arponu F31 ja F11 välillä. LCI kummatkin ja n57 koneella. Eikös nämä ole tekniikaltaan samanlaisia? F1x imusarja/egr ongelmista riittää topicia vaikka kuinka mutta F3x tyyppivioissa puhutaan lähinnä vaan hammastangosta :think Eli eikö imusarjan puhkipalamiset kosketa 3-sarjaa? Ja eikö näin että nelikoissa jakolaatikko ongelmat kosketti vain pre-LCI malleja?
                        Koneen ja EGR:n ongelmat on identtiset. 300 sarjassa 6 pyttyiset vaan on kohtuu harvassa, sen takia niistä ei puhuta.

                        Jakolaatikko-ongelmat koskee kaikkia malleja mutta ei ne oikeasti ole ongelma jos öljyt vaihdetaan... Todella harvasta oikeasti hajoaa jakolaatikko.
                        M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                        Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                        Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                        Comment

                        • VilleP
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2003
                          • 2163
                          • Vantaa

                          Ja jakolaatikoista useita revisioita, viimeisin taisi tulla 2015, eli tuoreemmat oletettavasti kestävempiä kuin alkupään. En niistä stressiä ottaisi.
                          F11 530xd LCI
                          S2 Avant

                          Comment

                          • fraatti
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2002
                            • 4595
                            • Tampere

                            Originally posted by Keltanokka View Post
                            Oon tässä nyt arponu F31 ja F11 välillä. LCI kummatkin ja n57 koneella. Eikös nämä ole tekniikaltaan samanlaisia? F1x imusarja/egr ongelmista riittää topicia vaikka kuinka mutta F3x tyyppivioissa puhutaan lähinnä vaan hammastangosta :think Eli eikö imusarjan puhkipalamiset kosketa 3-sarjaa? Ja eikö näin että nelikoissa jakolaatikko ongelmat kosketti vain pre-LCI malleja?
                            Samat moottorit ja jakolaatikot molemmissa joten murheet yhtäläiset. Jakolaatikoista on useampia revisioita ja saattaa olla että uusissa on vähemmän murheita. Omaan -14 malliin se oli vaihdettu firman piikkiin joskus 100tkm jälkeen.

                            Edit. Tännehän olikin jo keritty vastaamaan...
                            F11 535dX LCI
                            Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                            Comment

                            • Hörhö
                              Bimmer Rookie
                              • May 2013
                              • 71
                              • Lpr

                              F10/F11 530/535 xdrive hankinnassa; mitäs alusta/ohjausvaihtoehtoja näissä on?
                              Oliko niin, että aktiiviohjausta ei saanut?
                              Onko eri tehostinvaihtoehtoja?

                              Muutamaa käynyt nyt koeajamassa, oli kyllä surkean tunnoton ja hidas vs E60 aktiiviohjaus.

                              Samaten; alusta oli noissa molemmissa pehmeä ja kallisteli rajusti, toki iso auto mutta taas vertausta nykyiseen, jossa aktiivivakaajat.
                              Onko edc-alusta selkeästi parempi?
                              Onko näissä mitään sport-alustaa enää?

                              Hiukan jäi pettynyt olo, ottaen huomioon rahasumman joka pitää lisätä E60 myynnin jälkeen

                              Comment

                              • VilleP
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jul 2003
                                • 2163
                                • Vantaa

                                Originally posted by Hörhö View Post
                                F10/F11 530/535 xdrive hankinnassa; mitäs alusta/ohjausvaihtoehtoja näissä on?
                                Oliko niin, että aktiiviohjausta ei saanut?
                                Onko eri tehostinvaihtoehtoja?

                                Muutamaa käynyt nyt koeajamassa, oli kyllä surkean tunnoton ja hidas vs E60 aktiiviohjaus.

                                Samaten; alusta oli noissa molemmissa pehmeä ja kallisteli rajusti, toki iso auto mutta taas vertausta nykyiseen, jossa aktiivivakaajat.
                                Onko edc-alusta selkeästi parempi?
                                Onko näissä mitään sport-alustaa enää?

                                Hiukan jäi pettynyt olo, ottaen huomioon rahasumman joka pitää lisätä E60 myynnin jälkeen
                                Ei ole aktiiviohjausta. Tehostin kaikissa hydraulinen. LCI mallissa huomattavasti parempi ohjaustuntuma ja nopeampi ohjaus kuin pre-LCI. Ei toki samaa tasoa kuin E6x.

                                EDC/adaptiivinen alusta huomattavasti parempi kuin vakio, mutta kohtuu löysä silti. Tässä taas sama että LCI:ssä huomattavasti jämäkämpi kuin pre-LCI. M-sporttia ei ole saanut.

                                Eli jos vaan budjetti antaa periksi niin etsi LCI adaptiivisella alustalla. Yllättävän suuri ero pre-LCI:llä ja LCI:llä, vaikka samat varusteet olisi.
                                F11 530xd LCI
                                S2 Avant

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎