F10\F11 tehonlisäykset

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Laku
    replied
    Originally posted by suppari View Post
    Millä tavalla helppoa? F sarjan ecu on aika paljon nopeampi irroittaa,muuten hommana sama.
    Eikö F-sarjassa täydy ensin murtaa salaus boxista?

    Leave a comment:


  • suppari
    replied
    Originally posted by veku View Post
    E-sarjan ohjelmointi helppoa vrt eka kerta F sarja.
    Sulla 6-vaihteinen tomaatti ja F-sarjassa on uudempi 8-vaihteinen..
    Millä tavalla helppoa? F sarjan ecu on aika paljon nopeampi irroittaa,muuten hommana sama.

    Leave a comment:


  • Laku
    replied
    Originally posted by Jiu-jitsu View Post
    Kierrosherkkyys parani huomattavasti, kun DPF poistettiin. Melkeen kuin bensalla ajelis.
    Missä tehtiin? Minulla tuli hurja savutus täyskaasulla vs. E61. Kierrosherkkyys ok, mutta ihan pintakaasulla ei hyökkää, hiukan enemmän täytyy polkea.

    Leave a comment:


  • veku
    replied
    Originally posted by lassiv View Post
    Väärällä korimallilla sen verran joudun sivuamaan topicia kun ei tosta e -korin n57 juuri ole tuolla e-sarjojen puolella juttua.

    Ilmeisesti tuo softaus onnistuu dpf ja egr kanssa ihan hyvin tähän n57? Mahtaako näissä e90 330d olla sama automaatti loota kun F sarjassa?
    E-sarjan ohjelmointi helppoa vrt eka kerta F sarja.
    Sulla 6-vaihteinen tomaatti ja F-sarjassa on uudempi 8-vaihteinen..

    Leave a comment:


  • lassiv
    replied
    Väärällä korimallilla sen verran joudun sivuamaan topicia kun ei tosta e -korin n57 juuri ole tuolla e-sarjojen puolella juttua.

    Ilmeisesti tuo softaus onnistuu dpf ja egr kanssa ihan hyvin tähän n57? Mahtaako näissä e90 330d olla sama automaatti loota kun F sarjassa?

    Leave a comment:


  • MajorDrake
    replied
    Originally posted by veku View Post
    Hyvin kulkee ja 0-100 lienee alle 5 sek :think
    Pitäs kyllä mennä alle 5 sekkaa, 740xd softattuna ja pönttö poistettuna meni tasan 5.0

    Leave a comment:


  • veku
    replied
    Originally posted by racediesel View Post
    moi
    käyty ulkoiluttamassa malmikasaa lappeenrannassa.
    varttimaili 13,081
    maili 248km/h
    Pasi
    Hyvin kulkee ja 0-100 lienee alle 5 sek :think

    Leave a comment:


  • racediesel
    replied
    moi
    käyty ulkoiluttamassa malmikasaa lappeenrannassa.
    varttimaili 13,081
    maili 248km/h
    Pasi

    Leave a comment:


  • laur77
    replied
    Originally posted by JP-76 View Post
    http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/de...er=1&fnai=prev

    Tossa ei oo muuta vikaa kuin että on 200 000km + ajettu.

    On muuten Wiesmann:n toimitusjohtajan vanha auto, ilmeisesti konkurssipesästä myynnissä.

    Tosta vähän vähemmän ajettua:

    http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/de...5&pageNumber=1

    Arvelen että tuo n63-moottori noissa ei ole ihan yhtä epäluotettava kuin BMW:n n63. Alpinalla kun on yleensä ollut tapana parannella moottoreita muutenkin kuin pelkällä "lastulla". Voin toki olla väärässäkin.

    Olen myös siinä käsityksessä että Alpinalla on tapana pitää huolta "omistaan" :think
    Eipäs ollutkaan niin hurjan hintaisia kuin luulin, harmi vaan että verottaja taitaa kiihottua turhan innokkaasti jos arvoa vertaillaan vastaaviin suomessa myytävänä oleviin jne.

    Tuleekohan noihin jotain muuta suomi-rangaistuksia lisää, vakuutukset taitaa olla melkoisia ja huollot / varaosat taas naksun kalliimpia?

    Kiitti vinkistä

    Leave a comment:


  • JP-76
    replied
    Originally posted by laur77 View Post
    ...Katos jäi vastaamatta kun olin reissussa. Mutta joo, kyllä Alpina olis nätti, hinnat tietysti meikäläisen tavoittamattomissa aika kaukana

    Kulkupuoli näyttäis olevan kunnossa
    http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/de...er=1&fnai=prev

    Tossa ei oo muuta vikaa kuin että on 200 000km + ajettu.

    On muuten Wiesmann:n toimitusjohtajan vanha auto, ilmeisesti konkurssipesästä myynnissä.

    Tosta vähän vähemmän ajettua:

    http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/de...5&pageNumber=1

    Arvelen että tuo n63-moottori noissa ei ole ihan yhtä epäluotettava kuin BMW:n n63. Alpinalla kun on yleensä ollut tapana parannella moottoreita muutenkin kuin pelkällä "lastulla". Voin toki olla väärässäkin.

    Olen myös siinä käsityksessä että Alpinalla on tapana pitää huolta "omistaan" :think
    Last edited by JP-76; 27-08-2016, 12:10.

    Leave a comment:


  • laur77
    replied
    Originally posted by Jarppa63 View Post
    Mitens Alpina? Puskee sen 540 ja 700+ nm
    http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/se...AGE_UNREPAIRED


    Jarppa
    ...Katos jäi vastaamatta kun olin reissussa. Mutta joo, kyllä Alpina olis nätti, hinnat tietysti meikäläisen tavoittamattomissa aika kaukana

    Kulkupuoli näyttäis olevan kunnossa

    Leave a comment:


  • VolvoTDi
    replied
    Originally posted by kailinds View Post
    OK! Jännä juttu vaan, että DPF ei vaikuta mitään kun 30d/35d -koneissa sen poistamisella on iso merkitys tehoihin.
    Vanhassa E92 335d:ssäni vakiona 286hv/580nm, optimoinnilla olisi saanut 326hv/620nm ja DPF poistettuna 400hv/800nm.
    No ei nyt noin raju nousu tule pöntön poistolla, pöntön kanssa x35d pääsee ~380/750-800. Loput tehot vaatii jo pöntön heivaamisen kun tuppaa tuprauttelemaan loppukierroksilla.

    Tuossa 520d:ssä on suhteessa 6-sylinterisiin suuri pönttö, melkein saman kokoinen kuin x35d:ssä mikä ei juuri vastusta anna.

    Leave a comment:


  • Jiu-jitsu
    replied
    Kierrosherkkyys parani huomattavasti, kun DPF poistettiin. Melkeen kuin bensalla ajelis.

    Leave a comment:


  • MajorDrake
    replied
    Kyllähän se DPF lisää vastapainetta joten kyllä ilman sitä tulee joku hepo enemmän samalla softalla.
    Pointtina vaan on se että tyhjällä pöntöllä savustusta voidaan sallia enemmän jolloin saadaan parisen kymmentä hepoa otettua enemmän ulos...

    Leave a comment:


  • HV530XD
    replied
    Tietääkseni puhdas DPF ei vaikuta tehon ulosottamiseen mitään. Jos DPF on paikallaan ja haetaan maksimitehoja, niin mitä enemmän tehoa otetaan ulos, sitä nopeammin DPF alkaa mennä tukkoon ja sitä useammin kone pyytää DPF:n puhtaaksipolttoa. Sekä tukkeentunut DPF että puhtaaksipoltto taas syövät tehoa. Eli jos DPF on paikallaan, niin ei ole järkeä ruuvata ohjelmalla koneesta kaikkea ulos, kun tehot eivät kuitenkaan ole koko ajan saatavilla kun pönttö menee nopeammin tukkoon ja puhtaaksipolttoja tulee useammin. Tämän opin jo kauan sitten kun ensimmäinen softaus tehtiin silloiseen Volvooni. Ja sattumoisin juurin dynolla tehomittauksessa meni DPF:n puhdistuspoltto päälle ja se näkyi teho ja vääntökäyrän huipussa sellaisen -10-15% muistaakseni.

    Leave a comment:

Working...
X