Originally posted by suppari
View Post
F10\F11 tehonlisäykset
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Missä tehtiin? Minulla tuli hurja savutus täyskaasulla vs. E61. Kierrosherkkyys ok, mutta ihan pintakaasulla ei hyökkää, hiukan enemmän täytyy polkea.Originally posted by Jiu-jitsu View PostKierrosherkkyys parani huomattavasti, kun DPF poistettiin. Melkeen kuin bensalla ajelis.
Leave a comment:
-
E-sarjan ohjelmointi helppoa vrt eka kerta F sarja.Originally posted by lassiv View PostVäärällä korimallilla sen verran joudun sivuamaan topicia kun ei tosta e -korin n57 juuri ole tuolla e-sarjojen puolella juttua.
Ilmeisesti tuo softaus onnistuu dpf ja egr kanssa ihan hyvin tähän n57? Mahtaako näissä e90 330d olla sama automaatti loota kun F sarjassa?
Sulla 6-vaihteinen tomaatti ja F-sarjassa on uudempi 8-vaihteinen..
Leave a comment:
-
Väärällä korimallilla sen verran joudun sivuamaan topicia kun ei tosta e -korin n57 juuri ole tuolla e-sarjojen puolella juttua.
Ilmeisesti tuo softaus onnistuu dpf ja egr kanssa ihan hyvin tähän n57? Mahtaako näissä e90 330d olla sama automaatti loota kun F sarjassa?
Leave a comment:
-
Pitäs kyllä mennä alle 5 sekkaa, 740xd softattuna ja pönttö poistettuna meni tasan 5.0Originally posted by veku View PostHyvin kulkee ja 0-100 lienee alle 5 sek :think
Leave a comment:
-
moi
käyty ulkoiluttamassa malmikasaa lappeenrannassa.
varttimaili 13,081
maili 248km/h
Pasi
Leave a comment:
-
Eipäs ollutkaan niin hurjan hintaisia kuin luulin, harmi vaan että verottaja taitaa kiihottua turhan innokkaasti jos arvoa vertaillaan vastaaviin suomessa myytävänä oleviin jne.Originally posted by JP-76 View Posthttp://suchen.mobile.de/fahrzeuge/de...er=1&fnai=prev
Tossa ei oo muuta vikaa kuin että on 200 000km + ajettu.
On muuten Wiesmann:n toimitusjohtajan vanha auto, ilmeisesti konkurssipesästä myynnissä.
Tosta vähän vähemmän ajettua:
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/de...5&pageNumber=1
Arvelen että tuo n63-moottori noissa ei ole ihan yhtä epäluotettava kuin BMW:n n63. Alpinalla kun on yleensä ollut tapana parannella moottoreita muutenkin kuin pelkällä "lastulla". Voin toki olla väärässäkin.
Olen myös siinä käsityksessä että Alpinalla on tapana pitää huolta "omistaan" :think
Tuleekohan noihin jotain muuta suomi-rangaistuksia lisää, vakuutukset taitaa olla melkoisia ja huollot / varaosat taas naksun kalliimpia?
Kiitti vinkistä
Leave a comment:
-
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/de...er=1&fnai=prevOriginally posted by laur77 View Post...Katos jäi vastaamatta kun olin reissussa. Mutta joo, kyllä Alpina olis nätti, hinnat tietysti meikäläisen tavoittamattomissa aika kaukana
Kulkupuoli näyttäis olevan kunnossa
Tossa ei oo muuta vikaa kuin että on 200 000km + ajettu.
On muuten Wiesmann:n toimitusjohtajan vanha auto, ilmeisesti konkurssipesästä myynnissä.
Tosta vähän vähemmän ajettua:
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/de...5&pageNumber=1
Arvelen että tuo n63-moottori noissa ei ole ihan yhtä epäluotettava kuin BMW:n n63. Alpinalla kun on yleensä ollut tapana parannella moottoreita muutenkin kuin pelkällä "lastulla". Voin toki olla väärässäkin.
Olen myös siinä käsityksessä että Alpinalla on tapana pitää huolta "omistaan" :thinkLast edited by JP-76; 27-08-2016, 12:10.
Leave a comment:
-
...Katos jäi vastaamatta kun olin reissussa. Mutta joo, kyllä Alpina olis nätti, hinnat tietysti meikäläisen tavoittamattomissa aika kaukanaOriginally posted by Jarppa63 View PostMitens Alpina? Puskee sen 540 ja 700+ nm
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/se...AGE_UNREPAIRED
Jarppa
Kulkupuoli näyttäis olevan kunnossa
Leave a comment:
-
No ei nyt noin raju nousu tule pöntön poistolla, pöntön kanssa x35d pääsee ~380/750-800. Loput tehot vaatii jo pöntön heivaamisen kun tuppaa tuprauttelemaan loppukierroksilla.Originally posted by kailinds View PostOK! Jännä juttu vaan, että DPF ei vaikuta mitään kun 30d/35d -koneissa sen poistamisella on iso merkitys tehoihin.
Vanhassa E92 335d:ssäni vakiona 286hv/580nm, optimoinnilla olisi saanut 326hv/620nm ja DPF poistettuna 400hv/800nm.
Tuossa 520d:ssä on suhteessa 6-sylinterisiin suuri pönttö, melkein saman kokoinen kuin x35d:ssä mikä ei juuri vastusta anna.
Leave a comment:
-
Kierrosherkkyys parani huomattavasti, kun DPF poistettiin. Melkeen kuin bensalla ajelis.
Leave a comment:
-
Kyllähän se DPF lisää vastapainetta joten kyllä ilman sitä tulee joku hepo enemmän samalla softalla.
Pointtina vaan on se että tyhjällä pöntöllä savustusta voidaan sallia enemmän jolloin saadaan parisen kymmentä hepoa otettua enemmän ulos...
Leave a comment:
-
Tietääkseni puhdas DPF ei vaikuta tehon ulosottamiseen mitään. Jos DPF on paikallaan ja haetaan maksimitehoja, niin mitä enemmän tehoa otetaan ulos, sitä nopeammin DPF alkaa mennä tukkoon ja sitä useammin kone pyytää DPF:n puhtaaksipolttoa. Sekä tukkeentunut DPF että puhtaaksipoltto taas syövät tehoa. Eli jos DPF on paikallaan, niin ei ole järkeä ruuvata ohjelmalla koneesta kaikkea ulos, kun tehot eivät kuitenkaan ole koko ajan saatavilla kun pönttö menee nopeammin tukkoon ja puhtaaksipolttoja tulee useammin. Tämän opin jo kauan sitten kun ensimmäinen softaus tehtiin silloiseen Volvooni. Ja sattumoisin juurin dynolla tehomittauksessa meni DPF:n puhdistuspoltto päälle ja se näkyi teho ja vääntökäyrän huipussa sellaisen -10-15% muistaakseni.
Leave a comment:
Leave a comment: