Originally posted by laur77
View Post
F10\F11 tehonlisäykset
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Jep, oletan että noilla lukemilla vielä pysyy mutterit sisäpuolella vaikka intoutuiskin välillä painamaan lusikan pohjaan
Aattelin vaan udella koska nyt mennyt aikaa siitä kun näitä alettu ohjelmoimaan että onko ilmennyt mitään erikoista tai laatikon heikkouksia tullut vastaan.
Onko muuten mitattu varttimailia tai 0 - 100 tuollaisella 360hv 750Nm päivityksellä? Kaipa se jo kellossakin näkyy jos perstuntumalta huomaa :think
Leave a comment:
-
Hyvin kestää, ei ongelmia. 380/750 taisi yksi asiakas ajella satkun, nyt vaihtoi autoa ja laitettiin yhdellä turbolla olevaan 345/750 ohjelma tänään.
Leave a comment:
-
Ootteko seuranneet muita foorumeita tai muutoin tietoa että kuinka 535Dssä laatikko kestää tuollaista 750Nm vääntöä, vielä tullut mitään rikkoontumis ilmiötä?
Jo olis aika kohta päivityttää softat mutta mieluiten ilman ongelmia
Kaipa se perus 360hv / 750Nm vielä on 2011 535D sellanen ettei tarvi pelätä painaa kaasua pohjaan :think
Leave a comment:
-
Originally posted by veku View PostMinkä takia isompi putki ?
Todistetusti toimii vakiorännillä lähes 450 hp asti.
Tässä autossa downpipe+dpf pois+550d pumppu+iso cooleri..eli kaikki muu käy pieneksi ennemmin kuin se putki ...
Minulla oli oman rotteloni vakioputkessa vielä kattikin paikoillaan ja hiukan vajaa 500 läksi.
Uuden putkiston teetättämisestä ei ollut pienintäkään etua, puolitoista tuhatta meni vaan hukkaan.
Vaikka kaikki kait näissä hukkaan menee, onko sitten toinen hukkaaminen parempi kun toinen - niin ...
Leave a comment:
-
morjensta
Komppaan Vekua.
kaikenlaista muuta tulee jo rajoittamaan ulos saatavaa tehoa ja siksi että saisit jotain kunnon hyötyä pakoputkistosta ei oikein ole.
tosin jos fyrkkaa on niin ei silloin mitään rajaa,kivat soundit ihan jees.
vaihdelaatikon öljynvaihdon mittapuuna ei ehkä kannata pitää softausta.
jos aiot autoa pitää kauan eli ajaa sillä reilu 200tkm asti niin kyllä se silloin kannattaa tehdä jossain 100tkm kohdilla jo.
ei pääse kerääntymään niin paljon chaissee laatikon sisuksiin joita ei kyllä kaikkea saa pois.
samoin ehkä voi olla ettei tule mitään mekaanista vikaa vielä joka voisi johtua öljyn kunnosta.
T:Pasi
Leave a comment:
-
Minkä takia isompi putki ?Originally posted by nun6 View PostMikä kokoinen putkisto kannattaa teettää x35d jos haluaa pitää partikkelifiltterin mutta muuten suora putki? Perusviri 360-370 HV.
Pitääkö myöhemmin suurentaa jos haluaa 50 HP lisää?
Rosteriputki oli mielessä...
Todistetusti toimii vakiorännillä lähes 450 hp asti.
Tässä autossa downpipe+dpf pois+550d pumppu+iso cooleri..eli kaikki muu käy pieneksi ennemmin kuin se putki.
Ei kai siitä haittaakaan ole, itsekin vaihdatin softauksen yhteydessä n 60 tkm sitten ..Originally posted by hj325hml View PostKuinkas tärkeänä pidätte laatikon öljynvaihtoa softauksen yhteydessä?
Leave a comment:
-
Kuinkas tärkeänä pidätte laatikon öljynvaihtoa softauksen yhteydessä?
Leave a comment:
-
Mikä kokoinen putkisto kannattaa teettää x35d jos haluaa pitää partikkelifiltterin mutta muuten suora putki? Perusviri 360-370 HV.
Pitääkö myöhemmin suurentaa jos haluaa 50 HP lisää?
Rosteriputki oli mielessä...
Leave a comment:
-
MHD:n N55 aplikaation lienee antavan eniten rahoille vastinetta.Originally posted by makebm5 View PostAlkaisi olla 535i ohjelmointi ajankohtainen. Mitkä muut tekee ohjelmointeja kuin Karala tuohon? Aiemmin kokemuksia N54 koneesta Karalasta ja ihan hyvän tuntoinen ohjelma tosin yläkierroksilla olisi voinut olla puhdikkaampi.
Leave a comment:
-
Alkaisi olla 535i ohjelmointi ajankohtainen. Mitkä muut tekee ohjelmointeja kuin Karala tuohon? Aiemmin kokemuksia N54 koneesta Karalasta ja ihan hyvän tuntoinen ohjelma tosin yläkierroksilla olisi voinut olla puhdikkaampi.
Leave a comment:
-
Omassa juuri tankillisen ajelun jälkeen tarkastin, että ajotietokoneen mukaan meni 7,8l/100km ja todellinen oli 8,06l/100km. Tämä on vakion 530Xd:n yhdistetty kulutus omassa eco-painotteisessa ajossa. Toivottavasti kulutus tippuu kun saan joskus ohjelman tähän. Edellinen e92 325d ohjelmoituna meni huomattavasti taloudellisemmin, vaikka päästöjen perusteella nykyisen pitäisi säästää enemmän pandoja.
Leave a comment:
-
Spetke, onko nämä yllämainitsemasi ohjelmat siis sinun vai AJ:n käsialaa?Originally posted by Spetke View PostJuu tuossa Harrin autossa oli hieman miedompi Stage2 softa 220hv / 440Nm.
Tuossa omassa on stage3 231hv / 475Nm. Käytännön ero on aika marginaalinen kuitenkin noiden kahden välillä.
Kyllä tuo auton käytös ja luonne muuttuu todella paljon parempaan suuntaan. 8 vaihteisen automaatin avulla / sport puolella suorituskyky taajama ajossa on mielestäni jopa E60 530D parempi ja huomattavasti "agressiivisempi". Moottoritiellä isoissa nopeuksissa toki vanhempi / isompi E60 vie varmasti voiton, vaikka eipä sielläkään isoja eroja tule. Nämä ajatukset perustuvat minun näkemyksiini joidenkin satojen tai tuhansien lastutettujen ja vakio autojen ratissa istuneena. Eivät siis mihinkään mitattuun tietoon.
DPF kenno on myös poistettu lähes kaikista vähääkään enempi ajetuista autoista joita on minun kauttani optimoitu. Osa virittäjistä väittää kovasti ettei kennoa tarvitse tai pidä poistaa ja heillä on siihen varmasti omat näkemyksensä. Osalle softassa on parempi kate kun ei tarvitse nähdä suurempaa vaivaa DPF poistoon, riittää pelkkä tehonlisä eivätkä läheskään kaikki sepät halua tehdä fyysistä likaista työtä ja korjailla katkenneita pultteja, tms. mutta ei tuosta sen enempää. Minun näkemykseni on, että PDF pois ja uudet softat sisään. Takuulla tulee vastinetta rahalle
PS: Uskokoon ken tahtoo mutta ajelin tuolla omalla kokeeksi vakio 17" kumeilla noin 500km parin päivän aikana ja keskikulutukseksi tuli ajotietokoneen mukaan 3.8l / 100km. Nyt 20" kumeilla seka ajossa kulutus on vakiintunut pitkällä aikajänteellä 5.6L / 100km. Mielestäni erittäin hyvät arvot.
Tuossa nyt jotakin näkemyksiä paljon parjatun pikku moottorin virittämisestä.
Joku voisi vaikka ostaa tämän pois niin voisi kehitellä jotain uutta 
Tuli muutettua naapurikylälle ja vaihdettua autoakin, olis softahommia....
Leave a comment:
-
Minä lopetan omalta osalta tähän keskustelut näissä kaikenlaisissa ohjelmointeihin liityvissä keskusteluissa.
Kaikkein pahin asia näissä tuntuu olevan se että mulla tuolla signaturessa lukee että tekee näitä hommia, mutta kun asioista on paha puhua jos ei ole MITÄÄN tietämystä taustalla.
Jatkakaa keskusteluja näissä kymmenissä näitä asioita sivuavissa topikeissa. I rest my case
Ps. Pakko sanoa supparille että käsittämätön määrä autoja sulla on käyny, melkein yksi per työpäivä.
Meille kelpais murto-osa tuosta, meille kun tämä ei ole missään vaiheessa kovin kummoinen bisnes ollut.Last edited by makkis; 14-02-2017, 10:24.
Leave a comment:
Leave a comment: