F10\F11 tehonlisäykset

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • akzuh
    replied
    Originally posted by laur77 View Post
    Jep, oletan että noilla lukemilla vielä pysyy mutterit sisäpuolella vaikka intoutuiskin välillä painamaan lusikan pohjaan

    Aattelin vaan udella koska nyt mennyt aikaa siitä kun näitä alettu ohjelmoimaan että onko ilmennyt mitään erikoista tai laatikon heikkouksia tullut vastaan.

    Onko muuten mitattu varttimailia tai 0 - 100 tuollaisella 360hv 750Nm päivityksellä? Kaipa se jo kellossakin näkyy jos perstuntumalta huomaa :think
    Eikö se M550D ala olemaan hyvä vertailu kohta kiihdytyksille.

    Leave a comment:


  • laur77
    replied
    Jep, oletan että noilla lukemilla vielä pysyy mutterit sisäpuolella vaikka intoutuiskin välillä painamaan lusikan pohjaan

    Aattelin vaan udella koska nyt mennyt aikaa siitä kun näitä alettu ohjelmoimaan että onko ilmennyt mitään erikoista tai laatikon heikkouksia tullut vastaan.

    Onko muuten mitattu varttimailia tai 0 - 100 tuollaisella 360hv 750Nm päivityksellä? Kaipa se jo kellossakin näkyy jos perstuntumalta huomaa :think

    Leave a comment:


  • suppari
    replied
    Hyvin kestää, ei ongelmia. 380/750 taisi yksi asiakas ajella satkun, nyt vaihtoi autoa ja laitettiin yhdellä turbolla olevaan 345/750 ohjelma tänään.

    Leave a comment:


  • laur77
    replied
    Ootteko seuranneet muita foorumeita tai muutoin tietoa että kuinka 535Dssä laatikko kestää tuollaista 750Nm vääntöä, vielä tullut mitään rikkoontumis ilmiötä?

    Jo olis aika kohta päivityttää softat mutta mieluiten ilman ongelmia

    Kaipa se perus 360hv / 750Nm vielä on 2011 535D sellanen ettei tarvi pelätä painaa kaasua pohjaan :think

    Leave a comment:


  • tuikku
    replied
    Originally posted by veku View Post
    Minkä takia isompi putki ?
    Todistetusti toimii vakiorännillä lähes 450 hp asti.
    Tässä autossa downpipe+dpf pois+550d pumppu+iso cooleri..eli kaikki muu käy pieneksi ennemmin kuin se putki ...

    Minulla oli oman rotteloni vakioputkessa vielä kattikin paikoillaan ja hiukan vajaa 500 läksi.
    Uuden putkiston teetättämisestä ei ollut pienintäkään etua, puolitoista tuhatta meni vaan hukkaan.
    Vaikka kaikki kait näissä hukkaan menee, onko sitten toinen hukkaaminen parempi kun toinen - niin ...

    Leave a comment:


  • nun6
    replied
    Originally posted by veku View Post
    Minkä takia isompi putki ?
    Todistetusti toimii vakiorännillä lähes 450 hp asti.
    Tässä autossa downpipe+dpf pois+550d pumppu+iso cooleri..eli kaikki muu käy pieneksi ennemmin kuin se putki.
    ..
    Asia selvä, kiitos tiedoista

    Leave a comment:


  • racediesel
    replied
    morjensta

    Komppaan Vekua.

    kaikenlaista muuta tulee jo rajoittamaan ulos saatavaa tehoa ja siksi että saisit jotain kunnon hyötyä pakoputkistosta ei oikein ole.
    tosin jos fyrkkaa on niin ei silloin mitään rajaa,kivat soundit ihan jees.

    vaihdelaatikon öljynvaihdon mittapuuna ei ehkä kannata pitää softausta.

    jos aiot autoa pitää kauan eli ajaa sillä reilu 200tkm asti niin kyllä se silloin kannattaa tehdä jossain 100tkm kohdilla jo.

    ei pääse kerääntymään niin paljon chaissee laatikon sisuksiin joita ei kyllä kaikkea saa pois.

    samoin ehkä voi olla ettei tule mitään mekaanista vikaa vielä joka voisi johtua öljyn kunnosta.
    T:Pasi

    Leave a comment:


  • veku
    replied
    Originally posted by nun6 View Post
    Mikä kokoinen putkisto kannattaa teettää x35d jos haluaa pitää partikkelifiltterin mutta muuten suora putki? Perusviri 360-370 HV.

    Pitääkö myöhemmin suurentaa jos haluaa 50 HP lisää?

    Rosteriputki oli mielessä...
    Minkä takia isompi putki ?
    Todistetusti toimii vakiorännillä lähes 450 hp asti.
    Tässä autossa downpipe+dpf pois+550d pumppu+iso cooleri..eli kaikki muu käy pieneksi ennemmin kuin se putki.

    Originally posted by hj325hml View Post
    Kuinkas tärkeänä pidätte laatikon öljynvaihtoa softauksen yhteydessä?
    Ei kai siitä haittaakaan ole, itsekin vaihdatin softauksen yhteydessä n 60 tkm sitten ..

    Leave a comment:


  • hj325hml
    replied
    Kuinkas tärkeänä pidätte laatikon öljynvaihtoa softauksen yhteydessä?

    Leave a comment:


  • nun6
    replied
    Mikä kokoinen putkisto kannattaa teettää x35d jos haluaa pitää partikkelifiltterin mutta muuten suora putki? Perusviri 360-370 HV.

    Pitääkö myöhemmin suurentaa jos haluaa 50 HP lisää?

    Rosteriputki oli mielessä...

    Leave a comment:


  • 135valtteri
    replied
    Originally posted by makebm5 View Post
    Alkaisi olla 535i ohjelmointi ajankohtainen. Mitkä muut tekee ohjelmointeja kuin Karala tuohon? Aiemmin kokemuksia N54 koneesta Karalasta ja ihan hyvän tuntoinen ohjelma tosin yläkierroksilla olisi voinut olla puhdikkaampi.
    MHD:n N55 aplikaation lienee antavan eniten rahoille vastinetta.

    Leave a comment:


  • makebm5
    replied
    Alkaisi olla 535i ohjelmointi ajankohtainen. Mitkä muut tekee ohjelmointeja kuin Karala tuohon? Aiemmin kokemuksia N54 koneesta Karalasta ja ihan hyvän tuntoinen ohjelma tosin yläkierroksilla olisi voinut olla puhdikkaampi.

    Leave a comment:


  • kmr
    replied
    Omassa juuri tankillisen ajelun jälkeen tarkastin, että ajotietokoneen mukaan meni 7,8l/100km ja todellinen oli 8,06l/100km. Tämä on vakion 530Xd:n yhdistetty kulutus omassa eco-painotteisessa ajossa. Toivottavasti kulutus tippuu kun saan joskus ohjelman tähän. Edellinen e92 325d ohjelmoituna meni huomattavasti taloudellisemmin, vaikka päästöjen perusteella nykyisen pitäisi säästää enemmän pandoja.

    Leave a comment:


  • TiC
    replied
    Originally posted by Spetke View Post
    Juu tuossa Harrin autossa oli hieman miedompi Stage2 softa 220hv / 440Nm.
    Tuossa omassa on stage3 231hv / 475Nm. Käytännön ero on aika marginaalinen kuitenkin noiden kahden välillä.
    Kyllä tuo auton käytös ja luonne muuttuu todella paljon parempaan suuntaan. 8 vaihteisen automaatin avulla / sport puolella suorituskyky taajama ajossa on mielestäni jopa E60 530D parempi ja huomattavasti "agressiivisempi". Moottoritiellä isoissa nopeuksissa toki vanhempi / isompi E60 vie varmasti voiton, vaikka eipä sielläkään isoja eroja tule. Nämä ajatukset perustuvat minun näkemyksiini joidenkin satojen tai tuhansien lastutettujen ja vakio autojen ratissa istuneena. Eivät siis mihinkään mitattuun tietoon.
    DPF kenno on myös poistettu lähes kaikista vähääkään enempi ajetuista autoista joita on minun kauttani optimoitu. Osa virittäjistä väittää kovasti ettei kennoa tarvitse tai pidä poistaa ja heillä on siihen varmasti omat näkemyksensä. Osalle softassa on parempi kate kun ei tarvitse nähdä suurempaa vaivaa DPF poistoon, riittää pelkkä tehonlisä eivätkä läheskään kaikki sepät halua tehdä fyysistä likaista työtä ja korjailla katkenneita pultteja, tms. mutta ei tuosta sen enempää. Minun näkemykseni on, että PDF pois ja uudet softat sisään. Takuulla tulee vastinetta rahalle

    PS: Uskokoon ken tahtoo mutta ajelin tuolla omalla kokeeksi vakio 17" kumeilla noin 500km parin päivän aikana ja keskikulutukseksi tuli ajotietokoneen mukaan 3.8l / 100km. Nyt 20" kumeilla seka ajossa kulutus on vakiintunut pitkällä aikajänteellä 5.6L / 100km. Mielestäni erittäin hyvät arvot.

    Tuossa nyt jotakin näkemyksiä paljon parjatun pikku moottorin virittämisestä. Joku voisi vaikka ostaa tämän pois niin voisi kehitellä jotain uutta
    Spetke, onko nämä yllämainitsemasi ohjelmat siis sinun vai AJ:n käsialaa?
    Tuli muutettua naapurikylälle ja vaihdettua autoakin, olis softahommia....

    Leave a comment:


  • makkis
    replied
    Minä lopetan omalta osalta tähän keskustelut näissä kaikenlaisissa ohjelmointeihin liityvissä keskusteluissa.

    Kaikkein pahin asia näissä tuntuu olevan se että mulla tuolla signaturessa lukee että tekee näitä hommia, mutta kun asioista on paha puhua jos ei ole MITÄÄN tietämystä taustalla.

    Jatkakaa keskusteluja näissä kymmenissä näitä asioita sivuavissa topikeissa. I rest my case

    Ps. Pakko sanoa supparille että käsittämätön määrä autoja sulla on käyny, melkein yksi per työpäivä.
    Meille kelpais murto-osa tuosta, meille kun tämä ei ole missään vaiheessa kovin kummoinen bisnes ollut.
    Last edited by makkis; 14-02-2017, 10:24.

    Leave a comment:

Working...
X