F10\F11 tehonlisäykset

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Atom
    replied
    Originally posted by MajorDrake View Post
    Kyllä tuo Volvo TDI:n kommentti oli sinänsä ihan asiallinen.
    100 Nm on kuitenkin aika iso ero ja vääntökäyrät on pakko olla aika erinnäköiset alapäästään. Ja tietysti myös tehokäyrät, ne kuitenkin kulkee käsi kädessä...

    Olisi mielenkiintöista nähdä tuostsa 940 Nm väännöllä olevasta käppyrät, noita 850 käppyröitä löytynee netistäkin...
    Siinä käppyrä. Huomioikaa että vääntömonentin yksikkö on lb/ft.
    https://www.flickr.com/photos/148804.../shares/8DT245

    Leave a comment:


  • MajorDrake
    replied
    Originally posted by Atom View Post
    On tehty Vantaalla ja Tampereella meidän ohjelmalla ja hyvin on pelanneet.

    VolvoTDI Tiedätkö miten teho lasketaan? Jos et niin ihan turhaa heittää tuollaisia kommentteja. Huippuvääntö ~4000rpm ja huipputeho ~6000rpm
    Kyllä tuo Volvo TDI:n kommentti oli sinänsä ihan asiallinen.
    100 Nm on kuitenkin aika iso ero ja vääntökäyrät on pakko olla aika erinnäköiset alapäästään. Ja tietysti myös tehokäyrät, ne kuitenkin kulkee käsi kädessä...

    Olisi mielenkiintöista nähdä tuostsa 940 Nm väännöllä olevasta käppyrät, noita 850 käppyröitä löytynee netistäkin...
    Last edited by MajorDrake; 20-03-2017, 10:57.

    Leave a comment:


  • Atom
    replied
    Originally posted by MajorDrake View Post
    OK. Mitäköhän laatikko tuosta väännöstä tykkää, se on kuitenkin speksattu vain 700 Nm...
    On tehty Vantaalla ja Tampereella meidän ohjelmalla ja hyvin on pelanneet.

    VolvoTDI Tiedätkö miten teho lasketaan? Jos et niin ihan turhaa heittää tuollaisia kommentteja. Huippuvääntö ~4000rpm ja huipputeho ~6000rpm

    Leave a comment:


  • HV530XD
    replied
    Originally posted by VolvoTDi View Post
    Huomaatteko pikku ristiriidan 660/850 vs 660/940. Vääntöhän ei mene käsi kädessä tehojen kanssa, ei ole kuin lähes 100Nm eroa, yeah right...
    Yhtälössä on mukana myös kierrosnopeus, eli teho = vääntömomentti x kulmanopeus (siitä voi laskea kierrosnopeuden). On tuo teoriassa mahdollista. Käytännöstä mulla ei mitään hajua... Äkkiä tuosta laskin että 660hp/850Nm tarkoittaisi noin 5450rpm ja 660hp/940Nm 4930rpm eli noilla kiekoilla löytyy huiput. Suhtautukaa lukuihin varauksella, vaikka joku nettilaskuri antoi samat... Joku dynokäppyrä kertoisi varmaan paremmin jos noista ohjelmista on penkityksiä tehty.

    EDIT: niin ajatusvirhe, huipputeho ja huippuvääntö eivät tietysti ole samoilla kierrosnopeuksilla... Mutta silti nuo luvut kyllä mahdollisia...
    Last edited by HV530XD; 20-03-2017, 10:05.

    Leave a comment:


  • VolvoTDi
    replied
    Huomaatteko pikku ristiriidan 660/850 vs 660/940. Vääntöhän ei mene käsi kädessä tehojen kanssa, ei ole kuin lähes 100Nm eroa, yeah right...

    Leave a comment:


  • MajorDrake
    replied
    Originally posted by Atom View Post
    Meiltä löytyy myös ohjelma. 660/940.
    OK. Mitäköhän laatikko tuosta väännöstä tykkää, se on kuitenkin speksattu vain 700 Nm...

    Leave a comment:


  • Atom
    replied
    Meiltä löytyy myös ohjelma. 660/940.

    Leave a comment:


  • MajorDrake
    replied
    No jaa, ei katteja viitsi poistaa,
    kai tuosta jotain saa pelkällä softallakin ja kai joku tässäkin maassa semmoisen osaa tehdä?

    Edit Karala lupaa 660/850...

    Leave a comment:


  • racediesel
    replied
    moi
    M5 vaatii ainakin kattien tyhjennyksen ja ohjelmoinnin.
    eli ohjelmointi ei ollut kauhean halpa.
    PP-performance kävi kaverille lataamassa kolmeen autoon ohjelmat varta vasten ja taisi maksaa jotain 2000e stykke...custom softa
    mutta voi kun tuli hyvä.....
    n.720hv ja 800nm rajoitettuna.

    Leave a comment:


  • MajorDrake
    replied
    Onkos herroilla kokemusta mitä F10 M5:sta saa irti kohuu konstein
    eli 3 numeroisella budjetilla?

    Leave a comment:


  • veku
    replied
    Tuo sun 535d on kyllä kova menemään

    Leave a comment:


  • AiM
    replied
    Originally posted by tuikku View Post
    .
    Joo, Aim on tehnyt vertailevaa tutkimusta - ja hyvin onkin.
    Samalla tavalla mitattuna samalla paikalla antaa hyvin vertailukelpoista dataa.
    Tuosta vähän lisää vertailupohjaa;

    535D E61 405hp/810nm
    100-160 6.90s
    160-200 7.96s
    100-200 14.86s

    535D E60 454hp/850nm
    100-160 4.99s
    160-200 4.99s
    100-200 9.98

    M5 SMG E60 507hp/520nm
    100-160 5.50s
    160-200 5.42s
    100-200 10.92s

    M3 DCT E92 420hp/400nm
    100-160 5.92s
    160-200 6.76s
    100-200 12.68s

    335D E90 410hp/870nm
    100-160 5.72s
    160-200 6.21s
    100-200 11.93s

    335D E91 504hp/873nm
    100-160 4.83
    160-200 5.22s
    100-200 10.05s

    M550D F10 480hp/950nm
    100-160 5.98s
    160-200 6.10s
    100-200 12.08s

    Tuollainen Audi S4 B8 3.0TFSI APR Stage 2 pitäisi joku kerta tässä mitata jossa voimaa pitäisi olla APR:n mukaan 455hp/536nm. Uskoisin suorituskyvyn S4:lla olevan suht liki M550D luokkaa.
    Last edited by AiM; 18-03-2017, 10:10.

    Leave a comment:


  • tuikku
    replied
    .
    Joo, Aim on tehnyt vertailevaa tutkimusta - ja hyvin onkin.
    Samalla tavalla mitattuna samalla paikalla antaa hyvin vertailukelpoista dataa.

    Varmaan hyvin tiedättekin, että esim varttimailiajan ja auton painon suhteesta voi päätellä, tai oikeammin arvioida tai haarukoida tehoa.
    Eikä ne laskurit tehokkaammilla autoilla ihan metsään menekkään.
    esimerkkinä vaikkapa :
    tuollainen

    Racedieselillä on vertailukelpoinen auto, olkoonkin että 550d painaa hukan enemmän, johtuen pikkuisen erilaisesta tekiikasta - mutta ei nyt välitetä siitä, menään näillä.
    Auton paino 2240 ja aika 13,08 antaa tehoksi 436, eroa mitattuun jää kokonaista 11 hv.
    Kun ajaksi vaan vaihtaa 12.84, niin laskuri antaa tehoksi 461, ja tähän kun lisätään "offsetti" 11 niin ollaan 472,ssa.
    Mikä on tarkalleen siinä haarukassa, mitä olen itsekkin mittaillut.

    550d,n ahtoilman jäähdytysjärjestelmän ominaisuuksiin kuuluu, että paria (täys) kiihdytystä enempää ei kerrallaan, vaan jäähdyttelyajoa väliin.
    Muutenhan auton suorituskyky "vakioksi" dieseliksi on mykistävä.
    Piiitkästä pitkästä aikaa sellainen auto, joka herättää voimakkaita omistushaluja, mutta taitaa olla vielä liian kallis Kari särjettäväksi.

    Kun oikeastii lähestytään viittäsataa, niin polttoainejärjestelmässä alkaa ensimmäiset merkit pumppujen tuottojen rajallisuudesta ilmaantua ..

    Leave a comment:


  • laur77
    replied
    Originally posted by MajorDrake View Post
    Aika kauas jää lastutettunakin tehtaan lupaamista 0-100...
    Tätä ihmettelin itekkin, ymmärtääkseni BMW ei näillä yleensä pelleile vaan pitäis mennä (ainakin) mitä luvataan.

    Leave a comment:


  • AiM
    replied
    Originally posted by MajorDrake View Post
    Aika kauas jää lastutettunakin tehtaan lupaamista 0-100...
    Tuossa joku mittaus vakiosta 0-100kmh.

    http://www.germancarforum.com/thread...-bmw-m5.44590/

    En ehkä niin tuijottaisi tuota 0-100kmh aikaa, koska siihen vaikuttaa renkaat/alusta/kuski jonkun verran, vaan esimerkiksi mailin loppunopeutta tai 100-200kmh väliä jotka kertovat puhtaasti voimasta tai sen lisäyksestä.

    Lähtökohtaisestihan tuo M550D taitaa olla aika kaukana tehtaan ilmoittamasta 381hp vakiotehosta.

    Leave a comment:

Working...
X