F10\F11 tehonlisäykset

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts

• makkis
    replied
    Motorbit:iä itse kannattaisin noista kahdesta, tosin sen enempää Lohjan mestasta tietämättä, Motorbitin maine kuitenkin kirinnyt tännekkin asti.

Dynolappu on vain paperia ja mustetta, kyllä sen eron huomaa ilman tietokoneen piirtämää viivaakin tai sit kannattaa mennä ajelemaan kuuraketilla jos siinä tuntuis kiihtyvyys.
    Kiva lisä se toki on ohjelmoinnin yhteydessä.

Leave a comment:

• HV530XD
    replied
    Jos lopputulos oikeasti paljon mietityttää ni vie pajalle missä dynolla katotaan mitä vehkeestä löytyy ennen ja jälkeen softauksen. Ei jää jossittelulle sijaa... Oma 535xd kävi rullilla ennen ja jälkeen softauksen ja ennen tuli aika lähelle sen mitä tehdas lupaa ja jälkeen tuli suunnilleen se mitä ohjelman tekijä lupasi. Ja kun auto vielä toimii sivistyneesti käytössä niin tyytyväinen täytyy olla. Mitään extriimiä en halunnut ottaa joten 371hp ja 746 Nm oli mitatut lukemat ja Dpf paikallaan. Enemmän olis haluttaessa saanut mutta noillakin lukemilla liikkuu mukavasti.

Leave a comment:

• MajorDrake
    replied
    Ei mutta olen itse ainakin törmännyt siihen että E90 330xd oli edellisen omistajan mukaan lastutettu 260-270 hp (en kerro firmaa tarkoituksella),
    ja uusi asiakas halusi siihen lisää tehoa.

No käytin sitten auton softattavana,
    ja kommentti oli että olihan niitä karttoja muuteltu mutta
    kaasupolkimella oli kuulemma joku vääntömomentinpyyntörajoitus tms.
    ja sen takia kulku oli melko vaisua.

Ero oli kyllä huomattava...

Leave a comment:

• Istandam
    replied
    Ongelmia?

Onkos jollain sitten tullut näistä softauksista jotain ongelmia? Ois kiva lukea niistäkin jos sellaisia on esiintynyt?

Leave a comment:

• _nixu_
    replied

Tekee softat itse ja ei lupaile liikoja, mutta toisaalta siellä on dyno missä sen tehonnousun voi oikeasti todentaa :think

Leave a comment:

• laur77
    replied
    Motorbit ja Lohjan ECU Tuning käyneet molemmat mielessä, mutta aika siivosti lupaavat vääntöä lisää. Ehkä se viimeinen puristus voisi olla ihan järkeväkin jättää ottamatta, mutta kuten aikasemmin oli juttua niin voi sekin harmittaa myöhemmin jos jää puolitiehen.

Muistaakseni Motorbitin mukaan tehoja tulee aika samaan tapaan kuin Ecu tuning: 535d (2009-2011) Lisää 66hv / 90nm.

Aika paljon näemmä mallista kiinni kun 2012 versioon antaa jo Lohjalla tällasia;
    535d (2011>)Lopputeho 387hv 773nm

Nämä ymmärtääkseni kumpasetkin mestat hyvässä maineessa. Tekevät ohjelmoinnit "oikealla tavalla"?

Leave a comment:

• _nixu_
    replied
    Originally posted by laur77 View Post
    Minnes kannattais nyt viedä 535D ohjelmoitavaksi kun täällä pk seudulla asustelee?
    Motorbit

Leave a comment:

• SilverHawk
    replied
    Originally posted by laur77 View Post
    Minnes kannattais nyt viedä 535D ohjelmoitavaksi kun täällä pk seudulla asustelee?

Oliko tuota kehuttua AJtechin softaa lähimain saannilla?

Ensin pitää huollot tehdä ja "vehicle check" myös kun mittarissa 99000km, sen jälkeen koeponnistaa vaihdelaatikon kestävyys
    Ite mietin tuota Lohjan Ecu Tuningia. Meinaa olla liikaakin täällä tarjontaa niin ei tiedä kenelle veis, kaikki lupailee huimia tehoja, mutta kehen heistä luottaa?

Leave a comment:

• laur77
    replied

Oliko tuota kehuttua AJtechin softaa lähimain saannilla?

Ensin pitää huollot tehdä ja "vehicle check" myös kun mittarissa 99000km, sen jälkeen koeponnistaa vaihdelaatikon kestävyys

Leave a comment:

• suppari
    replied
    Originally posted by Juspa View Post
    No joo, mä halusin nimenomaan tietää dpf:n kanssa...
    Kyllä se 380-390hp on todellista aika lähellä.

Leave a comment:

• Juspa
    replied
    No joo, mä halusin nimenomaan tietää dpf:n kanssa...

Leave a comment:

• Laku
    replied
    No tuo on jo hyvä hiukkaskiihdyttimen kanssa. Ei sieltä taida saadakaan ilman pumppu- tai muita modeja juuri enempää.
    DPF poistettu.

Leave a comment:

• Juspa
    replied
    Originally posted by Laku View Post
    Mulla tuli 230 kW versiosta 417 hv / 799 Nm. AJ Techin ohjelmointi.
    No tuo on jo hyvä hiukkaskiihdyttimen kanssa. Ei sieltä taida saadakaan ilman pumppu- tai muita modeja juuri enempää.

Leave a comment:

• Laku
    replied
    Mitä noista 535d pystyy ottamaan dpf:n kanssa, 220kW vs. 230kW?
    Mulla tuli 230 kW versiosta 417 hv / 799 Nm. AJ Techin ohjelmointi.

Leave a comment:

• Juspa
    replied
    Mitä noista 535d pystyy ottamaan dpf:n kanssa, 220kW vs. 230kW?

Leave a comment:

Working...
X