F10\F11 tehonlisäykset

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • kailinds
    replied
    OK! Jännä juttu vaan, että DPF ei vaikuta mitään kun 30d/35d -koneissa sen poistamisella on iso merkitys tehoihin.
    Vanhassa E92 335d:ssäni vakiona 286hv/580nm, optimoinnilla olisi saanut 326hv/620nm ja DPF poistettuna 400hv/800nm.

    Leave a comment:


  • VolvoTDi
    replied
    Originally posted by kailinds View Post
    V8eista mopomoottoreihin:
    Jos 520dA:n pelkällä optimoinnilla pääsee 184hv/380nm --> ~220-250hv ja ~420-450nm, niin kuinka paljon vaikuttaa tehoon ja vääntöön samalla tehtävä DPF:n tyhjääminen ?
    DPF tyhjäys ei vaikuta yhtään tehoihin. Itsellä 520d ja DPF paikoillaan, tehoja noin 240hv ja väännöt rajattu 500Nm. Ei mitään ongelmaa pöntön kanssa ja kun käy ajelemassa niin eipä sen yli vaikuttava paine ole edes suuri, joten jätä paikoilleen jos ei ole ollut ongelmia.

    Leave a comment:


  • -Aleksi-
    replied
    Nyt kun aloitettu mopomoottoreista puhuminen, niin olisiko kokemuksia uudemmasta B47 koneen 190 hp/ 400 Nm ohjelmoinnista? Netissä aika vähän tuon uudemman koneen osalta tietoa. Varmaan samat lukemat saatavilla kuin vanhemmastakin? Jos jollain käyttökokemuksia tai käppyrää, niin kiinnostaisi kovasti.

    Power Kit ei ole enään saatavilla tähän eikä kuulemma tulekaan väitti marmori.

    Leave a comment:


  • kailinds
    replied
    V8eista mopomoottoreihin:
    Jos 520dA:n pelkällä optimoinnilla pääsee 184hv/380nm --> ~220-250hv ja ~420-450nm, niin kuinka paljon vaikuttaa tehoon ja vääntöön samalla tehtävä DPF:n tyhjääminen ?

    Leave a comment:


  • Jarppa63
    replied
    Originally posted by laur77 View Post
    Moi,

    Mites tuo homma nyt meni F10 mallisen 550i kanssa, vois kuvitella että irtoaisi 500hv / 800Nm mutta onko näissä tuo laatikko myös kovilla?

    Saksasta niitä sais kutakuinkin samalla rahalla kuin 535D. Varusteiden määrässä luulis olevan vähintään samoissa.

    Ilmeisesti tekniikan luotetavuus ei ole 535D tasolla ja verottaja tekee tuosta sitten selkeesti kalliimman...

    Muuten saundeineen (putket vaihtoon) kiehtova malli
    Mitens Alpina? Puskee sen 540 ja 700+ nm
    http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/se...AGE_UNREPAIRED


    Jarppa

    Leave a comment:


  • JP-76
    replied
    550xi, Stage 1: https://m.youtube.com/watch?v=GwiPLTqPxX8

    Leave a comment:


  • laur77
    replied
    Originally posted by JP-76 View Post
    Jep. Stage 2:lla eli putkisto ja dp:t vaihtoon niin aletaan lähentelemään 600.

    Stage 1, eli pelkkä JB4, Burgertuning lupaa n. 60hp lisää pyörätehoa n63s:ään (lci), eli mitä toi nyt on konetehona :think ehkä vajaa 100.

    Suunniteltiin aikoinaan autovälittäjän kanssa jopa tän ostamista, mutta homma kaatu siihen että tuosta yksilöstä on katit poistettu (+ selvittelyn jälkeen koneen ongelmat).Ja huom!: koneena on tuo vanhempi 408hp pre-lci, vaikka teksti muuta väittääkin.
    Aikamoista alkaa olla jo stage2 palikoilla. Millastahan 0 -100 tai varttimailia syntyy noilla lukemilla. Tosin jos alkaa tekniikkaongelmat niin arvata saattaa että hintaa tulee.

    Hyvännäköinen yksilö toi linkin laitettu 550i. Kyllä kelpais.

    Leave a comment:


  • JP-76
    replied
    Originally posted by laur77 View Post
    Pitäis sitten olla 2014 tms että uskaltaa trimmailla. No taitais joka tapauksessa tulla veroja siihen malliin ettei tarvi miettiä

    Kovaa kulkua kyllä olis tarjolla
    Jep. Stage 2:lla eli putkisto ja dp:t vaihtoon niin aletaan lähentelemään 600.

    Stage 1, eli pelkkä JB4, Burgertuning lupaa n. 60hp lisää pyörätehoa n63s:ään (lci), eli mitä toi nyt on konetehona :think ehkä vajaa 100.

    Suunniteltiin aikoinaan autovälittäjän kanssa jopa tän ostamista, mutta homma kaatu siihen että tuosta yksilöstä on katit poistettu (+ selvittelyn jälkeen koneen ongelmat).Ja huom!: koneena on tuo vanhempi 408hp pre-lci, vaikka teksti muuta väittääkin.
    Last edited by JP-76; 13-08-2016, 11:08.

    Leave a comment:


  • laur77
    replied
    Originally posted by JP-76 View Post
    Aika helposti pitäis saada samat tehot ulos kuin m5:sta, eli n. 550-570. JB4 on ehkä helpoin/luotettavin tapa saada lisää jerkkua + pystyy ite säätämään tarvittaessa muutosten mukaan.

    Pre-lci:ssä sitten on vakavia kestävyysongelmia jakopäässä, suuttimissa yms. eli ite en kyllä lähtisi virittämään noita ollenkaan

    Saundit tietysti makeat, v8 kun on
    Pitäis sitten olla 2014 tms että uskaltaa trimmailla. No taitais joka tapauksessa tulla veroja siihen malliin ettei tarvi miettiä

    Kovaa kulkua kyllä olis tarjolla

    Leave a comment:


  • JP-76
    replied
    Originally posted by laur77 View Post
    Moi,

    Mites tuo homma nyt meni F10 mallisen 550i kanssa, vois kuvitella että irtoaisi 500hv / 800Nm mutta onko näissä tuo laatikko myös kovilla?

    Saksasta niitä sais kutakuinkin samalla rahalla kuin 535D. Varusteiden määrässä luulis olevan vähintään samoissa.

    Ilmeisesti tekniikan luotetavuus ei ole 535D tasolla ja verottaja tekee tuosta sitten selkeesti kalliimman...

    Muuten saundeineen (putket vaihtoon) kiehtova malli
    Aika helposti pitäis saada samat tehot ulos kuin m5:sta, eli n. 550-570. JB4 on ehkä helpoin/luotettavin tapa saada lisää jerkkua + pystyy ite säätämään tarvittaessa muutosten mukaan.

    Pre-lci:ssä sitten on vakavia kestävyysongelmia jakopäässä, suuttimissa yms. eli ite en kyllä lähtisi virittämään noita ollenkaan

    Saundit tietysti makeat, v8 kun on

    Leave a comment:


  • laur77
    replied
    Moi,

    Mites tuo homma nyt meni F10 mallisen 550i kanssa, vois kuvitella että irtoaisi 500hv / 800Nm mutta onko näissä tuo laatikko myös kovilla?

    Saksasta niitä sais kutakuinkin samalla rahalla kuin 535D. Varusteiden määrässä luulis olevan vähintään samoissa.

    Ilmeisesti tekniikan luotetavuus ei ole 535D tasolla ja verottaja tekee tuosta sitten selkeesti kalliimman...

    Muuten saundeineen (putket vaihtoon) kiehtova malli

    Leave a comment:


  • jms1601
    replied
    Originally posted by suppari View Post
    Ei kait tuollaisen nyt jurisemaan kuulu alkaa ohjelmoinnin jälkeen. Vääntöä siellä on nyt kyllä osien kuntoon nähden liikaa. Itse en viitseisi tuollaista päästää taipaleelle jos koeajolla huomaisin.
    Tänään yritin saada tuota jyrinää kuulumaan, mutta ei onnistunut. Ei tuota täys kiihdytyksellä kuulu ja ani harvoin saa tuon jyrinän kuuluun rauhallisemmallakaan vedolla, mutta joskus se nyt kuitenkin on kuulunut. Alle 130 tkm ajettu, joten kaikki mekaaniset osat on kyllä kunnossa vielä näissä kilometreissä.

    Mutta eiköhän me anneta tuolle runtua aina silloin tällöin niin pysyy jännitys päällä

    Leave a comment:


  • suppari
    replied
    Ei kait tuollaisen nyt jurisemaan kuulu alkaa ohjelmoinnin jälkeen. Vääntöä siellä on nyt kyllä osien kuntoon nähden liikaa. Itse en viitseisi tuollaista päästää taipaleelle jos koeajolla huomaisin.

    Leave a comment:


  • veku
    replied
    Originally posted by jms1601 View Post
    Ok eli ei hirveän huolissaan kannata olla Liittyneekö turbiiniin vai perään tuo jyrinä, mutta koitellaan välttää vedätystä "jyrinä" alueella
    Rajusti vaan runtua

    Leave a comment:


  • jms1601
    replied
    Originally posted by veku View Post
    Lisääntynyt vääntö vähän muistuttaa olemassa olosta
    Soittelelinkin Antille jos katsottas jossain vaiheessa jos sais vähän lisää poneja pellin alle.

    Selvis että suuttimet on 299 malleissa myös pienemmät kuin 313 malleissa ( 100 vs 120)
    Ok eli ei hirveän huolissaan kannata olla Liittyneekö turbiiniin vai perään tuo jyrinä, mutta koitellaan välttää vedätystä "jyrinä" alueella

    Leave a comment:

Working...
X