OK! Jännä juttu vaan, että DPF ei vaikuta mitään kun 30d/35d -koneissa sen poistamisella on iso merkitys tehoihin.
Vanhassa E92 335d:ssäni vakiona 286hv/580nm, optimoinnilla olisi saanut 326hv/620nm ja DPF poistettuna 400hv/800nm.
F10\F11 tehonlisäykset
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
DPF tyhjäys ei vaikuta yhtään tehoihin. Itsellä 520d ja DPF paikoillaan, tehoja noin 240hv ja väännöt rajattu 500Nm. Ei mitään ongelmaa pöntön kanssa ja kun käy ajelemassa niin eipä sen yli vaikuttava paine ole edes suuri, joten jätä paikoilleen jos ei ole ollut ongelmia.Originally posted by kailinds View PostV8eista mopomoottoreihin:
Jos 520dA:n pelkällä optimoinnilla pääsee 184hv/380nm --> ~220-250hv ja ~420-450nm, niin kuinka paljon vaikuttaa tehoon ja vääntöön samalla tehtävä DPF:n tyhjääminen ?
Leave a comment:
-
Nyt kun aloitettu mopomoottoreista puhuminen, niin olisiko kokemuksia uudemmasta B47 koneen 190 hp/ 400 Nm ohjelmoinnista? Netissä aika vähän tuon uudemman koneen osalta tietoa. Varmaan samat lukemat saatavilla kuin vanhemmastakin? Jos jollain käyttökokemuksia tai käppyrää, niin kiinnostaisi kovasti.
Power Kit ei ole enään saatavilla tähän eikä kuulemma tulekaan väitti marmori.
Leave a comment:
-
V8eista mopomoottoreihin:
Jos 520dA:n pelkällä optimoinnilla pääsee 184hv/380nm --> ~220-250hv ja ~420-450nm, niin kuinka paljon vaikuttaa tehoon ja vääntöön samalla tehtävä DPF:n tyhjääminen ?
Leave a comment:
-
Mitens Alpina? Puskee sen 540 ja 700+ nmOriginally posted by laur77 View PostMoi,
Mites tuo homma nyt meni F10 mallisen 550i kanssa, vois kuvitella että irtoaisi 500hv / 800Nm mutta onko näissä tuo laatikko myös kovilla?
Saksasta niitä sais kutakuinkin samalla rahalla kuin 535D. Varusteiden määrässä luulis olevan vähintään samoissa.
Ilmeisesti tekniikan luotetavuus ei ole 535D tasolla ja verottaja tekee tuosta sitten selkeesti kalliimman...
Muuten saundeineen (putket vaihtoon) kiehtova malli
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/se...AGE_UNREPAIRED
Jarppa
Leave a comment:
-
Aikamoista alkaa olla jo stage2 palikoilla. Millastahan 0 -100 tai varttimailia syntyy noilla lukemilla. Tosin jos alkaa tekniikkaongelmat niin arvata saattaa että hintaa tulee.Originally posted by JP-76 View PostJep. Stage 2:lla eli putkisto ja dp:t vaihtoon niin aletaan lähentelemään 600.
Stage 1, eli pelkkä JB4, Burgertuning lupaa n. 60hp lisää pyörätehoa n63s:ään (lci), eli mitä toi nyt on konetehona :think ehkä vajaa 100.
Suunniteltiin aikoinaan autovälittäjän kanssa jopa tän ostamista, mutta homma kaatu siihen että tuosta yksilöstä on katit poistettu (+ selvittelyn jälkeen koneen ongelmat).Ja huom!: koneena on tuo vanhempi 408hp pre-lci, vaikka teksti muuta väittääkin.
Hyvännäköinen yksilö toi linkin laitettu 550i. Kyllä kelpais.
Leave a comment:
-
Jep. Stage 2:lla eli putkisto ja dp:t vaihtoon niin aletaan lähentelemään 600.Originally posted by laur77 View PostPitäis sitten olla 2014 tms että uskaltaa trimmailla. No taitais joka tapauksessa tulla veroja siihen malliin ettei tarvi miettiä
Kovaa kulkua kyllä olis tarjolla
Stage 1, eli pelkkä JB4, Burgertuning lupaa n. 60hp lisää pyörätehoa n63s:ään (lci), eli mitä toi nyt on konetehona :think ehkä vajaa 100.
Suunniteltiin aikoinaan autovälittäjän kanssa jopa tän ostamista, mutta homma kaatu siihen että tuosta yksilöstä on katit poistettu (+ selvittelyn jälkeen koneen ongelmat).Ja huom!: koneena on tuo vanhempi 408hp pre-lci, vaikka teksti muuta väittääkin.Last edited by JP-76; 13-08-2016, 11:08.
Leave a comment:
-
Pitäis sitten olla 2014 tms että uskaltaa trimmailla. No taitais joka tapauksessa tulla veroja siihen malliin ettei tarvi miettiäOriginally posted by JP-76 View PostAika helposti pitäis saada samat tehot ulos kuin m5:sta, eli n. 550-570. JB4 on ehkä helpoin/luotettavin tapa saada lisää jerkkua + pystyy ite säätämään tarvittaessa muutosten mukaan.
Pre-lci:ssä sitten on vakavia kestävyysongelmia jakopäässä, suuttimissa yms. eli ite en kyllä lähtisi virittämään noita ollenkaan
Saundit tietysti makeat, v8 kun on

Kovaa kulkua kyllä olis tarjolla
Leave a comment:
-
Aika helposti pitäis saada samat tehot ulos kuin m5:sta, eli n. 550-570. JB4 on ehkä helpoin/luotettavin tapa saada lisää jerkkua + pystyy ite säätämään tarvittaessa muutosten mukaan.Originally posted by laur77 View PostMoi,
Mites tuo homma nyt meni F10 mallisen 550i kanssa, vois kuvitella että irtoaisi 500hv / 800Nm mutta onko näissä tuo laatikko myös kovilla?
Saksasta niitä sais kutakuinkin samalla rahalla kuin 535D. Varusteiden määrässä luulis olevan vähintään samoissa.
Ilmeisesti tekniikan luotetavuus ei ole 535D tasolla ja verottaja tekee tuosta sitten selkeesti kalliimman...
Muuten saundeineen (putket vaihtoon) kiehtova malli
Pre-lci:ssä sitten on vakavia kestävyysongelmia jakopäässä, suuttimissa yms. eli ite en kyllä lähtisi virittämään noita ollenkaan
Saundit tietysti makeat, v8 kun on
Leave a comment:
-
Moi,
Mites tuo homma nyt meni F10 mallisen 550i kanssa, vois kuvitella että irtoaisi 500hv / 800Nm mutta onko näissä tuo laatikko myös kovilla?
Saksasta niitä sais kutakuinkin samalla rahalla kuin 535D. Varusteiden määrässä luulis olevan vähintään samoissa.
Ilmeisesti tekniikan luotetavuus ei ole 535D tasolla ja verottaja tekee tuosta sitten selkeesti kalliimman...
Muuten saundeineen (putket vaihtoon) kiehtova malli
Leave a comment:
-
Tänään yritin saada tuota jyrinää kuulumaan, mutta ei onnistunut. Ei tuota täys kiihdytyksellä kuulu ja ani harvoin saa tuon jyrinän kuuluun rauhallisemmallakaan vedolla, mutta joskus se nyt kuitenkin on kuulunut. Alle 130 tkm ajettu, joten kaikki mekaaniset osat on kyllä kunnossa vielä näissä kilometreissä.Originally posted by suppari View PostEi kait tuollaisen nyt jurisemaan kuulu alkaa ohjelmoinnin jälkeen. Vääntöä siellä on nyt kyllä osien kuntoon nähden liikaa. Itse en viitseisi tuollaista päästää taipaleelle jos koeajolla huomaisin.
Mutta eiköhän me anneta tuolle runtua aina silloin tällöin niin pysyy jännitys päällä
Leave a comment:
-
Ei kait tuollaisen nyt jurisemaan kuulu alkaa ohjelmoinnin jälkeen. Vääntöä siellä on nyt kyllä osien kuntoon nähden liikaa. Itse en viitseisi tuollaista päästää taipaleelle jos koeajolla huomaisin.
Leave a comment:
-
Ok eli ei hirveän huolissaan kannata ollaOriginally posted by veku View PostLisääntynyt vääntö vähän muistuttaa olemassa olosta
Soittelelinkin Antille jos katsottas jossain vaiheessa jos sais vähän lisää poneja pellin alle.
Selvis että suuttimet on 299 malleissa myös pienemmät kuin 313 malleissa ( 100 vs 120)
Liittyneekö turbiiniin vai perään tuo jyrinä, mutta koitellaan välttää vedätystä "jyrinä" alueella
Leave a comment:
Leave a comment: