Originally posted by makebm5
View Post
Niin siihen on tasan kaksi tapaa.
Joko ymmärrät, miten ohjelma oikeasti toimii, tai lisäät suutinkarttaan ruiskutusaikaa, siinä on ne vaihtoehdot.
Maailmanlaajuisesti arvelisin, että suhde näiden kahden "tien" välillä on sellainen, että kun Suomi jätetään välistä poikkeen, niin reilusti yli 90% on suutinkarttamiesten hallussa.
Arvio perustuu ihan vaan hatusta tempaistuun, sekä siihen sähköpostimäärään, mikä tulee ulkomailta, kun pitäisi hiukan enemmän muuteltu auto saada pelaamaan.
Suutinkarttamuutos kuulostaa pahalta.
Mutta totuuden nimessä, jos tehomuutos pidetään kohtuudessa ja kun hyvin yleisesti bemareissa on suuret suuttimet ja vielä ohjelmassa on kuitenkin tilannetta korjaaviakin elementtejä - niin toimiviahan niistäkin tulee, turha sitä on yrittääkkään vääntää.
Kun alat oikealla tavalla sitä "liian suurta" ruiskutusmäärää kuljettelemaan ohjelman läpi, niin siitä se vasta työmaa alkaa.
Se ruiskutusmäärän nosto on moneen kertaan ja monelta kantilta estetty.
Lisäksi ohjelmaan pitää "rakentaa" jotain lisääkin, jotta aluperin liian suuret ruiskutusmäärät voidan siellä käsitellä.
Kunnollisen lopputuloksen aikaansaamiseen menee varsinkin alussa moninkertainen määrä aikaa verrattuna suutinkarttamuutoksiin.
Niin että kun ohjelma tehdään suuria määriä päivittäin, niin ei ole oikein mahdollistakaan paria tuntia ensin naplata jotain ohjelmaa ja sitten vielä jälkeenpäin korjata jotain typeriä näippäilyvirheitä.
Ala on ikäänkuin luonnollisella tavalla kehittynyt tiettyyn suuntaan - suuri volyymi - nopea palvelu - kohtuullinen tehonlisä - halpa hinta.
... Ja lopuksi vielä että ei meitä montaa ole Suomessakaan, jotka viittii olssin kanssa samaa ohjelmaa monta tuntia naplata.




Leave a comment: