F10\F11 tehonlisäykset
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
6hp26:ssa nelonen on 1,143:1 ja vitonen on 0,867:1 eli vitonen on lähempänä suoraa. 8hp:ssa kutonen on tasan1:1 välitys.
-
Niin löytyy, ja 6hp malleissa lähimpänä taitaa olla vitonen, mutta vitosella mitattuna nyt useamman auton perusteella näyttää yläkanttiin, 6 vaihteella ehjistä vakioautoista maks. prosentin parin sisään heitto tehtaan ilmoittamiin.
Leave a comment:
-
Joskus kun tuli ajeltua dynolla työkseen niin havaitsin samanlaisia juttuja.
Parhaan (vertailukelpoisen) luvun sai aina kun vaihteiston välitys oli lähellä 1:1.
Joissain autoissa taas pienen sisäisen inertian ja kovan kulmakiihtyvyyden takia piti käyttää eddie-brakea (pyörrevirtajarru) vakio kuormalla (vakiohäviö lisäys rullille) että pääsi jonkinlaiseen järkevään lukuun.
mm. E36 M3 antoi ilman lisättyä jarrua aivan liian pieniä lukuja syystä tai toisesta.
Uudemmissa autoissa voi taas olla heat soak-suojaimia softassa eri vaihteille. Ehkäpä siitä osaa joku muu valottaa enemmän.
Eli pikkuvaihteilla kuormitusaika on lyhyempi -> ei niin paljon kumuloitunutta lämpöä moottorissa -> lisää vetoja.
Korjatkaa jos olen väärässä.
Leave a comment:
-
Pikkuhiljaa penkitellyt noita aiemmin ohjelmoituja, 220kW 535d malli 379hp ja vääntö rajattu asiakkaan toiveesta alle 700nm-》675nm. 30d antaa sen 340hp ja 700nm.
Jännä ollut huomata miten eri vaihde vaikuttaa penkitystulokseen, esim e61 535d antoi 5 vaihteella 379hp ja jotakin 720nm, kutos vaihteella 341hp ja about 675nm. Aiemman ohjelmoijan lappu autosta 382hp ja 730nm.. Vitosella mitattuna vakiotehot selvästi yläkanttiin, noin 295hp, kutosella mitattuna 286hp mallista ilman dpf 288hp.
Leave a comment:
-
Näin on, ei ole ongelma päästä läpi päästöistä jos ohjelma on tehty oikein. Noissa Fiat/Alfa laitteissa on omat niksinsä ohjelmassa, jolla saa savut kyllä ruotuun.Originally posted by veku View PostTuossa hiivatissa on taas lukemat päin peetä, jos viriohjelma kunnossa niin lukema reilusti alle 0.5
Leave a comment:
-
Tuossa hiivatissa on taas lukemat päin peetä, jos viriohjelma kunnossa niin lukema reilusti alle 0.5Originally posted by Jiu-jitsu View PostHyvin on säädetty! Kenen softalla saa näin hienot lukemat? Vanhassa viiatin biturbo diisselissä oli dpf poiston jälkeen softattuna 1,7 ja säätöjen nälkeen nihkeät 1,3. Kilsoja tuolloin about 140tkm.
Leave a comment:
-
Hyvin on säädetty! Kenen softalla saa näin hienot lukemat? Vanhassa viiatin biturbo diisselissä oli dpf poiston jälkeen softattuna 1,7 ja säätöjen nälkeen nihkeät 1,3. Kilsoja tuolloin about 140tkm.Originally posted by MajorDrake View PostTänään kävin katsastamassa E60 -04 530d 273 tkm ja dpf oli parsittu pois, rajaarvo oli 0.5 ja päästöt 0.2
Leave a comment:
-
Tänään kävin katsastamassa E60 -04 530d 273 tkm ja dpf oli parsittu pois, raja-arvo oli 0.5 ja päästöt 0.2Last edited by MajorDrake; 22-01-2017, 19:14.
Leave a comment:
-
http://www.trafi.fi/filebank/a/14805...ttaus_2016.pdf tuolla tuo trafin ohjeistus.
"Ajoneuvo tulee hylätä katsastuksessa, jos vikamerkkivalo palaa, se ei toimi tai OBD-järjestelmä ilmoittaa auton tietojärjestelmän kautta vian päästöihin vaikuttavissa laitteissa. "
Sama kuin benahassilla käyvissä.
Leave a comment:
-
Mites tuo nyt sitten menee dieseleissä, tuleeko siis hylsy jos vikakoodi aktiivisena vai?
Leave a comment:
-
Olisi mielenkiintoista tietää mitä sieltä obd:stä katsovat, eiväthän ne näe sieltä kuin vikakoodit.
Leave a comment:
-
07 x5:ssä sama 0,5. Ei nyt ihan kaukaa liity f sarjalaisten viriin, mutta olihan tuolla myös tekstinä (trafin ohjeissa) että dieseleissä 07 tms eteenpäin pitää myös obd-testi tehdä. Perhana, taas lissää rahanmenoa meille ketkä koittaa dieselillä ajamalla säästää
Leave a comment:
Leave a comment: