F10\F11 tehonlisäykset

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • HV530XD
    replied
    6hp26:ssa nelonen on 1,143:1 ja vitonen on 0,867:1 eli vitonen on lähempänä suoraa. 8hp:ssa kutonen on tasan1:1 välitys.

    Leave a comment:


  • tuikku
    replied
    .
    Mulla on sellainen kuvatus, että 6hp,ssä nelonen olisi suora.

    Leave a comment:


  • suppari
    replied
    Niin löytyy, ja 6hp malleissa lähimpänä taitaa olla vitonen, mutta vitosella mitattuna nyt useamman auton perusteella näyttää yläkanttiin, 6 vaihteella ehjistä vakioautoista maks. prosentin parin sisään heitto tehtaan ilmoittamiin.

    Leave a comment:


  • VolvoTDi
    replied
    Noissa 8-vaihteissa 1:1 suhde löytyy 6. Vaihteelta.

    Leave a comment:


  • repsa
    replied
    Joskus kun tuli ajeltua dynolla työkseen niin havaitsin samanlaisia juttuja.

    Parhaan (vertailukelpoisen) luvun sai aina kun vaihteiston välitys oli lähellä 1:1.

    Joissain autoissa taas pienen sisäisen inertian ja kovan kulmakiihtyvyyden takia piti käyttää eddie-brakea (pyörrevirtajarru) vakio kuormalla (vakiohäviö lisäys rullille) että pääsi jonkinlaiseen järkevään lukuun.

    mm. E36 M3 antoi ilman lisättyä jarrua aivan liian pieniä lukuja syystä tai toisesta.

    Uudemmissa autoissa voi taas olla heat soak-suojaimia softassa eri vaihteille. Ehkäpä siitä osaa joku muu valottaa enemmän.
    Eli pikkuvaihteilla kuormitusaika on lyhyempi -> ei niin paljon kumuloitunutta lämpöä moottorissa -> lisää vetoja.
    Korjatkaa jos olen väärässä.

    Leave a comment:


  • suppari
    replied
    Pikkuhiljaa penkitellyt noita aiemmin ohjelmoituja, 220kW 535d malli 379hp ja vääntö rajattu asiakkaan toiveesta alle 700nm-》675nm. 30d antaa sen 340hp ja 700nm.

    Jännä ollut huomata miten eri vaihde vaikuttaa penkitystulokseen, esim e61 535d antoi 5 vaihteella 379hp ja jotakin 720nm, kutos vaihteella 341hp ja about 675nm. Aiemman ohjelmoijan lappu autosta 382hp ja 730nm.. Vitosella mitattuna vakiotehot selvästi yläkanttiin, noin 295hp, kutosella mitattuna 286hp mallista ilman dpf 288hp.

    Leave a comment:


  • VolvoTDi
    replied
    Originally posted by veku View Post
    Tuossa hiivatissa on taas lukemat päin peetä, jos viriohjelma kunnossa niin lukema reilusti alle 0.5
    Näin on, ei ole ongelma päästä läpi päästöistä jos ohjelma on tehty oikein. Noissa Fiat/Alfa laitteissa on omat niksinsä ohjelmassa, jolla saa savut kyllä ruotuun.

    Leave a comment:


  • veku
    replied
    Originally posted by Jiu-jitsu View Post
    Hyvin on säädetty! Kenen softalla saa näin hienot lukemat? Vanhassa viiatin biturbo diisselissä oli dpf poiston jälkeen softattuna 1,7 ja säätöjen nälkeen nihkeät 1,3. Kilsoja tuolloin about 140tkm.
    Tuossa hiivatissa on taas lukemat päin peetä, jos viriohjelma kunnossa niin lukema reilusti alle 0.5

    Leave a comment:


  • Jiu-jitsu
    replied
    Originally posted by MajorDrake View Post
    Tänään kävin katsastamassa E60 -04 530d 273 tkm ja dpf oli parsittu pois, rajaarvo oli 0.5 ja päästöt 0.2
    Hyvin on säädetty! Kenen softalla saa näin hienot lukemat? Vanhassa viiatin biturbo diisselissä oli dpf poiston jälkeen softattuna 1,7 ja säätöjen nälkeen nihkeät 1,3. Kilsoja tuolloin about 140tkm.

    Leave a comment:


  • MajorDrake
    replied
    Tänään kävin katsastamassa E60 -04 530d 273 tkm ja dpf oli parsittu pois, raja-arvo oli 0.5 ja päästöt 0.2
    Last edited by MajorDrake; 22-01-2017, 19:14.

    Leave a comment:


  • repsa
    replied
    http://www.trafi.fi/filebank/a/14805...ttaus_2016.pdf tuolla tuo trafin ohjeistus.

    "Ajoneuvo tulee hylätä katsastuksessa, jos vikamerkkivalo palaa, se ei toimi tai OBD-järjestelmä ilmoittaa auton tietojärjestelmän kautta vian päästöihin vaikuttavissa laitteissa. "

    Sama kuin benahassilla käyvissä.

    Leave a comment:


  • Fabsu
    replied
    Mites tuo nyt sitten menee dieseleissä, tuleeko siis hylsy jos vikakoodi aktiivisena vai?

    Leave a comment:


  • makkis
    replied
    Originally posted by VolvoTDi View Post
    Olisi mielenkiintoista tietää mitä sieltä obd:stä katsovat, eiväthän ne näe sieltä kuin vikakoodit.
    No juurikin ne vikakoodit, ihan kuten bensoissakin -01 eteenpäin.

    Leave a comment:


  • VolvoTDi
    replied
    Olisi mielenkiintoista tietää mitä sieltä obd:stä katsovat, eiväthän ne näe sieltä kuin vikakoodit.

    Leave a comment:


  • repsa
    replied
    07 x5:ssä sama 0,5. Ei nyt ihan kaukaa liity f sarjalaisten viriin, mutta olihan tuolla myös tekstinä (trafin ohjeissa) että dieseleissä 07 tms eteenpäin pitää myös obd-testi tehdä. Perhana, taas lissää rahanmenoa meille ketkä koittaa dieselillä ajamalla säästää

    Leave a comment:

Working...
X