Announcement

Collapse
No announcement yet.

F10\F11 tehonlisäykset

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • veku
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 6324
    • P-Pohjanmaa

    Originally posted by racediesel View Post
    moi
    varttimailerilla käyty puntarilla...
    painoi viivakunnossa 2240kg kuski sisällä eli 2150kg pelkkä auto tankki täynnä.
    eipä ole kevyt ei.
    siihen nähden menee hyvin..
    pasi
    On kyllä painava auto, siihen nähdenhän tuo menee loistavasti
    F11 M550D
    E39 M5
    F26 3.0 Da M-Sport
    E61 535D M-Sport

    Comment

    • pouri
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2007
      • 370
      • 06 area

      Originally posted by racediesel View Post
      moi
      varttimailerilla käyty puntarilla...
      painoi viivakunnossa 2240kg kuski sisällä eli 2150kg pelkkä auto tankki täynnä. eipä ole kevyt ei. siihen nähden menee hyvin..
      pasi
      Siis tuo F11 painaa vakiona noin pitkälti yli 2 tonnia? Paljonko siinä on rekisteriotteessa merkattuna massaa? Tulee mieleen se Tekniikan Maailma tältä vuodelta, jossa mitattiin aika paljon enempi painoa C-Mersulle, mitä oli otteeseen merkattu.
      Last edited by pouri; 26-05-2015, 00:41.
      Diesel, fuel of satin man

      Comment

      • veku
        Bimmer Enthusiast
        • May 2005
        • 6324
        • P-Pohjanmaa

        Originally posted by pouri View Post
        Siis tuo F11 painaa vakiona noin pitkälti yli 2 tonnia? Paljonko siinä on rekisteriotteessa merkattuna massaa? Tulee mieleen se Tekniikan Maailma tältä vuodelta, jossa mitattiin aika paljon enempi painoa C-Mersulle, mitä oli otteeseen merkattu.
        Pasin auto nelikko sekin tuo varmaan lisäpainoa 100-150 kg:think
        F11 M550D
        E39 M5
        F26 3.0 Da M-Sport
        E61 535D M-Sport

        Comment

        • Whispi
          Bimmer Rookie
          • Oct 2009
          • 131
          • Tampere

          Originally posted by veku View Post
          Pasin auto nelikko sekin tuo varmaan lisäpainoa 100-150 kg:think
          BMW:n omien speksien mukaan 2015vuosimallin 535xda painaa 2025kg.
          Autodata yms. sivustot antaa 2012 vuosimallin painoksi ~1900 kiloa..
          -12 E70 40d

          Ex:
          -11 Porsche 958
          -11 F11 535dA
          -09 E90 330dA
          -09 E61 530dA
          -09 E60 530xdA
          -04 E60 530dA

          +10 muuta kakkoskolmos värkkiä

          Comment

          • TheRipper
            Bimmer Enthusiast
            • May 2012
            • 4980
            • Paimio

            Originally posted by pouri View Post
            Siis tuo F11 painaa vakiona noin pitkälti yli 2 tonnia? Paljonko siinä on rekisteriotteessa merkattuna massaa? Tulee mieleen se Tekniikan Maailma tältä vuodelta, jossa mitattiin aika paljon enempi painoa C-Mersulle, mitä oli otteeseen merkattu.
            Ei kyllä taida ihan vakiona sentään tuommoisia painaa.

            Tämän sivuston mukaan tyhjänä 1895kg:
            Specs datasheet with technical data and performance data plus an analysis of the direct market competition of BMW 535d xDrive Touring in 2012, the model with 5-door station wagon body and Line-6 2993 cm3 / 182.8 cui, 230 kW / 313 PS / 308 hp (ECE) of power, 630 Nm / 465 lb-ft of torque, 8-speed automatic with Steptronic manual shift mode powertrain for Europe . Specifications listing with the performance factory data and ProfessCars™ estimation, including acceleration times 0-60 mph, 0-100 mph, 0-100 km/h, 0-200 km/h, quarter mile time, top speed, mileage and fuel economy, power-to-weight ratio, dimensions, drag coefficient, etc.


            Hieman epäilen että tuossa mittauksessa on ollut jotain mätää...ei kait autoon nyt millään saa 400kg lisää kamaa mätättyä...tankkikin on vain 70l...joki jos tehtaalla on ruksattu kaikki mahdolliset lisävarusteet niin painoa jonkin verran voi tulla lisää mutta että 300kg? Ei kait se sentään ole mahdollista?
            F10 523iA 2010

            Ex: E39 528iA 1997
            Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
            Ex: E65 745iA 2003
            Ex: E46 318i 1998
            Ex: E34 525iA 1989

            Comment

            • Whispi
              Bimmer Rookie
              • Oct 2009
              • 131
              • Tampere

              Tänään säädettiin Seinäjoella 330dA ja uudet lukemat N57 327/695

              Tiedän että 5-sarjan keskustelu mutta samat moottorit.
              Attached Files
              Last edited by Whispi; 28-05-2015, 16:46. Reason: Käyrät mukaan
              -12 E70 40d

              Ex:
              -11 Porsche 958
              -11 F11 535dA
              -09 E90 330dA
              -09 E61 530dA
              -09 E60 530xdA
              -04 E60 530dA

              +10 muuta kakkoskolmos värkkiä

              Comment

              • poke
                BTCF Member
                • Feb 2005
                • 3096

                Originally posted by Whispi View Post
                Tänään säädettiin Seinäjoella 330dA ja uudet lukemat N57 327/695

                Tiedän että 5-sarjan keskustelu mutta samat moottorit.
                tuliko muita muutoksia samalla? dpf?
                Kulkineet/projektit:

                640D F06
                530iA E39
                635 CSi E24
                518i E28 M54B30 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
                1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991

                Comment

                • Whispi
                  Bimmer Rookie
                  • Oct 2009
                  • 131
                  • Tampere

                  Originally posted by poke View Post
                  tuliko muita muutoksia samalla? dpf?
                  Joo otettiin ylimääräset tukokset poies putkesta samalla.
                  -12 E70 40d

                  Ex:
                  -11 Porsche 958
                  -11 F11 535dA
                  -09 E90 330dA
                  -09 E61 530dA
                  -09 E60 530xdA
                  -04 E60 530dA

                  +10 muuta kakkoskolmos värkkiä

                  Comment

                  • veku
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2005
                    • 6324
                    • P-Pohjanmaa

                    Originally posted by JMan View Post
                    Onko kokemusta N57 tehonkestosta pitkässä juoksussa? Nythän siis 525d (3.0l) ja 530d koneista puristetaan ulos ohjelmalla noin 340hp/700nm. Usealla taitaa F10 olla ohjelmoituna joten kommenttia olisi mukava saada onko auto toiminut hyvin ja onko jotain huomioon otettavaa?

                    Itselle on tulossa ensiviikolla F10 M-sport perusmallin tilalle ja nyt sitten olisi aika aloittaa ohjelmoinnilla.

                    Kiitos kommenteista.
                    Kysyppä Stombe nimimerkiltä, hänellä on kyseinen kone ohjelmoituna ja kilsoja taitaa nyttemmin tulla kohtuu mukavasti .
                    Hyvin nämä rokkaa ohjelmoituna, itsellä nyt 7000 km takana..
                    F11 M550D
                    E39 M5
                    F26 3.0 Da M-Sport
                    E61 535D M-Sport

                    Comment

                    • Stombe
                      Bimmer Rookie
                      • Apr 2007
                      • 170
                      • Keski-Suomi

                      Originally posted by veku View Post
                      Kysyppä Stombe nimimerkiltä, hänellä on kyseinen kone ohjelmoituna ja kilsoja taitaa nyttemmin tulla kohtuu mukavasti .
                      Hyvin nämä rokkaa ohjelmoituna, itsellä nyt 7000 km takana..
                      Nythän taitaa olla softa kuukauden ollu ja 5tkm ajettu, ja vähän toista tonnia tulee viikottain jatkossakin.
                      Ei mitään ongelmia ainakaan vielä ole esiintynyt, enemmänkin niitä ilon aiheita ku ei tarvii jonossa kivisuihkussa kärsiä
                      Kulutusta on hakala verrata koska auto oli meillä talven rouvan käytössä tosi vähillä ajoilla odottamassa mulle työkäyttöön tuloa ja nyt sitten kevään koittaessa otin itelle ajoon ja laitoin 20" vanteet sekä tämän ohjelmoinnin.
                      F11 535d M-sport VOLL
                      MB A180 -16
                      Cagiva Xtra Raptor 1000
                      Kupla Cab ATM -69
                      *ollu monta muutakin katiskaa ja bemaria*

                      Comment

                      • Jalippo
                        Bimmer Rookie
                        • Oct 2010
                        • 55
                        • Seinäjoki

                        Mulla menee huomenna F10 (530d xDrive) AJ Techille käsittelyyn. Maltillista 300/700 ohjelmaa haetaan, DPF/EGR ym. vakiopalikat paikoillaan.

                        Auto on ollut minun käytössä vasta 5 tkm (mittarissa nyt 120 tkm) ja ajotietokoneen ilmoittama optimistinen kulutus on ollut omilla ajoillani 7,0l / 100 km tähän asti. Todellinen kulutus taitaa olla lähemmäs 7,8l.
                        BMW F10 530d xDrive M-sport

                        Comment

                        • Jalippo
                          Bimmer Rookie
                          • Oct 2010
                          • 55
                          • Seinäjoki

                          Tämmöistä saatiin aikaiseksi:



                          Vääntökäyrässä on tosin vielä vähän spekuloimisen varaa, tuolla ohjelmalla ja hevosvoimiin verrattuna pitäis antaa n. 700nm, mutta ei pysty varmaksi sanomaan oliko softassa joku "suoja" päällä penkityksen aikana. 2WD penkissä nimittäin testattiin, etupään kardaani ja nelivedon sulake irroitettuna.

                          Sopivan tilaisuuden tullen käyn kyllä mielenkiinnosta ottamassa vertailevan vedon nelivetopenkissä. Noin perstuntumalla arvioituna kyyti on kyllä nyt maukasta ja auto tuntuu varsin kevyeltä.

                          M-sport 19" 245/275 renkaat alla ja seurataan mielenkiinnolla miten kulutus kehittyy omassa pappamaisessa matka-ajossa.
                          Last edited by Jalippo; 02-06-2015, 18:11.
                          BMW F10 530d xDrive M-sport

                          Comment

                          • bemu2000
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2003
                            • 17799
                            • Jämsä

                            Mitä tollanen em. ohjelma maksaa? Onko tarkoituksella alle 2500rpm kierroksille asti miedompi tehon lisäys?
                            TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                            Vanteet edullisesti
                            Nostureita ja rengaskoneita

                            Comment

                            • Muppe
                              BTCF Member
                              • May 2006
                              • 1866
                              • Östermyra

                              Originally posted by bemu2000 View Post
                              Mitä tollanen em. ohjelma maksaa? Onko tarkoituksella alle 2500rpm kierroksille asti miedompi tehon lisäys?
                              E61 530dA M-Sport
                              E39 520iA Touring

                              ex. E34 525iA
                              ex. E34 535iA
                              ex. E34 520i
                              ex. E34 520i
                              ex. E36 320i

                              Comment

                              • Jalippo
                                Bimmer Rookie
                                • Oct 2010
                                • 55
                                • Seinäjoki

                                Sitä varmaan pitää kysyä Antilta, mutta mielestäni sain just sitä mitä pyysin ja erittäin hyvän palvelun kera.

                                Tarkoituksena olikin tuollainen maltillinen "economy" ohjelma ja pitkäkestoinen tekniikka. Mitään huippuja ei edes yritetty hakea.
                                Yläpäähän tota reserviä tuon mukaan tuli jonkin verran enemmän, ihan annostelusta toki kiinni paljonko sitä käyttää, mutta hyvähän se on ohitustilanteissa olla pikkaisen pelivaraa polkimessa.

                                Nyt ainakin perstuntumalla menee se 70 - 95 km/h ihan pintakaasulla, verrattuna edelliseen tilanteeseen.

                                Edit: Lopullista spekulointia varten tuo olisi kyllä syytä penkittää 4wd dynossa. Jostain jenkkifoorumilta luin, että xDrive siirtää kaiken tehon automaattisesti takapyörille 180 km/h jälkeen, mikä itseasiassa taitaa olla tuossa 2500 rpm hujakoilla? Tosin tuokin on hieman ristiriidassa sen kanssa että vääntö ei senkään jälkeen juuri nouse. Kauheasti ei ole faktaperäistä kokemusta miten luotettavasti noi tehokäyrät saadaan nelikossa vaan takapyöriltä -> kardaani irti ja nelivedon sulake pois, eli taitaa auton aivot olla aika hukassa siinä tilanteessa.
                                Last edited by Jalippo; 02-06-2015, 22:00.
                                BMW F10 530d xDrive M-sport

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎