Announcement

Collapse
No announcement yet.

F10\F11 tehonlisäykset

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • laur77
    Bimmer Rookie
    • Aug 2011
    • 187
    • Finland

    Originally posted by pete95zhn View Post
    Tänään tehtiin, homma hoitui odottaessa kahdessa tunnissa. Voin suositella, sekä paikkaa että softaa. Tosin dynolappua ei ole, mutta persdyno väittää virityksen epäonnistuneen, eli tehot eivät ainakaan laskeneet...

    Pitänee keksiä joku keino tehdä kiihtyvyysmittauksia, DL-1 on valitettavasti kiinteässä asennuksessa toisessa autossa.
    Joo kävin myös aiemmin laitatuttamassa softan.

    Edit, 530 sulla näyttää olevan, millasia lukemia yleensä tulee?
    Nyt mennään Avensiksella, saa nauraa. Baijerilaisen paluuta odotellessa
    EX: 535D F10 M-Sport
    EX: Z4 Coupé -06

    Comment

    • H3nu
      BTCF Member
      • Feb 2014
      • 252
      • Hämeenlinna

      Originally posted by laur77 View Post
      Joo kävin myös aiemmin laitatuttamassa softan.

      Edit, 530 sulla näyttää olevan, millasia lukemia yleensä tulee?
      Mulla myös 530d ja AJ techillä laitettiin softa+ 3"Downpipe.
      343hp/733nm Irtos, voin kyllä suositella käyntiä kyseisellä herralla kaikille
      BMW F82 M4 -16
      BMW F20 116d M-sport -14
      Aprilia Dorsoduro 900 -20
      Sea-Doo RXP300RS -16

      Comment

      • laur77
        Bimmer Rookie
        • Aug 2011
        • 187
        • Finland

        Pitäis käydä vielä pieni säätö tekemässä jotta pääsisi eroon vikakoodista "2A8B00 driver torque level greater than 1 to level 2", kuulema yhteen kymmenestä autosta antaa tuon jos herkemmät rajat. Ei riko mitään mutta kyllähän vikakoodi aina takaraivossa sykkii. Nähtävästi vääntöä tullut Ei antanut testivedoissa vielä ulos tuota, ilmeisesti maantienopeuksien jälkeen.

        Mikäköhän vikakoodi taas on "279100 swirl flap is offset learn mechanically defective"?

        Tämä ei liity softaukseen.
        Nyt mennään Avensiksella, saa nauraa. Baijerilaisen paluuta odotellessa
        EX: 535D F10 M-Sport
        EX: Z4 Coupé -06

        Comment

        • Spetke
          Bimmer Enthusiast
          • May 2005
          • 3449
          • Janakkala

          Originally posted by laur77 View Post
          Pitäis käydä vielä pieni säätö tekemässä jotta pääsisi eroon vikakoodista "2A8B00 driver torque level greater than 1 to level 2", kuulema yhteen kymmenestä autosta antaa tuon jos herkemmät rajat. Ei riko mitään mutta kyllähän vikakoodi aina takaraivossa sykkii. Nähtävästi vääntöä tullut Ei antanut testivedoissa vielä ulos tuota, ilmeisesti maantienopeuksien jälkeen.
          Yleensä toi tuleekin vasta kun ajetaan kovemmilla nopeuksilla kuormaa vasten, eli ns lappu lattiassa pidempään.
          ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

          Comment

          • jleinonen
            BTCF Member
            • Jun 2012
            • 30
            • Keski-Suomi

            Auton on F11 520D:

            Vikakoodia 244C00 pukkaa kovissa kiihdytyksissä ohjelmoinnin jälkeen. Tsekattu on ahtoputkentiivisteet (vaihdettu varmuuden vuoksi oikealle puolelle), ja alipaineletkut/moottorintukikumit.

            Tosin nämä tehty huollon toimesta, johon ei kovin suuri luotto, koska DFP meni tukkoon ja eivät osanneet sitä avata, ajelin sitten kotimatkalla auki Ja olivat mielellään sitä kokonaan poistamassa, kun ne on näistä ohjelmoiduista järjestään kuulemma poistettu :think

            Ideoita eteenpäin tahi ehdotusta osaavasta bmw huollosta seinäjoki-tampere-pori-helsinki akselilla?

            Voiko tuo DPF tukkoisuus aiheuttaa ko. vikakoodia? Muita vikakoodeja mitä on näkynyt niin on 258300 ja DPF:n liittyvät 245700, 245800.

            Comment

            • suppari
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2006
              • 4049
              • Turku

              Kyllä toi varmaan johtuu softasta..
              sigpic
              P:0409699000

              JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
              tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
              huollot/korjaukset!

              BMW E&F sarjaan.
              Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
              8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
              AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

              Comment

              • jleinonen
                BTCF Member
                • Jun 2012
                • 30
                • Keski-Suomi

                Originally posted by suppari View Post
                Kyllä toi varmaan johtuu softasta..
                Jaa'a, ma luulin että Tuikku osaa tehdä softia? :think

                Kattelin ISTAlla ja näyttäs että swirl-flap actuator: desired position ei ihan vastaa haluttua eli kun pyyntö on 0% niin jää johonkin 4-5%???

                DPF pönttö pois ja turbo vaihtoon mutu tuntumalta, tuntuu typerältä vaihtoehdolta. Sitä kuitenkin tunnutaan tarjottavan joka paikassa

                Comment

                • VolvoTDi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2006
                  • 1576
                  • Tampere - Pori

                  Originally posted by jleinonen View Post
                  Jaa'a, ma luulin että Tuikku osaa tehdä softia? :think

                  Kattelin ISTAlla ja näyttäs että swirl-flap actuator: desired position ei ihan vastaa haluttua eli kun pyyntö on 0% niin jää johonkin 4-5%???

                  DPF pönttö pois ja turbo vaihtoon mutu tuntumalta, tuntuu typerältä vaihtoehdolta. Sitä kuitenkin tunnutaan tarjottavan joka paikassa
                  Ei se softasta ole kiinni, sitten uskoisin jos olisi jokin Sedoxin paska sisällä. Eropaineanturia lähtisin syyttelemään. Oliko siinä EGR tapettu pois?
                  Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
                  Check:
                  www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
                  Tampere 044-5867096

                  Comment

                  • tuikku
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2005
                    • 1353

                    Originally posted by suppari View Post
                    Kyllä toi varmaan johtuu softasta..
                    Kiitos luottamuksesta, laatu on kuitenkin tasaista.

                    Kaikentietävä kuukle antaa herjalle kuitenkin tuollaisen selityksen:
                    "P244C - Exhaust Temperature Too Low For Particulate Filter Regeneration Bank 1"

                    Read more: https://www.engine-codes.com/p244c.html

                    Koska oletettavasti lämpöä on kuiten yltäkyllin nilkkasuorana, niin luulisimpa, että anturihan siellä taitaa huonolla hapella olla. Kannattaa varmistua asiasta ja vaihtaa, niin puhdistuspoltto pääsee tulemaan sieltä päälle, eikä suodattimeen tarvi edelleenkään koskea. Oliskohan tämä vaivannut jo hiukan aikaisemminkin.
                    CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
                    Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
                    Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
                    tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5

                    Comment

                    • suppari
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2006
                      • 4049
                      • Turku

                      Originally posted by VolvoTDi View Post
                      Ei se softasta ole kiinni, sitten uskoisin jos olisi jokin Sedoxin paska sisällä. Eropaineanturia lähtisin syyttelemään. Oliko siinä EGR tapettu pois?
                      244C00 kyllä tuo on Boost pressure control deviation: Boost pressure too low. Ei eropaineanturi taikka pakokaasun lämpötunnistin.

                      Jos tuo nyt softauksen jälkeen tulee niin jokuhan siellä on vitullaan ettei se ahtopaine pyydettyyn nouse.
                      sigpic
                      P:0409699000

                      JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
                      tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
                      huollot/korjaukset!

                      BMW E&F sarjaan.
                      Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
                      8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
                      AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

                      Comment

                      • tuikku
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2005
                        • 1353

                        Originally posted by suppari View Post
                        244C00 kyllä tuo on Boost pressure control deviation: Boost pressure too low. Ei eropaineanturi taikka pakokaasun lämpötunnistin.

                        Jos tuo nyt softauksen jälkeen tulee niin jokuhan siellä on vitullaan ettei se ahtopaine pyydettyyn nouse.
                        Juu, olet oikeassa.
                        Ahtopaineen säätöön viittaa, positiivinen säätöpoikkeama.
                        Tarkoittaa, että vaikka ahdinta sädetään tuottamaan lisää painetta, halutussa haarukassa ei pysytä. Siitä tulee nimikin, painetta säädetään lisää - positiivinen säätöpoikkeama.

                        Supparilla voi tieten olla toisenlaisia kokemuksia aiheesta, mutta henkilökohtaisesti minulla, muutaman auton ohjelmoineenakin, kokemus on sellainen, että näissä tapauksissa autoon on tullut mekaaninen vika, joka estää, tai ainakin hidastaa paineen nousua järjestelmässä, aiheuttaen säätöpoikkeaman.
                        Tyypillisesti ahtovuoto.

                        Softasta johtuvat vaivat tyypillisesti tulevat esiin sellaisella vikakoodilla, kun negatiivinen säätöpoikkeama, se tarkoittaa, että ahtopainetta ei saada millään pidettyä kurissa, vaan painetta vähentävistä toimista huolimatta, se nousee liiaksi, säätöhaarukan ylitse.
                        CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
                        Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
                        Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
                        tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5

                        Comment

                        • suppari
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2006
                          • 4049
                          • Turku

                          Juu, eilen vastatessani en edes katsonut mikä tuo koodi on. Sikäli johtuu softasta että jokin väsynyt osa ei enää nostettua ahtopainetta pysty pitämään sisällään/saavuttamaan. Ei ole vielä F-sarjassa tullut vastaan, ja olen minäkin niitä satakunta tehnyt. Äkkiseltään tulisi ensimmäisenä mieleen revennyt EGR.

                          Ahtopaineen ylittyminen on kyllä yleisempi, mutta sekin yleensä tupla-ahdetuissa e-sarjassa.
                          sigpic
                          P:0409699000

                          JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
                          tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
                          huollot/korjaukset!

                          BMW E&F sarjaan.
                          Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
                          8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
                          AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

                          Comment

                          • jleinonen
                            BTCF Member
                            • Jun 2012
                            • 30
                            • Keski-Suomi

                            Originally posted by suppari View Post
                            244C00 kyllä tuo on Boost pressure control deviation: Boost pressure too low. Ei eropaineanturi taikka pakokaasun lämpötunnistin.

                            Jos tuo nyt softauksen jälkeen tulee niin jokuhan siellä on vitullaan ettei se ahtopaine pyydettyyn nouse.
                            Näin minäkin sen ajattelen että softa on OK, EGR myös on disabloitu. Vaikuttaako revennyt EGR jos se on pois päältä?

                            Eropaineanturista tuli mieleen että myös tällaista vikakoodin se antaa silloin tällöin kun siltä sitä ahtopainetta pyytää: 258300 Exhaust Gas Pressure Sensor, signal too high

                            Viittaako tuo nyt kuitenkin että se itse anturi on OK, mutta että siellä on oikeasti sitä painetta jossain liian paljon (johtuen esimerkiksi siitä dfp:n tukkoisuudesta?)

                            DPF poltot on toimineet ennen softausta hyvin, mutta vikakoodi 244C00 ainakin keskeyttää polton, joten tiedä siitä. Autolla on ajettu ~240tkm joista ohjelmoinnin jälkeen 2500, nyt pari päivää sitten DPF poltosta oli kulunut 700km ja dpf meni tukkoon ensimmäisen kerran.

                            Comment

                            • makkis
                              BTCF Member
                              • Feb 2005
                              • 5152
                              • Kouvola, Savisto

                              Originally posted by jleinonen View Post
                              Näin minäkin sen ajattelen että softa on OK, EGR myös on disabloitu. Vaikuttaako revennyt EGR jos se on pois päältä?
                              Vaikuttaa, koska softa ajaa egr:n kiinni, jos egr on paskainen tai viallinen se jää vuotamaan, jolloin antaa vikakoodeja eikä toimi oikein.

                              Tällöin se pitää ihan oikeasti tulpata.
                              Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
                              Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
                              Virallinen Xhp jälleenmyyjä

                              Comment

                              • laur77
                                Bimmer Rookie
                                • Aug 2011
                                • 187
                                • Finland

                                Mikäs tämä mahtoi olla: "279100 swirl flap is offset learn mechanically defective"?

                                Harmiton vai pitäiskö tehdä jotain?
                                Nyt mennään Avensiksella, saa nauraa. Baijerilaisen paluuta odotellessa
                                EX: 535D F10 M-Sport
                                EX: Z4 Coupé -06

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎