F10/11 pyöränkulmat

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • racediesel
    BTCF Member
    • Jun 2003
    • 248
    • porvoo

    #46
    moi
    niin on.
    schmiedmanilla tehty kaikki.
    olisiko jollain kuvaa miten ja millä takapään camber säädetään?.
    voin tarkistaa missä laidassa säädöt on..
    pasi
    Ford Capri-69 3,0 turbo. 350hv ja 500nm 1986
    Golf GTD-83 1,6d 120hv ja 350nm,1987
    Golf GTI turbo-83 1,8 282hv ja 400nm 1,2bar , 1989
    Opel corsa GSI turbo -89 1,6 235hv ja 350nm 1,3bar ,1996 100-200 10s
    Opel corsa GSI turbo -89 616hv ja 740nm 1,8bar.12,4s 1/4 / 207km/h 100-200 4,5s. 0-1km 298km/h
    BMW 330d-00 250hv ja 630nm
    BMW 330D-05 vakio 2005
    BMW 335DAT-07 361hv ja 780nm 2007-- 13,32 1/4 ja 235 topspeed
    BMW 530DA-09 LCI n.320hv e60
    BMW 535D Xdrive 2012 F11 447hv ja 870nm

    Comment

    • bemu2000
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2003
      • 17797
      • Jämsä

      #47
      Originally posted by racediesel View Post
      moi
      niin on.
      schmiedmanilla tehty kaikki.
      olisiko jollain kuvaa miten ja millä takapään camber säädetään?.
      voin tarkistaa missä laidassa säädöt on..
      pasi

      Minulle tehtiin ihan samanlailla. Z4:ssä oli arvot aikalailla samat ja pyysin camberit niin minimiin kuin saa. Olivat menneet sieltä missä aita on matalin ja säätäneet vain toista puolta, että sai molemmat suunnilleen samalle tasolle ja vihreälle. Vaadin homman uusiksi ja olin itse paikalla, niin muistaakseni camberit saatiin n.1 ast. 45min luokkaan. Toki ne oli sitten punaisella ja vaativat minua laittamaan nimen paperiin, että halusin itse ne sillain.
      TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
      Vanteet edullisesti
      Nostureita ja rengaskoneita

      Comment

      • poke
        BTCF Member
        • Feb 2005
        • 3129

        #48
        Originally posted by racediesel View Post
        moi
        niin on.
        schmiedmanilla tehty kaikki.
        olisiko jollain kuvaa miten ja millä takapään camber säädetään?.
        voin tarkistaa missä laidassa säädöt on..
        pasi
        Koitin hakea netistä kuvaa, mutta en löytänyt. Onkohan F10 Ja F11 samanlainen taka-akselisto?

        Voisin ottaa vkonlopun aikana omasta F10:n taka-akselistosta kuvan, kun käytän auton nosturilla. Postaan sen sitten tänne.
        Kulkineet/projektit:

        M2 F87
        530iA E39
        635 CSi E24
        518i E28 M54B30+ G-power http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
        1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991

        Comment

        • Havis
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2004
          • 1845
          • Kotona/Poissa

          #49
          Originally posted by poke View Post
          Koitin hakea netistä kuvaa, mutta en löytänyt. Onkohan F10 Ja F11 samanlainen taka-akselisto?

          Voisin ottaa vkonlopun aikana omasta F10:n taka-akselistosta kuvan, kun käytän auton nosturilla. Postaan sen sitten tänne.
          F11:sta ei taida löytyä rautajousitettua versiota, niinkuin F10:ssa on. Varmaan muitakin eroja on.
          "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

          E60 523iA -08

          Comment

          • poke
            BTCF Member
            • Feb 2005
            • 3129

            #50
            Originally posted by Havis View Post
            F11:sta ei taida löytyä rautajousitettua versiota, niinkuin F10:ssa on. Varmaan muitakin eroja on.
            no tämä nyt oli kyllä tiedossa, mutta lähinnä tarkoitin tukivarsien yms ripustusosien osalta.

            ---

            Race diesel Pasi,

            Tässä osaluettelo F11 taka-akselirakenteesta:



            Siinä pultilla nro 5 säädetään camberia ja pultilla nro 16 säädetään aurausta.

            toivottavasti tama selvensi asiaa.
            Last edited by poke; 19-12-2014, 12:44.
            Kulkineet/projektit:

            M2 F87
            530iA E39
            635 CSi E24
            518i E28 M54B30+ G-power http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
            1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991

            Comment

            • racediesel
              BTCF Member
              • Jun 2003
              • 248
              • porvoo

              #51
              moikka
              kiitoksia kuvista.
              näin itse myös päättelin kun researchia tein.
              nyt pitää kurkata auton alle ja katsoa missä laidassa pultit on...
              ei viitsisi toisia renkaita pilata,tulee kalliiksi kun joka kaudelle uusi rengas pari.
              ei oikein tahtoisi uskoa että ei ole yrittäneet tarpeeksi,siitähän niille kuitenkin maksetaan.
              kiitos.
              pasi
              Ford Capri-69 3,0 turbo. 350hv ja 500nm 1986
              Golf GTD-83 1,6d 120hv ja 350nm,1987
              Golf GTI turbo-83 1,8 282hv ja 400nm 1,2bar , 1989
              Opel corsa GSI turbo -89 1,6 235hv ja 350nm 1,3bar ,1996 100-200 10s
              Opel corsa GSI turbo -89 616hv ja 740nm 1,8bar.12,4s 1/4 / 207km/h 100-200 4,5s. 0-1km 298km/h
              BMW 330d-00 250hv ja 630nm
              BMW 330D-05 vakio 2005
              BMW 335DAT-07 361hv ja 780nm 2007-- 13,32 1/4 ja 235 topspeed
              BMW 530DA-09 LCI n.320hv e60
              BMW 535D Xdrive 2012 F11 447hv ja 870nm

              Comment

              • Lakeson
                Bimmer Fanatic
                • Jul 2004
                • 649
                • Jyväskylä

                #52
                Originally posted by alttu View Post
                Nyt alkaa kuuppa seota suuntauksien kanssa!

                Käytin viime pe uusinta suuntauksessa. Taka camperit -1.30 tuntumaan ja muut sen mukaan, ratti tuli suoraan, ehkä ihan vähän kenossa vasempaan mutta tieb kaltevuudet yms. voi tuon heiton aiheuttaa. Vknlopun aikana tuli 1500km pohjosen reissulla ja paluu matkalla aloin havaita aivan kun ratti alkaisi olla kenollaan oikealle! Tänään töistä lähtiessä motarilla havaitsin että ratti on aivan kenossa oikealle! 110% varmaa että mihinkään kanttariin tai vst. ei ole käynyt!

                Miten tämä voi olla mahdollista??:think

                Edit: autossa ei ole aktiiviohjausta.
                F10 alustaa tarkemmin tuntematta.. oisko avattu joku tukivarren pultti ja kiristetty rengas ilmassa-> pusla kierteellä -> antautunut sitten hiljalleen väärään asentoon 1500km matkalla -> kulmat pielessä.
                Ei mopolla mahottomia..

                Comment

                • alttu
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2010
                  • 519
                  • Nummela

                  #53
                  Täytyypä vielä ottaa tämä suuntaus asia esille, tai lähinnä suuntauksen tehneen yrityksen tapa toimia.

                  Toisen säätökerran jälkeen havaitsin ilmeisesti jarrun lukitusraudasta tulleen jäljen kuskinpenkin reisituen etuosassa. Kolmannella kerralla mennessäni en asiasta kuitenkaan muistanut mainita, vaan jälkeenpäin havaitsin että jäljet oli lisääntynyt.
                  Lähetin varsin asiallisen sähköpostiviestin, lähinnä kertoakseni että tiedostavat asian että todennäköisesti raudassa on jokin terävä reuna tai vst. joka jättää pahat jäljet. Viestin loppuun lisäsin että oman tapaukseni jatkon osalta pallo on heillä. Liitteenä kuva reisituesta.

                  Yritys ei ole noteerannut viestiin mitenkään.

                  Jäljethän ei näy ja on mahdollisesti itse fiksattavissa (ehkä) mutta periaatteesta v*****aa kun käytännössä virheettömään autoon syntyy jäljet jotka olisi ollut vältettävissä pienellä huolellisuudella.

                  Mitä olette mieltä?
                  Attached Files
                  F15 30d ///M-SPORT
                  Ex.
                  F10 530xda ///M-SPORT, Audi A7 3.0tdiq S-line, F11 530xda///M-SPORT x4, F11 520da ///M-SPORT , E61 530da ///M-SPORT, E61 525da ///M-SPORT , E91 320d ///M-SPORT

                  Comment

                  • alttu
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2010
                    • 519
                    • Nummela

                    #54
                    Originally posted by Lakeson View Post
                    F10 alustaa tarkemmin tuntematta.. oisko avattu joku tukivarren pultti ja kiristetty rengas ilmassa-> pusla kierteellä -> antautunut sitten hiljalleen väärään asentoon 1500km matkalla -> kulmat pielessä.
                    Jotain tämänkaltaista itsekin olen miettiyt.
                    F15 30d ///M-SPORT
                    Ex.
                    F10 530xda ///M-SPORT, Audi A7 3.0tdiq S-line, F11 530xda///M-SPORT x4, F11 520da ///M-SPORT , E61 530da ///M-SPORT, E61 525da ///M-SPORT , E91 320d ///M-SPORT

                    Comment

                    • Jasuuu
                      Bimmer Fanatic
                      • Dec 2011
                      • 773
                      • Oulu

                      #55
                      Minkälaiset säädöt olisi hyvät f11 kun alla on 245/40 ja 275/35 19" renkaat? Vetelee aivan perkeleesti tehtaan ohjearvoilla.

                      Comment

                      • pyyn0
                        BTCF Member
                        • Jun 2008
                        • 1072
                        • Fin

                        #56
                        Originally posted by Jasuuu View Post
                        Minkälaiset säädöt olisi hyvät f11 kun alla on 245/40 ja 275/35 19" renkaat? Vetelee aivan perkeleesti tehtaan ohjearvoilla.
                        Edestä tehtaan arvoihin ja takaa campeerit niin pystyyn kun säädöt antaa myöden. Ei syö takaa sisäkantteja niin pahasti ja kulkee kuin juna just sinne minne ratti osoittaa.

                        EDIT: Ja tietty ne RunFlatit mäkeen jos sellaset on.
                        -BMW F11 530xd -12
                        -BMW E60 530dA -04
                        -BMW E23 735iA -85
                        Ex
                        -BMW E89 Z4 35i 09 Roadster
                        -BMW E85 Z4 2,5 03 Roadster
                        -BMW E36 Z3 2,0 99 Roadster
                        -BMW E39 528i 96

                        Comment

                        • Jasuuu
                          Bimmer Fanatic
                          • Dec 2011
                          • 773
                          • Oulu

                          #57
                          Originally posted by pyyn0 View Post
                          Edestä tehtaan arvoihin ja takaa campeerit niin pystyyn kun säädöt antaa myöden. Ei syö takaa sisäkantteja niin pahasti ja kulkee kuin juna just sinne minne ratti osoittaa.

                          EDIT: Ja tietty ne RunFlatit mäkeen jos sellaset on.
                          Tällä reseptillä on säädetty tietääkseni, laitan lapusta vielä kuvan tänne. Tiessä kun tulee pieni ura niin saa pitää ratista kahdella kädellä kiinni. Renkaina Kumhon ecsta ku39.

                          Comment

                          • kuisma
                            Bimmer Rookie
                            • Oct 2011
                            • 48
                            • Helsinki

                            #58
                            Onko nelipyöräohjatuissa F11 jotain erityistä huomioitavaa, pitäis varailla aika suuntaukseen. Onnistuuko suuntaus yhtä lailla joka pajalla, jossa laitteet vai vaatiiko jotain spessua?
                            G31 540d Xdrive -17
                            Ex: F11 530dA -14
                            Ex: E61 530dA -04
                            Ex: E36 320ci -92

                            Comment

                            • Ceeray
                              Bimmer Enthusiast
                              • Sep 2005
                              • 1400
                              • Kuopio

                              #59
                              Nuo kumhot on paskat. Samat alla ja aina täristää, flatspottia jne. Odottelen niiden kulumista. Hankook oli paljon parempi setti.
                              Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..

                              Comment

                              • Silencio
                                Newbiemmer
                                • Jun 2018
                                • 12
                                • Etelä-pohjanmaa

                                #60
                                Originally posted by pyyn0 View Post
                                Edestä tehtaan arvoihin ja takaa campeerit niin pystyyn kun säädöt antaa myöden. Ei syö takaa sisäkantteja niin pahasti ja kulkee kuin juna just sinne minne ratti osoittaa.

                                EDIT: Ja tietty ne RunFlatit mäkeen jos sellaset on.

                                auttaako tämä sama resepti tohon sivutuuli herkkyyteen? F11

                                Comment

                                Working...
                                X