Announcement

Collapse
No announcement yet.

F10/F11 Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Stombe
    Bimmer Rookie
    • Apr 2007
    • 170
    • Keski-Suomi

    Onko muille tuttua tilannetta kun farkun automaattinen takatilan verho laskeutuessaan jää niin sanotusti puoleen väliin? Ylös nousee aina kyllä.
    Mulla on nyt muutamia kertoja ruvennut jäämään lähes ylös tai puoleen väliin, lähinnä kun pakkaset ovat saapuneet ilmenemään kävi tällanen ongelma. Viime talvena ei tätä ollut. Mikähän sitä mahtaa vaivaa?
    F11 535d M-sport VOLL
    MB A180 -16
    Cagiva Xtra Raptor 1000
    Kupla Cab ATM -69
    *ollu monta muutakin katiskaa ja bemaria*

    Comment

    • H3nu
      BTCF Member
      • Feb 2014
      • 252
      • Hämeenlinna

      Onko n57 moottorissa kuinka yleinen jakopää ongelma? Ei ilmeisesti ainakaan tyyppiviaksi voi sanoa? Oonko kuitenkin käsittänyt oikein, että n57 on samat jakopäänhilut kuin n47?
      Varmaan alkaa pikkuhiljaa oleen enemmänkin Suomessa noita 200tkm ajettuja, kun Saksasta niitä paljon kuitenkin tuodaan.
      BMW F82 M4 -16
      BMW F20 116d M-sport -14
      Aprilia Dorsoduro 900 -20
      Sea-Doo RXP300RS -16

      Comment

      • poke
        BTCF Member
        • Feb 2005
        • 3096

        Originally posted by H3nu View Post
        Onko n57 moottorissa kuinka yleinen jakopää ongelma? Ei ilmeisesti ainakaan tyyppiviaksi voi sanoa? Oonko kuitenkin käsittänyt oikein, että n57 on samat jakopäänhilut kuin n47?
        Varmaan alkaa pikkuhiljaa oleen enemmänkin Suomessa noita 200tkm ajettuja, kun Saksasta niitä paljon kuitenkin tuodaan.
        ei ihan vielä 200tkm mutta just tuli tänään 159tkm tauluun n57:aan eikä ainakaan vielä ole jakopää porsinut tai edes äännä.
        Kulkineet/projektit:

        640D F06
        530iA E39
        635 CSi E24
        518i E28 M54B30 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
        1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991

        Comment

        • veku
          Bimmer Enthusiast
          • May 2005
          • 6324
          • P-Pohjanmaa

          Originally posted by H3nu View Post
          Onko n57 moottorissa kuinka yleinen jakopää ongelma? Ei ilmeisesti ainakaan tyyppiviaksi voi sanoa? Oonko kuitenkin käsittänyt oikein, että n57 on samat jakopäänhilut kuin n47?
          Varmaan alkaa pikkuhiljaa oleen enemmänkin Suomessa noita 200tkm ajettuja, kun Saksasta niitä paljon kuitenkin tuodaan.
          pexodus nimimerkin autolla taisi olla ajettu 310..omassa 180tkm ja myöskin no problem
          F11 M550D
          E39 M5
          F26 3.0 Da M-Sport
          E61 535D M-Sport

          Comment

          • hj325hml
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2006
            • 729
            • Pirkanmaa

            Löytykös ulko-ovenkahvan ledille numeroa? Mites se vaihdetaan?
            F16 M-Sport

            Comment

            • TheRipper
              Bimmer Enthusiast
              • May 2012
              • 4980
              • Paimio

              Originally posted by hj325hml View Post
              Löytykös ulko-ovenkahvan ledille numeroa? Mites se vaihdetaan?
              Olisko tuosta osa #5?
              F10 523iA 2010

              Ex: E39 528iA 1997
              Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
              Ex: E65 745iA 2003
              Ex: E46 318i 1998
              Ex: E34 525iA 1989

              Comment

              • hj325hml
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2006
                • 729
                • Pirkanmaa

                Originally posted by TheRipper View Post

                Vois olla, kiitos.

                Mitenhän tuon vaihto tapahtuu?
                F16 M-Sport

                Comment

                • laur77
                  Bimmer Rookie
                  • Aug 2011
                  • 187
                  • Finland

                  Morjens,

                  Nyt kun pakkaset paukkuu kahdessa kympissä ja ylikin, ja kosla (F10 535D -11) on ulkona niin alkanut tulla käynnistäessä "Increased battery discharge when stationary...jne", ja sammuttaessa "charge battery". Selkeä homma että kylmyys purkaa akkua ja pitäis ajella enempi että lataa.

                  Käyntiin on toistaseksi lähtenyt kyllä mutta on tahmean oloinen tietty ja kaikki ylim. sähköhärpäkkeet pois käytöstä hetkenaikaa startissa toki kuten ilmoittaakin.

                  Mutta onko tämä niin sanottua normaalia ilmoitusta vai vihje siitä että akku on oikeasti lopussa ja pitäis saada uutta tilalle?
                  Nyt mennään Avensiksella, saa nauraa. Baijerilaisen paluuta odotellessa
                  EX: 535D F10 M-Sport
                  EX: Z4 Coupé -06

                  Comment

                  • jms1601
                    Bimmer Fanatic
                    • Oct 2006
                    • 338
                    • P-Pohjanmaa

                    Originally posted by laur77 View Post
                    Morjens,

                    Nyt kun pakkaset paukkuu kahdessa kympissä ja ylikin, ja kosla (F10 535D -11) on ulkona niin alkanut tulla käynnistäessä "Increased battery discharge when stationary...jne", ja sammuttaessa "charge battery". Selkeä homma että kylmyys purkaa akkua ja pitäis ajella enempi että lataa.

                    Käyntiin on toistaseksi lähtenyt kyllä mutta on tahmean oloinen tietty ja kaikki ylim. sähköhärpäkkeet pois käytöstä hetkenaikaa startissa toki kuten ilmoittaakin.

                    Mutta onko tämä niin sanottua normaalia ilmoitusta vai vihje siitä että akku on oikeasti lopussa ja pitäis saada uutta tilalle?
                    Eipä se mulla viime talvena auttanut kuin akku vaihtaa kun tuota ilmoitusta alkoi tuleen. Hyvin kyllä lähti vielä käyntiin, mutta eipä viitsinyt riskiä ottaa kun alkoi just pakkaskausi.
                    530e G30 M-Sport -21
                    ***********************
                    Ex Audi A6 allroad -17
                    Ex X5 xd30 M-Sport -14
                    Ex 530dA F11 M-Sport -11
                    Ex E61 530xD M-Sport -08
                    Ex 530DAT E61
                    Ex E39 M-Sport

                    Comment

                    • Fremen
                      Bimmer Rookie
                      • Sep 2007
                      • 127
                      • Lappeenranta

                      Tänään olin salilla ja sillä aikaa webasto lämmittänyt auton normaalisti. Kotimatkalla valoissa tuli tosi paljon vaaleaa savua pakoputkesta ja autotalliin päästyäni pakoputkesta tuli ihan palaneen kumin käry. Kaasua tuli ulos putkesta vielä pitkään auton sammuttamisen jälkeen.
                      Onko joku laittanut kortsun pakoputkeen vai onkohan taas jotain f10:ssa hajoamassa?
                      Ps. Ulkona -20c

                      Comment

                      • touring39
                        BTCF Member
                        • May 2005
                        • 3901
                        • Kaarina

                        Originally posted by laur77 View Post
                        Morjens,

                        Nyt kun pakkaset paukkuu kahdessa kympissä ja ylikin, ja kosla (F10 535D -11) on ulkona niin alkanut tulla käynnistäessä "Increased battery discharge when stationary...jne", ja sammuttaessa "charge battery". Selkeä homma että kylmyys purkaa akkua ja pitäis ajella enempi että lataa.

                        Käyntiin on toistaseksi lähtenyt kyllä mutta on tahmean oloinen tietty ja kaikki ylim. sähköhärpäkkeet pois käytöstä hetkenaikaa startissa toki kuten ilmoittaakin.

                        Mutta onko tämä niin sanottua normaalia ilmoitusta vai vihje siitä että akku on oikeasti lopussa ja pitäis saada uutta tilalle?
                        Mulla on tällä viikolla sekä F10 että F11 pukannut samoja herjoja.

                        Huomenna Motonetistä 2kpl tommosia:



                        Josko ne sillä rauhoittuis.
                        Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

                        Ex:
                        e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

                        Comment

                        • touring39
                          BTCF Member
                          • May 2005
                          • 3901
                          • Kaarina

                          Originally posted by Fremen View Post
                          Tänään olin salilla ja sillä aikaa webasto lämmittänyt auton normaalisti. Kotimatkalla valoissa tuli tosi paljon vaaleaa savua pakoputkesta ja autotalliin päästyäni pakoputkesta tuli ihan palaneen kumin käry. Kaasua tuli ulos putkesta vielä pitkään auton sammuttamisen jälkeen.
                          Onko joku laittanut kortsun pakoputkeen vai onkohan taas jotain f10:ssa hajoamassa?
                          Ps. Ulkona -20c
                          DPF-poltto siellä vaan. Nou hätä.
                          Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

                          Ex:
                          e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

                          Comment

                          • Fremen
                            Bimmer Rookie
                            • Sep 2007
                            • 127
                            • Lappeenranta

                            Originally posted by laur77 View Post
                            Morjens,

                            Nyt kun pakkaset paukkuu kahdessa kympissä ja ylikin, ja kosla (F10 535D -11) on ulkona niin alkanut tulla käynnistäessä "Increased battery discharge when stationary...jne", ja sammuttaessa "charge battery". Selkeä homma että kylmyys purkaa akkua ja pitäis ajella enempi että lataa.

                            Käyntiin on toistaseksi lähtenyt kyllä mutta on tahmean oloinen tietty ja kaikki ylim. sähköhärpäkkeet pois käytöstä hetkenaikaa startissa toki kuten ilmoittaakin.

                            Mutta onko tämä niin sanottua normaalia ilmoitusta vai vihje siitä että akku on oikeasti lopussa ja pitäis saada uutta tilalle?
                            Mulla on ihan samoja. Testarissä akku on täysin kunnossa. Auto lähtee kuitenkin ihan normaalisti päälle. Ekoilla kerroilla säikäytti. Joskus jää ratti laskeutumatta. Hankin akkulaturin defalta. Nyt on pelannut ilman herjoja.

                            Comment

                            • laur77
                              Bimmer Rookie
                              • Aug 2011
                              • 187
                              • Finland

                              Okei, eli ei mitään uutta muillekaan mutta ootte kuitenkin ryhtyneet toimenpiteisiin.

                              Jos hommaa tuollaisen akun kuten touring39 linkissä niin sehän pitää laittaa liikkeessä ettei virtasysteemi katkea, ja koodata ellei ole alkuperäistä vastaava?

                              Laturi olis hyvä myös, mutta itellä katospaikka niin jäis takapaksin kansi auki virtapiuhalle ja tollasesta pitokepaikasta taitaa saada vaan pariksi tunniksi virtaa. Tosin ei ole lohkolämppäriäkään tms. (vielä) että olisi pistoke vapaana.

                              Ihme että näinkin uudessa autossa alkaa jo akku varotella.

                              Onko paha juttu jos vetäsee auton tajuttomaksi joku aamu jos akku tosiaan kyykkää?
                              Nyt mennään Avensiksella, saa nauraa. Baijerilaisen paluuta odotellessa
                              EX: 535D F10 M-Sport
                              EX: Z4 Coupé -06

                              Comment

                              • Happo
                                BTCF Member
                                • Sep 2004
                                • 922
                                • Kauhajoki

                                Sama akkuhäly alkoi täälläkin tänään, eikä ajelut auta. Liekö tuo tuosta, kun kelit lämpenee?
                                Ford S-Max 2.0
                                Kilpuri VW Golf III VR6
                                ex:

                                F11 535d xdrive M-sport, E60 530ix M-Sport, F10 535d M-sport, E46 320d touring M-sport II, E34 525tdsa touring, E30 324td touring, E30 318i, M20B20

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎