Announcement

Collapse
No announcement yet.

F10/F11 Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Terou
    replied
    Et saa xenoneilla itseäsi tapettua vaikka miten yrittäisit. Nimim. yli 10 vuotta joka päivä paljain käsin niitä sytyttelen ja sammuttelen irrallaan. Voit saada napsun sormeen jos pidät tuosta D1S-lampun lasiputken kärjen johdinlangasta kiinni ja joku sytyttää samaan aikaan xenonit palamaan. Se nipistää, ei muuta. Eli ennen kuin otat polttimon pois umpiosta, niin otat vain sen johdon irti siitä polttimosta, niin edes teoriassa et voi saada mitään nipistyksiäkään. Muita varotoimenpiteitä ei tarvita. Tai vielä jos oikein varma haluaa olla, niin ei pidä avainta taskussa, ettei vahingossa paina "saattovalo"nappia touhutessaan, niin ei tule mitään virtoja sinne lampun suunnille. Hälytinkään ei huuda jos autoa ei ole lukinnut.
    Käytä vain Osramin tai Philipsin valmistamia D1S-polttimoita, niin vältyt ongelmilta. Itse laiton Osramin Cool blue Intenset.

    Leave a comment:


  • PNM2
    replied
    Originally posted by pexodus View Post
    Poltin D1S eli sytytin polttimossa kiinni, itselläni ainakin riitti pelkkä polttimo vaihto(sytytin) vaikkakin tuo polttimon välillä sammuminen kesken "palon" viittaisikin kyllä ballasti vikaan, jota itsekin pelkäsin.

    Itse en ottanut miinus napaa irti, laitoin vain ovet lukkoon ja tuplapainallus lukitusnapista jotta ferrymode menee päälle eikä sireenit ala huutaa kun tunkkaat auton ylös. Irroitin polttimon vasta kun auto nukkui (16min) tuskin tuo olisi kuitenkaan mitään antanut vaikka ei olisi unilla ollutkaan.

    Itselläni siis, ei kääntyvillä xenoneilla oleva malli. En tiedä eroaako jos adaptiiviset
    Mä en ole tehnyt mitään lukituskommervenkkejä renkaita vaihtaessa eikä auto ole laivassa ollessaankaan huutanut, joten lienee tarpeeksi kulimalli, ettei tuota tuplapainallusta tarvitse huomioida? Reilu vartti mulla sen sijaan on aina aikaa odotella virtojen sammuttamisen jälkeen.

    Millaisia polttimoita näihin on laitettu tai mitä tuolla alkuperäisenä Bemari on käyttänyt, kun kuitenkin vaihdan vain tuon toisen puolen?

    Leave a comment:


  • HV530XD
    replied
    Originally posted by pexodus View Post
    Vaihto on helppo sisälokasuojan "vaihtoluukusta" onnistuu melko kädettömältäkin, kuten minulta. Ainakin iso vanne kannattaa ottaa pois niin helpottua kummasti. Itse vaihdoin toisen vanne paikallaan (255-rengas) toisen otin suosiolla heti pois, nopeutti käytännössä vaihdon minuuttiin.

    Poltin D1S eli sytytin polttimossa kiinni, itselläni ainakin riitti pelkkä polttimo vaihto(sytytin) vaikkakin tuo polttimon välillä sammuminen kesken "palon" viittaisikin kyllä ballasti vikaan, jota itsekin pelkäsin.

    Itse en ottanut miinus napaa irti, laitoin vain ovet lukkoon ja tuplapainallus lukitusnapista jotta ferrymode menee päälle eikä sireenit ala huutaa kun tunkkaat auton ylös. Irroitin polttimon vasta kun auto nukkui (16min) tuskin tuo olisi kuitenkaan mitään antanut vaikka ei olisi unilla ollutkaan.

    Itselläni siis, ei kääntyvillä xenoneilla oleva malli. En tiedä eroaako jos adaptiiviset
    Kääntyvillä xenoneilla ihan yhtä helppo homma. Minäkin suosittelen eturenkaan irrotusta ennen polttimon vaihtoa, se antaa niin paljon enemmän tilaa. Ja itse annoin myös auton mennä lepotilaan ennen vaihtoa, niin ei ainakaan mulla ollut mitään ongelmia.

    Leave a comment:


  • pexodus
    replied
    Originally posted by bmw323it View Post
    Polttimon vaihto periaatteessa on ihan yhtä helppo kuin halogeenillekin, kun vain pääsee polttimoon käsiksi.

    Akun miinus-navan irroittamisesta varoitellaan ja peloitellaan, mutta tuskinpa se sieltä käytännössä mitään nollaa. Terv. nimim. "akun irroittanut monenlaisista bemareista ilman mitään harmia".

    Mutta ei sitä akun miinusnapaa tarvitse polttimon vaihdon takia irroittaa. Xenon polttimon sytytysvaiheessa polttimon kannalle menee kyllä erittäin suuri jännite, mutta tämä siis vain sytytysvaiheessa.
    Vaihto on helppo sisälokasuojan "vaihtoluukusta" onnistuu melko kädettömältäkin, kuten minulta. Ainakin iso vanne kannattaa ottaa pois niin helpottua kummasti. Itse vaihdoin toisen vanne paikallaan (255-rengas) toisen otin suosiolla heti pois, nopeutti käytännössä vaihdon minuuttiin.

    Poltin D1S eli sytytin polttimossa kiinni, itselläni ainakin riitti pelkkä polttimo vaihto(sytytin) vaikkakin tuo polttimon välillä sammuminen kesken "palon" viittaisikin kyllä ballasti vikaan, jota itsekin pelkäsin.

    Itse en ottanut miinus napaa irti, laitoin vain ovet lukkoon ja tuplapainallus lukitusnapista jotta ferrymode menee päälle eikä sireenit ala huutaa kun tunkkaat auton ylös. Irroitin polttimon vasta kun auto nukkui (16min) tuskin tuo olisi kuitenkaan mitään antanut vaikka ei olisi unilla ollutkaan.

    Itselläni siis, ei kääntyvillä xenoneilla oleva malli. En tiedä eroaako jos adaptiiviset

    Leave a comment:


  • bmw323it
    replied
    Originally posted by PNM2 View Post
    Dipped beam failure left pamahti tänään näytölle eli xenonin polttimo kuskin puolella lienee tiensä päässä. Välillä palaa käynnistyksen jälkeen hetken, minkä jälkeen vikavalo syttyy. Onko todennäköistä, että olisi muuta vaihdettavaa kuin polttimo ja onko esim halogeenipolttimon vaihtoa hankalampi homma kaverille, joka "tekee kyllä ohjeiden mukaan mutta soveltamista vasta harjoitellaan"? Täältä tähän parhaan vastauksen kuitenkin saan googlettelujen lisäksi.

    Edit: Jaahas, samalta osastolta löytyikin ketju asialle. Mitä akun miinusnavan irroittaminen muuten mahdollisesti nollaa?
    Polttimon vaihto periaatteessa on ihan yhtä helppo kuin halogeenillekin, kun vain pääsee polttimoon käsiksi.

    Akun miinus-navan irroittamisesta varoitellaan ja peloitellaan, mutta tuskinpa se sieltä käytännössä mitään nollaa. Terv. nimim. "akun irroittanut monenlaisista bemareista ilman mitään harmia".

    Mutta ei sitä akun miinusnapaa tarvitse polttimon vaihdon takia irroittaa. Xenon polttimon sytytysvaiheessa polttimon kannalle menee kyllä erittäin suuri jännite, mutta tämä siis vain sytytysvaiheessa.

    Leave a comment:


  • PNM2
    replied
    Dipped beam failure left pamahti tänään näytölle eli xenonin polttimo kuskin puolella lienee tiensä päässä. Välillä palaa käynnistyksen jälkeen hetken, minkä jälkeen vikavalo syttyy. Onko todennäköistä, että olisi muuta vaihdettavaa kuin polttimo ja onko esim halogeenipolttimon vaihtoa hankalampi homma kaverille, joka "tekee kyllä ohjeiden mukaan mutta soveltamista vasta harjoitellaan"? Täältä tähän parhaan vastauksen kuitenkin saan googlettelujen lisäksi.

    Edit: Jaahas, samalta osastolta löytyikin ketju asialle. Mitä akun miinusnavan irroittaminen muuten mahdollisesti nollaa?
    Last edited by PNM2; 09-05-2017, 23:09.

    Leave a comment:


  • pyyn0
    replied
    Kuka on N57 koneen hehkujen OEM valmistaja, vieläkö on Beru?

    EDIT: taitaa olla Bosch
    Last edited by pyyn0; 09-05-2017, 20:52.

    Leave a comment:


  • sponza
    replied
    M Power kit

    Osaako joku kertoa näkeekö F11 valikoista onko tämmöinen asennettuna?

    Vai onko alettava purkuhommiin ja katsomaan onko osat vaihdettu...

    Kiitos avusta

    Leave a comment:


  • laur77
    replied
    Originally posted by Joni_R View Post
    Siis tarkoitit kai, että ei toimi ipadissa. Ainakaan en ole siinä toimivaa omaa versiota löytänyt. Iphonessa toimii kyllä hienosti. Ja muistaskseni softan pro versio maksoi 49€.
    Juuri näin, siis iPadin Carlyssa on iPhonen resoluutio eli sopii iPhoneen paremmin. Mutta luulis että uudemmassa iPadissa on vääntöä jos sitä nyt näissä mihinkään tarvii.

    Huomasin kans tuon 49€ hinnan, pitää ensin testailla ilmaisversiota.

    ISTAn iPad versio olis kova

    Leave a comment:


  • Joni_R
    replied
    Originally posted by laur77 View Post
    Okei, kiitti tiedosta. Pitää perehtyä tarkemmin kuittaus tapoihin jahka saan osat ja "hoviasentajalla" aikaa jeesata. Helpoin varmaan päivittää tuo carly proksi ellei ole suhteettoman hintainen. Harmittaa vaan kun tilasin ios adapterin ja näyttää että softa toimii iPadissa iPhonen resolla eli aika kämäinen duplo.
    Siis tarkoitit kai, että ei toimi ipadissa. Ainakaan en ole siinä toimivaa omaa versiota löytänyt. Iphonessa toimii kyllä hienosti. Ja muistaskseni softan pro versio maksoi 49€.

    Leave a comment:


  • laur77
    replied
    Originally posted by HV530XD View Post
    Jarrupalojen vaihdon kuittaus onnistuu myös Carlyllä. Mut on tosi helppo myös trippimittarin valikon kautta... Ei oo nyt Carly kiinni autossa enkä pääse tarkistamaan vaatiko jarrujen huollon kuittaus joko pro version tai perusversion ja 5€ lisämaksun, mut kuittaus onnistuu, jos ei muuten niin pienellä lisämaksulla.
    Kulumistunnistimen toiminnasta oli foorumilla jotain keskustelua. En tiedä muistanko oikein, mutta saattoi olla niin, että tunnistimen vastus muuttuu sen ohentuessa, mihin osittain perustuu arvio jäljellä olevista kilometreistä. Saatan muistaa väärinkin...?
    Okei, kiitti tiedosta. Pitää perehtyä tarkemmin kuittaus tapoihin jahka saan osat ja "hoviasentajalla" aikaa jeesata. Helpoin varmaan päivittää tuo carly proksi ellei ole suhteettoman hintainen. Harmittaa vaan kun tilasin ios adapterin ja näyttää että softa toimii iPadissa iPhonen resolla eli aika kämäinen duplo.

    Leave a comment:


  • HV530XD
    replied
    Originally posted by laur77 View Post
    Jos i-Drivestä saa nollattua tuon huoltotarpeen niin hyvä näin, ISTAa ei ole mutta Carlyn adaperi tulossa josko silläkin sais jarrupalan kilsat nollailtua. Eli kun sen on nollannut jollain tapaa niin alkaa laskea uutta vaihtoa itekseen.

    Eli tuo tunnistin aktivoituu vasta kun palat on oikeasti loppu ja muutoin arvoi kauanko siihen on matkaa? Periaatteessa ei tarvis siis vaihtaa mutta halpa osa niin kannattaa.
    Jarrupalojen vaihdon kuittaus onnistuu myös Carlyllä. Mut on tosi helppo myös trippimittarin valikon kautta... Ei oo nyt Carly kiinni autossa enkä pääse tarkistamaan vaatiko jarrujen huollon kuittaus joko pro version tai perusversion ja 5€ lisämaksun, mut kuittaus onnistuu, jos ei muuten niin pienellä lisämaksulla.
    Kulumistunnistimen toiminnasta oli foorumilla jotain keskustelua. En tiedä muistanko oikein, mutta saattoi olla niin, että tunnistimen vastus muuttuu sen ohentuessa, mihin osittain perustuu arvio jäljellä olevista kilometreistä. Saatan muistaa väärinkin...?

    Leave a comment:


  • laur77
    replied
    Originally posted by HV530XD View Post
    No jos sulla on uusi tunnistin (kai huomasit että eteen riittää yksi tunnistin, kuskin puolelle), niin laita se saman tie kiinni. Se on kahden minuutin homma... Ja huoltotarpeen ilmaisimen nollaat ISTA:lla tai tripistä tai i-Drivestä, ja kilsat tulee kai aiemmasta historiasta miten on paloja/levyjä mennyt. Ittekseen auto ei älyä palojen vaihtoa. Mulla auto ehdotti jarruremppaa eteen 5000 km päähän, mutta ajoin maantiesiivua siitä 23000km, kunnes tunnistin oli tiensä päässä ja ilmoitti huollon tarpeen.
    Kahdet tunnistimet tilasin, eipä olleet kalliita, nyt sitten seuraavaan kertaan myös varalle.

    Jos i-Drivestä saa nollattua tuon huoltotarpeen niin hyvä näin, ISTAa ei ole mutta Carlyn adaperi tulossa josko silläkin sais jarrupalan kilsat nollailtua. Eli kun sen on nollannut jollain tapaa niin alkaa laskea uutta vaihtoa itekseen.

    Eli tuo tunnistin aktivoituu vasta kun palat on oikeasti loppu ja muutoin arvoi kauanko siihen on matkaa? Periaatteessa ei tarvis siis vaihtaa mutta halpa osa niin kannattaa.

    Kiitokset vinkeistä

    Leave a comment:


  • HV530XD
    replied
    Originally posted by laur77 View Post

    Kun nuo jarrupalat vaihtaa, niin osaako auto päivittää vaihtotarpeen kilsat itse vai pitääkö ISTAlla koodata? Tilasin myös ne tunnistimet, mutta niitä ei varmaankaan tarvi vaihtaa jos tuon verran jäljellä vai niistäkö se lukee vaihtokilsat?
    No jos sulla on uusi tunnistin (kai huomasit että eteen riittää yksi tunnistin, kuskin puolelle), niin laita se saman tie kiinni. Se on kahden minuutin homma... Ja huoltotarpeen ilmaisimen nollaat ISTA:lla tai tripistä tai i-Drivestä, ja kilsat tulee kai aiemmasta historiasta miten on paloja/levyjä mennyt. Ittekseen auto ei älyä palojen vaihtoa. Mulla auto ehdotti jarruremppaa eteen 5000 km päähän, mutta ajoin maantiesiivua siitä 23000km, kunnes tunnistin oli tiensä päässä ja ilmoitti huollon tarpeen.

    Leave a comment:


  • laur77
    replied
    Oli kosla hehkujenvaihdossa, saattaa olla vikakoodi peräisin kyllä ohjainboxista koska cyl.3 hehku mitattuna ok. Ohjainboxia en vaihdattanut koska osa taas tuplasti kalliimpi tuolla isommassa autotalossa. Riskittömämpi remppa niin hoidetaan muualla jos tarve.

    Samalla pyysin tarkistamaan tuossa aiemmin kertomani hurinan/pörinän, oli tosiaan etupyörän laakeri. Sekin olis maksanut 300€ tuossa paikassa joten jäi laittamatta ja tilasin FAG laakerin 128€ autodoc kautta Saksasta. Eiköhän muutaman päivän kestä alla ennenkuin saa uuden sisään.

    Samalla tilasin eteen Zimmermannin jarrupalat (8000km päästä vaihto) koska niiden hinta vaihtoineen olis ollut 450€.

    Osien katteet kohdillaan...

    Kun nuo jarrupalat vaihtaa, niin osaako auto päivittää vaihtotarpeen kilsat itse vai pitääkö ISTAlla koodata? Tilasin myös ne tunnistimet, mutta niitä ei varmaankaan tarvi vaihtaa jos tuon verran jäljellä vai niistäkö se lukee vaihtokilsat?

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎