Et saa xenoneilla itseäsi tapettua vaikka miten yrittäisit. Nimim. yli 10 vuotta joka päivä paljain käsin niitä sytyttelen ja sammuttelen irrallaan. Voit saada napsun sormeen jos pidät tuosta D1S-lampun lasiputken kärjen johdinlangasta kiinni ja joku sytyttää samaan aikaan xenonit palamaan. Se nipistää, ei muuta. Eli ennen kuin otat polttimon pois umpiosta, niin otat vain sen johdon irti siitä polttimosta, niin edes teoriassa et voi saada mitään nipistyksiäkään. Muita varotoimenpiteitä ei tarvita. Tai vielä jos oikein varma haluaa olla, niin ei pidä avainta taskussa, ettei vahingossa paina "saattovalo"nappia touhutessaan, niin ei tule mitään virtoja sinne lampun suunnille. Hälytinkään ei huuda jos autoa ei ole lukinnut.
Käytä vain Osramin tai Philipsin valmistamia D1S-polttimoita, niin vältyt ongelmilta. Itse laiton Osramin Cool blue Intenset.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
F10/F11 Kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by pexodus View PostPoltin D1S eli sytytin polttimossa kiinni, itselläni ainakin riitti pelkkä polttimo vaihto(sytytin) vaikkakin tuo polttimon välillä sammuminen kesken "palon" viittaisikin kyllä ballasti vikaan, jota itsekin pelkäsin.
Itse en ottanut miinus napaa irti, laitoin vain ovet lukkoon ja tuplapainallus lukitusnapista jotta ferrymode menee päälle eikä sireenit ala huutaa kun tunkkaat auton ylös. Irroitin polttimon vasta kun auto nukkui (16min) tuskin tuo olisi kuitenkaan mitään antanut vaikka ei olisi unilla ollutkaan.
Itselläni siis, ei kääntyvillä xenoneilla oleva malli. En tiedä eroaako jos adaptiiviset
Millaisia polttimoita näihin on laitettu tai mitä tuolla alkuperäisenä Bemari on käyttänyt, kun kuitenkin vaihdan vain tuon toisen puolen?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by pexodus View PostVaihto on helppo sisälokasuojan "vaihtoluukusta" onnistuu melko kädettömältäkin, kuten minulta. Ainakin iso vanne kannattaa ottaa pois niin helpottua kummasti. Itse vaihdoin toisen vanne paikallaan (255-rengas) toisen otin suosiolla heti pois, nopeutti käytännössä vaihdon minuuttiin.
Poltin D1S eli sytytin polttimossa kiinni, itselläni ainakin riitti pelkkä polttimo vaihto(sytytin) vaikkakin tuo polttimon välillä sammuminen kesken "palon" viittaisikin kyllä ballasti vikaan, jota itsekin pelkäsin.
Itse en ottanut miinus napaa irti, laitoin vain ovet lukkoon ja tuplapainallus lukitusnapista jotta ferrymode menee päälle eikä sireenit ala huutaa kun tunkkaat auton ylös. Irroitin polttimon vasta kun auto nukkui (16min) tuskin tuo olisi kuitenkaan mitään antanut vaikka ei olisi unilla ollutkaan.
Itselläni siis, ei kääntyvillä xenoneilla oleva malli. En tiedä eroaako jos adaptiiviset
Leave a comment:
-
-
Originally posted by bmw323it View PostPolttimon vaihto periaatteessa on ihan yhtä helppo kuin halogeenillekin, kun vain pääsee polttimoon käsiksi.
Akun miinus-navan irroittamisesta varoitellaan ja peloitellaan, mutta tuskinpa se sieltä käytännössä mitään nollaa. Terv. nimim. "akun irroittanut monenlaisista bemareista ilman mitään harmia".
Mutta ei sitä akun miinusnapaa tarvitse polttimon vaihdon takia irroittaa. Xenon polttimon sytytysvaiheessa polttimon kannalle menee kyllä erittäin suuri jännite, mutta tämä siis vain sytytysvaiheessa.
Poltin D1S eli sytytin polttimossa kiinni, itselläni ainakin riitti pelkkä polttimo vaihto(sytytin) vaikkakin tuo polttimon välillä sammuminen kesken "palon" viittaisikin kyllä ballasti vikaan, jota itsekin pelkäsin.
Itse en ottanut miinus napaa irti, laitoin vain ovet lukkoon ja tuplapainallus lukitusnapista jotta ferrymode menee päälle eikä sireenit ala huutaa kun tunkkaat auton ylös. Irroitin polttimon vasta kun auto nukkui (16min) tuskin tuo olisi kuitenkaan mitään antanut vaikka ei olisi unilla ollutkaan.
Itselläni siis, ei kääntyvillä xenoneilla oleva malli. En tiedä eroaako jos adaptiiviset
Leave a comment:
-
-
Originally posted by PNM2 View PostDipped beam failure left pamahti tänään näytölle eli xenonin polttimo kuskin puolella lienee tiensä päässä. Välillä palaa käynnistyksen jälkeen hetken, minkä jälkeen vikavalo syttyy. Onko todennäköistä, että olisi muuta vaihdettavaa kuin polttimo ja onko esim halogeenipolttimon vaihtoa hankalampi homma kaverille, joka "tekee kyllä ohjeiden mukaan mutta soveltamista vasta harjoitellaan"? Täältä tähän parhaan vastauksen kuitenkin saan googlettelujen lisäksi.
Edit: Jaahas, samalta osastolta löytyikin ketju asialle. Mitä akun miinusnavan irroittaminen muuten mahdollisesti nollaa?
Akun miinus-navan irroittamisesta varoitellaan ja peloitellaan, mutta tuskinpa se sieltä käytännössä mitään nollaa. Terv. nimim. "akun irroittanut monenlaisista bemareista ilman mitään harmia".
Mutta ei sitä akun miinusnapaa tarvitse polttimon vaihdon takia irroittaa. Xenon polttimon sytytysvaiheessa polttimon kannalle menee kyllä erittäin suuri jännite, mutta tämä siis vain sytytysvaiheessa.
Leave a comment:
-
-
Dipped beam failure left pamahti tänään näytölle eli xenonin polttimo kuskin puolella lienee tiensä päässä. Välillä palaa käynnistyksen jälkeen hetken, minkä jälkeen vikavalo syttyy. Onko todennäköistä, että olisi muuta vaihdettavaa kuin polttimo ja onko esim halogeenipolttimon vaihtoa hankalampi homma kaverille, joka "tekee kyllä ohjeiden mukaan mutta soveltamista vasta harjoitellaan"? Täältä tähän parhaan vastauksen kuitenkin saan googlettelujen lisäksi.
Edit: Jaahas, samalta osastolta löytyikin ketju asialle. Mitä akun miinusnavan irroittaminen muuten mahdollisesti nollaa?Last edited by PNM2; 09-05-2017, 23:09.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Joni_R View PostSiis tarkoitit kai, että ei toimi ipadissa. Ainakaan en ole siinä toimivaa omaa versiota löytänyt. Iphonessa toimii kyllä hienosti. Ja muistaskseni softan pro versio maksoi 49€.
Huomasin kans tuon 49€ hinnan, pitää ensin testailla ilmaisversiota.
ISTAn iPad versio olis kova
Leave a comment:
-
-
Originally posted by laur77 View PostOkei, kiitti tiedosta. Pitää perehtyä tarkemmin kuittaus tapoihin jahka saan osat ja "hoviasentajalla" aikaa jeesata. Helpoin varmaan päivittää tuo carly proksi ellei ole suhteettoman hintainen. Harmittaa vaan kun tilasin ios adapterin ja näyttää että softa toimii iPadissa iPhonen resolla eli aika kämäinen duplo.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by HV530XD View PostJarrupalojen vaihdon kuittaus onnistuu myös Carlyllä. Mut on tosi helppo myös trippimittarin valikon kautta... Ei oo nyt Carly kiinni autossa enkä pääse tarkistamaan vaatiko jarrujen huollon kuittaus joko pro version tai perusversion ja 5€ lisämaksun, mut kuittaus onnistuu, jos ei muuten niin pienellä lisämaksulla.
Kulumistunnistimen toiminnasta oli foorumilla jotain keskustelua. En tiedä muistanko oikein, mutta saattoi olla niin, että tunnistimen vastus muuttuu sen ohentuessa, mihin osittain perustuu arvio jäljellä olevista kilometreistä. Saatan muistaa väärinkin...?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by laur77 View PostJos i-Drivestä saa nollattua tuon huoltotarpeen niin hyvä näin, ISTAa ei ole mutta Carlyn adaperi tulossa josko silläkin sais jarrupalan kilsat nollailtua. Eli kun sen on nollannut jollain tapaa niin alkaa laskea uutta vaihtoa itekseen.
Eli tuo tunnistin aktivoituu vasta kun palat on oikeasti loppu ja muutoin arvoi kauanko siihen on matkaa? Periaatteessa ei tarvis siis vaihtaa mutta halpa osa niin kannattaa.
Kulumistunnistimen toiminnasta oli foorumilla jotain keskustelua. En tiedä muistanko oikein, mutta saattoi olla niin, että tunnistimen vastus muuttuu sen ohentuessa, mihin osittain perustuu arvio jäljellä olevista kilometreistä. Saatan muistaa väärinkin...?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by HV530XD View PostNo jos sulla on uusi tunnistin (kai huomasit että eteen riittää yksi tunnistin, kuskin puolelle), niin laita se saman tie kiinni. Se on kahden minuutin homma... Ja huoltotarpeen ilmaisimen nollaat ISTA:lla tai tripistä tai i-Drivestä, ja kilsat tulee kai aiemmasta historiasta miten on paloja/levyjä mennyt. Ittekseen auto ei älyä palojen vaihtoa. Mulla auto ehdotti jarruremppaa eteen 5000 km päähän, mutta ajoin maantiesiivua siitä 23000km, kunnes tunnistin oli tiensä päässä ja ilmoitti huollon tarpeen.
Jos i-Drivestä saa nollattua tuon huoltotarpeen niin hyvä näin, ISTAa ei ole mutta Carlyn adaperi tulossa josko silläkin sais jarrupalan kilsat nollailtua. Eli kun sen on nollannut jollain tapaa niin alkaa laskea uutta vaihtoa itekseen.
Eli tuo tunnistin aktivoituu vasta kun palat on oikeasti loppu ja muutoin arvoi kauanko siihen on matkaa? Periaatteessa ei tarvis siis vaihtaa mutta halpa osa niin kannattaa.
Kiitokset vinkeistä
Leave a comment:
-
-
Originally posted by laur77 View Post
Kun nuo jarrupalat vaihtaa, niin osaako auto päivittää vaihtotarpeen kilsat itse vai pitääkö ISTAlla koodata? Tilasin myös ne tunnistimet, mutta niitä ei varmaankaan tarvi vaihtaa jos tuon verran jäljellä vai niistäkö se lukee vaihtokilsat?
Leave a comment:
-
-
Oli kosla hehkujenvaihdossa, saattaa olla vikakoodi peräisin kyllä ohjainboxista koska cyl.3 hehku mitattuna ok. Ohjainboxia en vaihdattanut koska osa taas tuplasti kalliimpi tuolla isommassa autotalossa. Riskittömämpi remppa niin hoidetaan muualla jos tarve.
Samalla pyysin tarkistamaan tuossa aiemmin kertomani hurinan/pörinän, oli tosiaan etupyörän laakeri. Sekin olis maksanut 300€ tuossa paikassa joten jäi laittamatta ja tilasin FAG laakerin 128€ autodoc kautta Saksasta. Eiköhän muutaman päivän kestä alla ennenkuin saa uuden sisään.
Samalla tilasin eteen Zimmermannin jarrupalat (8000km päästä vaihto) koska niiden hinta vaihtoineen olis ollut 450€.
Osien katteet kohdillaan...
Kun nuo jarrupalat vaihtaa, niin osaako auto päivittää vaihtotarpeen kilsat itse vai pitääkö ISTAlla koodata? Tilasin myös ne tunnistimet, mutta niitä ei varmaankaan tarvi vaihtaa jos tuon verran jäljellä vai niistäkö se lukee vaihtokilsat?
Leave a comment:
-
Leave a comment: