Announcement

Collapse
No announcement yet.

F10/11 tyyppiviat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jtk70
    Newbiemmer
    • Aug 2015
    • 15
    • Kokkola

    Originally posted by Gräns View Post
    Missä kilometreissä näistä on pyöränlaakereita menny ?
    209 tkm, edestä oikean puoleinen vaihtoon.

    Comment

    • paha75
      Newbiemmer
      • Jun 2017
      • 19
      • Oulu

      Originally posted by Gräns View Post
      Ok homma. Mitäs merkkiä kannattaa laittaa tilalle ? Orgista marmorilta vain onko laadukasta tarvikenapaa? Jännä että ei tosiaan lämpee eikä kädellä saa tuntumaa, mutta ulina on voimistunut päivä päivältä.
      Kesällä vaihdatin 180tkm ajettuun oikeaan etupyörän laakerin. Alkuperäinen melko kovan hintainen ja kun kyselin varaosaliikkeestä niin myyjä tutki ja totesi että sillä hetkellä tarvikkeena ei ollut suomen tukkureilla varastossa. Tuumi että noita ei taida kovin paljon mennä kun tyypillisesti menevää osaa löytyy varastosta. Tilasin Virosta ruville- merkkisen tarvikelaakerin, hintaa taisi olla 150 euroo toimitettuna. Ei taida olla mitään ykköslaatua mutta hyvin pyörii, katsotaan miten kestää.

      Comment

      • Laku
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2007
        • 17509
        • Turku

        Ja Ruville on myös saksalainen laatumerkki.
        Näillä mennään:
        - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
        - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
        - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
        - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


        Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

        Comment

        • Gräns
          Bimmer Rookie
          • Mar 2013
          • 72
          • Pohjanmaa

          Originally posted by paha75 View Post
          Kesällä vaihdatin 180tkm ajettuun oikeaan etupyörän laakerin. .
          Oliko laakerissa selvä klappi tai värinä jouseen ? En löydä millään klappia, eikä värinää tulee jouseen kun tyhjänä käsin pyörittää ? Renkaita koitan vaihtaa jos johtuu niistä, mutta voiko olla laakeri sökö ja ääntää vain paino päällä ?

          Comment

          • Vesa
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2010
            • 363
            • Oulu

            Originally posted by Gräns View Post
            Oliko laakerissa selvä klappi tai värinä jouseen ? En löydä millään klappia, eikä värinää tulee jouseen kun tyhjänä käsin pyörittää ? Renkaita koitan vaihtaa jos johtuu niistä, mutta voiko olla laakeri sökö ja ääntää vain paino päällä ?
            Oman kokemuksen mukaan rikkinäinen laakeri tuntuu värinänä jousessa, kun rengas ylhäällä pyörittää rengasta. Veikkaan siis, että "laakeriääni" johtuu hampaalle kuluneista Nankang NS2 -renkaista.
            Nykyiset:
            BMW F11 535DA xDrive -15
            Toyota Yaris Hybrid -20

            Exiä noin 60 kpl...

            Comment

            • atcc
              Bimmer Fanatic
              • Oct 2014
              • 373
              • Joensuu

              Minäkin ostin Ruvillen mutta paketissa oli sisällä FAG:n laakeri
              F15 X5 M50d -15
              Ex:
              F11 530dA xDrive -11
              E61 530xdA M-sport LCI -07

              Comment

              • HTK12
                BTCF Member
                • Jul 2011
                • 10949
                • Joensuu

                Originally posted by atcc View Post
                Minäkin ostin Ruvillen mutta paketissa oli sisällä FAG:n laakeri
                Näinhän se usein menee. Läheskään kaikki valmistajat eivät tee itse kaikkia osiaan, ostavat toisiltaan ja laittavat omaan laatikkoon. Ei siinä mielestäni ole ongelmaa niin pitkään, kun sieltä löytyy laatuvalmistajan osa.
                e39 540iA E85

                Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                Comment

                • Hakkapeliitta
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2014
                  • 552
                  • P-Sawo

                  Mites F10/11 on kestänyt seuraavat lisävarusteet:

                  Sähköinen iskareiden säätö
                  Aktiiviohjaus

                  Harkitsen F11:n ostoa jossa on adaptive drive, integral aktive lenkung ja dynamic drive.

                  Aika harvinaisia varusteita on, osaako joku sanoa käyttöiästä jotain?
                  Last edited by Hakkapeliitta; 20-09-2017, 02:07.

                  annetaan BMW-osaa

                  Comment

                  • touring39
                    BTCF Member
                    • May 2005
                    • 3901
                    • Kaarina

                    Originally posted by Hakkapeliitta View Post
                    Mites F10/11 on kestänyt seuraavat lisävarusteet:

                    Sähköinen iskareiden säätö
                    Aktiiviohjaus

                    Harkitsen F11:n ostoa jossa on adaptive drive, integral aktive lenkung ja dynamic drive.

                    Aika harvinaisia varusteita on, osaako joku sanoa käyttöiästä jotain?
                    Niitä tandem-pumppuja on vissiin jonkun verran mennyt. Itselläkin pamahti F01:stä alle 100 tkm ajettuna. Parin-kolmen tontun remontti. EDC-iskarit taitaa olla suht kestäviä.
                    Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

                    Ex:
                    e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

                    Comment

                    • MajorDrake
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2006
                      • 7521
                      • Jyväshyvä

                      Originally posted by touring39 View Post
                      EDC-iskarit taitaa olla suht kestäviä.
                      Muutama n. 250 tkm +-30 tkm on tullut vastaan missä takaiskarit menee uuksiksi vuodon takia. Uudet on kalliit.
                      M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                      Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                      Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                      Comment

                      • Hakkapeliitta
                        Bimmer Fanatic
                        • Mar 2014
                        • 552
                        • P-Sawo

                        Mjoo iskarit näköjään 400-750€ kpl.
                        Ohjausakselit 1500€kpl.
                        Pumppu 1500€.

                        Täytyypä tosi tarkasti nyt miettiä, jos nuo menee kaikki vaihtoon niin 10k€ menee korjauksiin.

                        annetaan BMW-osaa

                        Comment

                        • SilverHawk
                          Bimmer Fanatic
                          • Oct 2016
                          • 271
                          • Helsinki

                          Originally posted by Hakkapeliitta View Post
                          Mites F10/11 on kestänyt seuraavat lisävarusteet:

                          Sähköinen iskareiden säätö
                          Aktiiviohjaus

                          Harkitsen F11:n ostoa jossa on adaptive drive, integral aktive lenkung ja dynamic drive.

                          Aika harvinaisia varusteita on, osaako joku sanoa käyttöiästä jotain?
                          En nyt ulkoa muista mihin se ohjauksen naksutus liittyi, mutta muistaakseen johonkin sähköiseen ohjaustehostimeen? Sellainen ongelma kun kääntää rattia millin tai pari jompaan kumpaan suuntaan niin ratista tai sieltä takaa kuuluu sellaista raksutusta. Itellä oli kyseinen ongelma, mutta se tais hävitä saksan autobahnalle kun paineli +200km/h Tiiä sit miks se oikeasti hävis

                          Comment

                          • Arnoltti
                            Newbiemmer
                            • Feb 2006
                            • 17

                            Originally posted by iKivi View Post
                            Onko mitään järkeä ostaa tuota kaksilitraista f11? Samaan rahaan saisi ainakin 525d alkupäästä, nämä vissiin olivat kuitenkin vielä kuutoskoneella. Olen aina karttanut noita neloskoneita, ja nyt vaimo iski silmänsä erääseen strattimoottoriin Ja olikos näissä ketju moottorin etu vai takaosassa?
                            Itse ostin kaksilitraisen f11 alkukesästä, valmistettu 10/2010. Olin tietoinen jakopäähän kohdistuvista huoltopaineista. Varusteet olivat kuitenkin mainiot, niin tein kaupat. Ostohetkellä oli kilometrejä 244tkm. Kesän lomareissujen jälkeen teetin jakopääremontin ennakoivasti mittarilukeman ollessa 251tkm. Pyysin vanhat osat itselleni. Vanhat hilut olivat valmistusleimojen perusteella alkuperäiset. Keskimmäisessä ketjussa muutama lenkki oli nippanappa ehjiä. Eli klappia oli reilusti. Kannatti ehdottomasti vaihtaa! Tutulla on samanlainen auto, jonka mittarissa n. 415tkm tällä hetkellä. Alkuperäinen moottori, mutta siihen on tehty tuo jakopääremontti 256tkm kohdalla.

                            Comment

                            • Gräns
                              Bimmer Rookie
                              • Mar 2013
                              • 72
                              • Pohjanmaa

                              Originally posted by Vesa View Post
                              Oman kokemuksen mukaan rikkinäinen laakeri tuntuu värinänä jousessa, kun rengas ylhäällä pyörittää rengasta. Veikkaan siis, että "laakeriääni" johtuu hampaalle kuluneista Nankang NS2 -renkaista.
                              Renkaat vaihdettu ja suurin ääni katosi. Tuo metallinen pieni vibra kuitenkin jäi, resonoi mittarinäyttöön. Voiko jarrulevy tuon aiheuttaa? Ei täristä polkimeen, voiko olla alkava laakerivaurio? Ääni tulisi tunteen perusteella kuskin puolen eturenkaasta.

                              Comment

                              • fraatti
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2002
                                • 4595
                                • Tampere

                                Originally posted by Arnoltti View Post
                                Itse ostin kaksilitraisen f11 alkukesästä, valmistettu 10/2010. Olin tietoinen jakopäähän kohdistuvista huoltopaineista. Varusteet olivat kuitenkin mainiot, niin tein kaupat. Ostohetkellä oli kilometrejä 244tkm. Kesän lomareissujen jälkeen teetin jakopääremontin ennakoivasti mittarilukeman ollessa 251tkm. Pyysin vanhat osat itselleni. Vanhat hilut olivat valmistusleimojen perusteella alkuperäiset. Keskimmäisessä ketjussa muutama lenkki oli nippanappa ehjiä. Eli klappia oli reilusti. Kannatti ehdottomasti vaihtaa! Tutulla on samanlainen auto, jonka mittarissa n. 415tkm tällä hetkellä. Alkuperäinen moottori, mutta siihen on tehty tuo jakopääremontti 256tkm kohdalla.
                                Oletan että ketju oli venynyt silminnähtävästi? Tiedätkö oliko uusiin osiin tullut päivityksiä? Vaihdoin hiljettain erääseen audiin kettingin ja siinä sekä rattaat että ketju ja kiristin oli kokenut faceliftin.

                                Kaks ensimmäistä ketua tuossa pannussa kesti noin 60tkm ketale.
                                F11 535dX LCI
                                Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎