Announcement

Collapse
No announcement yet.

F10/11 tyyppiviat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • petnen
    BTCF Member
    • May 2003
    • 1082
    • Kannus

    #91
    Mukava taas ajella kun on uusi jakolaatikko.
    Bmw M535 E28 Hartge H35-24
    Bmw i4 M50

    Comment

    • alttu
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2010
      • 519
      • Nummela

      #92
      Vikakoodit luettu ja ahtoilman lämpötila-anturi pois pelistä. Lueskelin että E-sarjalaisissa tuon vikaantuminen on ollut enemmin sääntö kuin poikkeus.

      Ilmeisesti ei pahemmin oireile mitenkään, joku oli ehkä sitä mieltä että tehot hieman kateissa...

      Onko muilla ollut äffäläisissä tuon kanssa murhetta?
      F15 30d ///M-SPORT
      Ex.
      F10 530xda ///M-SPORT, Audi A7 3.0tdiq S-line, F11 530xda///M-SPORT x4, F11 520da ///M-SPORT , E61 530da ///M-SPORT, E61 525da ///M-SPORT , E91 320d ///M-SPORT

      Comment

      • 540iA
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2005
        • 241
        • Klaukkala

        #93
        Originally posted by Jarppa63 View Post
        Paljonko muuten kilometrejä takana?

        Jarppa
        107000km
        Tanzanite Blue F83 Competition. San Remo green i4 M50.
        ex-523i. Ex-540iA. ex-E91 330dA xDrive.ex-330Ci. ex-F11 M550D. ex-Z3M coupe. ex- E30 325 Cabrio.

        Comment

        • Simo77
          Bimmer Rookie
          • Apr 2009
          • 100
          • Askola

          #94
          Voi hitto sanon minä, tän jakolaatiikko hemmetin takia oli hakusessa ei XDrive mutta kun tuossa nyt sattui se olemaan ja kyllä on alkanut melkeen kaduttamaan. toukokuussa hommattu vielä mielestäni en ole havainnut mitään. teetin EGR korjauksen yhteuydessä jakolaatikon öljynvaihdon varuiksi ja sen hinta ei ollut kun 127€. Kuulemma automaatin öljynvaihto tehdään huuhtelemalla tms. jakolootaan vaan vaihto. Mutta jospa se kestäisi eikai se ihan jokaisella ole levinnyt..

          Comment

          • JKK
            Bimmer Enthusiast
            • May 2006
            • 2325
            • Uusimaa

            #95
            Nyt alkaa jo itteäkin jännittämään kun huomenna lähtee lento saksaan...Pitääkö tässä jo varata pakollinen 3000euroa tuota jakolootaa varten?

            Kysytäänpä näinä päin; Onko täällä yhtään yli 150.000km ajettua F11:sta jossa jakolaatikko on pysynyt täysin ehjänä ja oireettomana?

            Nopeella googlaamisella löytyy monenkinlaista puljua, jotka mainostaa transfer boxin korjausta Clic!
            Last edited by JKK; 10-10-2016, 12:49.
            BMW G30 530e X-Drive

            Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

            Comment

            • MajorDrake
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 7527
              • Jyväshyvä

              #96
              Originally posted by JKK View Post
              Nyt alkaa jo itteäkin jännittämään kun huomenna lähtee lento saksaan...Pitääkö tässä jo varata pakollinen 3000euroa tuota jakolootaa varten?

              Kysytäänpä näinä päin; Onko täällä yhtään yli 150.000km ajettua F11:sta jossa jakolaatikko on pysynyt täysin ehjänä ja oireettomana?

              Nopeella googlaamisella löytyy monenkinlaista puljua, jotka mainostaa transfer boxin korjausta Clic!
              On useampia. Äkkiseltään aika harvaan alle 200 tkm ajettuun on vaihdettu jakolaatikko,
              tosin kaikista ei voi tietää jos sitä ei ole vaihdettu marmorilla mutta mitä noita oolen tuonut niin kyllä se on alle 10% osuudessa...
              M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
              Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
              Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

              Comment

              • Simo77
                Bimmer Rookie
                • Apr 2009
                • 100
                • Askola

                #97
                Originally posted by JKK View Post
                Nyt alkaa jo itteäkin jännittämään kun huomenna lähtee lento saksaan...Pitääkö tässä jo varata pakollinen 3000euroa tuota jakolootaa varten?

                Kysytäänpä näinä päin; Onko täällä yhtään yli 150.000km ajettua F11:sta jossa jakolaatikko on pysynyt täysin ehjänä ja oireettomana?

                Nopeella googlaamisella löytyy monenkinlaista puljua, jotka mainostaa transfer boxin korjausta Clic!
                Omassa 153 ja risat mittarissa, mielestäni en ole huomannut joskus kerran ehkä epäilin pientä nykimistä mutta siitä on aikaa.. Kyllä tässä joutuu olemaan toi 3-4 tonnii löysää jatkossa kun myyjäliike ei enää maksakaan, vaikka hienosti hoitanut vaikka takuuta ei siinä mielessä ollut. Ehkä tää kaikki vaiva ja pelko kustnnuksista ym. maksaa itsensä talvella takaisin, vaikka etelässä nyt lunta edes juurikaan ole..

                Comment

                • JaniLap
                  BTCF Member
                  • Sep 2012
                  • 2724
                  • Tampere

                  #98
                  Jakolaatikon kestävyysongelmiiin liittyen (ja suhteellisen tietämättömänä nelivetotekniikasta) tuli mieleeni kuinka lastutus mahtaa edistää näiden hajoamista? Vaihdelaatikkohan kestää johonkin rajaan asti väännön kasvamisen ohjelmoinnin myötä, mutta millainen toleranssi jakolaatikolla mahtaa olla? Vai onko se tämän ketjun heikoin lenkki? Ajatuksia/tietoa kellään?
                  IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
                  BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
                  Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
                  Tampere

                  Comment

                  • MajorDrake
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2006
                    • 7527
                    • Jyväshyvä

                    #99
                    Originally posted by JaniLap View Post
                    Jakolaatikon kestävyysongelmiiin liittyen (ja suhteellisen tietämättömänä nelivetotekniikasta) tuli mieleeni kuinka lastutus mahtaa edistää näiden hajoamista? Vaihdelaatikkohan kestää johonkin rajaan asti väännön kasvamisen ohjelmoinnin myötä, mutta millainen toleranssi jakolaatikolla mahtaa olla? Vai onko se tämän ketjun heikoin lenkki? Ajatuksia/tietoa kellään?
                    M550d:ssä on sama jakolaatikko kuin monissa muissakin, dieseleissä
                    esim. 530xd, 318xd jne...

                    Joten ei näissä muissa taida tulla limiitti vastaan lastuttaessa kun useampiturboisissa...
                    M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                    Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                    Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                    Comment

                    • JKK
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2006
                      • 2325
                      • Uusimaa

                      ... Ja heittäkääpäs vielä mulle viimeiset tärpit tuon jakolootan tarkistusta varten? Keskiviikkoaamuna ollaan asian äärellä klo.7:00. Eli miten ja millaisella ajolla pystyn yrittämään analysointia että kaikki on kunnossa? Myyjä kyllä vakuuttaa että mitään poikkeavaa käyttäytymistä ei jakolaatikon suhteen ole. Ja autolla on kuulemma tykitetty pelkkää autobaanaa 90% koko 120.000km ajomäärästä.
                      BMW G30 530e X-Drive

                      Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

                      Comment

                      • MajorDrake
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2006
                        • 7527
                        • Jyväshyvä

                        Kiihdytät manuaalipuolella 3 vaihteella täyskaasulla alkaen 1500 rpm.
                        Jos ei kiihdy tasaiseen rajoittajalle asti vaan veto katkeaa välissä niin laatikossa on vikaa.
                        2-vaihteella ei kannata kokeilla, laatikko luistaa sillä vielä ja 4 vaihteella ei pysty kovin monessa paikkaa ajamaan riittävän kovaa
                        ja tien epätäsaisuudet tms. häiritsevät testaamista.
                        M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                        Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                        Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                        Comment

                        • JKK
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2006
                          • 2325
                          • Uusimaa

                          Nyt on noudettu tämä "Havanna-Brown" -yksilö saksasta ja autohan vastasi yleiskunnoltaan odotuksia. Ehkä jopa ylittikin ne. Ainoa pieni havaittu "kauneusvirhe" on lämpimänä aavistuksen ääntävä ohjaustehostimen hydraulipumppu, joka on ilmeisesti jonkinlainen tyyppivika näissä DynamicDrive-malleissa. Pumpun osanumerohan on uusiutunut jo kahdesti F10/F11 olemassaolon aikana. Näissähän todellakin näyttää olevan hydraulinen tehostajan pumppu, joka on jonkinlainen tandempumppu, joka osallistuu myös DynamicDriven toimintaan? En vaan ymmärrä vielä miten... Mutta jokatapauksessa pitää lämpimällä koneella aivan aavistuksenomaista ääntä.

                          Onko kellään muilla ollut näissä onglemia? Ja tartteeko pienen ääntelyn takia vielä heti alkaa uutta pumppua tilaamaan? Vonkuminen kuuluu melkeinpä sisälle selvimmin. Ulkona tuota ei edes kuule vaikka pelti olisi auki. Mahtaisiko tehostajan nesteiden vaihto auttaa asiaan? Vai onko vaan rahan ja ajan hukkaa?
                          Last edited by JKK; 15-10-2016, 23:22.
                          BMW G30 530e X-Drive

                          Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

                          Comment

                          • touring39
                            BTCF Member
                            • May 2005
                            • 3901
                            • Kaarina

                            Originally posted by JKK View Post
                            Nyt on noudettu tämä "Havanna-Brown" -yksilö saksasta ja autohan vastasi yleiskunnoltaan odotuksia. Ehkä jopa ylittikin ne. Ainoa pieni havaittu "kauneusvirhe" on lämpimänä aavistuksen ääntävä ohjaustehostimen hydraulipumppu, joka on ilmeisesti jonkinlainen tyyppivika näissä DynamicDrive-malleissa. Pumpun osanumerohan on uusiutunut jo kahdesti F10/F11 olemassaolon aikana. Näissähän todellakin näyttää olevan hydraulinen tehostajan pumppu, joka on jonkinlainen tandempumppu, joka osallistuu myös DynamicDriven toimintaan? En vaan ymmärrä vielä miten... Mutta jokatapauksessa pitää lämpimällä koneella aivan aavistuksenomaista ääntä.

                            Onko kellään muilla ollut näissä onglemia? Ja tartteeko pienen ääntelyn takia vielä heti alkaa uutta pumppua tilaamaan? Vonkuminen kuuluu melkeinpä sisälle selvimmin. Ulkona tuota ei edes kuule vaikka pelti olisi auki. Mahtaisiko tehostajan nesteiden vaihto auttaa asiaan? Vai onko vaan rahan ja ajan hukkaa?
                            Mulla vaihdettiin F01:n tandempumppu uuteen. Se löi herjat tauluun, kun tuli pakkaset. Taisi maksaa parisen tonttua + työt.

                            Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

                            Ex:
                            e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

                            Comment

                            • SilverHawk
                              Bimmer Fanatic
                              • Oct 2016
                              • 271
                              • Helsinki

                              Onkohan tää nyt jonkin sortin tyyppivika bemareissa vai mitäs Ongelmana siin auton tärinä jarruttaessa. Vauhtia reilut 80 km/h ja jos jarruttaa esim 30% voimalla, niin auto rupeaa nykimään vähän eteenpäin. Hankala selittää, mutta vielä hankalampi ongelma

                              Mitä nyt vähän lukenut niin kuluneet jarrulevyt kyseessä? Autolla ajettu 138k

                              Renkaina takana: Falken 275/40zR18 ja edessä 245/45zR18
                              Last edited by SilverHawk; 17-10-2016, 12:41.

                              Comment

                              • PNM2
                                Bimmer Enthusiast
                                • Mar 2015
                                • 1110
                                • Espoo

                                Originally posted by SilverHawk View Post
                                Onkohan tää nyt jonkin sortin tyyppivika bemareissa vai mitäs Ongelmana siin auton tärinä jarruttaessa. Vauhtia reilut 80 km/h ja jos jarruttaa esim 30% voimalla, niin auto rupeaa nykimään vähän eteenpäin. Hankala selittää, mutta vielä hankalampi ongelma

                                Mitä nyt vähän lukenut niin kuluneet jarrulevyt kyseessä? Autolla ajettu 138k

                                Renkaina takana: Falken 275/40zR18 ja edessä 245/45zR18
                                Mä vaihdatin kuukausi sitten etujarruihin sekä palat että levyt uusiin kun herjasi paloista ja levyt olivat alle minimin. Eipä kyllä ollut mitään tärinöitä ennen vaihtoa. Mulla tosin mopo 520d joten voi olla erikokoiset levyt.
                                i4 M50
                                ex: G30 530e xDrive M-Sport
                                ex: F11 525d xDrive
                                ex: F11 520d
                                ex: E91 318i

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎