Mukava taas ajella kun on uusi jakolaatikko.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
F10/11 tyyppiviat
Collapse
X
-
Vikakoodit luettu ja ahtoilman lämpötila-anturi pois pelistä. Lueskelin että E-sarjalaisissa tuon vikaantuminen on ollut enemmin sääntö kuin poikkeus.
Ilmeisesti ei pahemmin oireile mitenkään, joku oli ehkä sitä mieltä että tehot hieman kateissa...
Onko muilla ollut äffäläisissä tuon kanssa murhetta?F15 30d ///M-SPORT
Ex.
F10 530xda ///M-SPORT, Audi A7 3.0tdiq S-line, F11 530xda///M-SPORT x4, F11 520da ///M-SPORT , E61 530da ///M-SPORT, E61 525da ///M-SPORT , E91 320d ///M-SPORT
Comment
-
-
Voi hitto sanon minä, tän jakolaatiikko hemmetin takia oli hakusessa ei XDrive mutta kun tuossa nyt sattui se olemaan ja kyllä on alkanut melkeen kaduttamaan. toukokuussa hommattu vielä mielestäni en ole havainnut mitään. teetin EGR korjauksen yhteuydessä jakolaatikon öljynvaihdon varuiksi ja sen hinta ei ollut kun 127€. Kuulemma automaatin öljynvaihto tehdään huuhtelemalla tms. jakolootaan vaan vaihto. Mutta jospa se kestäisi eikai se ihan jokaisella ole levinnyt..
Comment
-
-
Nyt alkaa jo itteäkin jännittämään kun huomenna lähtee lento saksaan...Pitääkö tässä jo varata pakollinen 3000euroa tuota jakolootaa varten?
Kysytäänpä näinä päin; Onko täällä yhtään yli 150.000km ajettua F11:sta jossa jakolaatikko on pysynyt täysin ehjänä ja oireettomana?
Nopeella googlaamisella löytyy monenkinlaista puljua, jotka mainostaa transfer boxin korjausta Clic!Last edited by JKK; 10-10-2016, 12:49.
Comment
-
-
Originally posted by JKK View PostNyt alkaa jo itteäkin jännittämään kun huomenna lähtee lento saksaan...Pitääkö tässä jo varata pakollinen 3000euroa tuota jakolootaa varten?
Kysytäänpä näinä päin; Onko täällä yhtään yli 150.000km ajettua F11:sta jossa jakolaatikko on pysynyt täysin ehjänä ja oireettomana?
Nopeella googlaamisella löytyy monenkinlaista puljua, jotka mainostaa transfer boxin korjausta Clic!
tosin kaikista ei voi tietää jos sitä ei ole vaihdettu marmorilla mutta mitä noita oolen tuonut niin kyllä se on alle 10% osuudessa...M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
-
Originally posted by JKK View PostNyt alkaa jo itteäkin jännittämään kun huomenna lähtee lento saksaan...Pitääkö tässä jo varata pakollinen 3000euroa tuota jakolootaa varten?
Kysytäänpä näinä päin; Onko täällä yhtään yli 150.000km ajettua F11:sta jossa jakolaatikko on pysynyt täysin ehjänä ja oireettomana?
Nopeella googlaamisella löytyy monenkinlaista puljua, jotka mainostaa transfer boxin korjausta Clic!
Comment
-
-
Jakolaatikon kestävyysongelmiiin liittyen (ja suhteellisen tietämättömänä nelivetotekniikasta) tuli mieleeni kuinka lastutus mahtaa edistää näiden hajoamista? Vaihdelaatikkohan kestää johonkin rajaan asti väännön kasvamisen ohjelmoinnin myötä, mutta millainen toleranssi jakolaatikolla mahtaa olla? Vai onko se tämän ketjun heikoin lenkki? Ajatuksia/tietoa kellään?IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
Tampere
Comment
-
-
Originally posted by JaniLap View PostJakolaatikon kestävyysongelmiiin liittyen (ja suhteellisen tietämättömänä nelivetotekniikasta) tuli mieleeni kuinka lastutus mahtaa edistää näiden hajoamista? Vaihdelaatikkohan kestää johonkin rajaan asti väännön kasvamisen ohjelmoinnin myötä, mutta millainen toleranssi jakolaatikolla mahtaa olla? Vai onko se tämän ketjun heikoin lenkki? Ajatuksia/tietoa kellään?
esim. 530xd, 318xd jne...
Joten ei näissä muissa taida tulla limiitti vastaan lastuttaessa kun useampiturboisissa...M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
-
... Ja heittäkääpäs vielä mulle viimeiset tärpit tuon jakolootan tarkistusta varten? Keskiviikkoaamuna ollaan asian äärellä klo.7:00. Eli miten ja millaisella ajolla pystyn yrittämään analysointia että kaikki on kunnossa? Myyjä kyllä vakuuttaa että mitään poikkeavaa käyttäytymistä ei jakolaatikon suhteen ole. Ja autolla on kuulemma tykitetty pelkkää autobaanaa 90% koko 120.000km ajomäärästä.
Comment
-
-
Kiihdytät manuaalipuolella 3 vaihteella täyskaasulla alkaen 1500 rpm.
Jos ei kiihdy tasaiseen rajoittajalle asti vaan veto katkeaa välissä niin laatikossa on vikaa.
2-vaihteella ei kannata kokeilla, laatikko luistaa sillä vielä ja 4 vaihteella ei pysty kovin monessa paikkaa ajamaan riittävän kovaa
ja tien epätäsaisuudet tms. häiritsevät testaamista.M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
-
Nyt on noudettu tämä "Havanna-Brown" -yksilö saksasta ja autohan vastasi yleiskunnoltaan odotuksia. Ehkä jopa ylittikin ne. Ainoa pieni havaittu "kauneusvirhe" on lämpimänä aavistuksen ääntävä ohjaustehostimen hydraulipumppu, joka on ilmeisesti jonkinlainen tyyppivika näissä DynamicDrive-malleissa. Pumpun osanumerohan on uusiutunut jo kahdesti F10/F11 olemassaolon aikana. Näissähän todellakin näyttää olevan hydraulinen tehostajan pumppu, joka on jonkinlainen tandempumppu, joka osallistuu myös DynamicDriven toimintaan? En vaan ymmärrä vielä miten... Mutta jokatapauksessa pitää lämpimällä koneella aivan aavistuksenomaista ääntä.
Onko kellään muilla ollut näissä onglemia? Ja tartteeko pienen ääntelyn takia vielä heti alkaa uutta pumppua tilaamaan? Vonkuminen kuuluu melkeinpä sisälle selvimmin. Ulkona tuota ei edes kuule vaikka pelti olisi auki. Mahtaisiko tehostajan nesteiden vaihto auttaa asiaan? Vai onko vaan rahan ja ajan hukkaa?Last edited by JKK; 15-10-2016, 23:22.
Comment
-
-
Originally posted by JKK View PostNyt on noudettu tämä "Havanna-Brown" -yksilö saksasta ja autohan vastasi yleiskunnoltaan odotuksia. Ehkä jopa ylittikin ne. Ainoa pieni havaittu "kauneusvirhe" on lämpimänä aavistuksen ääntävä ohjaustehostimen hydraulipumppu, joka on ilmeisesti jonkinlainen tyyppivika näissä DynamicDrive-malleissa. Pumpun osanumerohan on uusiutunut jo kahdesti F10/F11 olemassaolon aikana. Näissähän todellakin näyttää olevan hydraulinen tehostajan pumppu, joka on jonkinlainen tandempumppu, joka osallistuu myös DynamicDriven toimintaan? En vaan ymmärrä vielä miten... Mutta jokatapauksessa pitää lämpimällä koneella aivan aavistuksenomaista ääntä.
Onko kellään muilla ollut näissä onglemia? Ja tartteeko pienen ääntelyn takia vielä heti alkaa uutta pumppua tilaamaan? Vonkuminen kuuluu melkeinpä sisälle selvimmin. Ulkona tuota ei edes kuule vaikka pelti olisi auki. Mahtaisiko tehostajan nesteiden vaihto auttaa asiaan? Vai onko vaan rahan ja ajan hukkaa?
Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800
Ex:
e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i
Comment
-
-
Onkohan tää nyt jonkin sortin tyyppivika bemareissa vai mitäs Ongelmana siin auton tärinä jarruttaessa. Vauhtia reilut 80 km/h ja jos jarruttaa esim 30% voimalla, niin auto rupeaa nykimään vähän eteenpäin. Hankala selittää, mutta vielä hankalampi ongelma
Mitä nyt vähän lukenut niin kuluneet jarrulevyt kyseessä? Autolla ajettu 138k
Renkaina takana: Falken 275/40zR18 ja edessä 245/45zR18Last edited by SilverHawk; 17-10-2016, 12:41.
Comment
-
-
Originally posted by SilverHawk View PostOnkohan tää nyt jonkin sortin tyyppivika bemareissa vai mitäs Ongelmana siin auton tärinä jarruttaessa. Vauhtia reilut 80 km/h ja jos jarruttaa esim 30% voimalla, niin auto rupeaa nykimään vähän eteenpäin. Hankala selittää, mutta vielä hankalampi ongelma
Mitä nyt vähän lukenut niin kuluneet jarrulevyt kyseessä? Autolla ajettu 138k
Renkaina takana: Falken 275/40zR18 ja edessä 245/45zR18i4 M50
ex: G30 530e xDrive M-Sport
ex: F11 525d xDrive
ex: F11 520d
ex: E91 318i
Comment
-
Comment