Announcement

Collapse
No announcement yet.

F10/11 tyyppiviat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • radiaani
    Bimmer Rookie
    • Jul 2016
    • 130
    • Etelä-Suomi

    Originally posted by pexodus View Post
    paljon noita menee, Kuopiossakin marmorilla kymmenkunta hyllyssä, itselläni oli kivi mennyt läpi uskoisin suurimassa osassa olevan näin myöskin.

    sinulla siis vuoti jostain saumasta vai?
    Olisiko ollut joku sauma tai putken kiinnityskohta, en muista tarkemmin. Vika oli kuitenkin sen tyyppinen, että vaihto meni takuuseen. Kivi lauhduttimessa ei taida mennä?:think

    Tiedä sitten myyjän puheiden totuusarvosta mutta väitti, että useampi kymmenentuhatta lauhdutinta oli ollut viikkoja tilassa 'backordered'. Varmaankin hapantuneet talven aikana ja kesän korvalla yksi jos toinen huomannut, että ilmastointi ei oikein toimi...
    Ajossa: F10 520d SE (2012)

    Comment

    • BMW_Harrastaja
      BTCF Member
      • Dec 2012
      • 819
      • Oulu area

      Anteeksi jos provosoin, mutta väittääkö joku oikeasti etteivät nämä ole melko huonolaatuisia autoja? Tuntuu tulevan melko pitkä lista vikoja mitä ei saisi tulla alle 300tkm ajolla.
      BMW driver and owner since 2000.

      Comment

      • jämerä
        Bimmer Rookie
        • Jun 2014
        • 58
        • Uusimaa

        No laadusta en tiedä?Mutta hyvä fiilis itsellä tulee joka kerta kun istun autooni.Ja jos vertaa mun kesäautooni Jaguar XJ40 3.6 -89 tai johonkin ysäri kippoon. Niin eiköhän nykyisen auton avaimestakin löydy enemmän älyä ja toimintoja kun noista vanhuksista yhteensä?Mutta vikakohteita myös enemmän?Elämä on valintoja täynnä näillä mennäänJa aika kultaa muistot,serkulla oli uusi M5 90 luvun alussa ja silloin se tuntui olevan parasta mitä maa päällään kantaa!!2000 luvun vaihteessa kaverilla oli E39 530d, ja taas ajattelin että yksi parhaita autoja mitä tiellä löytyy?Nykyisiin kun vertaa niin ihan paskojahan ne oli.Onhan toi mun kesäautokin joskus ollut LUXUS??
        Last edited by jämerä; 22-10-2016, 21:21.
        G11 740e Pure Excellence -16
        E85 Z4 Roadster 2.5i -03 kesäauto
        Ex: F30 330e M-Sport -16
        Ex: F11 530d xDrive M-Sport -12
        Ex: E60 530d LCI -08
        Ja pitkä lista muita😎

        Comment

        • BMW_Harrastaja
          BTCF Member
          • Dec 2012
          • 819
          • Oulu area

          Originally posted by jämerä View Post
          No laadusta en tiedä?Mutta hyvä fiilis itsellä tulee joka kerta kun istun autooni.Ja jos vertaa mun kesä autooni Jaguar XJ40 3.6 -89 tai johonkin ysäri kippoon. Niin eiköhän nykyisen auton avaimestakin löydy enemmän älyä ja toimintoja kun noista vanhuksista yhteensä?Mutta vikakohteita myös enemmän?Elämä on valintoja täynnä näillä mennään
          Tuo on totta, että hyvä fiilis noissa on ja hilavitkuttimia saa varmasti tarpeeksi, kun takoo rahaa tiskiin 100te, mutta ei se hirveästi naurata, jos vikaa alkaa ilmestyä. Eikä nyt ole edes siitä, että ne vitkuttimet vikaantuisivat, vaan aivan perusjutut, joiden pitäisi kestää. Mielellään sillä kalliilla autolla ajaisi huolettomia kilometrejä.
          Last edited by BMW_Harrastaja; 22-10-2016, 21:13.
          BMW driver and owner since 2000.

          Comment

          • Juhaska
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2007
            • 3986
            • Suomi

            Originally posted by BMW_Harrastaja View Post
            Anteeksi jos provosoin, mutta väittääkö joku oikeasti etteivät nämä ole melko huonolaatuisia autoja? Tuntuu tulevan melko pitkä lista vikoja mitä ei saisi tulla alle 300tkm ajolla.

            Tämäkään ei ole provo, mutta välillä tulee mietittyä, että onko enää hyvälaatuisia autoja yleensäkkään?

            Laadukkaan tuntuisia kyllä, mutta kivahan se on puhvelin nahoilla istua ja odottaa autolle hinuria, kun taas tuli stoppi matkantekoon.
            ex. e39 540i vm-98, ex. audi S8 vm-01. ex. Saab 9-5 aero 2.3t sportcombi vm-05 RE85 stage 5+

            Comment

            • Petteri75
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2005
              • 2552
              • Kirkkonummi

              Originally posted by Juhaska View Post
              Tämäkään ei ole provo, mutta välillä tulee mietittyä, että onko enää hyvälaatuisia autoja yleensäkkään?

              Laadukkaan tuntuisia kyllä, mutta kivahan se on puhvelin nahoilla istua ja odottaa autolle hinuria, kun taas tuli stoppi matkantekoon.
              Totta kai on, Kia, Toyota ja Opel. Muitakin löytyy varmasti, mutta kyllähän tässäkin luetellut viat vaikuttavat täysin tarpeettomilta auton, joka maksaa puolen sataa tuhatta euroa? Fiilis? Ajettavuus?
              a) Mitä ihmeen syitä ne ovat ovat hyväksyä laaduttomuutta ja
              b) tarkoittaa se muka sitä, että ajettavuus ja "fiilis" eivät sovi samaan autoon laadun kanssa?

              Se, että tämänhetkisenä autona ja seuraavana tulee olemaan liian kallis bemari, ei ikimaailmassa saa hyväksymään muuta kuin parhainta mahdollista laatua ja toimivaa jälkimarkkinointa. Kyllä sen verran pitää rahoilleen pystyä saamaan vastinetta koska kyse ei ole mistään muusta kuin valinnoista. Jos bemari ei pysty tekemään laatua tai pysymään muiden tehtaiden tasolla, on se sanottava ääneen. Ei, huudettava.
              BMW 530e iPerformance Luxury Line -20

              Comment

              • TheRipper
                Bimmer Enthusiast
                • May 2012
                • 5019
                • Paimio

                Originally posted by Petteri75 View Post
                Totta kai on, Kia, Toyota ja Opel.
                Mikäs siitä Kia:sta niin laadukkaan tekee? Se että muutaman vuoden ikäisenä on niin laho että alustan tukirakenteet pettää niin että taka-akselistot tippuvat?
                F10 523iA 2010

                Ex: E39 528iA 1997
                Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                Ex: E65 745iA 2003
                Ex: E46 318i 1998
                Ex: E34 525iA 1989

                Comment

                • HTK12
                  BTCF Member
                  • Jul 2011
                  • 10941
                  • Joensuu

                  Originally posted by Petteri75 View Post
                  Totta kai on, Kia, Toyota ja Opel. Muitakin löytyy varmasti, mutta kyllähän tässäkin luetellut viat vaikuttavat täysin tarpeettomilta auton, joka maksaa puolen sataa tuhatta euroa? Fiilis? Ajettavuus?
                  a) Mitä ihmeen syitä ne ovat ovat hyväksyä laaduttomuutta ja
                  b) tarkoittaa se muka sitä, että ajettavuus ja "fiilis" eivät sovi samaan autoon laadun kanssa?

                  Se, että tämänhetkisenä autona ja seuraavana tulee olemaan liian kallis bemari, ei ikimaailmassa saa hyväksymään muuta kuin parhainta mahdollista laatua ja toimivaa jälkimarkkinointa. Kyllä sen verran pitää rahoilleen pystyä saamaan vastinetta koska kyse ei ole mistään muusta kuin valinnoista. Jos bemari ei pysty tekemään laatua tai pysymään muiden tehtaiden tasolla, on se sanottava ääneen. Ei, huudettava.
                  Olen samaa mieltä, että kun hinta on mitä on, niin luulisi sillä saavan parempaa laatua. Mainitaan nyt vaikka jakopää ongelmat. BMW on aikaisemmin onnistuneesti tehnyt kestäviä jakopäitä, mutta nyt osaan moottoreista ei tunnuta saavan millään aikaan kestävää jakopäätä. Ei vaikka vuosia on kulunut ja parannuksia on yritetty tehdä. Tälläiset ongelmat ei kyllä selity mitenkään sillä, että autoon on suunniteltu fiilistä. Lähinnä tulee mieleen, että suunnittelu vaiheessa on yritetty vaan säästää liikaa ja lopputulos on sitten heikko toteutus.
                  e39 540iA E85

                  Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                  Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                  Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                  Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                  INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                  Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                  Comment

                  • Macke
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2009
                    • 1134
                    • Porvoo

                    Sen kymmenisen sivua lisää tätä threadia seuranneena on pakko kanssa todeta, että laadullisesti tuntuisi F-sarjan vitonen olevan ihan paskaa. Ei mulla ainakaan ole rahaa eikä edes huumoria laittaa sellaista 40k€ käytettyyn autoon jossa laukeilee sellaiset mestat mitkä ei vaan saisi noin matalilla ajosuoritteilla hajota. Uuteenhan ei fyrkkaa ole, mutta kokemusta on kolmen edellisen korimallin vitosista ja ei ne kyllä tällaisia pommeja ole ollut vaikka ongelmattomia niistäkään ei ole yksikään ollut. Alkaa jo pikkuhiljaa muistuttaa VAG konsernin "laatua" tämä BMW:n meininki. Niistä tuli aikoinaan vaihdettua pois kun uutena ostettu auto rupesi aiheuttamaan useamman tuhannen euron remontteja siinä vähän yli 100tkm kohdalla. Takuukorjauksissakin sai käyttää useamman kerran.

                    Kian laadusta sen verran, että useammalla duunikaverilla sellainen on. On uutena ostettua ja käytettynä ostettua, ja yksikään ei aikaansa pajalla perus huoltoja enempää vietä. Mätänee varmasti ihan just yhtä hektisesti kuin kaikki muutkin riisikupit, mutta toimii. Ei ole ajamisen fiilistä, dynamiikkaa, yksisarvisen nahkaa mutta toimii. Emokonsernin i30 veti parhaimman ikinä 100tkm kestotestin tuloksen Autobildissä, että kai ne Baijerilaiset herrasinsinöörit vois sitten vaikka lähteä kaukoitään oppiin vähäksi aikaa että onnistuisi taas tehdä teknisesti kestävä ja luotettava kulkine?

                    Mulla oli joskus duuniautona melkein pakasta vedetty Toyota Corolla Verso "hienolla" D4D 2.2L diesel koneella. Sen verta vitutti sillä joka päivä ajaa, että piti ostaa E34 525TDSa jolla oli ajettu ujot 380tkm ja ajaminen oli paljon parempaa sielun kannalta. Toki sitä sai ruuvata ihan simona, mutta sen vanhan kuuhun ja takaisin ajetun katiskan kohdalla pajoittamisen määrä oli aivan ymmärrettävää. Näitten uusien kohdalla ei. Varsinkaan jos vähän ali/yli satkun ajosuoritteella rupee mestat porsimaan huolella. Termarin vaihto 100tkm kohtaa mun kirjoissa vielä suht ok, jakolaatikko ei missään nimessä.

                    Comment

                    • Smistik
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2009
                      • 1130
                      • Kanta-Häme

                      Ei kun vaan Bemareita vikalistat teipattuna marmoriliikkeiden eteen parkkiin
                      ex E91 320d käsiaskilla
                      ex E46 330dat
                      japski
                      ranu

                      ex E30 316i 4d

                      Comment

                      • paavju
                        Bimmer Rookie
                        • Aug 2003
                        • 93
                        • Etelä-Savo

                        Ekalla F10:llä 90 tkm (uudesta) ilman vian häivääkään, nyt F10 520xda my 15 (menee vuodenvaihteessa vaihtoon X3:een) uudesta 40 tkm, ei vian vikaa siinäkään. En tiedä 200-300 tkm ajetuista, mutta aika rohkeita yleistyksiä F10 vioista. Audi -foorumeilta voi hakea vertailukohtaa. Automyyjiä kuunnellessa F10 ei ole ongelma, jonkun muun konsernin vehkeet voi olla. Viatonta merkkiä ei olekaan, mutta olihan näkemyksiä nuokin.

                        Comment

                        • HTK12
                          BTCF Member
                          • Jul 2011
                          • 10941
                          • Joensuu

                          Originally posted by paavju View Post
                          Ekalla F10:llä 90 tkm (uudesta) ilman vian häivääkään, nyt F10 520xda my 15 (menee vuodenvaihteessa vaihtoon X3:een) uudesta 40 tkm, ei vian vikaa siinäkään. En tiedä 200-300 tkm ajetuista, mutta aika rohkeita yleistyksiä F10 vioista. Audi -foorumeilta voi hakea vertailukohtaa. Automyyjiä kuunnellessa F10 ei ole ongelma, jonkun muun konsernin vehkeet voi olla. Viatonta merkkiä ei olekaan, mutta olihan näkemyksiä nuokin.
                          Sen verran pieniä ajosuoritteita, että jos noita kilometrejä ei kestä niin aika heikko on laatu. Monet viat kuitenkin tuntuvat alkavan vaivata 100tkm jälkeen näissä. Kun katsoo mitä auto maksaa, kyllä toivoisi, että auto kestäisi kasassa pidempään kuin 100tkm asti. Otetaan nyt esimerkiksi vaikka nuo nelivetojen etuvetarin suojakumit, näissä kestävät ~100tkm. Hieman kumma kun monissa puolet halvemmissa autoissa kestävät sen ~200-300tkm/~15v. Ei tuossa paljon muuta selitystä löydy kuin huono laatu/suunnittelu. Mikäli ajaa huoltojen välissä sen ~30tkm, niin helposti ehtii suojakumi hajota ja heikka päästä niveleen -> vetari vaihtoon. Vetari on sitten kuitenkin sen ~1k€/kpl, joten ei ihan halpaa lystiä.
                          e39 540iA E85

                          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                          Comment

                          • paavju
                            Bimmer Rookie
                            • Aug 2003
                            • 93
                            • Etelä-Savo

                            Originally posted by HTK12 View Post
                            Sen verran pieniä ajosuoritteita, että jos noita kilometrejä ei kestä niin aika heikko on laatu. Monet viat kuitenkin tuntuvat alkavan vaivata 100tkm jälkeen näissä. Kun katsoo mitä auto maksaa, kyllä toivoisi, että auto kestäisi kasassa pidempään kuin 100tkm asti. Otetaan nyt esimerkiksi vaikka nuo nelivetojen etuvetarin suojakumit, näissä kestävät ~100tkm. Hieman kumma kun monissa puolet halvemmissa autoissa kestävät sen ~200-300tkm/~15v. Ei tuossa paljon muuta selitystä löydy kuin huono laatu/suunnittelu. Mikäli ajaa huoltojen välissä sen ~30tkm, niin helposti ehtii suojakumi hajota ja heikka päästä niveleen -> vetari vaihtoon. Vetari on sitten kuitenkin sen ~1k€/kpl, joten ei ihan halpaa lystiä.
                            Totta puhut, lupa on odottaa. Monta onko tietoa paljonko mitäkin vikaa per kilometri on korjattu? Netissä yhdenkin vian hehkutus saa aikaan paljon julkisuutta. Kaverilla meni Audin 1.8 TFSI kone täysin uusiksi, männät soikeena, sylinteriputket melkein samaa, vaihdelaatikko paskana, jakolaatikko samoin, jatkanko vielä. Kilsoja 88 tkm kun vika "myönnettiin". En netistäkään hirveestil löydä samoja vikoja F10:n osalta. Ja jos vertaa Audi A6, niin F10 on myynyt hemmetin paljon enemmän, eli vikaistoria pitäisi suhteuttaa. Pidän edelleen käsitykseni siitä, että F10 on luokassaan yksi parhaista ellei paras kulkine.

                            Vetareiden kumit on varmaan huono vertauskohta; vrt.korttelitaksi tai kaupparatsu joka vetää suoria teitä.
                            Last edited by paavju; 26-10-2016, 21:44.

                            Comment

                            • HTK12
                              BTCF Member
                              • Jul 2011
                              • 10941
                              • Joensuu

                              Originally posted by paavju View Post
                              Totta puhut, lupa on odottaa. Monta onko tietoa paljonko mitäkin vikaa per kilometri on korjattu? Netissä yhdenkin vian hehkutus saa aikaan paljon julkisuutta. Kaverilla meni Audin 1.8 TFSI kone täysin uusiksi, männät soikeena, sylinteriputket melkein samaa, vaihdelaatikko paskana, jakolaatikko samoin, jatkanko vielä. Kilsoja 88 tkm kun vika "myönnettiin". En netistäkään hirveestil löydä samoja vikoja F10:n osalta. Ja jos vertaa Audi A6, niin F10 on myynyt hemmetin paljon enemmän, eli vikaistoria pitäisi suhteuttaa. Pidän edelleen käsitykseni siitä, että F10 on luokassaan yksi parhaista ellei paras kulkine.

                              Vetareiden kumit on varmaan huono vertauskohta; vrt.korttelitaksi tai kaupparatsu joka vetää suoria teitä.
                              Toki F10 on hyvä autona, mutta laatu jättää mielestäni kyllä paljon vielä toivomisen varaa. Tästä keskustelusta kun katsot, niin enemmän sääntö kuin poikkeus, että nuo etuvetarien suojakumit menee siellä ~100 tkm tienoilla. Mielestäni juuri tälläisten osien kestoa on helpoin vertailla, koska näissä nyt ei ole suurta eroa onko kyseessä Toyota vai BMW. Muutenkin osa on niin yksinkertainen, että luulisi BMW tapaisen autonvalmistajan osaavan tehdä siitä yhtä kestävän kuin vaikka Toyota.

                              VAG laitteisiin mielestäni aika turha vertailla kun ovat tällä hetkellä niitä epäluotettavimpia tai ainakin yksi epäluotettavimmista. TSI koneiden jakopäät ja DSG vaihteistot porsii melko tiuhaan. 1ltr/1000km on vielä valmistajan mukaan ihan ok öljynkulutus.. Kyllähän BMW:lläkin on ongelmia 2 litraisten bensojen ja diiseleiden jakopäiden kanssa, mutta ei samassa mittakaavassa kuin VAG konsernilla. Ennen Opelille naurettiin, mutta kyllä nykyisin Oopelin laatu on paljon edellä VAG konsernia. Toki VAG konsernilta löytyy toimiviakin malleja, mutta ne eniten myyvät pikkukoneet on kyllä melkoisia murheen kryynejä. Muut kuin merkkiliike ei näitä ongelma malleja ota mielellään vaihdossa tai jos ottaa, niin se kyllä huomiodaan hyvityshinnassa.

                              BMW valitsin itse ihan sen takia, että esim. Toyota ei tarjoa samanlaista ajonautintoa. Rehellisyyden nimissä on kyllä myönnettävä, että BMW ei tarjoa samanlaista luotettavuutta. Jatkossakin aion kyllä ajaa BMW:llä, mutta rehellisesti sanottuna on myönnettävä, että luotettavuus ei ole sillä tasolla, mitä toivoisin. Mielestäni ei ole hyväksyttävää, että F10 maksaa 2-4 kertaa enemmän kuin avensis, mutta samat osat jotka siinä avensiksessa kestää, hajoavat F10:ssä. Toki BMW:ssä on paljon enemmän vikakohteita, kun on varusteitakin paljon enemmän, mutta tuollaiset perusasiat kuten vetarien suojakumien pitäisi kyllä kestää yhtä pitkään. Toki menee näissä paljon muitakin kuten perän ilmapusseja, mutta näitä ei taas hirveän monesta muusta perusautosta löydy, joten näitä on hieman hankala vertailla. Kun lukee tätäkin keskustelua, niin aika pienillä kilometreillä tulee paljon sellaisia vikoja, joita ei tämän hintaisessa autossa pitäisi tulla.

                              Tämä on toki vain minun mielipide, mutta ongelmia ei mielestäni pidä lakaista maton alle. Tuskin kenelläkään muulla kuin BMW:llä on tietoa paljonko näitä on korjattu per kilometri.
                              e39 540iA E85

                              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                              Comment

                              • JaniLap
                                BTCF Member
                                • Sep 2012
                                • 2724
                                • Tampere

                                Originally posted by HTK12 View Post
                                Rehellisyyden nimissä on kyllä myönnettävä, että BMW ei tarjoa samanlaista luotettavuutta.
                                Menee jutusteluksi, mutta et ole ajatustesi kanssa ihan yksin. Vastaavaa on ruodittu jo aiemminkin mm. täällä ja havaintoja yritetty tuottaa myös vertailukelpoiseen muotoon. "The Ultimate Payment Machine?"
                                IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
                                BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
                                Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
                                Tampere

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎