Saadaan enemmän myyntiä ja vaihtajaa ottaa pattiin jos laatikko huutaakin 6,2L öljyä ja 5 litran törppö ei riitä.
8HP öljynvaihdosta
Collapse
X
-
-
Tyypillisesti ulos saadaan vähän öljyn lämpötilasta riippuen valuttamalla noin 4-5 litraa kun öljypohja irroitetaan. ZF:n huoltokitissä on varmuusvarana huomioitu öljynvaihtolaitteistoon hukkuva osuus, mahdollisessa mekatroniikan irroituksessa hukkuva määrä, huollon yhteydessä laatikon öljymäärän tarkistuksissa hukkuva määrä, sekä lähtötilanteessa hieman toisistaan eroava öljymäärä.Last edited by JaniLap; 02-09-2025, 21:13.IB1P23M0 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja.
Vikadiagnostiikka ja koodaukset myös etäyhteydellä.
Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
Tampere
Comment
-
Originally posted by diablo View Post
Kiitos kommentista. Joo ei ole irrotettu, kun ei ole tippaakaan öljyä kyljessä ja törksin kanta koskematon. Jep, olet samaa mieltä että tuo on se "huuhtelu" menetelmä. Enpä usko että kukaan konehuoneesta irrottelis, kun auto anyways on nosturilla, pohjapahvit irrotettava, tyhjennettävä, pohja vaihdettava ja täytettävä alakautta.
10 litraa laskutettiin. Itsekin olen kuullut, että vähintään 12 litraa menee huuhtelemalla.
Edellisessä kulkineessa tein itse kolmeen kertaan sekoittamalla, mutta en ollut tyytyväinen. Nyt ajattelin teettää kun "huuhteluvaihto" luvattiin ja hinta ei ollut ihan mahdoton, useita satosia kuitenkin.
Pointtihan tässä mulla on se, että jos ostan tuopin olutta ja maksan tuopista olutta, niin saan tuopin olutta enkä esim. alkoholitonta olutta.
Katsotaanpa mitä firma vastaa. Oliko asentajan oman työn optimointi vai firman tapa ja mitä siitä seuraa. Luottohan tollasessa menee ja alkaa epäilemään onko edes 10 litraa käytetty.
Olisin itse luullut että olis helpompi huuhdella irrottamalla lauhduttimen putket kuin tyhjentää, käynnistää moottori, käyttää vaihteet läpi, ja täyttää öljyt - kolmeen kertaan. Joten jäin epäilemään, ettei täyttöä tehty kuin kerran.
Tälläkin alalle on yleistä se mikä rakennusteollisuudessa on ollut jo pitkään eli kaikki mikä jää piiloon jätetään tekemättä tai tehdään huonosti. Minäkään en olis asiaa huomannut, ellen olis päättänyt itse vaihtaa jakolaatikon öljyjä.
No ehdotin, että sen sijaan tekevät seuraavan öv-huollon veloituksetta. Joten sovittiin niin.
Seuraavalla kerralla täytynee taas tehdä vaihteiston öljynvaihto itse, niin tulee kunnolla tehdyksi.
F10 530dxA -16
ex E60 530dA -08 LCI
ex E39 523iA -96
Vikakoodinluku, Livedata, E- ja F-sarjat (Rheingold ISTA, ISTA+, INPA)
👍 1Comment
-
Originally posted by diablo View Post
Firma myönsi virheensä, tosin selitys oli vähän epäuskottava, että "harjoittelija ei ollut ymmärtänyt työmääräystä". Tarjosivat korvaukseksi huuhteluvaihdon veloituksetta uudestaan, mutta ei oikein ole tässä kohtaa järkevää, koska jos he teki vaihdon sotkemalla vanhaa ja uutta öljyä kolme kertaa, on siitä ehkä 2/3 osaa kuitenkin vaihtunut.
Olisin itse luullut että olis helpompi huuhdella irrottamalla lauhduttimen putket kuin tyhjentää, käynnistää moottori, käyttää vaihteet läpi, ja täyttää öljyt - kolmeen kertaan. Joten jäin epäilemään, ettei täyttöä tehty kuin kerran.
Tälläkin alalle on yleistä se mikä rakennusteollisuudessa on ollut jo pitkään eli kaikki mikä jää piiloon jätetään tekemättä tai tehdään huonosti. Minäkään en olis asiaa huomannut, ellen olis päättänyt itse vaihtaa jakolaatikon öljyjä.
No ehdotin, että sen sijaan tekevät seuraavan öv-huollon veloituksetta. Joten sovittiin niin.
Seuraavalla kerralla täytynee taas tehdä vaihteiston öljynvaihto itse, niin tulee kunnolla tehdyksi.Lisäksi saisi hyvää mainetta ja jäisi kaikille hyvä mieli.
Comment
Comment