Onko kukaan törmännyt valmiiseen tuotteistettuun settiin EGR delete/ cooler bpypass F-sarjalaisiin?
Vanhempiin tuntuisi löytyvän settejä joissa ei tarvi arpoa.
EGR hässäkkä ja softaus
Collapse
X
-
Originally posted by poke View PostLaitetaanko mr muscle mihin? avataanko turbolle meneviä putkia ja siitäkautta vai miten?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by HTK12 View PostItsekin pitäisi yhteen yliahdolle menevään audiin tätä laittaa kunhan sen nyt ensin saisi takaisin läjään. Kokemukset tuntuvat olevan tosiaan VAG puolella todella positiiviset, kaikilla jotka ovat homman tehneet kunnolla tuntuu tuo auttaneen jumittaviin turbon siipiin. On "hieman" halvempi kuin turbon vaihto/kunnostus. Joku VAG-foorumilla testaili tuon syvyttävyyttä ja totesi, että ei syövytä käytännössä merkittävästi alumiinia, jos vaikutusajat pidetään järjellisinä. Ei tuota tietenkään mihinkään koneistettuun pintaan kuten kannen tiivistepinnat tms. pidä käyttää. Muihin materiaaleihin kannattaa toki syövyttävyys testata ennen käyttöä. Tuntuu vaan olevan todella tehokas karstan irroittaja.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by JKK View PostJep, tämän olen testannut ihan käytännössä 400tkm ajetulla Golf TDi:lla ja jippo toimi kuin junan vessa! Ongelmana oli kun jokaisella vedolla ahtimen siivet jumittui levälleen ja ahdot piikkasi auton aina vikatilaan. MrMuscle-käsittelyllä se ongelma korjaantui kertalaakista
Leave a comment:
-
-
Originally posted by HTK12 View PostJumittelevia vnt turbon siipiä ovat tuolla Mr. musclella pudistelleet VAG puolella. Annetaan vaikuttaa ja sitten maantiella antamaan reilusti happea -> karstat irtoaa ja palaa pois. Kommenttien perusteella tuntuu auttavan jumittaviin turbon siipiin.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by HV530XD View PostKuulin juttua että joku oli kokeillut imusarjan putsauksessa Mr. Muscle uuninpuhdistusainetta. Kuulemma annettu vaikuttaa 15-20min, ja sitten töhnät lähtivät vesihuuhtelulla veks... Helpon kuulosta!
Googlettelin tökötin ja käyttiksessä varoitettiin että ei saa käyttää alumiiniin, kromiin ja tiivisteisiin. Tehoaine monoetanoliamiini ja wikipedian mukaan syövyttää kuparia, alumiinia ja kumia. Tämä vinkkinä tiedoksi jos joku haluaa kokeilla...
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Laku View PostMiten putsasit ja missä liotit tuota?
Googlettelin tökötin ja käyttiksessä varoitettiin että ei saa käyttää alumiiniin, kromiin ja tiivisteisiin. Tehoaine monoetanoliamiini ja wikipedian mukaan syövyttää kuparia, alumiinia ja kumia. Tämä vinkkinä tiedoksi jos joku haluaa kokeilla...
Leave a comment:
-
-
Originally posted by JKK View PostJa ne liittimet kyllä aiheutti itsellänikin verenpaineeseen nousua. Käsittämätöntä miten idioottimaisia lukituksia F-mallin konehuoneen liittimissä käytetään! En keksi siihenkään muuta selitystä kuin puhdas vi***ilu... E-mallien liittimet oli selvästi käyttäjäystävällisempiä.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by HV530XD View PostLiuotinpesuaineella liottelin, ja sitten mekaanista putsausta; hammasharjaa, sutia, rassia, rättejä ja talouspaperia. On muute paskasta hommaa... Vaikka kuin yritti tallia ja itseä suojata, niin mustaa tervaa tuntui olevan joka paikassa! Soodapuhallusta olisin halunnut kokeilla, mutta tähän kiireeseen en saanut järjestymään.
Yksi huono kuva liitteenä. Joo aika tervassa ne seinämät siinä oli. Sulla JKK oli siinä EGR:n tulon kohdalla imusarjassa sitä rokkoa ja jopa reikä? Tossa mun autossa siinä kohtaa missä EGR:ltä tulee kaasut imusarjaan on sellainen ohjain, mikä kääntää virtauksen niin että kaasut eivät tule seinämää kohti vaan ne kääntyvät sinne imuilman menosuuntaan. Mulla ei ainakaan ollut siinä kohtaa imusarjassa mitään kulumaa havaittavissa.
Noin yleisesti tuo purku ja kasaus oli kyllä melkoista tetriksen peluuta kun oli aikataulupainetta... Eniten päänsärkyä tuli sähköjohtojen liittimistä, kun niitä joutui hitusen aukomaan, olisi hyvä tietää oikea tapa avata lukittavia liittimiä niin että ne ei rapsahda rikki. Mulla ei oo tohon bemariin minkäänlaista korjaamo-opasta, joskus Volvoon mulla oli piraattiversio sähköisestä korjaamokäsikirjasta ja siellä oli mm. kaikkien lukittujen sähköliittimien avausohjeet kuvien kera. Mistähän tohon bemuun vois ettiä jotain korjaamokäsikirjaa? Oliko joku TIS tai jotain sinnepäin :think ?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by HV530XD View PostSulla JKK oli siinä EGR:n tulon kohdalla imusarjassa sitä rokkoa ja jopa reikä? Tossa mun autossa siinä kohtaa missä EGR:ltä tulee kaasut imusarjaan on sellainen ohjain, mikä kääntää virtauksen niin että kaasut eivät tule seinämää kohti vaan ne kääntyvät sinne imuilman menosuuntaan.
Ja ne liittimet kyllä aiheutti itsellänikin verenpaineeseen nousua. Käsittämätöntä miten idioottimaisia lukituksia F-mallin konehuoneen liittimissä käytetään! En keksi siihenkään muuta selitystä kuin puhdas vi***ilu... E-mallien liittimet oli selvästi käyttäjäystävällisempiä.Last edited by JKK; 18-03-2017, 17:34.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Laku View PostMiten putsasit ja missä liotit tuota?
Originally posted by JKK View PostOnko sulla kuvaa siitä välijäähyn/EGR:n sunnalta tulevasta aukosta? Se oli mun autossa pahiten muurautunut umpeen...
Noin yleisesti tuo purku ja kasaus oli kyllä melkoista tetriksen peluuta kun oli aikataulupainetta... Eniten päänsärkyä tuli sähköjohtojen liittimistä, kun niitä joutui hitusen aukomaan, olisi hyvä tietää oikea tapa avata lukittavia liittimiä niin että ne ei rapsahda rikki. Mulla ei oo tohon bemariin minkäänlaista korjaamo-opasta, joskus Volvoon mulla oli piraattiversio sähköisestä korjaamokäsikirjasta ja siellä oli mm. kaikkien lukittujen sähköliittimien avausohjeet kuvien kera. Mistähän tohon bemuun vois ettiä jotain korjaamokäsikirjaa? Oliko joku TIS tai jotain sinnepäin :think ?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by HV530XD View PostJa kyllähän sitä tervaa ja karstaa rööreistä löytyi runsaasti.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Heksunaattori View PostOmasta N57 otin imusarjan irti tässä talvella ennen ohjelmointia ja yllätyin itse ainakin, kuinka paljon paskaa voi imusarjassa olla kun autolla ajettu n. 60 tkm. Puhumattakaan, kun näin kuvaa 140tkm ajetun samanlaisen imusarjasta ja lohkon imukanavista. Omassani imukanavat lohkossa olivat onneksi suht puhtaat
Leave a comment:
-
-
Voishan joku tuohon kuvasarjankin tehdä joutessaan meitä tumpelompia avustamaan
Leave a comment:
-
Leave a comment: