memebuy23buy

EGR hässäkkä ja softaus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • rville
    replied
    Onko kukaan törmännyt valmiiseen tuotteistettuun settiin EGR delete/ cooler bpypass F-sarjalaisiin?
    Vanhempiin tuntuisi löytyvän settejä joissa ei tarvi arpoa.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by poke View Post
    Laitetaanko mr muscle mihin? avataanko turbolle meneviä putkia ja siitäkautta vai miten?
    Mr. musclen mukana tulevalla pitkällä putkella aine ruiskutetaan EGR-putkesta turbon pakopesään. Näin ainakin osassa moottoreista kannattaa vilkaista joltain vag-foorumilta tarkemmat moottorikohtaiset ohjeet.

    Leave a comment:


  • poke
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    Itsekin pitäisi yhteen yliahdolle menevään audiin tätä laittaa kunhan sen nyt ensin saisi takaisin läjään. Kokemukset tuntuvat olevan tosiaan VAG puolella todella positiiviset, kaikilla jotka ovat homman tehneet kunnolla tuntuu tuo auttaneen jumittaviin turbon siipiin. On "hieman" halvempi kuin turbon vaihto/kunnostus. Joku VAG-foorumilla testaili tuon syvyttävyyttä ja totesi, että ei syövytä käytännössä merkittävästi alumiinia, jos vaikutusajat pidetään järjellisinä. Ei tuota tietenkään mihinkään koneistettuun pintaan kuten kannen tiivistepinnat tms. pidä käyttää. Muihin materiaaleihin kannattaa toki syövyttävyys testata ennen käyttöä. Tuntuu vaan olevan todella tehokas karstan irroittaja.
    Laitetaanko mr muscle mihin? avataanko turbolle meneviä putkia ja siitäkautta vai miten?

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by JKK View Post
    Jep, tämän olen testannut ihan käytännössä 400tkm ajetulla Golf TDi:lla ja jippo toimi kuin junan vessa! Ongelmana oli kun jokaisella vedolla ahtimen siivet jumittui levälleen ja ahdot piikkasi auton aina vikatilaan. MrMuscle-käsittelyllä se ongelma korjaantui kertalaakista
    Itsekin pitäisi yhteen yliahdolle menevään audiin tätä laittaa kunhan sen nyt ensin saisi takaisin läjään. Kokemukset tuntuvat olevan tosiaan VAG puolella todella positiiviset, kaikilla jotka ovat homman tehneet kunnolla tuntuu tuo auttaneen jumittaviin turbon siipiin. On "hieman" halvempi kuin turbon vaihto/kunnostus. Joku VAG-foorumilla testaili tuon syvyttävyyttä ja totesi, että ei syövytä käytännössä merkittävästi alumiinia, jos vaikutusajat pidetään järjellisinä. Ei tuota tietenkään mihinkään koneistettuun pintaan kuten kannen tiivistepinnat tms. pidä käyttää. Muihin materiaaleihin kannattaa toki syövyttävyys testata ennen käyttöä. Tuntuu vaan olevan todella tehokas karstan irroittaja.

    Leave a comment:


  • JKK
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    Jumittelevia vnt turbon siipiä ovat tuolla Mr. musclella pudistelleet VAG puolella. Annetaan vaikuttaa ja sitten maantiella antamaan reilusti happea -> karstat irtoaa ja palaa pois. Kommenttien perusteella tuntuu auttavan jumittaviin turbon siipiin.
    Jep, tämän olen testannut ihan käytännössä 400tkm ajetulla Golf TDi:lla ja jippo toimi kuin junan vessa! Ongelmana oli kun jokaisella vedolla ahtimen siivet jumittui levälleen ja ahdot piikkasi auton aina vikatilaan. MrMuscle-käsittelyllä se ongelma korjaantui kertalaakista

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by HV530XD View Post
    Kuulin juttua että joku oli kokeillut imusarjan putsauksessa Mr. Muscle uuninpuhdistusainetta. Kuulemma annettu vaikuttaa 15-20min, ja sitten töhnät lähtivät vesihuuhtelulla veks... Helpon kuulosta!
    Googlettelin tökötin ja käyttiksessä varoitettiin että ei saa käyttää alumiiniin, kromiin ja tiivisteisiin. Tehoaine monoetanoliamiini ja wikipedian mukaan syövyttää kuparia, alumiinia ja kumia. Tämä vinkkinä tiedoksi jos joku haluaa kokeilla...
    Jumittelevia vnt turbon siipiä ovat tuolla Mr. musclella pudistelleet VAG puolella. Annetaan vaikuttaa ja sitten maantiella antamaan reilusti happea -> karstat irtoaa ja palaa pois. Kommenttien perusteella tuntuu auttavan jumittaviin turbon siipiin.

    Leave a comment:


  • HV530XD
    replied
    Originally posted by Laku View Post
    Miten putsasit ja missä liotit tuota?
    Kuulin juttua että joku oli kokeillut imusarjan putsauksessa Mr. Muscle uuninpuhdistusainetta. Kuulemma annettu vaikuttaa 15-20min, ja sitten töhnät lähtivät vesihuuhtelulla veks... Helpon kuulosta!
    Googlettelin tökötin ja käyttiksessä varoitettiin että ei saa käyttää alumiiniin, kromiin ja tiivisteisiin. Tehoaine monoetanoliamiini ja wikipedian mukaan syövyttää kuparia, alumiinia ja kumia. Tämä vinkkinä tiedoksi jos joku haluaa kokeilla...

    Leave a comment:


  • MajorDrake
    replied
    Originally posted by JKK View Post
    Ja ne liittimet kyllä aiheutti itsellänikin verenpaineeseen nousua. Käsittämätöntä miten idioottimaisia lukituksia F-mallin konehuoneen liittimissä käytetään! En keksi siihenkään muuta selitystä kuin puhdas vi***ilu... E-mallien liittimet oli selvästi käyttäjäystävällisempiä.
    Samaa olen minäkin ihmetellyt...

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by HV530XD View Post
    Liuotinpesuaineella liottelin, ja sitten mekaanista putsausta; hammasharjaa, sutia, rassia, rättejä ja talouspaperia. On muute paskasta hommaa... Vaikka kuin yritti tallia ja itseä suojata, niin mustaa tervaa tuntui olevan joka paikassa! Soodapuhallusta olisin halunnut kokeilla, mutta tähän kiireeseen en saanut järjestymään.



    Yksi huono kuva liitteenä. Joo aika tervassa ne seinämät siinä oli. Sulla JKK oli siinä EGR:n tulon kohdalla imusarjassa sitä rokkoa ja jopa reikä? Tossa mun autossa siinä kohtaa missä EGR:ltä tulee kaasut imusarjaan on sellainen ohjain, mikä kääntää virtauksen niin että kaasut eivät tule seinämää kohti vaan ne kääntyvät sinne imuilman menosuuntaan. Mulla ei ainakaan ollut siinä kohtaa imusarjassa mitään kulumaa havaittavissa.

    Noin yleisesti tuo purku ja kasaus oli kyllä melkoista tetriksen peluuta kun oli aikataulupainetta... Eniten päänsärkyä tuli sähköjohtojen liittimistä, kun niitä joutui hitusen aukomaan, olisi hyvä tietää oikea tapa avata lukittavia liittimiä niin että ne ei rapsahda rikki. Mulla ei oo tohon bemariin minkäänlaista korjaamo-opasta, joskus Volvoon mulla oli piraattiversio sähköisestä korjaamokäsikirjasta ja siellä oli mm. kaikkien lukittujen sähköliittimien avausohjeet kuvien kera. Mistähän tohon bemuun vois ettiä jotain korjaamokäsikirjaa? Oliko joku TIS tai jotain sinnepäin :think ?
    TIS viimeinen DVD on 2009, joten ei taida siitä olla f-sarjalaisiin apua. Korjausohjeet löytyy ISTA-D:stä.

    Leave a comment:


  • JKK
    replied
    Originally posted by HV530XD View Post
    Sulla JKK oli siinä EGR:n tulon kohdalla imusarjassa sitä rokkoa ja jopa reikä? Tossa mun autossa siinä kohtaa missä EGR:ltä tulee kaasut imusarjaan on sellainen ohjain, mikä kääntää virtauksen niin että kaasut eivät tule seinämää kohti vaan ne kääntyvät sinne imuilman menosuuntaan.
    Juu, kyllä mullakin on se sama ohjain kaasujen virtaukselle, mutta sitä rokonarpisuutta olikin sitten siinä ympärillä mistä se kaasu tulee ohjaimesta imusarjaan. Veikkaan että siellä on saattanut lepattaa jopa jonkinlainen liekki, koska siitä palaneen reiän ympäriltä oli muovia sulanut ihan kunnolla. Itse reikähän oli vain 2-3mm, jonka sai ulkopuolelta turvallisesti tilkittyä sopivalla ruuvilla. Tein tuostakin reklamaation merkkiliikkeen kautta, mutta valmistajan mielestä puhki palanut imusarja ei riittänyt GW-takuuseen. Uusi imusarja maksaa 1100 euroa. Mikäli joku joskus törmää käytettyyn N57-imusarjaan, kannattaa laittaa mulle vinkkiä...

    Ja ne liittimet kyllä aiheutti itsellänikin verenpaineeseen nousua. Käsittämätöntä miten idioottimaisia lukituksia F-mallin konehuoneen liittimissä käytetään! En keksi siihenkään muuta selitystä kuin puhdas vi***ilu... E-mallien liittimet oli selvästi käyttäjäystävällisempiä.
    Last edited by JKK; 18-03-2017, 17:34.

    Leave a comment:


  • HV530XD
    replied
    Originally posted by Laku View Post
    Miten putsasit ja missä liotit tuota?
    Liuotinpesuaineella liottelin, ja sitten mekaanista putsausta; hammasharjaa, sutia, rassia, rättejä ja talouspaperia. On muute paskasta hommaa... Vaikka kuin yritti tallia ja itseä suojata, niin mustaa tervaa tuntui olevan joka paikassa! Soodapuhallusta olisin halunnut kokeilla, mutta tähän kiireeseen en saanut järjestymään.

    Originally posted by JKK View Post
    Onko sulla kuvaa siitä välijäähyn/EGR:n sunnalta tulevasta aukosta? Se oli mun autossa pahiten muurautunut umpeen...
    Yksi huono kuva liitteenä. Joo aika tervassa ne seinämät siinä oli. Sulla JKK oli siinä EGR:n tulon kohdalla imusarjassa sitä rokkoa ja jopa reikä? Tossa mun autossa siinä kohtaa missä EGR:ltä tulee kaasut imusarjaan on sellainen ohjain, mikä kääntää virtauksen niin että kaasut eivät tule seinämää kohti vaan ne kääntyvät sinne imuilman menosuuntaan. Mulla ei ainakaan ollut siinä kohtaa imusarjassa mitään kulumaa havaittavissa.

    Noin yleisesti tuo purku ja kasaus oli kyllä melkoista tetriksen peluuta kun oli aikataulupainetta... Eniten päänsärkyä tuli sähköjohtojen liittimistä, kun niitä joutui hitusen aukomaan, olisi hyvä tietää oikea tapa avata lukittavia liittimiä niin että ne ei rapsahda rikki. Mulla ei oo tohon bemariin minkäänlaista korjaamo-opasta, joskus Volvoon mulla oli piraattiversio sähköisestä korjaamokäsikirjasta ja siellä oli mm. kaikkien lukittujen sähköliittimien avausohjeet kuvien kera. Mistähän tohon bemuun vois ettiä jotain korjaamokäsikirjaa? Oliko joku TIS tai jotain sinnepäin :think ?
    Attached Files

    Leave a comment:


  • JKK
    replied
    Originally posted by HV530XD View Post
    Ja kyllähän sitä tervaa ja karstaa rööreistä löytyi runsaasti.
    Hyvin pitkälti samanlaiselta näytti oman autoni 135.000km ajettu imusarja.... Onko sulla kuvaa siitä välijäähyn/EGR:n sunnalta tulevasta aukosta? Se oli mun autossa pahiten muurautunut umpeen...

    Leave a comment:


  • Laku
    replied
    Miten putsasit ja missä liotit tuota?

    Leave a comment:


  • HV530XD
    replied
    Originally posted by Heksunaattori View Post
    Omasta N57 otin imusarjan irti tässä talvella ennen ohjelmointia ja yllätyin itse ainakin, kuinka paljon paskaa voi imusarjassa olla kun autolla ajettu n. 60 tkm. Puhumattakaan, kun näin kuvaa 140tkm ajetun samanlaisen imusarjasta ja lohkon imukanavista. Omassani imukanavat lohkossa olivat onneksi suht puhtaat
    Otin omasta N57 535d:stä imusarjan tänään irti. 166tkm tuli tällä viikolla täyteen, tyypillisesti on tullut rapiat 1000km/viikko maantieajoa. Ja kyllähän sitä tervaa ja karstaa rööreistä löytyi runsaasti. Mutta aika jännä että kannessa imuröörit oli suht siistissä kunnossa. Nyt tötterö on likoamassa yön yli ja aamulla putsaus ja takasin kiinni, pitäis taas huomenna päästä tien päälle... Liitteenä muutama kuva ennen putsausta.
    Attached Files

    Leave a comment:


  • Hurjis
    replied
    Voishan joku tuohon kuvasarjankin tehdä joutessaan meitä tumpelompia avustamaan

    Leave a comment:

Working...
X