memebuy23buy

EGR hässäkkä ja softaus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Lallevihtinen
    replied
    Originally posted by ptikkala View Post
    Tuli hankittua itsellekkin F11 530d vm 2010/10. EGR jutuista panikoituneena otettiin imusarja pöydälle pesuun. Auto ajettu n. 220tkm. Kaasunvaste parani huomattavasti ja auto tuntuu "kevyemmältä"... https://1drv.ms/f/s!AmEIJz7wsw9ZgvViDs3Dpi066L3skg
    Putsasitteko myös imukanavat kannesta? Sieltä se todellinen ero tehon puolesta tulee..:think

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by ptikkala View Post
    Tuli hankittua itsellekkin F11 530d vm 2010/10. EGR jutuista panikoituneena otettiin imusarja pöydälle pesuun. Auto ajettu n. 220tkm. Kaasunvaste parani huomattavasti ja auto tuntuu "kevyemmältä"... https://1drv.ms/f/s!AmEIJz7wsw9ZgvViDs3Dpi066L3skg
    Varmasti hengittää moottori paremmin nyt kun tuo karsta on pois, oli jo ihan mukavasti kertynyt.

    Leave a comment:


  • poke
    replied
    Originally posted by ptikkala View Post
    Tuli hankittua itsellekkin F11 530d vm 2010/10. EGR jutuista panikoituneena otettiin imusarja pöydälle pesuun. Auto ajettu n. 220tkm. Kaasunvaste parani huomattavasti ja auto tuntuu "kevyemmältä"... https://1drv.ms/f/s!AmEIJz7wsw9ZgvViDs3Dpi066L3skg
    aika karstaiselta näytti omaani verrattuna. tosin mulla kilsoja vasta 124tkm.

    Leave a comment:


  • ptikkala
    replied
    Tuli hankittua itsellekkin F11 530d vm 2010/10. EGR jutuista panikoituneena otettiin imusarja pöydälle pesuun. Auto ajettu n. 220tkm. Kaasunvaste parani huomattavasti ja auto tuntuu "kevyemmältä"... https://1drv.ms/f/s!AmEIJz7wsw9ZgvViDs3Dpi066L3skg
    Last edited by ptikkala; 08-01-2018, 06:00.

    Leave a comment:


  • VolvoTDi
    replied
    Originally posted by poke View Post

    ... jotenkin alan epäillä, ettei egr:ää olisikaan poistettu käytöstä ohjelmoinnin yhteydessä...

    ideoita?
    Kovin usein törmään juuri tähän. On vielä otettu extrahinta poistosta ja niin vaan se heiluu normaalisti.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by poke View Post
    Tulipa viimein käytettyä imusarja ja egr irti sigun f31:stä.
    pakokaasu oli aina välillä haissut nenään.

    imusarjassa oli ohut nokihuntu, mutte juurikasn karstas. läpätkin lähes karstattomat. pesin puhtaaksi , irrotin läpät ja vaihdoin uudet tiivisteet.

    egr:ssä löytyi pienemmästä haitariputkesta halkeama. huomasin purkaessa jo koneen etuosassa reilusti nokea. jäähdytysnestettä ei ollut kadonnut, joten lauhduttimen totesin olevan sillä perusteelka ehjän.
    egr on otettu ohjelmallisesti aiemmin jo pois käytöstä, joten tulppasin sen sekä pakosarjan päästä peltitulpalla että imusarjan päästä itse tekemällä umpipellillä.
    vehkeet nippuun ja koe ajolle.kaikki pelasi hyvin n 20 km ja kävin autopesussa.sen jälkeen lähdin liikkeelle ja lähes heti syttyi moottorin vikavalo...

    vikakoodeja en pääse tänään luettamaan, mutta jotenkin alan epäillä, ettei egr:ää olisikaan poistettu käytöstä ohjelmoinnin yhteydessä...

    ideoita?
    Ilman vikakoodeja aika turha arpoa.

    Leave a comment:


  • poke
    replied
    Tulipa viimein käytettyä imusarja ja egr irti sigun f31:stä.
    pakokaasu oli aina välillä haissut nenään.

    imusarjassa oli ohut nokihuntu, mutte juurikasn karstas. läpätkin lähes karstattomat. pesin puhtaaksi , irrotin läpät ja vaihdoin uudet tiivisteet.

    egr:ssä löytyi pienemmästä haitariputkesta halkeama. huomasin purkaessa jo koneen etuosassa reilusti nokea. jäähdytysnestettä ei ollut kadonnut, joten lauhduttimen totesin olevan sillä perusteelka ehjän.
    egr on otettu ohjelmallisesti aiemmin jo pois käytöstä, joten tulppasin sen sekä pakosarjan päästä peltitulpalla että imusarjan päästä itse tekemällä umpipellillä.
    vehkeet nippuun ja koe ajolle.kaikki pelasi hyvin n 20 km ja kävin autopesussa.sen jälkeen lähdin liikkeelle ja lähes heti syttyi moottorin vikavalo...

    vikakoodeja en pääse tänään luettamaan, mutta jotenkin alan epäillä, ettei egr:ää olisikaan poistettu käytöstä ohjelmoinnin yhteydessä...

    ideoita?

    Leave a comment:


  • Ceeray
    replied
    Jep. Sakuu olinkin jo yhteydessä. Kiitos.

    Leave a comment:


  • HV530XD
    replied
    Originally posted by Ceeray View Post
    Kuopion suunnalla ketään joka näihin softalla EGRrää pajottaa..? Ja muutenki samalla softaa?
    Kuopiossa Artec Power laittaa Turbotec/Karalan softia.

    Leave a comment:


  • makkis
    replied
    Originally posted by Ceeray View Post
    Kuopion suunnalla ketään joka näihin softalla EGRrää pajottaa..? Ja muutenki samalla softaa?
    Kannattaa kysellä vaikka Tuikulta suoraan missä olisi sulle lähin hänen softien laittaja

    Leave a comment:


  • Ceeray
    replied
    Kuopion suunnalla ketään joka näihin softalla EGRrää pajottaa..? Ja muutenki samalla softaa?

    Leave a comment:


  • Atom
    replied
    Originally posted by Palomies View Post
    Autona F10 2012 535d x-drive, ajettu 116tkm.

    Kannattaako poistaa EGR härpäke? Jotkut viisaat kertoo että sen jälkeen kannattaa asentaa webasto jotta kone saavuttaa käyntilämpönsä järjellisessä ajassa..

    Auton on muuten vakio ja huollettu ajallaan mutta, ennakointi ja ennakointi jotta välttyy kalliilta ongelmilta..
    Kyllä bemarin kutonen lämpimää myös ilman egrrää. Vajaat koneet erikseen (varsinkin vaggilaiset). Pois vaan.

    Leave a comment:


  • Palomies
    replied
    Autona F10 2012 535d x-drive, ajettu 116tkm.

    Kannattaako poistaa EGR härpäke? Jotkut viisaat kertoo että sen jälkeen kannattaa asentaa webasto jotta kone saavuttaa käyntilämpönsä järjellisessä ajassa..

    Auton on muuten vakio ja huollettu ajallaan mutta, ennakointi ja ennakointi jotta välttyy kalliilta ongelmilta..

    Leave a comment:


  • Lallevihtinen
    replied
    Originally posted by karis79 View Post
    Tosin vaihteisto saattaa kaivata säätöä kun pesun ja huuhtelun jälkeen vaihtaa välillä tosi kovasti. Ei meinaa uskaltaa lähteä ohituksiin kun pamauttaa kunnolla.
    Vaihteiston adaptio arvojen nollaus todennäköisesti palauttaa toiminnan normaaliksi.

    Leave a comment:


  • karis79
    replied
    Originally posted by karis79 View Post
    Onko tästä koko auton palamisesta EGR takia jotain lisäjuttua jossain päin netissä kun en löytänyt?

    Mitä kaikkea tolle EGR pitää siis tehdä kun hommaa auton jossa sille ei ole tehty mitään? Riittkö EGR ja imusarjan puhdistus 60tkm välein vai pitääkö puoliautoa repiä pois konehuoneestaa ja istua päivä läppärillä että auto tajuaa osien poistuneen?
    Mulla ei ollut mitään nykimistä tms niin ajattelin että alan operoimaan tätä vasta lomilla. No en ehtinyt ku juhannuksen alla imusarjaan palo 2 sormenpään kokoista reikää ja meinas koko auto palaa. Hinautin auton marmorille ja laitettiin GW anomus meneen ja BMW makso 100% osista ja 50% työstä. Nyt on uus imusarjan, egr cooler ja joku solenoidi. Jospa se nyt menis vaikka seuraavat 50tkm ilman säätöä..

    Tosin vaihteisto saattaa kaivata säätöä kun pesun ja huuhtelun jälkeen vaihtaa välillä tosi kovasti. Ei meinaa uskaltaa lähteä ohituksiin kun pamauttaa kunnolla.

    Leave a comment:

Working...
X