Originally posted by vito75
View Post
EGR hässäkkä ja softaus
Collapse
X
-
-
moi
kyllä vaikuttaa kuten m57 moottorissakin.
eli jos egr/termari toimii niin kun pakokaasu menee imusarjaan niin välillisesti lämpöä siirtyy veteen egr-jäähdyttäjässä ja vedenlämpö nousee selvästi nopeammin kuin ilman egr:än toimintaa.
T:Pasi
Leave a comment:
-
F10 535D lämenee mielestäni ihan kuin EGR olisi paikoillaan. Vaikkakin eka taövi vasta tämän kanssa menossa.
Kylmällä -15° kelillä kehnosti alle 80 nopeuksissa, lämmöt 80-89°, öljy lämpötiloja piilovalikosta seurannut.
Kun nopeutta 100 niin alkaa lämmöt nousta sinne lähemmäs 100°, siis öljyjen.
Mutta, varmuuden varaksi on tulossa eberi ja säteilylämmitin on jo asennettu lämmittämään öljyjä.
Leave a comment:
-
Onko laajempaa kokemusta siitä, kuinka EGR:n poisto vaikuttaa auton lämpiämiseen F11 535D:ssä? eli webastoa kun ei ole niin lähinnä siksi.
Leave a comment:
-
Originally posted by Tonukka View PostTerve,
Löysitkö mistä tekijän EGR- hässäkälle Lappeenrannan seudulta? Tuli hommattua 530d GT vm. -10 ja rauhottas yöunia jos se ois otettu pois käytöstä...
Leave a comment:
-
Originally posted by HannuE60 View Post
Mulla myös samoja ongelmia, ajoittain pientä pakokaasun hajua tulee sisälle.
Mitä tuo egr maksaa uutena, versus että tekis kokonaisvaltaisen tulppauksen?
Mulla on auto ohjelmoitu, ja egr on otettu ohjelmalla pois käytöstä, ilmeisesti kuitenkin pakokaasut kiertää egr.ssä?.
-Hannu-
Siinä on erilainen ja yksinkertaisempi tuo egr jäähdytys. Toki voihan sekin vuotaa, mutta kannattaa tarkistaa myös DPF jälkeinen pakoputken joustoliitos.
M57 egr cooleri maksaa jotain ulkomuistista heitettynä 400€ paikkeilla.
Soittele arkena virka aikaan niin jutellaan tarkemmin.
Leave a comment:
-
Originally posted by Kahimooni View PostArnoltti, mun vankkuri 525 on mennyt jo kohta 300 tkm. Mielessä on sama operaatio. Onko tuo mahdollista suorittaa pihahommina ts. vaatiiko paljon aikaa ja erityisosaamista/erityistyövälineitä? EGRää en aio poistaa/ohittaa.
En ole huomannut ajossa mitään erityistä vielä, käynnistettäessä ravistaa mutta se nyt johtuu hehkujen ohjausboksin rikkoutumisesta. Sekin pitäisi vaihtaa samalla.
-K
Leave a comment:
-
[QUOTE=Spetke;3977752]F10 530xD 2013/11.
Auton omistaja valitti, että ajoittain tulee pakokaasun hajua auton sisälle. EGR:ästä oli revennyt ohuempi putki kahdesta kohtaa puoliksi poikki. Hän ei ollut halukas ostamaan uutta kallista osaa vaan päädyttiin poistamaan EGR kokonaan. Hitsattiin kaikki lävet umpeen ja imusarjan puolelle myös peltilätkä vielä tukkeeksi. Samalla kun tehtiin softamuutokset EGR suhteen päivitettiin myös teholukemat uusille lukemille. Saatiin tällä hommalla pakokaasun haju pois, lisää tehoa, mahdollisesti tulevaisuudessa vikaantuva järjestelmä deletoitua pois, ei enään enempää karstaa imusarjana / kanaviin.
Mulla myös samoja ongelmia, ajoittain pientä pakokaasun hajua tulee sisälle.
Mitä tuo egr maksaa uutena, versus että tekis kokonaisvaltaisen tulppauksen?
Mulla on auto ohjelmoitu, ja egr on otettu ohjelmalla pois käytöstä, ilmeisesti kuitenkin pakokaasut kiertää egr.ssä?.
-Hannu-
Leave a comment:
-
F10 530xD 2013/11.
Auton omistaja valitti, että ajoittain tulee pakokaasun hajua auton sisälle. EGR:ästä oli revennyt ohuempi putki kahdesta kohtaa puoliksi poikki. Hän ei ollut halukas ostamaan uutta kallista osaa vaan päädyttiin poistamaan EGR kokonaan. Hitsattiin kaikki lävet umpeen ja imusarjan puolelle myös peltilätkä vielä tukkeeksi. Samalla kun tehtiin softamuutokset EGR suhteen päivitettiin myös teholukemat uusille lukemille. Saatiin tällä hommalla pakokaasun haju pois, lisää tehoa, mahdollisesti tulevaisuudessa vikaantuva järjestelmä deletoitua pois, ei enään enempää karstaa imusarjana / kanaviin.
IMG_20180125_092526 by Bemu Expert, on Flickr
IMG_20180125_092532 by Bemu Expert, on Flickr
IMG_20180125_102108 by Bemu Expert, on Flickr
IMG_20180125_102118 by Bemu Expert, on Flickr
IMG_20180125_103101 by Bemu Expert, on Flickr
Leave a comment:
-
Arnoltti, mun vankkuri 525 on mennyt jo kohta 300 tkm. Mielessä on sama operaatio. Onko tuo mahdollista suorittaa pihahommina ts. vaatiiko paljon aikaa ja erityisosaamista/erityistyövälineitä? EGRää en aio poistaa/ohittaa.
En ole huomannut ajossa mitään erityistä vielä, käynnistettäessä ravistaa mutta se nyt johtuu hehkujen ohjausboksin rikkoutumisesta. Sekin pitäisi vaihtaa samalla.
-K
Leave a comment:
-
Originally posted by HV530XD View PostNyt kyllä tulee EGR:lle lähtö... Hiljattain auto hälytti vähästä jäähdytysnesteestä ja täytön jälkeen muutama tuhat km mennyt ja nestettä on kadonnut nyt jo aika lailla. Eli haiskahtaa siltä että EGR cooleri vuotaa, ei kai näissä jäähdytinnesteitä paljon muualle ole hävinnyt kun tuon EGR coolerin hajoamisen takia? EGR virtauksesta ei tosin vielä ole vikakoodia tullut. Mutta ei muuta kun ohjelmaa koneeseen, EGR poisto ohjelmallisesti ja sitten nestekierron tulppaus ja miksei myös kaasujen kiertoon tulppa. Bonuksena sitten lisää tehoa ja vääntöä...Tekijäkin löytyi jo, mutta kun autolla pitäisi olla koko ajan liikenteessä sellaiset keskimäärin tuhat km viikossa eikä viettää aikaa pajalla... Vaan eiköhän sitä jossain välissä kevään mittaan ehdi homman hoitamaan.
Löysitkö mistä tekijän EGR- hässäkälle Lappeenrannan seudulta? Tuli hommattua 530d GT vm. -10 ja rauhottas yöunia jos se ois otettu pois käytöstä...
Leave a comment:
-
Otin ensin kaikki osat irti imusarjasta mitä lähti ja ruuttasin koko purkin Mr Muscle uunin ja grillin puhdistus ainetta imusarjan sisään. Annoin liota ehkä tunteroisen. Sitten kaadoin kannulla kuumaa vettä kaikista rööreistä, isoimmat klimpit irtosi jo.
Tässä vaiheessa rakensin erikoistyökalun. 20 litran kanisteri, jonka yläosan sahasin lähes irtipoikki alaosasta. Sinne mahtuu justiin sopivasti imusarja pystyyn. Sitte kanisteri teipillä taas ”ehjäksi”. Korkki irti ja korkin reiästä työnsin painepesurin suuttimen imusarjan päädystä sisään ja annoin kunnon painepesua!
Tuolla konstilla ei mene koko halli/talli mustan mönjän peittoon.
Sitte imusarja kuivaksi rätillä tms. ja lopuksi vielä paineilmalla päästää joka rööriin. 👌🏾
Leave a comment:
-
Originally posted by Arnoltti View PostOtin tuossa viikolla omasta kulkineesta 520D F11 -2011 imusarjan irti putsausta varten, ja pakko myöntää että oli aiheellista. 260tkm ajettu, eli kökköä riitti vaikka muille jakaa. Olin varautunut sen verran etukäteen, että tilasin marmorilta imusarjan tiivisteen johon siis sisältyy tässä versiossa uudet läpät akselia myöten. Hintaa on ko. systeemillä n. 40€, eli ei kannata kovin paljoa väkertää patentteja.
Leave a comment:
Leave a comment: