memebuy23buy

EGR hässäkkä ja softaus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • kktune
    replied
    Tuossa ihan hyvä video itänaapurista, tosin X5 mutta moottori N57.

    Last edited by kktune; 03-05-2018, 17:41.

    Leave a comment:


  • poke
    replied
    Originally posted by kktune View Post
    Eli kaikissa on joku lukko joka pitää keksiä kuinka se aukeaa rikkomatta? Vaatii siis kärsivällisyyttä ja varovaisuutta.
    joo, niin on. kun hoksaa sen miten se lähtee niin ei sitten olekkaan enää pahat.

    Leave a comment:


  • kktune
    replied
    Originally posted by poke View Post
    Minä irroittelin omasta siten että työnsin tosi pienen ruuvimeisselin liittimen hahloon, jolloin haitta aukeaa. ja olikohan yksi liitin niinpäin, että siihen piti taivuttaa meisseli, jotta mahtui työntämään liittimeen.
    Eli kaikissa on joku lukko joka pitää keksiä kuinka se aukeaa rikkomatta? Vaatii siis kärsivällisyyttä ja varovaisuutta.

    Leave a comment:


  • poke
    replied
    Originally posted by kktune View Post
    Moni imusarjan irroittanut on kertonut että sähköliittimien irroittaminen on hankalin osa koko hommaa. Olisiko jollakulla intoa kertoa millä tekniikalla ne aukenevat nitä rikkomatta?
    Minä irroittelin omasta siten että työnsin tosi pienen ruuvimeisselin liittimen hahloon, jolloin haitta aukeaa. ja olikohan yksi liitin niinpäin, että siihen piti taivuttaa meisseli, jotta mahtui työntämään liittimeen.

    Leave a comment:


  • kktune
    replied
    Moni imusarjan irroittanut on kertonut että sähköliittimien irroittaminen on hankalin osa koko hommaa. Olisiko jollakulla intoa kertoa millä tekniikalla ne aukenevat nitä rikkomatta?

    Leave a comment:


  • kktune
    replied
    Niin niin, tuohon ilmaläppäkoteloon tarvitaan yksi...
    Mitenkäs Shatter, puhdistitko imukanavat kannesta? Olivatko kovin likaiset? Onko karstasaastaa ylipäätään imusarjassa kanteen asti vai väheneekö EGR:ltä pidemmälle mennessä?
    Last edited by kktune; 29-04-2018, 18:05.

    Leave a comment:


  • Shatter
    replied
    Originally posted by kktune View Post
    -"O-renkaat Schmiedmannilta" näitä menee 2 kpl siihen egr-putkeen? Löytyvätkö tiskiltä kysymällä, nettisivulta en löytänyt


    Nro.7, Nro.11, Nro. 21

    Jokaista yksi kuten räjäytyskuvassa näkyy.

    Leave a comment:


  • tuikku
    replied
    .
    Läpät kannattaa jättää.

    Läppä sulkee jokaisesta sylinteristä sen toisen kanavan.
    Silloin moottoriin menevä ilma joutuu pakkaantumaan puolet pienempää kanavaa pitkin ja sen vauhti kiihtyy.
    Tällä, kiihtyvällä ilma-annoksella on enemmän massan hitautta, kun se imetään sylinteriin, jolloin sylinteriin muodostuu parempi pyörre, joka on suureksi eduksi ilman/polttoaineen tasaisen seoksen muodostumisessa, sekä massan hitaus vetää mukanaan "lisäilmaa" syliteriin, saaden aikaan paremman täytöksen jo pienilläkin virtauksilla.

    Läppäsystematiikkaa ei olisi sinne rakennettu, ellei siitä olisi hyötyä.
    Kun ahdimia suurennellaan, niin läppien hyöty tuleekin korostetusti esiin, kun voi laittaa heti alusta asti reilummin syöttöjä, jolla sitä ahdinta herätellään.
    Ja saa siihen paremman vasteen kaasupolkimellekkin.

    Kuutoskone pelaa ihan hyvin ilman läppiäkin, mutta savuherkkä alhaalta siitä tulee, itse olen aina läpät jättänyt.

    Leave a comment:


  • kktune
    replied
    -"O-renkaat Schmiedmannilta" näitä menee 2 kpl siihen egr-putkeen? Löytyvätkö tiskiltä kysymällä, nettisivulta en löytänyt?
    -Millä puhdistit kun meni noin nopeasti? Jotkut ovat liottaneet yön yli uuninpesuvaahdot sarjan sisälle tulpattuna.
    -Mikä noiden läppien tehtävä oikeastaan on? Mitä hyötyä/haittaa jos ne jättää puhdistettuna paikalleen?
    Last edited by kktune; 28-04-2018, 15:39.

    Leave a comment:


  • Shatter
    replied
    Tällä ohjeella remontti onnistui hyvin, aikaa meni 3h käyntikuntosesta takaisin läjään sis. putsauksen ja läppien poiston.

    Joitain liittimiä joutuu tosiaan irroittamaan edestä sekä johtosarjan pätkän mikä menee laturi-ilm.kompura-öljynpaineanturi. Turhaa tilaa ei ole, mutta onnistuu kyllä kun rauhassa tekee ohjeiden mukaan. Imusarjan pulttien löysyttelyn jälkeen EGR:n putki pitää nitkutella irti kannesta sillä tulevat yhtenä pakettina ylös, aika tiukassa oli vaikka onkin vain o-renkaalla..

    Toinen kiroilun aiheuttaja on tämä:


    Irroitus hoituu helpoiten kun ihan viimeiseksi ennen pois nostoa kohottaa sarjaa hieman kannen puolelta niin pääsee näppärästi vapauttamaan venttiilin lukituksen.

    Tässä vielä muutamat kuvat omasta harrastelusta:

    150tkm ajettu, p*skaa reilu sentti seinämillä.


    Roskiin.. läpät poistettiin kun antoi ajoittain koodia jumittamisesta.


    Asennusta vailla uusilla osilla.


    Käytetyt osat:
    Läppärungot
    Tiivistesarja + tulppa akselin poistoon
    O-renkaat Schmiedmannilta


    Summasummarum: osat 165e + ilta hallilla.

    E: Tuossa vielä ohje läppien poistoon

    Last edited by Shatter; 28-04-2018, 11:46.

    Leave a comment:


  • HV530XD
    replied
    Originally posted by kktune View Post
    Nyt kun tässä suunnittelen imusarjan puhdistusta olisi hyvä paikka kysyä:
    -onko irroittamisessa mitään yllättävää vai meneekö ihan selkeästi tyyliin kaikki tarvittavat ruuvit ja mutterit irti ja nosto pesupaikalle?
    -ilmeisesti tiivisteet kannattaa uusia?
    -jotain muuta huomioitavaa?
    Joitakin sähköjohtoja joutuu irroittelemaan ja liittimet on todella vittumaiset irrottaa kotikonstein... Itse en vaihtanut tiivisteitä, ne on sellaista jotain silikonin/kumin tapaista ja ainakin mulla ne oli erittäin hyvässä kunnossa irroituksen jälkeenkin.

    Leave a comment:


  • kktune
    replied
    Originally posted by Shatter View Post
    Juuri imusarjajumppaa tehneenä näyttää samalta kuin itsellä 150tkm ajettu, paitsi että omassa oli vielä hitusen enempi kökköä reunoilla.
    Nyt kun tässä suunnittelen imusarjan puhdistusta olisi hyvä paikka kysyä:
    -onko irroittamisessa mitään yllättävää vai meneekö ihan selkeästi tyyliin kaikki tarvittavat ruuvit ja mutterit irti ja nosto pesupaikalle?
    -ilmeisesti tiivisteet kannattaa uusia?
    -jotain muuta huomioitavaa?

    Leave a comment:


  • Shatter
    replied
    Originally posted by kktune View Post
    Siinä maistiainen vähän yli satkun ajetusta.
    https://www.youtube.com/watch?v=LU95GCBCOMQ
    Juuri imusarjajumppaa tehneenä näyttää samalta kuin itsellä 150tkm ajettu, paitsi että omassa oli vielä hitusen enempi kökköä reunoilla.

    Leave a comment:


  • Ceeray
    replied
    Originally posted by TAP View Post
    Osaako kukaan Kuopion lähellä tuota poistaa ohjelmasta N57 vai pitääkö viedä liikkeeseen?
    DT consulting Jännevirta.

    Leave a comment:


  • kktune
    replied
    Siinä maistiainen vähän yli satkun ajetusta.

    Leave a comment:

Working...
X