Tuossa ihan hyvä video itänaapurista, tosin X5 mutta moottori N57.
EGR hässäkkä ja softaus
Collapse
X
-
Originally posted by poke View PostMinä irroittelin omasta siten että työnsin tosi pienen ruuvimeisselin liittimen hahloon, jolloin haitta aukeaa. ja olikohan yksi liitin niinpäin, että siihen piti taivuttaa meisseli, jotta mahtui työntämään liittimeen.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by kktune View PostMoni imusarjan irroittanut on kertonut että sähköliittimien irroittaminen on hankalin osa koko hommaa. Olisiko jollakulla intoa kertoa millä tekniikalla ne aukenevat nitä rikkomatta?
Leave a comment:
-
-
Moni imusarjan irroittanut on kertonut että sähköliittimien irroittaminen on hankalin osa koko hommaa. Olisiko jollakulla intoa kertoa millä tekniikalla ne aukenevat nitä rikkomatta?
Leave a comment:
-
-
Niin niin, tuohon ilmaläppäkoteloon tarvitaan yksi...
Mitenkäs Shatter, puhdistitko imukanavat kannesta? Olivatko kovin likaiset? Onko karstasaastaa ylipäätään imusarjassa kanteen asti vai väheneekö EGR:ltä pidemmälle mennessä?Last edited by kktune; 29-04-2018, 18:05.
Leave a comment:
-
-
.
Läpät kannattaa jättää.
Läppä sulkee jokaisesta sylinteristä sen toisen kanavan.
Silloin moottoriin menevä ilma joutuu pakkaantumaan puolet pienempää kanavaa pitkin ja sen vauhti kiihtyy.
Tällä, kiihtyvällä ilma-annoksella on enemmän massan hitautta, kun se imetään sylinteriin, jolloin sylinteriin muodostuu parempi pyörre, joka on suureksi eduksi ilman/polttoaineen tasaisen seoksen muodostumisessa, sekä massan hitaus vetää mukanaan "lisäilmaa" syliteriin, saaden aikaan paremman täytöksen jo pienilläkin virtauksilla.
Läppäsystematiikkaa ei olisi sinne rakennettu, ellei siitä olisi hyötyä.
Kun ahdimia suurennellaan, niin läppien hyöty tuleekin korostetusti esiin, kun voi laittaa heti alusta asti reilummin syöttöjä, jolla sitä ahdinta herätellään.
Ja saa siihen paremman vasteen kaasupolkimellekkin.
Kuutoskone pelaa ihan hyvin ilman läppiäkin, mutta savuherkkä alhaalta siitä tulee, itse olen aina läpät jättänyt.
Leave a comment:
-
-
-"O-renkaat Schmiedmannilta" näitä menee 2 kpl siihen egr-putkeen? Löytyvätkö tiskiltä kysymällä, nettisivulta en löytänyt?
-Millä puhdistit kun meni noin nopeasti? Jotkut ovat liottaneet yön yli uuninpesuvaahdot sarjan sisälle tulpattuna.
-Mikä noiden läppien tehtävä oikeastaan on? Mitä hyötyä/haittaa jos ne jättää puhdistettuna paikalleen?Last edited by kktune; 28-04-2018, 15:39.
Leave a comment:
-
-
Tällä ohjeella remontti onnistui hyvin, aikaa meni 3h käyntikuntosesta takaisin läjään sis. putsauksen ja läppien poiston.
Joitain liittimiä joutuu tosiaan irroittamaan edestä sekä johtosarjan pätkän mikä menee laturi-ilm.kompura-öljynpaineanturi. Turhaa tilaa ei ole, mutta onnistuu kyllä kun rauhassa tekee ohjeiden mukaan. Imusarjan pulttien löysyttelyn jälkeen EGR:n putki pitää nitkutella irti kannesta sillä tulevat yhtenä pakettina ylös, aika tiukassa oli vaikka onkin vain o-renkaalla..
Toinen kiroilun aiheuttaja on tämä:
Irroitus hoituu helpoiten kun ihan viimeiseksi ennen pois nostoa kohottaa sarjaa hieman kannen puolelta niin pääsee näppärästi vapauttamaan venttiilin lukituksen.
Tässä vielä muutamat kuvat omasta harrastelusta:
150tkm ajettu, p*skaa reilu sentti seinämillä.
Roskiin.. läpät poistettiin kun antoi ajoittain koodia jumittamisesta.
Asennusta vailla uusilla osilla.
Käytetyt osat:
Läppärungot
Tiivistesarja + tulppa akselin poistoon
O-renkaat Schmiedmannilta
Summasummarum: osat 165e + ilta hallilla.
E: Tuossa vielä ohje läppien poistoon
Last edited by Shatter; 28-04-2018, 11:46.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by kktune View PostNyt kun tässä suunnittelen imusarjan puhdistusta olisi hyvä paikka kysyä:
-onko irroittamisessa mitään yllättävää vai meneekö ihan selkeästi tyyliin kaikki tarvittavat ruuvit ja mutterit irti ja nosto pesupaikalle?
-ilmeisesti tiivisteet kannattaa uusia?
-jotain muuta huomioitavaa?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Shatter View PostJuuri imusarjajumppaa tehneenä näyttää samalta kuin itsellä 150tkm ajettu, paitsi että omassa oli vielä hitusen enempi kökköä reunoilla.
-onko irroittamisessa mitään yllättävää vai meneekö ihan selkeästi tyyliin kaikki tarvittavat ruuvit ja mutterit irti ja nosto pesupaikalle?
-ilmeisesti tiivisteet kannattaa uusia?
-jotain muuta huomioitavaa?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by kktune View PostSiinä maistiainen vähän yli satkun ajetusta.
https://www.youtube.com/watch?v=LU95GCBCOMQ
Leave a comment:
-
-
Siinä maistiainen vähän yli satkun ajetusta.
Leave a comment:
-
Leave a comment: