memebuy23buy

EGR hässäkkä ja softaus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Arnoltti
    replied
    Otin tuossa viikolla omasta kulkineesta 520D F11 -2011 imusarjan irti putsausta varten, ja pakko myöntää että oli aiheellista. 260tkm ajettu, eli kökköä riitti vaikka muille jakaa. Olin varautunut sen verran etukäteen, että tilasin marmorilta imusarjan tiivisteen johon siis sisältyy tässä versiossa uudet läpät akselia myöten. Hintaa on ko. systeemillä n. 40€, eli ei kannata kovin paljoa väkertää patentteja.
    Attached Files
    Last edited by Arnoltti; 27-01-2018, 13:12.

    Leave a comment:


  • poke
    replied
    Originally posted by VolvoTDi View Post
    Softan puukotus uudelleen EGR:n osalta, että ilmamäärät on kerrottu oikein.
    Hienoa. Taitaa tarkoittaa kajaanin reissua sitten. Päivän keikka. Töistä päivä vapaata jne...

    Leave a comment:


  • VolvoTDi
    replied
    Originally posted by poke View Post
    Quote:
    Originally Posted by poke View Post
    Tulipa viimein käytettyä imusarja ja egr irti sigun f31:stä.
    pakokaasu oli aina välillä haissut nenään.

    imusarjassa oli ohut nokihuntu, mutte juurikasn karstas. läpätkin lähes karstattomat. pesin puhtaaksi , irrotin läpät ja vaihdoin uudet tiivisteet.

    egr:ssä löytyi pienemmästä haitariputkesta halkeama. huomasin purkaessa jo koneen etuosassa reilusti nokea. jäähdytysnestettä ei ollut kadonnut, joten lauhduttimen totesin olevan sillä perusteelka ehjän.
    egr on otettu ohjelmallisesti aiemmin jo pois käytöstä, joten tulppasin sen sekä pakosarjan päästä peltitulpalla että imusarjan päästä itse tekemällä umpipellillä.
    vehkeet nippuun ja koe ajolle.kaikki pelasi hyvin n 20 km ja kävin autopesussa.sen jälkeen lähdin liikkeelle ja lähes heti syttyi moottorin vikavalo...

    vikakoodeja en pääse tänään luettamaan, mutta jotenkin alan epäillä, ettei egr:ää olisikaan poistettu käytöstä ohjelmoinnin yhteydessä...

    ideoita?



    No sepä toimikin tasan sen aikaa kun ajoin vikakoodien nollauksesta kotiin toissa iltana. eilen en ajanut ollenkaan. Tänä aamuna kun lähdin kotoa niin sadan metrin ajon jälkeen syttyi taas vikavalo.

    Kun vikakoodit toissa iltapäivänä luettiin, niin silmiin pisti sellainen kuin "measured air mass too high". Mitä tämä tarkoittaa?
    Softan puukotus uudelleen EGR:n osalta, että ilmamäärät on kerrottu oikein.

    Leave a comment:


  • poke
    replied
    Quote:
    Originally Posted by poke View Post
    Tulipa viimein käytettyä imusarja ja egr irti sigun f31:stä.
    pakokaasu oli aina välillä haissut nenään.

    imusarjassa oli ohut nokihuntu, mutte juurikasn karstas. läpätkin lähes karstattomat. pesin puhtaaksi , irrotin läpät ja vaihdoin uudet tiivisteet.

    egr:ssä löytyi pienemmästä haitariputkesta halkeama. huomasin purkaessa jo koneen etuosassa reilusti nokea. jäähdytysnestettä ei ollut kadonnut, joten lauhduttimen totesin olevan sillä perusteelka ehjän.
    egr on otettu ohjelmallisesti aiemmin jo pois käytöstä, joten tulppasin sen sekä pakosarjan päästä peltitulpalla että imusarjan päästä itse tekemällä umpipellillä.
    vehkeet nippuun ja koe ajolle.kaikki pelasi hyvin n 20 km ja kävin autopesussa.sen jälkeen lähdin liikkeelle ja lähes heti syttyi moottorin vikavalo...

    vikakoodeja en pääse tänään luettamaan, mutta jotenkin alan epäillä, ettei egr:ää olisikaan poistettu käytöstä ohjelmoinnin yhteydessä...

    ideoita?

    Originally posted by poke View Post
    vikakoodit luettiin ja vikamuisti nollattiin tänään. nyt ei ole ainakaan vielä vikavalo syttynyt.
    No sepä toimikin tasan sen aikaa kun ajoin vikakoodien nollauksesta kotiin toissa iltana. eilen en ajanut ollenkaan. Tänä aamuna kun lähdin kotoa niin sadan metrin ajon jälkeen syttyi taas vikavalo.

    Kun vikakoodit toissa iltapäivänä luettiin, niin silmiin pisti sellainen kuin "measured air mass too high". Mitä tämä tarkoittaa?

    Leave a comment:


  • MajorDrake
    replied
    Originally posted by poke View Post
    onko kukaan testannu tätä menetelmää? onko hintatietoa?

    https://www.bgprod.fi/huoltopalvelut...stelman-huolto
    Tuskin tuosta haittaakaan on mutta tuskin tuonne sellaista määrää myrkyjä työnnetään että 5 mm öljymönjät lähtee imusarjasta liukenemaan, ja jos työnnettäisi niin sen jälkeen voisi varautua katin ja DPF:n putsaus/vaihto-operaatioon...

    Leave a comment:


  • poke
    replied
    onko kukaan testannu tätä menetelmää? onko hintatietoa?

    Leave a comment:


  • ptikkala
    replied
    Ohhoh, no kerrankin näinpäin ettei tullut tuuskattua koko päivää ja todettua että jonkun muun tekemänä hinta olisi ollut 0-200e

    Leave a comment:


  • fraatti
    replied
    Originally posted by ptikkala View Post
    näin minäkin olen kuullut ja kuulemma tulee puhdasta. tosiaan unohdin tuon venttiilien kiinni pyörittämisen mainita.

    Mitähän hintaluokkaa tuo puhallusoperaatio on?
    Kuulin että tuttu oli maksanut 1300e autokeskukselle 😁

    Leave a comment:


  • ptikkala
    replied
    näin minäkin olen kuullut ja kuulemma tulee puhdasta. tosiaan unohdin tuon venttiilien kiinni pyörittämisen mainita.

    Mitähän hintaluokkaa tuo puhallusoperaatio on?

    Leave a comment:


  • fraatti
    replied
    Originally posted by ptikkala View Post
    Imuria ja paineilmaa. Ainakin 300km on toiminut hienosti operaation jälkeen.
    Eikös joissain autoissa tuo tehdä pähkinällä puhaltamalla ja tällöin käsittääkseni konetta pyöritellään aina niin että imuventtiilit ovat kiinni kun ko. pyttyä rassataan?

    Leave a comment:


  • ptikkala
    replied
    Imuria ja paineilmaa. Ainakin 300km on toiminut hienosti operaation jälkeen.

    Leave a comment:


  • poke
    replied
    Originally posted by poke View Post
    Tulipa viimein käytettyä imusarja ja egr irti sigun f31:stä.
    pakokaasu oli aina välillä haissut nenään.

    imusarjassa oli ohut nokihuntu, mutte juurikasn karstas. läpätkin lähes karstattomat. pesin puhtaaksi , irrotin läpät ja vaihdoin uudet tiivisteet.

    egr:ssä löytyi pienemmästä haitariputkesta halkeama. huomasin purkaessa jo koneen etuosassa reilusti nokea. jäähdytysnestettä ei ollut kadonnut, joten lauhduttimen totesin olevan sillä perusteelka ehjän.
    egr on otettu ohjelmallisesti aiemmin jo pois käytöstä, joten tulppasin sen sekä pakosarjan päästä peltitulpalla että imusarjan päästä itse tekemällä umpipellillä.
    vehkeet nippuun ja koe ajolle.kaikki pelasi hyvin n 20 km ja kävin autopesussa.sen jälkeen lähdin liikkeelle ja lähes heti syttyi moottorin vikavalo...

    vikakoodeja en pääse tänään luettamaan, mutta jotenkin alan epäillä, ettei egr:ää olisikaan poistettu käytöstä ohjelmoinnin yhteydessä...

    ideoita?
    vikakoodit luettiin ja vikamuisti nollattiin tänään. nyt ei ole ainakaan vielä vikavalo syttynyt.

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Hehku irti ja hehkun reiästä paineilmaa sylinteriin, niin mujut ei päädy palotilaan.

    Leave a comment:


  • kktune
    replied
    Originally posted by ptikkala View Post
    Putsattiin
    Minkälaisella tekniikalla ettei kaikki päädy moottoriin? Raaputtamalla ja imurin letku imee vieressä?

    Leave a comment:


  • ptikkala
    replied
    Putsattiin

    Leave a comment:

Working...
X