memebuy23buy

EGR hässäkkä ja softaus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Laku
    replied
    Originally posted by Kahimooni View Post
    Sain lopulta imusarjan irti ja aloin pesuhommiin. Laitan myöhemmin foorumille kuvineen ohjeet prosessista helpottaakseni seuraavien työtä.

    Reilut 300 tkm siis ajettu. Tarkoitus on vain putsata systeemi, ei poistaa mitään. Aika tukossa olikin. Kannen kanavien putsaus onkin hankalampi kotikonstein mutta mekaanisesti nyt enimmät vain raksaimurin ja lusikan kanssa

    /K
    Laita vaan ohjetta !

    Mistä autosta sinulla on kyse?

    Leave a comment:


  • Kahimooni
    replied
    Sain lopulta imusarjan irti ja aloin pesuhommiin. Laitan myöhemmin foorumille kuvineen ohjeet prosessista helpottaakseni seuraavien työtä.

    Reilut 300 tkm siis ajettu. Tarkoitus on vain putsata systeemi, ei poistaa mitään. Aika tukossa olikin. Kannen kanavien putsaus onkin hankalampi kotikonstein mutta mekaanisesti nyt enimmät vain raksaimurin ja lusikan kanssa

    /K
    Attached Files

    Leave a comment:


  • Kahimooni
    replied
    Aloin nyt purkaa konehuoneesta imusarjaa. Ensimmäinen stoppi tuli kun ei ollut tx-hylsyjä. Kaupastahan niitä. Purkaminen ei ihan yksinkertaista ole kun ei ole varmaa mitä kannattaa irrottaa ja missä järjestyksessä. Egr päästänee nestettäkin pihalle, pitänee varautua jotenkin.

    Kärsiikö egr:ää laittaa uä-pesuriin? Entä map-anturia (oli varsin karstassa)? Miten ne olette putsanneet?

    Ajattelin jatkaa kuitenkin purkua, saa nähdä miten käy. Tiivisteitä en ole ajatellut vaihtaa. Ruuvit pitää näköjään laittaa momenttiin ja kiristysjärjestyskin imusarjalle on. Se ohje edellä on tarpeellinen. Saa nähdä, riittääkö minulle.

    /K

    Leave a comment:


  • makkis
    replied
    Originally posted by Benzino View Post
    Näkeekö/huomaako mistään onko EGR poistettu softasta?
    Käyttäytyykö jotenkin eri tavalla tietyssä tilanteessa mistä voisi päätellä?

    F11 535d kaupoille menossa eikä autoliikkeellä ole tietoa asiasta.
    Myöskään diagnostiikkavehkeitä ei ole mukana..
    Helpoin on tosiaan livedataa kattoa.

    Leave a comment:


  • N1ks
    replied
    Originally posted by Benzino View Post
    Näkeekö/huomaako mistään onko EGR poistettu softasta?
    Käyttäytyykö jotenkin eri tavalla tietyssä tilanteessa mistä voisi päätellä?

    F11 535d kaupoille menossa eikä autoliikkeellä ole tietoa asiasta.
    Myöskään diagnostiikkavehkeitä ei ole mukana..
    Ei näy vikakoodina, käyttäytymistä et huomaa oikeastaa mitenkää muuten kuin että talvella lämpenee hitaammin ja että ei karstota paikkoja

    Leave a comment:


  • Benzino
    replied
    Näkeekö/huomaako mistään onko EGR poistettu softasta?
    Käyttäytyykö jotenkin eri tavalla tietyssä tilanteessa mistä voisi päätellä?

    F11 535d kaupoille menossa eikä autoliikkeellä ole tietoa asiasta.
    Myöskään diagnostiikkavehkeitä ei ole mukana..

    Leave a comment:


  • kktune
    replied
    Originally posted by HV530XD View Post
    Mulla oli toinen noista pakopuolen pulteista tosi tiukassa ja vielä se mikä on todella ahtaassa raossa sylinterilohkon puolella. Sinne kun ei edes nähny ku peilin kanssa... Mut irrotusaineella liottelua ja pikkuhiljaa vääntöä ni kyllä se sieltä irtosi. Mutta katkeamisvaara on...
    Niinpä. Tuohon jäähdyttimeen katkenneet pultit on vielä pienhkö ongelma mutta jos pakosarjaan katkeaa niin sitäpä ei sieltä ihan niin helposti pois oteta. Eikä auta egr:n ohitus softalla, pakokaasut vuotaa laipasta silti. Toki nykyisessä tilanteessa riskinä on että nyt katkenneen pultin kohdalta alkaa laippa vuotaa, eikä imusarjaa saa puhtaaksi ellei riskeeraa näillä lisäkatkeamisilla.
    Last edited by kktune; 06-05-2018, 13:02.

    Leave a comment:


  • janilind
    replied
    Originally posted by TAP View Post
    Mulla on nyt EGR pois N57Z koneesta ohjelmallisesti. Nyt vaikuttaa että lämpenee jonkun verran hitaammin. +5 kelissä pitää ajaa varmaan lähemmäs 20km ennen kuin on 87 lämpöä carlyn mukaan... Onko näissä niitä termostaatti jumivikoja tms? Antaa muuten nyt vikakoodin joka väittää että ilmamassa on liian suuri laskettuun verrattuna. Mistä tämä voi johtua? jos egr venttiili vuotaisi olisi tuo toisinpäin...
    Mitään en tiiä, mutta onkohan tuo softasi miten hyvin tehty? Egr kun poistetaan niin ilmassamittarin läpi menee enempi ja jos rajoja ei muuteta niin eikös tossa käy just niin et mitattu ilmamassa on normaalisti egr:ltä tulevan verran liian iso eli isompi kuin mitä moottorinohjaus odottaa. Itse kiusaisin softan laittajaa tommosesta.

    Leave a comment:


  • HV530XD
    replied
    Originally posted by kktune View Post
    Kokemuksia kaivataan. Imusarjan irroitus puhdistusta varten jäi kesken kun EGR-putken toinen kiinnityspultti katkesi irroitettaessa. Kyseessä siis 180kW moottori jossa mennee se pitkä putki EGR:ltä imusarjaan. Jos tuo EGR:n jäähdytin nyt pitää irrottaa että katkenneen (ja ehkä se toinenkin vielä katkeaa) pultin saa pois, niin onko samaa pulttien katkeilua luvassa EGR/pakosarja välisessä laipassa? Yleensähän nuo pakosarjojen pultit palaa aika tiukkaan kiinni.
    Mulla oli toinen noista pakopuolen pulteista tosi tiukassa ja vielä se mikä on todella ahtaassa raossa sylinterilohkon puolella. Sinne kun ei edes nähny ku peilin kanssa... Mut irrotusaineella liottelua ja pikkuhiljaa vääntöä ni kyllä se sieltä irtosi. Mutta katkeamisvaara on...

    Leave a comment:


  • kktune
    replied
    Kokemuksia kaivataan. Imusarjan irroitus puhdistusta varten jäi kesken kun EGR-putken toinen kiinnityspultti katkesi irroitettaessa. Kyseessä siis 180kW moottori jossa mennee se pitkä putki EGR:ltä imusarjaan. Jos tuo EGR:n jäähdytin nyt pitää irrottaa että katkenneen (ja ehkä se toinenkin vielä katkeaa) pultin saa pois, niin onko samaa pulttien katkeilua luvassa EGR/pakosarja välisessä laipassa? Yleensähän nuo pakosarjojen pultit palaa aika tiukkaan kiinni.

    Leave a comment:


  • TAP
    replied
    EGR tulppaus

    Click image for larger version

Name:	Sieppaa.JPG
Views:	1
Size:	70.9 KB
ID:	4836262
    Kun tuo EGR coolerin nestekierto pitää tulpata... Niin onko nuo yhdeputket, osa 10, metallia tms. voiko hitsata umpeen vai miten tuo tulppaus on helpoin tehdä?

    Leave a comment:


  • TAP
    replied
    EGR poisto ja lämpeneminen

    Mulla on nyt EGR pois N57Z koneesta ohjelmallisesti. Nyt vaikuttaa että lämpenee jonkun verran hitaammin. +5 kelissä pitää ajaa varmaan lähemmäs 20km ennen kuin on 87 lämpöä carlyn mukaan... Onko näissä niitä termostaatti jumivikoja tms? Antaa muuten nyt vikakoodin joka väittää että ilmamassa on liian suuri laskettuun verrattuna. Mistä tämä voi johtua? jos egr venttiili vuotaisi olisi tuo toisinpäin...
    Last edited by TAP; 05-05-2018, 16:21.

    Leave a comment:


  • pyyn0
    replied
    Originally posted by Spetke View Post
    Jos tulppaat ilman ohjelma muutosta niin vikatilaan menee.
    Tiiviste 4 paikalle teet vaikka pellistä sokean lätkän.
    Näin vähän uumoilinkin, piti varmistaa. Kiitosta

    Leave a comment:


  • Spetke
    replied
    Originally posted by pyyn0 View Post
    Itsellä on imusarjan putsaus menossa. Voiko ton EGRn tulpata vaikka ei vielä ole ohjelmallisesti poistettu käytöstä, vai meneeko koko paska ihan tilttiin moisesta?

    Fiksuin tapa vissiin tulpata egr on tehdä peltilevy osa 4 tilalle, eikä muuta tarvitse?
    Jos tulppaat ilman ohjelma muutosta niin vikatilaan menee.
    Tiiviste 4 paikalle teet vaikka pellistä sokean lätkän.

    Leave a comment:


  • pyyn0
    replied
    Itsellä on imusarjan putsaus menossa. Voiko ton EGRn tulpata vaikka ei vielä ole ohjelmallisesti poistettu käytöstä, vai meneeko koko paska ihan tilttiin moisesta?

    Fiksuin tapa vissiin tulpata egr on tehdä peltilevy osa 4 tilalle, eikä muuta tarvitse?

    Leave a comment:

Working...
X