Originally posted by TAP
View Post
EGR hässäkkä ja softaus
Collapse
X
-
-
-
Egr poisto
Osaako kukaan Kuopion lähellä tuota poistaa ohjelmasta N57 vai pitääkö viedä liikkeeseen?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Spetke View PostKyllä eli hitsaamalla / omavalmiste lätkillä lävet kiini.
EGR on syytä jättää fyysisesti paikoilleen ja neste voi kiertää sisällä.
Tulee leimalla armotta hylky jos sen menee poistamaan.
Nykyisestä N57Z:sta ajattelin siivota samat romut helvettiin, kunhan ehdin. Nykyään ne on paikallaan, mutta EGR tulpattu. Tuo aiemmin linkattu ebayn sarja ei vaan sovi N57Z moottoriin, ainakaan suoraan sellaisenaan.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Juspa View PostEli hitsasitte pakosarjan lähdön umpeen ja vielä varmistukseksi lätkä EGR:n lähtöön. Laitoitteko silti koko hässäkän takaisin kiinni, eli vesi kiertää edelleen lauhduttimen läpi? Vai tulppasitteko vesikanavatkin?
Kyllä eli hitsaamalla / omavalmiste lätkillä lävet kiini.
EGR on syytä jättää fyysisesti paikoilleen ja neste voi kiertää sisällä.
Tulee leimalla armotta hylky jos sen menee poistamaan.
Leave a comment:
-
-
Nestekierron tulppaus
Miten tuo nestekierron tulppaus on helpoin tehdä? Lätkät pakopuolelle mutta mitäs neste?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by makkis View PostNiinhän sitä aina luulisi, mutta aina on varmempaa kun se säilyy ennallaan, ja kun ja jos niin tuo voi päteä vain tähän moottoriin.
Itse kun joutuu ajattelemaan asioita jokaiseen automerkkiin ja moottoriversioon, niin kaikkiin ei vaan voi kokeilla että toimisikohan se hyvin tulpattuna vai ei.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by HV530XD View PostEipä tuon EGR:n nestekierron tulppauksessa sen suurempaa riskiä ole. Sehän on vain rinnakkaiskierto jäähdytyssysteemissä. Kun pakokaasujen kierto on tulpattu, ja Egr coolerille ei tule kuumaa pakokaasua jäähdytettäväksi, niin voisi kuvitella että moottorin muu jäähdytys jopa tehostuu jos tuo rinnakkaiskierto on pois pelistä. Lisäksi noissa coolereissa on ollut aika paljon jäähdytysnesteen vuotoja joten itse olen tulppaamisen kannalla. Mulla ollut kierto jo pitkään tulpattu eikä ongelmia ole esiintynyt missään muotoa.
Itse kun joutuu ajattelemaan asioita jokaiseen automerkkiin ja moottoriversioon, niin kaikkiin ei vaan voi kokeilla että toimisikohan se hyvin tulpattuna vai ei.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by ptikkala View PostTuossahan on vain että noita egr romuja ei voi jättää enää näön vuoksi paikoilleen... ex. e61:n kanssa kerran katsastus keskeytettiin, koska puuttui noita päästövermeitä konehuoneesta... ajo toiselle konttorille ja leima tuli
Tulppauksen voi tehdä näppärästi ja siististi itse pienellä vaivalla käsityönä...
Leave a comment:
-
-
Originally posted by makkis View PostItse suosin nestekierron vakioksi jättämistä, sitä ei ikinä tiedä kuinka hyvin se pidemmän päälle toimii kun nestekiertoa rupeaa tulppailemaan.
Leave a comment:
-
-
Itse suosin nestekierron vakioksi jättämistä, sitä ei ikinä tiedä kuinka hyvin se pidemmän päälle toimii kun nestekiertoa rupeaa tulppailemaan.
Pakokaasun voi sitten tulppailla monella tapaa.
Leave a comment:
-
-
Tuossahan on vain että noita egr romuja ei voi jättää enää näön vuoksi paikoilleen... ex. e61:n kanssa kerran katsastus keskeytettiin, koska puuttui noita päästövermeitä konehuoneesta... ajo toiselle konttorille ja leima tuli
Leave a comment:
-
-
Originally posted by ptikkala View Posttämmönen pulpahtelee tuolla ebayssä aina välillä... https://www.ebay.com/itm/263396322213
Leave a comment:
-
-
tämmönen pulpahtelee tuolla ebayssä aina välillä... https://www.ebay.com/itm/263396322213
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Spetke View PostF10 530xD 2013/11.
Auton omistaja valitti, että ajoittain tulee pakokaasun hajua auton sisälle. EGR:ästä oli revennyt ohuempi putki kahdesta kohtaa puoliksi poikki. Hän ei ollut halukas ostamaan uutta kallista osaa vaan päädyttiin poistamaan EGR kokonaan. Hitsattiin kaikki lävet umpeen ja imusarjan puolelle myös peltilätkä vielä tukkeeksi. Samalla kun tehtiin softamuutokset EGR suhteen päivitettiin myös teholukemat uusille lukemille. Saatiin tällä hommalla pakokaasun haju pois, lisää tehoa, mahdollisesti tulevaisuudessa vikaantuva järjestelmä deletoitua pois, ei enään enempää karstaa imusarjana / kanaviin.
Leave a comment:
-
-
Alkoi haista pakokaasu sisällä. Egr otettiin softalla pois päältä ja nyt vissiin vuotaa joku putki tuolta. Onko valmiita tukkimissettejä tms koska joutuu eristämään egr systeemin kokonaan pakokaasukierrosta vai ihan peltilätkää?
Leave a comment:
-
Leave a comment: