Announcement

Collapse
No announcement yet.

EGR hässäkkä ja softaus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • makkis
    BTCF Member
    • Feb 2005
    • 5152
    • Kouvola, Savisto

    Originally posted by Benzino View Post
    Näkeekö/huomaako mistään onko EGR poistettu softasta?
    Käyttäytyykö jotenkin eri tavalla tietyssä tilanteessa mistä voisi päätellä?

    F11 535d kaupoille menossa eikä autoliikkeellä ole tietoa asiasta.
    Myöskään diagnostiikkavehkeitä ei ole mukana..
    Helpoin on tosiaan livedataa kattoa.
    Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
    Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
    Virallinen Xhp jälleenmyyjä

    Comment

    • Kahimooni
      Bimmer Rookie
      • Apr 2017
      • 122
      • Espoo

      Aloin nyt purkaa konehuoneesta imusarjaa. Ensimmäinen stoppi tuli kun ei ollut tx-hylsyjä. Kaupastahan niitä. Purkaminen ei ihan yksinkertaista ole kun ei ole varmaa mitä kannattaa irrottaa ja missä järjestyksessä. Egr päästänee nestettäkin pihalle, pitänee varautua jotenkin.

      Kärsiikö egr:ää laittaa uä-pesuriin? Entä map-anturia (oli varsin karstassa)? Miten ne olette putsanneet?

      Ajattelin jatkaa kuitenkin purkua, saa nähdä miten käy. Tiivisteitä en ole ajatellut vaihtaa. Ruuvit pitää näköjään laittaa momenttiin ja kiristysjärjestyskin imusarjalle on. Se ohje edellä on tarpeellinen. Saa nähdä, riittääkö minulle.

      /K

      Comment

      • Kahimooni
        Bimmer Rookie
        • Apr 2017
        • 122
        • Espoo

        Sain lopulta imusarjan irti ja aloin pesuhommiin. Laitan myöhemmin foorumille kuvineen ohjeet prosessista helpottaakseni seuraavien työtä.

        Reilut 300 tkm siis ajettu. Tarkoitus on vain putsata systeemi, ei poistaa mitään. Aika tukossa olikin. Kannen kanavien putsaus onkin hankalampi kotikonstein mutta mekaanisesti nyt enimmät vain raksaimurin ja lusikan kanssa

        /K
        Attached Files

        Comment

        • Laku
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2007
          • 17522
          • Turku

          Originally posted by Kahimooni View Post
          Sain lopulta imusarjan irti ja aloin pesuhommiin. Laitan myöhemmin foorumille kuvineen ohjeet prosessista helpottaakseni seuraavien työtä.

          Reilut 300 tkm siis ajettu. Tarkoitus on vain putsata systeemi, ei poistaa mitään. Aika tukossa olikin. Kannen kanavien putsaus onkin hankalampi kotikonstein mutta mekaanisesti nyt enimmät vain raksaimurin ja lusikan kanssa

          /K
          Laita vaan ohjetta !

          Mistä autosta sinulla on kyse?
          Näillä mennään:
          - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
          - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
          - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
          - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


          Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

          Comment

          • atcc
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2014
            • 373
            • Joensuu

            Originally posted by Kahimooni View Post
            Sain lopulta imusarjan irti ja aloin pesuhommiin. Laitan myöhemmin foorumille kuvineen ohjeet prosessista helpottaakseni seuraavien työtä.

            Reilut 300 tkm siis ajettu. Tarkoitus on vain putsata systeemi, ei poistaa mitään. Aika tukossa olikin. Kannen kanavien putsaus onkin hankalampi kotikonstein mutta mekaanisesti nyt enimmät vain raksaimurin ja lusikan kanssa

            /K
            Ei varmaan pahaa tekisi noiden tiivisteidenkin vaihto samalla :think Minkähän hintaiset mahtaa olla noi tiivisteet?
            F15 X5 M50d -15
            Ex:
            F11 530dA xDrive -11
            E61 530xdA M-sport LCI -07

            Comment

            • hydrophyte
              Bimmer Rookie
              • Feb 2011
              • 44
              • Klaukkala

              Omalla F11 535dx 2012 on ajettu 146.000km. Varmaankin olisi järkevää ottaa EGR pois ja tulpata se. Samalla voisi imusarjan pestä.

              Ketä suosittelette pääkaupunkiseudulta? Ei tarvitse olla yritys, joku pätevä asianosaaja kelpaa yhtä hyvin. Minkälainen hinta tuolliselle olisi?

              Comment

              • Kahimooni
                Bimmer Rookie
                • Apr 2017
                • 122
                • Espoo

                Originally posted by atcc View Post
                Ei varmaan pahaa tekisi noiden tiivisteidenkin vaihto samalla :think Minkähän hintaiset mahtaa olla noi tiivisteet?
                Wetterillä taisi olla 80€ tjsp.

                Suurimpia pulmia tähän mennessä:

                - egr:n putken kiinniruostunut ruuvi (BMWn oma specialtx) -> piti sahata Dremelillä irti, nysä pitää porata pois myöhemmin
                - toinen hankalassa paikassa oleva (pakosarjan päässä se alempi T45 joka on lujassa ja ei pääse iskevällä koneella)
                - imusarja täynnä kökköä jonne ei painepesurilla ulotu (uä-pesuri on ainoa tapa saada oikeasti puhdasta)
                - sähköliitinten irrotus (vedä valkoinen osa ulos ja purista siitä samalla kun kiskot liitintä - kiitos neuvosta Wetterin sähkärille!)
                - imusarjan venttiilin irrotus saksofonin mutkan alapuolelta
                - ilmastoinnin putket jotka ovat tiellä

                Auto on F11 525. Purkuohjeena käytin 530 N57 ohjetta joka foorumilla olikin. Tuntuu oudolta ettei imusarja ollut jo aivan tukossa.

                Kannen kanavat putsasin tekemälläni kaapimella, pyörivällä pulloteräsharjalla sekä siihen kiedotulla kuituliinalla. Pitää varoa ettei skeidaa mene venttiileihin. Imuri avuksi. Aikaa on mennyt jo tunteja, auto levällään kolme päivää. Ei tämä ihan helppoa ole vaikka autoja on tullut rassattua melko paljon itse.

                Mr Muscle ei irrota jankkia hyvin, lähinnä pintakerros ohenee. Tuota kiehuvaa vettä en ole testannut.

                Aamukahvin jälkeen yritän saada egr-lauhdutin -kombon viimeisen pultin irti. Piti hankkia 3/8 vääntiösarja, 1/2 tx-hylsy on liian paksu.

                /K
                Attached Files

                Comment

                • ptikkala
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2007
                  • 1571

                  kannattaa koittaa se kiehuva vesi, se nimittäin helpotti hommaa ainakin minun mielestä. ja bräkleeniä meni aikas paljon.

                  Comment

                  • Palomies
                    Bimmer Rookie
                    • Nov 2011
                    • 192
                    • Home

                    Tervehdys.


                    -Kannen kanavien puhdistus.

                    Kun putsasit imukanavia niin pyörittelitkö moottoria jotta venttiilit sai kiinni asentoon. Vai oliko siinä asennossa venttiilit koko puhdistuksen aikana missä sitten olivatkaan moottorin sammuttua?


                    -Vaikutus
                    Huomaako kulutuksessa, moottorin käynnissä, tehoissa, tehty puhdistus?

                    Comment

                    • Kahimooni
                      Bimmer Rookie
                      • Apr 2017
                      • 122
                      • Espoo

                      Originally posted by Palomies View Post
                      Tervehdys.


                      -Kannen kanavien puhdistus.

                      Kun putsasit imukanavia niin pyörittelitkö moottoria jotta venttiilit sai kiinni asentoon. Vai oliko siinä asennossa venttiilit koko puhdistuksen aikana missä sitten olivatkaan moottorin sammuttua?


                      -Vaikutus
                      Huomaako kulutuksessa, moottorin käynnissä, tehoissa, tehty puhdistus?
                      En koskenut moottoriin eli siinä asennossa jossa ovat. Varoin visusti ettei karstaa mene venttiileihin. Harjauskin ulospäin ja magneetilla kokeilin ettei teräsharjan harjaksia mennyt sisälle. Imurilla ohuella vesiletkulla imurointi vielä niin pitkältä kuin letku venakoneistoon menee.

                      Hehkut houkuttaisi vaihtaa samalla mutta katkeamisriskihän siinä on. Alan nyt kasata mööpeliä.

                      /K

                      Comment

                      • Kosta87
                        Bimmer Rookie
                        • Jul 2013
                        • 178
                        • Finland

                        Onko 520d koneelle jotain ohjeita imusarjan irroitukseen? Ne jotka homman tehneet niin onko mitään huomioitavaa?

                        Comment

                        • Ihor
                          Newbiemmer
                          • Sep 2008
                          • 17
                          • Helsinki

                          Etsitaan paikka poista EGR Helsingissä, 520d

                          Hei,

                          520d:stä EGR:n poisto fyysisesti tai koodaamalla Helsingissä, missä? Onks kokemuksia?

                          Comment

                          • awd-69
                            Bimmer Fanatic
                            • Jan 2015
                            • 229
                            • Sawo

                            Mitä tauteja N57T koneissa on todettu isommissa määrin? Lähinnä egr mietityttää. Mikä on viripotentiaali kun jätetään DPF paikoilleen? Miten kannattaa toimia egr:n suhteen?

                            Kiitos jo etukäteen.
                            F10 530d xdrive LCI

                            EX: E90 320d xdrive LCI

                            Comment

                            • kailinds
                              Bimmer Fanatic
                              • Nov 2015
                              • 230
                              • Vantaa

                              Originally posted by Ihor View Post
                              Hei,

                              520d:stä EGR:n poisto fyysisesti tai koodaamalla Helsingissä, missä? Onks kokemuksia?
                              Esimerkiksi Ecuhelsinki.fi tekee tuon sekä koodaamalla että halutessasi myös tulppaamalla. Teetin juuri tuon omaan autooni. Koko homma kesti reilun tunnin. Samalla voi ottaa vähän lisää tehoa ja vääntöä moottoriin.
                              Tesla Model X Performance Ludicrous Mode

                              ex showroomit:
                              BMW F11 535dA xDrive
                              BMW F10 520dA ///M-Sport
                              BMW E92 335dA

                              Comment

                              • Phetu
                                Bimmer Rookie
                                • May 2013
                                • 68
                                • Espoo

                                Originally posted by kailinds View Post
                                Esimerkiksi Ecuhelsinki.fi tekee tuon sekä koodaamalla että halutessasi myös tulppaamalla. Teetin juuri tuon omaan autooni. Koko homma kesti reilun tunnin. Samalla voi ottaa vähän lisää tehoa ja vääntöä moottoriin.
                                Paljonko veloittivat tuosta lystistä? Otitko tulpattuna?
                                BMW F11 535d xDrive -12

                                Ex:
                                -Porsche 911 C2/996, F11 520dA M-sport, F11 520dA, MB A190, Yamaha YZF-R1 -99, -E39 540iA -97, VW Golf x2

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎