Originally posted by Benzino
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
EGR hässäkkä ja softaus
Collapse
X
-
Aloin nyt purkaa konehuoneesta imusarjaa. Ensimmäinen stoppi tuli kun ei ollut tx-hylsyjä. Kaupastahan niitä. Purkaminen ei ihan yksinkertaista ole kun ei ole varmaa mitä kannattaa irrottaa ja missä järjestyksessä. Egr päästänee nestettäkin pihalle, pitänee varautua jotenkin.
Kärsiikö egr:ää laittaa uä-pesuriin? Entä map-anturia (oli varsin karstassa)? Miten ne olette putsanneet?
Ajattelin jatkaa kuitenkin purkua, saa nähdä miten käy. Tiivisteitä en ole ajatellut vaihtaa. Ruuvit pitää näköjään laittaa momenttiin ja kiristysjärjestyskin imusarjalle on. Se ohje edellä on tarpeellinen. Saa nähdä, riittääkö minulle.
/K
Comment
-
-
Sain lopulta imusarjan irti ja aloin pesuhommiin. Laitan myöhemmin foorumille kuvineen ohjeet prosessista helpottaakseni seuraavien työtä.
Reilut 300 tkm siis ajettu. Tarkoitus on vain putsata systeemi, ei poistaa mitään. Aika tukossa olikin. Kannen kanavien putsaus onkin hankalampi kotikonstein mutta mekaanisesti nyt enimmät vain raksaimurin ja lusikan kanssa
/K
Comment
-
-
Originally posted by Kahimooni View PostSain lopulta imusarjan irti ja aloin pesuhommiin. Laitan myöhemmin foorumille kuvineen ohjeet prosessista helpottaakseni seuraavien työtä.
Reilut 300 tkm siis ajettu. Tarkoitus on vain putsata systeemi, ei poistaa mitään. Aika tukossa olikin. Kannen kanavien putsaus onkin hankalampi kotikonstein mutta mekaanisesti nyt enimmät vain raksaimurin ja lusikan kanssa
/K
Mistä autosta sinulla on kyse?Näillä mennään:
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
-
Originally posted by Kahimooni View PostSain lopulta imusarjan irti ja aloin pesuhommiin. Laitan myöhemmin foorumille kuvineen ohjeet prosessista helpottaakseni seuraavien työtä.
Reilut 300 tkm siis ajettu. Tarkoitus on vain putsata systeemi, ei poistaa mitään. Aika tukossa olikin. Kannen kanavien putsaus onkin hankalampi kotikonstein mutta mekaanisesti nyt enimmät vain raksaimurin ja lusikan kanssa
/KF15 X5 M50d -15
Ex:
F11 530dA xDrive -11
E61 530xdA M-sport LCI -07
Comment
-
-
Originally posted by atcc View PostEi varmaan pahaa tekisi noiden tiivisteidenkin vaihto samalla :think Minkähän hintaiset mahtaa olla noi tiivisteet?
Suurimpia pulmia tähän mennessä:
- egr:n putken kiinniruostunut ruuvi (BMWn oma specialtx) -> piti sahata Dremelillä irti, nysä pitää porata pois myöhemmin
- toinen hankalassa paikassa oleva (pakosarjan päässä se alempi T45 joka on lujassa ja ei pääse iskevällä koneella)
- imusarja täynnä kökköä jonne ei painepesurilla ulotu (uä-pesuri on ainoa tapa saada oikeasti puhdasta)
- sähköliitinten irrotus (vedä valkoinen osa ulos ja purista siitä samalla kun kiskot liitintä - kiitos neuvosta Wetterin sähkärille!)
- imusarjan venttiilin irrotus saksofonin mutkan alapuolelta
- ilmastoinnin putket jotka ovat tiellä
Auto on F11 525. Purkuohjeena käytin 530 N57 ohjetta joka foorumilla olikin. Tuntuu oudolta ettei imusarja ollut jo aivan tukossa.
Kannen kanavat putsasin tekemälläni kaapimella, pyörivällä pulloteräsharjalla sekä siihen kiedotulla kuituliinalla. Pitää varoa ettei skeidaa mene venttiileihin. Imuri avuksi. Aikaa on mennyt jo tunteja, auto levällään kolme päivää. Ei tämä ihan helppoa ole vaikka autoja on tullut rassattua melko paljon itse.
Mr Muscle ei irrota jankkia hyvin, lähinnä pintakerros ohenee. Tuota kiehuvaa vettä en ole testannut.
Aamukahvin jälkeen yritän saada egr-lauhdutin -kombon viimeisen pultin irti. Piti hankkia 3/8 vääntiösarja, 1/2 tx-hylsy on liian paksu.
/K
Comment
-
-
Tervehdys.
-Kannen kanavien puhdistus.
Kun putsasit imukanavia niin pyörittelitkö moottoria jotta venttiilit sai kiinni asentoon. Vai oliko siinä asennossa venttiilit koko puhdistuksen aikana missä sitten olivatkaan moottorin sammuttua?
-Vaikutus
Huomaako kulutuksessa, moottorin käynnissä, tehoissa, tehty puhdistus?
Comment
-
-
Originally posted by Palomies View PostTervehdys.
-Kannen kanavien puhdistus.
Kun putsasit imukanavia niin pyörittelitkö moottoria jotta venttiilit sai kiinni asentoon. Vai oliko siinä asennossa venttiilit koko puhdistuksen aikana missä sitten olivatkaan moottorin sammuttua?
-Vaikutus
Huomaako kulutuksessa, moottorin käynnissä, tehoissa, tehty puhdistus?
Hehkut houkuttaisi vaihtaa samalla mutta katkeamisriskihän siinä on. Alan nyt kasata mööpeliä.
/K
Comment
-
-
Originally posted by Ihor View PostHei,
520d:stä EGR:n poisto fyysisesti tai koodaamalla Helsingissä, missä? Onks kokemuksia?Tesla Model X Performance Ludicrous Mode
ex showroomit:
BMW F11 535dA xDrive
BMW F10 520dA ///M-Sport
BMW E92 335dA
Comment
-
-
Originally posted by kailinds View PostEsimerkiksi Ecuhelsinki.fi tekee tuon sekä koodaamalla että halutessasi myös tulppaamalla. Teetin juuri tuon omaan autooni. Koko homma kesti reilun tunnin. Samalla voi ottaa vähän lisää tehoa ja vääntöä moottoriin.BMW F11 535d xDrive -12
Ex:
-Porsche 911 C2/996, F11 520dA M-sport, F11 520dA, MB A190, Yamaha YZF-R1 -99, -E39 540iA -97, VW Golf x2
Comment
-
Comment