Announcement

Collapse
No announcement yet.

EGR hässäkkä ja softaus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Heikkiher
    Bimmer Rookie
    • Mar 2009
    • 93
    • Vihti

    Itsellä mielessä myös ohjelmointi ja samalla mahdollisesti EGR poisto ja imusarjan putsaus. Muutama kysymys askarruttaa mieltä niin kysytään tältä puolelta vaikka 3:s sarjan peli kyseessä, mutta N57 kuitenkin.



    Mikäli EGR otetaan pois vain ohjelmallisesti niin kumpi "venttiili" suljetaan sähköohjattu EGR vai tuo alipaineohjattu läppä, vai kummatki?



    Onko syytä tarkistaa näiden toimivuus ennen ohjelmallista poistoa, jotta varmasti sulkee EGR:n pois pelista, vai miksi jotku laittavat peltilätkiä EGR:n ja imusarjan liitokseen?



    Onko pelkästä ohjelmallisesti poistosta jotain haittoja, poislukien tuo aiemmin mainitut mahdolliset nestevuodot? Mistäs nämä yleensä muuten alkavat vuotamaan niin voisi tarkistaa omasta?


    Aiempaan 335i:n tein imukanavien pähkinäpuhalluksen ja se ilmeisesti näissäkin syytä tehdä imusarjan puhdistuksen lisäksi?



    Onko läpät syytä poistaa samalla vaikka muoviset, eivät ilmeisesti aiheuta rikkoontuessaan samaantapaan tuhoa kuin vanhemmissa koneissa metalliset?


    Tulikin aika monta kysymystä, mutta kiitokset jo etukäteen jos joku tietävä viitsii vastailla

    Comment

    • kailinds
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2015
      • 230
      • Vantaa

      Originally posted by Phetu View Post
      Paljonko veloittivat tuosta lystistä? Otitko tulpattuna?
      Otin tulpattuna. Hinta 600€, josta tulppauksen osuus oli 50€.
      Tesla Model X Performance Ludicrous Mode

      ex showroomit:
      BMW F11 535dA xDrive
      BMW F10 520dA ///M-Sport
      BMW E92 335dA

      Comment

      • ptikkala
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2007
        • 1571

        Comment

        • janilind
          Bimmer Rookie
          • Nov 2017
          • 165
          • Pirkanmaa

          ”Jäähdytysnestettä saattaa vuotaa järjestelmään, mikä puolestaan voi johtaa moottorin syttymiseen”. Koskee vain nelisylkkysiä, muka?

          Mikäs tossa jäähdytysnesteen vuodossa aiheuttaa palovaaran? Vuoto ilmeisesti tuolta egr coolerista kyseessä?

          Eikös kutosiakin ollu lähteny tulille?
          2011 530d x-drive
          2010 Skoda Superb combi 1.8tsi dsg

          Comment

          • pyyn0
            BTCF Member
            • Jun 2008
            • 1053
            • Fin

            Originally posted by janilind View Post
            ”Jäähdytysnestettä saattaa vuotaa järjestelmään, mikä puolestaan voi johtaa moottorin syttymiseen”. Koskee vain nelisylkkysiä, muka?

            Mikäs tossa jäähdytysnesteen vuodossa aiheuttaa palovaaran? Vuoto ilmeisesti tuolta egr coolerista kyseessä?

            Eikös kutosiakin ollu lähteny tulille?
            Eteläkoreassa on lähtenyt kesäkuussa erilähteiden mukaan 20-30kpl vitosta tulille, pääsääntöisesti 520d,tiedä sitten miksi kun sama ongelma koskee kutoskoneitakin.

            Eu.ssakin alkaa recall: https://www.bmwblog.com/2018/08/08/b...ves-in-the-eu/
            Last edited by pyyn0; 09-08-2018, 03:18.
            -BMW F11 530xd -12
            -BMW E60 530dA -04
            -BMW E23 735iA -85
            Ex
            -BMW E89 Z4 35i 09 Roadster
            -BMW E85 Z4 2,5 03 Roadster
            -BMW E36 Z3 2,0 99 Roadster
            -BMW E39 528i 96

            Comment

            • silveraxe
              Bimmer Rookie
              • Jul 2018
              • 61
              • Kuusamo

              Originally posted by pyyn0 View Post
              Eteläkoreassa on lähtenyt kesäkuussa erilähteiden mukaan 20-30kpl vitosta tulille, pääsääntöisesti 520d,tiedä sitten miksi kun sama ongelma koskee kutoskoneitakin.

              Eu.ssakin alkaa recall: https://www.bmwblog.com/2018/08/08/b...ves-in-the-eu/
              Hmm, tietääkö suomen liikkeet tuosta mitään, vois oman kiikuttaa huoltoon sit. Ku ilman kerra saa
              2014 520D Xdrive F10. Hyvä auto jos kestää

              Comment

              • ptikkala
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2007
                • 1571

                ja perseelleenhän nuo valmistusajatkin menee, eiköhän tuo koske ihan ensimmäisestä F10/F11 lähtien ja kaikkia malleja.

                Comment

                • Ihor
                  Newbiemmer
                  • Sep 2008
                  • 17
                  • Helsinki

                  Originally posted by kailinds View Post
                  Esimerkiksi Ecuhelsinki.fi tekee tuon sekä koodaamalla että halutessasi myös tulppaamalla. Teetin juuri tuon omaan autooni. Koko homma kesti reilun tunnin. Samalla voi ottaa vähän lisää tehoa ja vääntöä moottoriin.
                  Kiitos hyvästä vinkistä, hyvä paikka se on kyllä, asiantunteva koodaaja, voisin suositella muillekin

                  Comment

                  • 314da
                    Bimmer Fanatic
                    • May 2015
                    • 248
                    • J

                    Nythän noihin x20d moottoreihin on ilmeisesti tulossa takaisinkutsu.
                    On siinä merkkihuollolla taas ihmettä kun EGRistä löytyy tulpattuja versioita, saattaa välillä vikavalot palaa päivityksien jälkeen ja sitten on taas ruuhkaa viripajojen ovella kun joutuu hakemaan virisoftan takaisin. Koskeekohan tuo takaisinkutsu B47 vai N47 moottoria?

                    Comment

                    • Laku
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2007
                      • 17522
                      • Turku

                      Originally posted by 314da View Post
                      Nythän noihin x20d moottoreihin on ilmeisesti tulossa takaisinkutsu.
                      On siinä merkkihuollolla taas ihmettä kun EGRistä löytyy tulpattuja versioita, saattaa välillä vikavalot palaa päivityksien jälkeen ja sitten on taas ruuhkaa viripajojen ovella kun joutuu hakemaan virisoftan takaisin. Koskeekohan tuo takaisinkutsu B47 vai N47 moottoria?
                      Eikös se ole N47.
                      Näillä mennään:
                      - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                      - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                      - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                      - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                      Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                      Comment

                      • sportpug25
                        Bimmer Fanatic
                        • Feb 2013
                        • 377
                        • Helsinki

                        Tuossa lähteessä, tuo valmistusajankohta 20d kohdalla kyllä tarkoittaa b47 mottia. Aika pienellä otannalla vieläpä. Kutoskoneisissa sitten pidemmältä ajanjaksolta.

                        Comment

                        • mpk71
                          Newbiemmer
                          • May 2011
                          • 24
                          • Kempele

                          Kyselin Oulun Wetteriltä takaisinkutsuista, mutta ei ollut ainakaan vielä mitään tietoa mun auton osalta. Egr coolerin bypass putki vuotaa.
                          BMW F11 535d Xdrive (7/2012)
                          BMW F11 535D Xdrive -12
                          ----------------------
                          BMW E90 325D -09
                          BMW E46 325Ci -02

                          Comment

                          • Paltsi
                            Newbiemmer
                            • Jun 2018
                            • 14
                            • Lahti

                            Onko tästä takaisinkutsusta Suomessa ollut merkkejä? Itselle tuli juuri alle 101tkm ajettu 520xd LCI ja mietityttää mitä EGR:lle pitäisi tehdä, jottei ole kohta tulessa koko laitos. Tosin oma auto ensirekisteröity jo 09/2014, joten ei menisi blogissa olleen aikaikkunan sisään.

                            Comment

                            • fraatti
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2002
                              • 4628
                              • Tampere

                              Originally posted by Paltsi View Post
                              Onko tästä takaisinkutsusta Suomessa ollut merkkejä? Itselle tuli juuri alle 101tkm ajettu 520xd LCI ja mietityttää mitä EGR:lle pitäisi tehdä, jottei ole kohta tulessa koko laitos. Tosin oma auto ensirekisteröity jo 09/2014, joten ei menisi blogissa olleen aikaikkunan sisään.
                              täällä on näistä enemmän juttua: https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=378514
                              F11 535dX LCI
                              Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                              Comment

                              • suosukeltaja
                                Bimmer Rookie
                                • Jan 2009
                                • 111
                                • Vantaa

                                Imusarjan ja -kanavien puhdistus

                                Millaisia kokemuksia on puhdistuksen jälkeen, onko tullut huomattavia eroja?

                                Miten kannattaa kannen kanavia putsata vai onko parempi jättää koskematta?
                                Onko tähän aineita vai meneeko mekaanisesti poistamiseksi?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎