Originally posted by salmol
View Post
F10/F11 kysymyksiä ja vastauksia II
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Se takalasin mikrokytkin on sökö. Ei päästä autoa lepotilaan kun se kytkin temppuilee ja silloin alkaa tulla tuota akkuherjaa ja ikkunan aukeilua. Kytkin ei paljon maksa ja vaihdon jälkeen siitä johtuvat akkuherjat poistuu.Originally posted by exce View PostTaitaa olla alkuperäinen vielä -12 vuodelta. Lisäksi tuo pyyhkijässä oleva avausnappi ei toimi kuin kerran sadasta. Tehnyt tuota ainoastaan jos ajanut tosi pienillä kierroksilla ja hiljaa. Onneksi ei vielä ole autobaanalla päässyt tekemään
Comment
-
KiitoksiaOriginally posted by HV530XD View PostSe takalasin mikrokytkin on sökö. Ei päästä autoa lepotilaan kun se kytkin temppuilee ja silloin alkaa tulla tuota akkuherjaa ja ikkunan aukeilua. Kytkin ei paljon maksa ja vaihdon jälkeen siitä johtuvat akkuherjat poistuu.
Täytyypä sillä lähtee liikkeelle.
Comment
-
Ei kai muuten navin karttaversion päivitykseen mitään usb-tikkua tarvita vaan ulkoinen kovalevy passaa? Jaksaako usb-portti antaa virtaa ulkoiselle kovolle?Originally posted by ptikkala View PostSuosittelen hakemaan kaupasta sen 32gb tikun noihin kartta päivityksiin niin ei tarvi montaa tikkua pyörittää.i4 M50
ex: G30 530e xDrive M-Sport
ex: F11 525d xDrive
ex: F11 520d
ex: E91 318i
Comment
-
Olisko heittää osanumeroa, n47 koneisen munuaisten takana olevia kaihtimia ohjaavalle servolle/releelle tms. Saako edes erikseen vai pitääkö koko kaihdin hässäkkä? KL ei osannut sanoa että kuuluuko heidän pakettiin edes sitä ohjaava komponentti mukaan.F16 M-Sport
Comment
-
Taitaa mennä uusiksi koko "hässäkkä".Näillä mennään:
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
Löytyy niin monenlaista juttua tuosta drivetrain herjasta, että pitää vielä kysyä itsekin. Eli auto tehnyt nyt pari kertaa stopin muutaman kymmenen metrin ajon jälkeen. Alkaa nykimään, tulee drivetrain vikailmoitus ja sitten sammuu.
Tämä tapahtunut molemmilla kerroilla pihasta lähtiessä pidemmän (4-10h) seisomisen jälkeen ja tosiaan noin 30m ajon jälkeen. Tämän jälkeen lähtee käyntiin vähän pitemmällä startilla ja käy lähes normaalisti tyhjäkäyntiä, mutta kun laittaa vaihdevalitsimen asentoon d, auto sammuu. Ihan kuin tukehtuisi.
Parin, kolmen startin ja sammutuksen jälkeen toimii taas normaalisti. Tosin haisee vähän öljylle/polttoaineelle tai jollekin sellaiselle. Vinkkejä? Koodit menossa huomenna lukuun, kunhan pääsee takaisin kotiin.
Ja auto siis F11 520dA ajettu 197tkmF11 520dA (prd. 07/12) Sophistograu brillante
ex. E91 320dA LCI -09 (prd. 10/08)
Comment
-
Egr?? Kaverilla tais oireilla just about noin ku oli egr juminut.. 30tkm mittarissa toiOriginally posted by Joni_R View PostLöytyy niin monenlaista juttua tuosta drivetrain herjasta, että pitää vielä kysyä itsekin. Eli auto tehnyt nyt pari kertaa stopin muutaman kymmenen metrin ajon jälkeen. Alkaa nykimään, tulee drivetrain vikailmoitus ja sitten sammuu.
Tämä tapahtunut molemmilla kerroilla pihasta lähtiessä pidemmän (4-10h) seisomisen jälkeen ja tosiaan noin 30m ajon jälkeen. Tämän jälkeen lähtee käyntiin vähän pitemmällä startilla ja käy lähes normaalisti tyhjäkäyntiä, mutta kun laittaa vaihdevalitsimen asentoon d, auto sammuu. Ihan kuin tukehtuisi.
Parin, kolmen startin ja sammutuksen jälkeen toimii taas normaalisti. Tosin haisee vähän öljylle/polttoaineelle tai jollekin sellaiselle. Vinkkejä? Koodit menossa huomenna lukuun, kunhan pääsee takaisin kotiin.
Ja auto siis F11 520dA ajettu 197tkm
Niin juu, jos on egr jumissa niin ei paljoo kandeis ajella ilmeisesti ettei pala koko höskä.. vikakoodeja saa mittaristoltakin luettua ihan paikanpäältä.. ohjeet youtubesta.Last edited by janilind; 24-04-2018, 20:54.2011 530d x-drive
2010 Skoda Superb combi 1.8tsi dsg
Comment
-
Oli kyllä sekavat koodit, mutta pakokaasujen lämpöihin ja venttiiliin ne viittasi. EGR on ohjelmallisesti poistettu käytöstä, mutta silti ilmeisesti osaa antaa koodia sieltä, jos siellä on fyysistä vikaa?Originally posted by janilind View PostEgr?? Kaverilla tais oireilla just about noin ku oli egr juminut.. 30tkm mittarissa toi��
Niin juu, jos on egr jumissa niin ei paljoo kandeis ajella ilmeisesti ettei pala koko höskä.. vikakoodeja saa mittaristoltakin luettua ihan paikanpäältä.. ohjeet youtubesta.
Kannattaa ilmeisesti tulpata koko roska?F11 520dA (prd. 07/12) Sophistograu brillante
ex. E91 320dA LCI -09 (prd. 10/08)
Comment
-
Jos on egr poistettu ohjelmallisesti jo niin enpäs sit tiiä, kandee vähä varauksella sit suhtautua mun arvaukseen.. Ton egr:n voinee poistaa käytöstä monella tapaa softasta ja jotkut mainostaa että johdon voi irrottaa - toiset softat ilmeisesti ei tuota salli.. Ehkä joku viisaampi tietää paremmin..Originally posted by Joni_R View PostOli kyllä sekavat koodit, mutta pakokaasujen lämpöihin ja venttiiliin ne viittasi. EGR on ohjelmallisesti poistettu käytöstä, mutta silti ilmeisesti osaa antaa koodia sieltä, jos siellä on fyysistä vikaa?
Kannattaa ilmeisesti tulpata koko roska?2011 530d x-drive
2010 Skoda Superb combi 1.8tsi dsg
Comment
-
Tällä foorumillakin on ollut mainintoja siitä että ohjelmoijan kanssa on sovittu EGR:n poistosta ohjelmallisesti, ja siitä on jopa rahastettu mutta poistoa ei ole tehty joko kokonaan tai osittain eli tietyissä tilanteissa EGR olisikin käytössä. Joten kyseessä voi hyvinkin olla EGR mistä nuo ongelmat tulee jos sen EGR:n ohjelmallinen poisto ei ole tehty kunnolla.Originally posted by janilind View PostJos on egr poistettu ohjelmallisesti jo niin enpäs sit tiiä, kandee vähä varauksella sit suhtautua mun arvaukseen.. Ton egr:n voinee poistaa käytöstä monella tapaa softasta ja jotkut mainostaa että johdon voi irrottaa - toiset softat ilmeisesti ei tuota salli.. Ehkä joku viisaampi tietää paremmin..
Comment
-
Hmm. Pitää kysäistä asiasta. On kyllä sen verran kokenut ohjelmoija (CdiTuikku), että olettaisin homman olevan tehty oikein. Mutta selvitellään.Originally posted by HV530XD View PostTällä foorumillakin on ollut mainintoja siitä että ohjelmoijan kanssa on sovittu EGR:n poistosta ohjelmallisesti, ja siitä on jopa rahastettu mutta poistoa ei ole tehty joko kokonaan tai osittain eli tietyissä tilanteissa EGR olisikin käytössä. Joten kyseessä voi hyvinkin olla EGR mistä nuo ongelmat tulee jos sen EGR:n ohjelmallinen poisto ei ole tehty kunnolla.F11 520dA (prd. 07/12) Sophistograu brillante
ex. E91 320dA LCI -09 (prd. 10/08)
Comment
-
EGR pitää tulpata manuaalisesti, ilmeisesti se ei pidä, on siis osittain auki. Ohjelmassa EGR on pois käytöstä.Originally posted by HV530XD View PostTällä foorumillakin on ollut mainintoja siitä että ohjelmoijan kanssa on sovittu EGR:n poistosta ohjelmallisesti, ja siitä on jopa rahastettu mutta poistoa ei ole tehty joko kokonaan tai osittain eli tietyissä tilanteissa EGR olisikin käytössä. Joten kyseessä voi hyvinkin olla EGR mistä nuo ongelmat tulee jos sen EGR:n ohjelmallinen poisto ei ole tehty kunnolla.
Tuossa noita blanking/delete kilttejä katsoin ja niissä näkyy olevan paljon erilaisia palikoita. Eikös tuossa riitä kun tulppana pakosarjalta imusarjalle menevän röörin? Nyt kun kaikki EGR vikakoodit on mapattu pois. Miksi nuo kaikki tilpehöörit pitäisi laittaa jos ei ole tarkoitus poistaa koko hässäkkää fyysisesti?F11 520dA (prd. 07/12) Sophistograu brillante
ex. E91 320dA LCI -09 (prd. 10/08)
Comment
Comment