Announcement

Collapse
No announcement yet.

F10/F11 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Makro86
    Bimmer Rookie
    • Apr 2013
    • 146
    • Eurajoki

    Originally posted by pyyn0 View Post
    Eivät ole OEM nuo bemariosa.fi performance grillit vaan ihan OE
    Kiitos tiedosta, mitäs tuo OE nyt sitten tarkoittikaan?
    **Myynnissä F11 korisarja halvalla**

    Nykyinen: Bmw 225xe vm. -16 f45
    Ex: Bmw 530D vm. -11 f11
    Ex: Bmw 530i vm. -07 lci e61
    Ex: Bmw 530Da vm. -99 e39.

    Comment

    • pyyn0
      BTCF Member
      • Jun 2008
      • 1066
      • Fin

      Originally posted by Makro86 View Post
      Kiitos tiedosta, mitäs tuo OE nyt sitten tarkoittikaan?
      OE = (Original Equipment or Genuine BMW)
      alkuperäinen osa bmw logolla

      OEM = (Original Equipment Manufacturer)
      alkuperäisen osan valmistaja, esim ate, Lemförder, sachs yms


      aukesko?
      -BMW F11 530xd -12
      -BMW E60 530dA -04
      -BMW E23 735iA -85
      Ex
      -BMW E89 Z4 35i 09 Roadster
      -BMW E85 Z4 2,5 03 Roadster
      -BMW E36 Z3 2,0 99 Roadster
      -BMW E39 528i 96

      Comment

      • Makro86
        Bimmer Rookie
        • Apr 2013
        • 146
        • Eurajoki

        Originally posted by pyyn0 View Post
        OE = (Original Equipment or Genuine BMW)
        alkuperäinen osa bmw logolla

        OEM = (Original Equipment Manufacturer)
        alkuperäisen osan valmistaja, esim ate, Lemförder, sachs yms


        aukesko?
        **Myynnissä F11 korisarja halvalla**

        Nykyinen: Bmw 225xe vm. -16 f45
        Ex: Bmw 530D vm. -11 f11
        Ex: Bmw 530i vm. -07 lci e61
        Ex: Bmw 530Da vm. -99 e39.

        Comment

        • Laku
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2007
          • 17564
          • Turku

          Istuiko myös kuismalla nuo parigrillit hyvin?
          Näillä mennään:
          - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
          - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
          - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
          - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


          Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

          Comment

          • Juspa
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2006
            • 1256
            • Pori

            Ovenkahva ei palaudu hanttarin takaovesta, eli jää ylös. Mikä näistä menee, joku jousi?
            E70 M-Sport AlpinWeiß 3

            Ex.
            F11 535d -11 M-Sport AlpinWeiß 3
            E60 535d -06 M-Sport Carbonschwartz
            E90 320d -05 Schwartz 2
            E36 328i touring -97 Diamantschwartz
            E36 352i -91 Diamantschwartz

            Comment

            • hj325hml
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2006
              • 728
              • Pirkanmaa

              Onko LCI puskurien kiinnitys muuttunut, meneekö ristiin puskurit pre ja lci?
              F16 M-Sport

              Comment

              • kuisma
                Bimmer Rookie
                • Oct 2011
                • 48
                • Helsinki

                Originally posted by Laku View Post
                Istuiko myös kuismalla nuo parigrillit hyvin?
                Istuvuus ja laatu hyvä, mutta sanotaanko näin, että toivottavasti ei enää ikinä tarvitse vaihtaa! Kattelin youtubesta pätkiä, jossa porukka vain kiskaisi vanhat veks, vaan ei puhettakaan että olisivat niin irronneet, en tiedä sitten olisiko pre-LCI kiinnitykset erilaiset (yksi kulma aukesi ja tietenkin klipsu taittui puskurin etupuolelle jättäen pienen jäljen jota ei onneksi kovin helposti huomaa ja saa varmaan myllyttämällä kuntoon ). Suurempien vahinkojen välttämiseksi avasin sitten puskurin kiinnitykset konepellin alta ja taivutin yläreunaa sen verran auki, että sai väänneltyä klipsuja auki. Itselläni ei riittänyt pinna nitkutella kaikkia lukituksia riittävästi joten eihän ne vanhat sieltä ehjänä irronneet... Uusiakin sai hieman väännellä paikoilleen, mutta siellä ovat ja pysyvät Kädet sain hommassa verille, joten jos vain motivaatiota riittää, suosittelen puskurin irroitusta, siten olisi varmasti ollut helppo homma. Itse en moiseen hommaan lähtenyt parkkiksella pelkkien munuaisten takia.
                G31 540d Xdrive -17
                Ex: F11 530dA -14
                Ex: E61 530dA -04
                Ex: E36 320ci -92

                Comment

                • Makro86
                  Bimmer Rookie
                  • Apr 2013
                  • 146
                  • Eurajoki

                  Originally posted by kuisma View Post
                  Istuvuus ja laatu hyvä, mutta sanotaanko näin, että toivottavasti ei enää ikinä tarvitse vaihtaa! Kattelin youtubesta pätkiä, jossa porukka vain kiskaisi vanhat veks, vaan ei puhettakaan että olisivat niin irronneet, en tiedä sitten olisiko pre-LCI kiinnitykset erilaiset (yksi kulma aukesi ja tietenkin klipsu taittui puskurin etupuolelle jättäen pienen jäljen jota ei onneksi kovin helposti huomaa ja saa varmaan myllyttämällä kuntoon ). Suurempien vahinkojen välttämiseksi avasin sitten puskurin kiinnitykset konepellin alta ja taivutin yläreunaa sen verran auki, että sai väänneltyä klipsuja auki. Itselläni ei riittänyt pinna nitkutella kaikkia lukituksia riittävästi joten eihän ne vanhat sieltä ehjänä irronneet... Uusiakin sai hieman väännellä paikoilleen, mutta siellä ovat ja pysyvät Kädet sain hommassa verille, joten jos vain motivaatiota riittää, suosittelen puskurin irroitusta, siten olisi varmasti ollut helppo homma. Itse en moiseen hommaan lähtenyt parkkiksella pelkkien munuaisten takia.
                  Eikös noi kuulu just asentaa niin että ottaa konepellin alta etupuskurin yläosasta edestä kumisuoja pois ja ne kumitutit ja muutama ruuvi ruuvata pois jolloin etupuskurin "taakse" pääsee käsiksi. Mitä pienemmät kädet sitä paremmin homma sujuu ja aloittaa munuaisen alaosasta, sitten sivut ja lopuksi yläosa. Sittenhän tuo eka lähtee irti ja siitä ekasta aukosta samaa hommaa tekee toiselle munuaiselle takakautta.

                  Juu joku kyllä ihan repimällä repi noita kans irti mutta vähän rajua touhua jos meinaa ehjänä saada pois

                  Tulikin kirjoitettua samalla ohje, katotaan joskus meneekö noin käytännössä. Saa korjata jos on korjattavaa/lisättävää
                  **Myynnissä F11 korisarja halvalla**

                  Nykyinen: Bmw 225xe vm. -16 f45
                  Ex: Bmw 530D vm. -11 f11
                  Ex: Bmw 530i vm. -07 lci e61
                  Ex: Bmw 530Da vm. -99 e39.

                  Comment

                  • kuisma
                    Bimmer Rookie
                    • Oct 2011
                    • 48
                    • Helsinki

                    Originally posted by Makro86 View Post
                    Eikös noi kuulu just asentaa niin että ottaa konepellin alta etupuskurin yläosasta edestä kumisuoja pois ja ne kumitutit ja muutama ruuvi ruuvata pois jolloin etupuskurin "taakse" pääsee käsiksi. Mitä pienemmät kädet sitä paremmin homma sujuu ja aloittaa munuaisen alaosasta, sitten sivut ja lopuksi yläosa. Sittenhän tuo eka lähtee irti ja siitä ekasta aukosta samaa hommaa tekee toiselle munuaiselle takakautta.

                    Juu joku kyllä ihan repimällä repi noita kans irti mutta vähän rajua touhua jos meinaa ehjänä saada pois

                    Tulikin kirjoitettua samalla ohje, katotaan joskus meneekö noin käytännössä. Saa korjata jos on korjattavaa/lisättävää
                    Eikai tähän mitään ainoaa oikeaa tapaa ole, helpoin ja nopein varmaan noin jos ei nykäisemällä lähde. Muistaakseni toisen munuaisen reiästä ei päässyt toiseen käsiksi kun takana tuli ne aukeavat läpykät eteen :think En ymmärrä miksi nuo klipsut on pitänyt tehdä niin helkkarin vankasta tavarasta kun niitä on kuitenkin muutaman sentin välein!
                    G31 540d Xdrive -17
                    Ex: F11 530dA -14
                    Ex: E61 530dA -04
                    Ex: E36 320ci -92

                    Comment

                    • PNM2
                      Bimmer Enthusiast
                      • Mar 2015
                      • 1125
                      • Espoo

                      Nyt tarvitaan vertaistukea eli nykyinen F11 520d on menossa vaihtoon ja tilalle olisi tulossa F11 525d xDrive. Molemmat N47-koneella ja uusi toki vähemmän ajettuna ja paremmilla varusteilla.

                      Mitkäs tuossa 25d:ssä ovat lisäriskit 20d:hen verrattuna ja mitä muuta jakolaatikon lisäksi nelivedosta kannattaa tarkistaa?
                      i4 M50
                      ex: G30 530e xDrive M-Sport
                      ex: F11 525d xDrive
                      ex: F11 520d
                      ex: E91 318i

                      Comment

                      • janilind
                        Bimmer Rookie
                        • Nov 2017
                        • 168
                        • Pirkanmaa

                        Originally posted by PNM2 View Post
                        Nyt tarvitaan vertaistukea eli nykyinen F11 520d on menossa vaihtoon ja tilalle olisi tulossa F11 525d xDrive. Molemmat N47-koneella ja uusi toki vähemmän ajettuna ja paremmilla varusteilla.

                        Mitkäs tuossa 25d:ssä ovat lisäriskit 20d:hen verrattuna ja mitä muuta jakolaatikon lisäksi nelivedosta kannattaa tarkistaa?
                        Vetarit tietty. Noi etuvetarien kumithan on kulutustavaraa ja jos on rikki niin sit menee nivel..
                        2011 530d x-drive
                        2010 Skoda Superb combi 1.8tsi dsg

                        Comment

                        • Tuoppo
                          Bimmer Fanatic
                          • Jul 2007
                          • 558
                          • Joensuu

                          F10 530da 180kw. Onko näissä ensimmäisissä vuosimalleissa jotain suuria ongelmia verrattuna uudempaan 190kw malliin, jonka vuoksi hyvilläkin varusteilla oleva auto kannattaa unohtaa? Ymmärtääkseni kaikissa 530da on kuitenkin zf 8hp vaihteisto ja moottori N57 sarjaa?
                          Last edited by Tuoppo; 12-03-2018, 19:39.
                          G30 530e xDrive iPerformance -20
                          E70 X5 xDrive40d -10

                          Comment

                          • PNM2
                            Bimmer Enthusiast
                            • Mar 2015
                            • 1125
                            • Espoo

                            Originally posted by janilind View Post
                            Vetarit tietty. Noi etuvetarien kumithan on kulutustavaraa ja jos on rikki niin sit menee nivel..
                            Itse asiassa auto on siis paraikaa myyjäliikkeen toimesta vetareiden vaihdossa. Mä en ole autoa vielä koeajanut. Pyysin kyllä tästä fiksauksesta tarkat speksit.

                            Kauanko noi yleensä kestää eli mihin kannattaa varautua?
                            i4 M50
                            ex: G30 530e xDrive M-Sport
                            ex: F11 525d xDrive
                            ex: F11 520d
                            ex: E91 318i

                            Comment

                            • HV530XD
                              Bimmer Fanatic
                              • Mar 2015
                              • 399
                              • Lappeenranta

                              Originally posted by PNM2 View Post
                              Itse asiassa auto on siis paraikaa myyjäliikkeen toimesta vetareiden vaihdossa. Mä en ole autoa vielä koeajanut. Pyysin kyllä tästä fiksauksesta tarkat speksit.

                              Kauanko noi yleensä kestää eli mihin kannattaa varautua?
                              Tuolta reilusti lisätietoa. Vaikka vetareiden nivelissä olisi ehjät kumit, voi ne silti käydä ääntelemään...

                              Comment

                              • kuisma
                                Bimmer Rookie
                                • Oct 2011
                                • 48
                                • Helsinki

                                Pitäisi vaihtaa raidetangon pää ja sen jälkeen viedä auto nelipyöräsuuntaukseen. Onnistuukohan ihan joka paikassa kun autossa nelipyöräohjaus? Saa vinkata hyviä paikkoja Helsinki-Espoo-Vantaa akselilla.
                                G31 540d Xdrive -17
                                Ex: F11 530dA -14
                                Ex: E61 530dA -04
                                Ex: E36 320ci -92

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎