Näillä mennään: - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016 - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011 - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009 - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Istuvuus ja laatu hyvä, mutta sanotaanko näin, että toivottavasti ei enää ikinä tarvitse vaihtaa! Kattelin youtubesta pätkiä, jossa porukka vain kiskaisi vanhat veks, vaan ei puhettakaan että olisivat niin irronneet, en tiedä sitten olisiko pre-LCI kiinnitykset erilaiset (yksi kulma aukesi ja tietenkin klipsu taittui puskurin etupuolelle jättäen pienen jäljen jota ei onneksi kovin helposti huomaa ja saa varmaan myllyttämällä kuntoon ). Suurempien vahinkojen välttämiseksi avasin sitten puskurin kiinnitykset konepellin alta ja taivutin yläreunaa sen verran auki, että sai väänneltyä klipsuja auki. Itselläni ei riittänyt pinna nitkutella kaikkia lukituksia riittävästi joten eihän ne vanhat sieltä ehjänä irronneet... Uusiakin sai hieman väännellä paikoilleen, mutta siellä ovat ja pysyvät Kädet sain hommassa verille, joten jos vain motivaatiota riittää, suosittelen puskurin irroitusta, siten olisi varmasti ollut helppo homma. Itse en moiseen hommaan lähtenyt parkkiksella pelkkien munuaisten takia.
Istuvuus ja laatu hyvä, mutta sanotaanko näin, että toivottavasti ei enää ikinä tarvitse vaihtaa! Kattelin youtubesta pätkiä, jossa porukka vain kiskaisi vanhat veks, vaan ei puhettakaan että olisivat niin irronneet, en tiedä sitten olisiko pre-LCI kiinnitykset erilaiset (yksi kulma aukesi ja tietenkin klipsu taittui puskurin etupuolelle jättäen pienen jäljen jota ei onneksi kovin helposti huomaa ja saa varmaan myllyttämällä kuntoon ). Suurempien vahinkojen välttämiseksi avasin sitten puskurin kiinnitykset konepellin alta ja taivutin yläreunaa sen verran auki, että sai väänneltyä klipsuja auki. Itselläni ei riittänyt pinna nitkutella kaikkia lukituksia riittävästi joten eihän ne vanhat sieltä ehjänä irronneet... Uusiakin sai hieman väännellä paikoilleen, mutta siellä ovat ja pysyvät Kädet sain hommassa verille, joten jos vain motivaatiota riittää, suosittelen puskurin irroitusta, siten olisi varmasti ollut helppo homma. Itse en moiseen hommaan lähtenyt parkkiksella pelkkien munuaisten takia.
Eikös noi kuulu just asentaa niin että ottaa konepellin alta etupuskurin yläosasta edestä kumisuoja pois ja ne kumitutit ja muutama ruuvi ruuvata pois jolloin etupuskurin "taakse" pääsee käsiksi. Mitä pienemmät kädet sitä paremmin homma sujuu ja aloittaa munuaisen alaosasta, sitten sivut ja lopuksi yläosa. Sittenhän tuo eka lähtee irti ja siitä ekasta aukosta samaa hommaa tekee toiselle munuaiselle takakautta.
Juu joku kyllä ihan repimällä repi noita kans irti mutta vähän rajua touhua jos meinaa ehjänä saada pois
Tulikin kirjoitettua samalla ohje, katotaan joskus meneekö noin käytännössä. Saa korjata jos on korjattavaa/lisättävää
**Myynnissä F11 korisarja halvalla**
Nykyinen: Bmw 225xe vm. -16 f45
Ex: Bmw 530D vm. -11 f11
Ex: Bmw 530i vm. -07 lci e61
Ex: Bmw 530Da vm. -99 e39.
Eikös noi kuulu just asentaa niin että ottaa konepellin alta etupuskurin yläosasta edestä kumisuoja pois ja ne kumitutit ja muutama ruuvi ruuvata pois jolloin etupuskurin "taakse" pääsee käsiksi. Mitä pienemmät kädet sitä paremmin homma sujuu ja aloittaa munuaisen alaosasta, sitten sivut ja lopuksi yläosa. Sittenhän tuo eka lähtee irti ja siitä ekasta aukosta samaa hommaa tekee toiselle munuaiselle takakautta.
Juu joku kyllä ihan repimällä repi noita kans irti mutta vähän rajua touhua jos meinaa ehjänä saada pois
Tulikin kirjoitettua samalla ohje, katotaan joskus meneekö noin käytännössä. Saa korjata jos on korjattavaa/lisättävää
Eikai tähän mitään ainoaa oikeaa tapaa ole, helpoin ja nopein varmaan noin jos ei nykäisemällä lähde. Muistaakseni toisen munuaisen reiästä ei päässyt toiseen käsiksi kun takana tuli ne aukeavat läpykät eteen :think En ymmärrä miksi nuo klipsut on pitänyt tehdä niin helkkarin vankasta tavarasta kun niitä on kuitenkin muutaman sentin välein!
Nyt tarvitaan vertaistukea eli nykyinen F11 520d on menossa vaihtoon ja tilalle olisi tulossa F11 525d xDrive. Molemmat N47-koneella ja uusi toki vähemmän ajettuna ja paremmilla varusteilla.
Mitkäs tuossa 25d:ssä ovat lisäriskit 20d:hen verrattuna ja mitä muuta jakolaatikon lisäksi nelivedosta kannattaa tarkistaa?
Nyt tarvitaan vertaistukea eli nykyinen F11 520d on menossa vaihtoon ja tilalle olisi tulossa F11 525d xDrive. Molemmat N47-koneella ja uusi toki vähemmän ajettuna ja paremmilla varusteilla.
Mitkäs tuossa 25d:ssä ovat lisäriskit 20d:hen verrattuna ja mitä muuta jakolaatikon lisäksi nelivedosta kannattaa tarkistaa?
Vetarit tietty. Noi etuvetarien kumithan on kulutustavaraa ja jos on rikki niin sit menee nivel..
F10 530da 180kw. Onko näissä ensimmäisissä vuosimalleissa jotain suuria ongelmia verrattuna uudempaan 190kw malliin, jonka vuoksi hyvilläkin varusteilla oleva auto kannattaa unohtaa? Ymmärtääkseni kaikissa 530da on kuitenkin zf 8hp vaihteisto ja moottori N57 sarjaa?
Vetarit tietty. Noi etuvetarien kumithan on kulutustavaraa ja jos on rikki niin sit menee nivel..
Itse asiassa auto on siis paraikaa myyjäliikkeen toimesta vetareiden vaihdossa. Mä en ole autoa vielä koeajanut. Pyysin kyllä tästä fiksauksesta tarkat speksit.
Kauanko noi yleensä kestää eli mihin kannattaa varautua?
Itse asiassa auto on siis paraikaa myyjäliikkeen toimesta vetareiden vaihdossa. Mä en ole autoa vielä koeajanut. Pyysin kyllä tästä fiksauksesta tarkat speksit.
Kauanko noi yleensä kestää eli mihin kannattaa varautua?
Tuolta reilusti lisätietoa. Vaikka vetareiden nivelissä olisi ehjät kumit, voi ne silti käydä ääntelemään...
Pitäisi vaihtaa raidetangon pää ja sen jälkeen viedä auto nelipyöräsuuntaukseen. Onnistuukohan ihan joka paikassa kun autossa nelipyöräohjaus? Saa vinkata hyviä paikkoja Helsinki-Espoo-Vantaa akselilla.
Comment