Kertokaas panorama kattoluukun omistajat että miten olette niitä hoitanut/huoltanut? Jotain olisi hyvä rasvata tms mutta mitä ja mihin kohtaan?
Luukun huolto-ohje ei oikeastaan muuta korosta kuin puhtaana pitoa. Sen sijaan E-sarjalaisissa kattoluukun kiskot ohjeistetaan puhdistuksen lisäksi myös rasvaamaan.
Kumitiivisteisiin olen normaalien pesujen lisäksi kuitenkin itse levittänyt kerran vuoteen BMW Gleitmittel Carbaflo KSP 105 50G (varaosanumerolla 83230309627), lähinnä siinä toivossa että kumit pysyisivät elastisina ja hyväkuntoisina ja natinoilta ja nitinöiltä vältyttäisiin. Samaa tavaraa laitan myös ovien tiivisteisiin.
IB1P23M0 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20 BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja.
Vikadiagnostiikka ja koodaukset myös etäyhteydellä. Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben. Tampere
Luukun huolto-ohje ei oikeastaan muuta korosta kuin puhtaana pitoa. Sen sijaan E-sarjalaisissa kattoluukun kiskot ohjeistetaan puhdistuksen lisäksi myös rasvaamaan.
Kumitiivisteisiin olen normaalien pesujen lisäksi kuitenkin itse levittänyt kerran vuoteen BMW Gleitmittel Carbaflo KSP 105 50G (varaosanumerolla 83230309627), lähinnä siinä toivossa että kumit pysyisivät elastisina ja hyväkuntoisina ja natinoilta ja nitinöiltä vältyttäisiin. Samaa tavaraa laitan myös ovien tiivisteisiin.
Joo kiitti näistä ohjeista, tarviipa tutustua asiaan paremmin paremmalla ajalla
**Myynnissä F11 korisarja halvalla**
Nykyinen: Bmw 225xe vm. -16 f45
Ex: Bmw 530D vm. -11 f11
Ex: Bmw 530i vm. -07 lci e61
Ex: Bmw 530Da vm. -99 e39.
Onko kukaan kuullut, pystyykö moottorijarrutusta 1-2 vaihteella koodaamaan pois? Auto vain rullaisi, eikä jarruttaisi esim. risteykseen tultaessa.
Mun mielestä tämä on tosi ärsyttävä toiminto, tekee helposti ajosta epätasaista ja ehkä viivettä kun taas painaa kaasua.
Onko muilla samoja tuntemuksia?
Ei ole mahdollista koodata moottorijarrutusta pois. En kyllä näe mitään järkeä edes yrittää saada moottorijarrutusta pois. Moottorijarrutuksen ideahan on säästää polttoainetta, samalla se säästää jarruja. Mielestäni näppärä tulla moottorijarrutuksella risteykseen, miksi sillä autolla pitäisi rullata vapaalla? Jossain manuaali hiacessa ymmärtää tuon vapaalla rullaamisen kun ykkönen on niin lyhyt. Paljon nopeampi kaasunvaste saadaan kun veto on kokoajan päällä. Jos automaatti heittäisi vapaalle, pitäisi vaihde kytkeä ja sitten vasta auto kiihtyisi vrt. nykyiseen, missä auto kiihtyy heti kun kaasun koskee. En ole kyllä huomannut, että moottorijarrutus tekisi ajosta epätasaista missään automaatissa (olettaen, että auto on kunnossa). :think Toki ei se kyyti nyt varmaan ihan yhtä tasaista ole kun jossain limusiinissa, mutta itse tulee kyllä yleensä lähdettyä reippaasti liikkeelle risteyksestä, niin paljon enemmän se kiihdytys tuntuu vs. moottorijarrutus.
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Onko kukaan kuullut, pystyykö moottorijarrutusta 1-2 vaihteella koodaamaan pois? Auto vain rullaisi, eikä jarruttaisi esim. risteykseen tultaessa.
Mun mielestä tämä on tosi ärsyttävä toiminto, tekee helposti ajosta epätasaista ja ehkä viivettä kun taas painaa kaasua.
Onko muilla samoja tuntemuksia?
Kyllähän tuo aika hätäseen hidastaa nopeutta pienissä vauhdeissa, mutta nyt kun siihen on tottunut, niin eipä tuo juurikaan häiritse. Olen ajatellut se liittyvän jarruenergian talteenottoon, eli laturi vielä tehostaisi mottorijarrutusta. Tämänhän pystyy koodaamaan pois käytöstä, eli tiedä sitten vaikuttaisiko asiaan?
Kyllähän tuo aika hätäseen hidastaa nopeutta pienissä vauhdeissa, mutta nyt kun siihen on tottunut, niin eipä tuo juurikaan häiritse. Olen ajatellut se liittyvän jarruenergian talteenottoon, eli laturi vielä tehostaisi mottorijarrutusta. Tämänhän pystyy koodaamaan pois käytöstä, eli tiedä sitten vaikuttaisiko asiaan?
Kyllähän siihen alkaa vuoden jälkeen tottumaan mutta ei se mitenkään ajoa helpota tai tuo mukavuutta lisää.
Olen kyllä miettinyt jos jotain muutakin olisi autossa parannettavaa, vaikka ohjelmapäivityksellä tai muuta esim. alipaineletkuja räpläämällä.
F11 530xd ollut haaveissa pidemmän aikaa, melkein alkuperäisestä julkistuksesta asti. Niin paljon olen lueskellut näitä hyviä foorumeita ja speksaillut, että on ruvennu tyyppiviat (EGR, etuvetarit, ilmapussit ja kalliimmat bonukset kuten jakolaatikko) hirvittämään.
Onko viisaimmille tietoa, tai edes näppituntumaa, ovatko jotkin näistä vioista merkittävästi vähentyneet faceliftin jälkeen, eli voisiko tällä perustella hieman uudempaa vuosimallia?
Toki kaikkea tarvitsee huoltaa ja joskus rempata. Vaikka ei vikoja viikkorahoja kannata koskaan laittaa ostoon kiinni, niin kokonaiskustannukset mietityttää, kun kilsoja tulisi 40tkm+ vuodessa.
F11 530xd ollut haaveissa pidemmän aikaa, melkein alkuperäisestä julkistuksesta asti. Niin paljon olen lueskellut näitä hyviä foorumeita ja speksaillut, että on ruvennu tyyppiviat (EGR, etuvetarit, ilmapussit ja kalliimmat bonukset kuten jakolaatikko) hirvittämään.
Onko viisaimmille tietoa, tai edes näppituntumaa, ovatko jotkin näistä vioista merkittävästi vähentyneet faceliftin jälkeen, eli voisiko tällä perustella hieman uudempaa vuosimallia?
Toki kaikkea tarvitsee huoltaa ja joskus rempata. Vaikka ei vikoja viikkorahoja kannata koskaan laittaa ostoon kiinni, niin kokonaiskustannukset mietityttää, kun kilsoja tulisi 40tkm+ vuodessa.
EGR poistoon, niin se on kerralla hoidettu. Ilmapussit alle 500€ vaihdettuna molemmat puolet ja kyllä noilla sen 100000km ajelee. Etuvetareita taitaa saada nykyään tarvikkeena kolmasosalla alkuperäisosan hinnasta. Jakolaatikon öljynvaihto taitaa olla alle parisataa. Toki rikkinäistä ei uudet öljyt korjaa.
Sigun auto antoi taannoin vikailmoitusta fuel supply erroriin eikä lähtenyt käyntiin kuin vasta kolmannella. Tarkkaan en muista sanoja mitä taulussa oli, luki ehkä myös "drivetrain malfunction, drive at moderate speed". Sen jälkeen ei mitään ongelmaa eikä jäänyt iDriveen ilmoitusta.
Tankki oli päässyt sitä ennen paristi aika kuivaksi, toisella kerralla tuli tankattua kun rangea oli jäljellä 3km. Olisko päässyt vaan sen verran ilmaa/kuplia linjoihin, että oli joku ilmaa polttoainelinjoissa-tyyppinen vika?
Comment