Kertokaas panorama kattoluukun omistajat että miten olette niitä hoitanut/huoltanut? Jotain olisi hyvä rasvata tms mutta mitä ja mihin kohtaan? 
							
						
					F10/F11 kysymyksiä ja vastauksia II
				
					Collapse
				
			
		
	This topic is closed.
				
				
				
				
				X
X
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
Tiivisteisiin gummipflegeä, muuta en ole tehnyt.Originally posted by Makro86 View PostKertokaas panorama kattoluukun omistajat että miten olette niitä hoitanut/huoltanut? Jotain olisi hyvä rasvata tms mutta mitä ja mihin kohtaan?
Tärkeintä lienee ettei vahingossakaan käytä sitä talvella, edes sitä väliverhoa.Nyt:
BMW X3 xDrive30e (g01)
BMW 335i (e90)
BMW 323iC (e36)
BMW 850i (e31)
BMW 320i (e30)
Golf GTE
ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä
Comment
 - 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
Okei selvä ja näköjään tarvii ulkomailta ostaa ja maksaa jotain 10euroa.Originally posted by bmw323it View PostTiivisteisiin gummipflegeä, muuta en ole tehnyt.
Tärkeintä lienee ettei vahingossakaan käytä sitä talvella, edes sitä väliverhoa.
Juu ei talvella eli plussan puolella tarvii olla
							
						**Myynnissä F11 korisarja halvalla**
Nykyinen: Bmw 225xe vm. -16 f45
Ex: Bmw 530D vm. -11 f11
Ex: Bmw 530i vm. -07 lci e61
Ex: Bmw 530Da vm. -99 e39.
Comment
 - 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
Saahan sitä toki Suomestakin, ainakin paikallisella merkkarilla oli hyllyssä. En kyllä muista mitä maksoi, varmaan joitain kympin luokkaa.Originally posted by Makro86 View PostOkei selvä ja näköjään tarvii ulkomailta ostaa ja maksaa jotain 10euroa.Nyt:
BMW X3 xDrive30e (g01)
BMW 335i (e90)
BMW 323iC (e36)
BMW 850i (e31)
BMW 320i (e30)
Golf GTE
ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä
Comment
 - 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
Luukun huolto-ohje ei oikeastaan muuta korosta kuin puhtaana pitoa. Sen sijaan E-sarjalaisissa kattoluukun kiskot ohjeistetaan puhdistuksen lisäksi myös rasvaamaan.Originally posted by Makro86 View PostKertokaas panorama kattoluukun omistajat että miten olette niitä hoitanut/huoltanut? Jotain olisi hyvä rasvata tms mutta mitä ja mihin kohtaan?
Kumitiivisteisiin olen normaalien pesujen lisäksi kuitenkin itse levittänyt kerran vuoteen BMW Gleitmittel Carbaflo KSP 105 50G (varaosanumerolla 83230309627), lähinnä siinä toivossa että kumit pysyisivät elastisina ja hyväkuntoisina ja natinoilta ja nitinöiltä vältyttäisiin. Samaa tavaraa laitan myös ovien tiivisteisiin.IB1P23M0 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja.
Vikadiagnostiikka ja koodaukset myös etäyhteydellä.
Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
Tampere
Comment
 - 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
Joo kiitti näistä ohjeista, tarviipa tutustua asiaan paremmin paremmalla ajallaOriginally posted by JaniLap View PostLuukun huolto-ohje ei oikeastaan muuta korosta kuin puhtaana pitoa. Sen sijaan E-sarjalaisissa kattoluukun kiskot ohjeistetaan puhdistuksen lisäksi myös rasvaamaan.
Kumitiivisteisiin olen normaalien pesujen lisäksi kuitenkin itse levittänyt kerran vuoteen BMW Gleitmittel Carbaflo KSP 105 50G (varaosanumerolla 83230309627), lähinnä siinä toivossa että kumit pysyisivät elastisina ja hyväkuntoisina ja natinoilta ja nitinöiltä vältyttäisiin. Samaa tavaraa laitan myös ovien tiivisteisiin.
							
						**Myynnissä F11 korisarja halvalla**
Nykyinen: Bmw 225xe vm. -16 f45
Ex: Bmw 530D vm. -11 f11
Ex: Bmw 530i vm. -07 lci e61
Ex: Bmw 530Da vm. -99 e39.
Comment
 - 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
Tämä tuli kuntoon siirtämällä antenni a-pilarin verhoilun alle aivan tuulilasin yläreunaan.Originally posted by Shatter View PostMihin porukka on sijoittanut gps antennin cic retrofitissä? Tällä hetkellä kojelaudan sisässä keskikajarin kohdalla eikä löydä yhteyttä ollenkaan.
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
Skoda Superb 2.0TDI DSG '13
Skoda Superb 2.0TDI DSG '11
MB W108 250S '67
MZ RT 125/3 '62
Comment
 - 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
Moottorijarrutus pikkunopeuksilla
Onko kukaan kuullut, pystyykö moottorijarrutusta 1-2 vaihteella koodaamaan pois? Auto vain rullaisi, eikä jarruttaisi esim. risteykseen tultaessa.
Mun mielestä tämä on tosi ärsyttävä toiminto, tekee helposti ajosta epätasaista ja ehkä viivettä kun taas painaa kaasua.
Onko muilla samoja tuntemuksia?
Comment
 - 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
Ei ole mahdollista koodata moottorijarrutusta pois. En kyllä näe mitään järkeä edes yrittää saada moottorijarrutusta pois. Moottorijarrutuksen ideahan on säästää polttoainetta, samalla se säästää jarruja. Mielestäni näppärä tulla moottorijarrutuksella risteykseen, miksi sillä autolla pitäisi rullata vapaalla? Jossain manuaali hiacessa ymmärtää tuon vapaalla rullaamisen kun ykkönen on niin lyhyt. Paljon nopeampi kaasunvaste saadaan kun veto on kokoajan päällä. Jos automaatti heittäisi vapaalle, pitäisi vaihde kytkeä ja sitten vasta auto kiihtyisi vrt. nykyiseen, missä auto kiihtyy heti kun kaasun koskee. En ole kyllä huomannut, että moottorijarrutus tekisi ajosta epätasaista missään automaatissa (olettaen, että auto on kunnossa). :think Toki ei se kyyti nyt varmaan ihan yhtä tasaista ole kun jossain limusiinissa, mutta itse tulee kyllä yleensä lähdettyä reippaasti liikkeelle risteyksestä, niin paljon enemmän se kiihdytys tuntuu vs. moottorijarrutus.Originally posted by suosukeltaja View PostOnko kukaan kuullut, pystyykö moottorijarrutusta 1-2 vaihteella koodaamaan pois? Auto vain rullaisi, eikä jarruttaisi esim. risteykseen tultaessa.
Mun mielestä tämä on tosi ärsyttävä toiminto, tekee helposti ajosta epätasaista ja ehkä viivettä kun taas painaa kaasua.
Onko muilla samoja tuntemuksia?e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
 - 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
Kyllähän tuo aika hätäseen hidastaa nopeutta pienissä vauhdeissa, mutta nyt kun siihen on tottunut, niin eipä tuo juurikaan häiritse. Olen ajatellut se liittyvän jarruenergian talteenottoon, eli laturi vielä tehostaisi mottorijarrutusta. Tämänhän pystyy koodaamaan pois käytöstä, eli tiedä sitten vaikuttaisiko asiaan?Originally posted by suosukeltaja View PostOnko kukaan kuullut, pystyykö moottorijarrutusta 1-2 vaihteella koodaamaan pois? Auto vain rullaisi, eikä jarruttaisi esim. risteykseen tultaessa.
Mun mielestä tämä on tosi ärsyttävä toiminto, tekee helposti ajosta epätasaista ja ehkä viivettä kun taas painaa kaasua.
Onko muilla samoja tuntemuksia?
Comment
 - 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
Kyllähän siihen alkaa vuoden jälkeen tottumaan mutta ei se mitenkään ajoa helpota tai tuo mukavuutta lisää.Originally posted by polkuauto View PostKyllähän tuo aika hätäseen hidastaa nopeutta pienissä vauhdeissa, mutta nyt kun siihen on tottunut, niin eipä tuo juurikaan häiritse. Olen ajatellut se liittyvän jarruenergian talteenottoon, eli laturi vielä tehostaisi mottorijarrutusta. Tämänhän pystyy koodaamaan pois käytöstä, eli tiedä sitten vaikuttaisiko asiaan?
Olen kyllä miettinyt jos jotain muutakin olisi autossa parannettavaa, vaikka ohjelmapäivityksellä tai muuta esim. alipaineletkuja räpläämällä.
Comment
 - 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
F11 530xd ollut haaveissa pidemmän aikaa, melkein alkuperäisestä julkistuksesta asti. Niin paljon olen lueskellut näitä hyviä foorumeita ja speksaillut, että on ruvennu tyyppiviat (EGR, etuvetarit, ilmapussit ja kalliimmat bonukset kuten jakolaatikko) hirvittämään.
Onko viisaimmille tietoa, tai edes näppituntumaa, ovatko jotkin näistä vioista merkittävästi vähentyneet faceliftin jälkeen, eli voisiko tällä perustella hieman uudempaa vuosimallia?
Toki kaikkea tarvitsee huoltaa ja joskus rempata. Vaikka ei vikoja viikkorahoja kannata koskaan laittaa ostoon kiinni, niin kokonaiskustannukset mietityttää, kun kilsoja tulisi 40tkm+ vuodessa.
Comment
 - 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
EGR poistoon, niin se on kerralla hoidettu. Ilmapussit alle 500€ vaihdettuna molemmat puolet ja kyllä noilla sen 100000km ajelee. Etuvetareita taitaa saada nykyään tarvikkeena kolmasosalla alkuperäisosan hinnasta. Jakolaatikon öljynvaihto taitaa olla alle parisataa. Toki rikkinäistä ei uudet öljyt korjaa.Originally posted by Paltsi View PostF11 530xd ollut haaveissa pidemmän aikaa, melkein alkuperäisestä julkistuksesta asti. Niin paljon olen lueskellut näitä hyviä foorumeita ja speksaillut, että on ruvennu tyyppiviat (EGR, etuvetarit, ilmapussit ja kalliimmat bonukset kuten jakolaatikko) hirvittämään.
Onko viisaimmille tietoa, tai edes näppituntumaa, ovatko jotkin näistä vioista merkittävästi vähentyneet faceliftin jälkeen, eli voisiko tällä perustella hieman uudempaa vuosimallia?
Toki kaikkea tarvitsee huoltaa ja joskus rempata. Vaikka ei vikoja viikkorahoja kannata koskaan laittaa ostoon kiinni, niin kokonaiskustannukset mietityttää, kun kilsoja tulisi 40tkm+ vuodessa.i4 M50
ex: G30 530e xDrive M-Sport
ex: F11 525d xDrive
ex: F11 520d
ex: E91 318i
Comment
 - 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
Sigun auto antoi taannoin vikailmoitusta fuel supply erroriin eikä lähtenyt käyntiin kuin vasta kolmannella. Tarkkaan en muista sanoja mitä taulussa oli, luki ehkä myös "drivetrain malfunction, drive at moderate speed". Sen jälkeen ei mitään ongelmaa eikä jäänyt iDriveen ilmoitusta.
Tankki oli päässyt sitä ennen paristi aika kuivaksi, toisella kerralla tuli tankattua kun rangea oli jäljellä 3km. Olisko päässyt vaan sen verran ilmaa/kuplia linjoihin, että oli joku ilmaa polttoainelinjoissa-tyyppinen vika?Last edited by alspe; 02-07-2018, 13:21.G30 520d xDrive
EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91
Comment
 - 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
Eiköhän tuo ole ilmaa jossain välissä saanut...M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
 
Comment