Announcement

Collapse
No announcement yet.

F10/F11 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • miccoheebo
    Newbiemmer
    • Feb 2012
    • 11
    • pirkanmaa

    https://www.nettiauto.com/bmw/523/9684224 kukaan tutustunut kysiseen yksilöön? talvipyörätkin valmiiks jo alla

    Comment

    • Kosta87
      Bimmer Rookie
      • Jul 2013
      • 178
      • Finland

      Mitä öljyä porukka on käyttäny näissä f11/f10?

      Comment

      • atcc
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2014
        • 373
        • Joensuu

        Originally posted by Kosta87 View Post
        Mitä öljyä porukka on käyttäny näissä f11/f10?
        Riippuu vähän onko bensa vai diesel. Itse käytän 530d Castrol EDGE TITANIUM FST 5W-30 ja vaidot 15tkm välein
        F15 X5 M50d -15
        Ex:
        F11 530dA xDrive -11
        E61 530xdA M-sport LCI -07

        Comment

        • alspe
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2004
          • 3402
          • Tre

          Yllä kyselin 8-portaisen vähän liian matalista kierroksista, niin onko näihin laatikkoihin tullut valmistajalta jotain päivityksiä vai sillä mennään mitä orggisena on? Vai liittyykö enemmän moottorin "lastuttamiseen"?
          G30 520d xDrive
          EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

          Comment

          • touring39
            BTCF Member
            • May 2005
            • 3901
            • Kaarina

            Originally posted by alspe View Post
            Yllä kyselin 8-portaisen vähän liian matalista kierroksista, niin onko näihin laatikkoihin tullut valmistajalta jotain päivityksiä vai sillä mennään mitä orggisena on? Vai liittyykö enemmän moottorin "lastuttamiseen"?
            Eikös noihin tullut aika aikaisessa vaiheessa päivitys? Se jyrinä pienillä kierroksilla oli aika häiritsevää.
            Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

            Ex:
            e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

            Comment

            • nappe74
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2005
              • 2846
              • South Carelia

              Originally posted by alspe View Post
              Yllä kyselin 8-portaisen vähän liian matalista kierroksista, niin onko näihin laatikkoihin tullut valmistajalta jotain päivityksiä vai sillä mennään mitä orggisena on? Vai liittyykö enemmän moottorin "lastuttamiseen"?
              Originally posted by touring39 View Post
              Eikös noihin tullut aika aikaisessa vaiheessa päivitys? Se jyrinä pienillä kierroksilla oli aika häiritsevää.
              Kieltämättä omassakin autossa vaihde on yleensä turhan suuri taajama-ajossa... lääkkeeksi pidän sport-asentoa kepistä päällä !!
              G30 530e xDrive A M-Sport -20

              ex-Bimmerit:
              F10 525dA xDrive M-Sport -13
              E21 316 -80
              E91 330xdA M-Sport -06
              E53 X5 3.0iA Sport -04
              E91 335xiA M-Sport -08
              E60 530iA M-Sport -06
              E36 320i Cabriolet M-Sport -96
              E91 320d -06
              E39 530iAT M-Sport -01
              E36 328iA -96
              E39 528iA -96
              E36 325i -92

              Comment

              • alspe
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2004
                • 3402
                • Tre

                Originally posted by touring39 View Post
                Eikös noihin tullut aika aikaisessa vaiheessa päivitys? Se jyrinä pienillä kierroksilla oli aika häiritsevää.
                Mulla on 12/2010 Suomeen rekisteröinti eli aika ekaa settiä. Miten päivityksen saa vai eikä edes saa? Olisin tyytyväinen jos D-asento pitäisi 100-200 rpm kovempia kierroksia, nyt 1100-1300rpm jurnutus on mielestäni liian matalia kierroksia.
                Sport-asento ei ihan korvaa ongelmaa koska se vaihtaa liian harvoin ja nostaa jopa lähelle 3000 kierroksia.
                G30 520d xDrive
                EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

                Comment

                • touring39
                  BTCF Member
                  • May 2005
                  • 3901
                  • Kaarina

                  Originally posted by alspe View Post
                  Mulla on 12/2010 Suomeen rekisteröinti eli aika ekaa settiä. Miten päivityksen saa vai eikä edes saa? Olisin tyytyväinen jos D-asento pitäisi 100-200 rpm kovempia kierroksia, nyt 1100-1300rpm jurnutus on mielestäni liian matalia kierroksia.
                  Sport-asento ei ihan korvaa ongelmaa koska se vaihtaa liian harvoin ja nostaa jopa lähelle 3000 kierroksia.
                  Oletko kysynyt merkkihuollosta?
                  Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

                  Ex:
                  e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

                  Comment

                  • alspe
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2004
                    • 3402
                    • Tre

                    Originally posted by touring39 View Post
                    Oletko kysynyt merkkihuollosta?
                    En ole kysynyt kun yhtään tiedä miten nämä hommat menee ja mitä maksaa. Tuskin ne ilmaiseksi päivittelee vai kuinka on?
                    G30 520d xDrive
                    EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

                    Comment

                    • makkis
                      BTCF Member
                      • Feb 2005
                      • 5152
                      • Kouvola, Savisto

                      Ne kellä on liian suuri vaihde omasta mielestä ni onko autossa softaa vai vakio?

                      Yleensä softauksen yhteydessä haetaan vähän pienempiä kierroksia jotta paremmin käytettäisiin aluetta jossa vääntö on.

                      Tämän vuoksi 8-vaihteinen laatikko on selkeästi paremmin suunniteltu dieseliin, pienempi kulutus ja käytetään paremmin aluetta jossa vääntö on.

                      Liika alavääntö tuo vain värinän mukanaan, ainut miinus, muuten kaikki on parempaa.
                      Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
                      Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
                      Virallinen Xhp jälleenmyyjä

                      Comment

                      • makkis
                        BTCF Member
                        • Feb 2005
                        • 5152
                        • Kouvola, Savisto

                        Originally posted by atcc View Post
                        Riippuu vähän onko bensa vai diesel. Itse käytän 530d Castrol EDGE TITANIUM FST 5W-30 ja vaidot 15tkm välein
                        Varmasti ihan hyvä, mutta suositeltu öljy on 0w-30 Castrol Edge, 0w-30 on varmasti talvikäytössä parempi, kesällä aika sama kumpaa on.

                        Ja öljynvaihtovälit kannattaa tosiaan olla luokkaa 15tkm, itse vaihdan 10tkm välein, turhaa karstoittaa konetta jollain 30tkm öljynvaihtoväleillä.
                        Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
                        Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
                        Virallinen Xhp jälleenmyyjä

                        Comment

                        • sonikk
                          Bimmer Enthusiast
                          • Nov 2010
                          • 1664
                          • Kerava

                          Originally posted by alspe View Post
                          En ole kysynyt kun yhtään tiedä miten nämä hommat menee ja mitä maksaa. Tuskin ne ilmaiseksi päivittelee vai kuinka on?
                          Merkkiliikkeessä päivittävät koko auton, myös vaihteiston softat. Ei ilmaiseksi tietenkään.

                          Comment

                          • böntti
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2011
                            • 2857
                            • Tampere

                            Originally posted by sonikk View Post
                            Merkkiliikkeessä päivittävät koko auton, myös vaihteiston softat. Ei ilmaiseksi tietenkään.
                            Kuten myös independet-korjaamoilla, ei ilmaiseksi myöskään mutta ehkä halvemmalla. Makkis:n ongelma kylläkin johtuu virin myötä lisääntyneestä alaväännöstä, siihen ei softapäivitykset auta. Softaaja voisi hieman pudottaa alakierrosten vääntöjä ja ikävästä värähtelystä pääsisi näin eroon.
                            -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
                            -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
                            -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
                            -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

                            -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

                            Comment

                            • Naamapalmu
                              Newbiemmer
                              • Aug 2018
                              • 3
                              • Finland

                              Pelkkä puhallus käyttöön

                              Yksinkertainen kysymys: voiko ilmastoinnin jotenkin kytkeä pois päältä, niin että käytössä olisi kuitenkin edelleen pelkkä puhallus? Kyseessä 525 sedan (2014) laajennetulla ilmastointiautomatiikalla.

                              Comment

                              • bmw323it
                                BTCF Member
                                • Mar 2008
                                • 1834
                                • N/A

                                Originally posted by Naamapalmu View Post
                                Yksinkertainen kysymys: voiko ilmastoinnin jotenkin kytkeä pois päältä, niin että käytössä olisi kuitenkin edelleen pelkkä puhallus? Kyseessä 525 sedan (2014) laajennetulla ilmastointiautomatiikalla.
                                Eikös siinä ole se lumihiutale-nappi?
                                Nyt:
                                BMW X3 xDrive30e (g01)
                                BMW 335i (e90)
                                BMW 323iC (e36)
                                BMW 850i (e31)
                                BMW 320i (e30)
                                Golf GTE
                                ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎