https://www.nettiauto.com/bmw/523/9684224 kukaan tutustunut kysiseen yksilöön? talvipyörätkin valmiiks jo alla
							
						
					F10/F11 kysymyksiä ja vastauksia II
				
					Collapse
				
			
		
	This topic is closed.
				
				
				
				
				X
X
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 - 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 - 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
Yllä kyselin 8-portaisen vähän liian matalista kierroksista, niin onko näihin laatikkoihin tullut valmistajalta jotain päivityksiä vai sillä mennään mitä orggisena on? Vai liittyykö enemmän moottorin "lastuttamiseen"?G30 520d xDrive
EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91
Comment
 - 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
Eikös noihin tullut aika aikaisessa vaiheessa päivitys? Se jyrinä pienillä kierroksilla oli aika häiritsevää.Originally posted by alspe View PostYllä kyselin 8-portaisen vähän liian matalista kierroksista, niin onko näihin laatikkoihin tullut valmistajalta jotain päivityksiä vai sillä mennään mitä orggisena on? Vai liittyykö enemmän moottorin "lastuttamiseen"?Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800
Ex:
e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i
Comment
 - 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
Originally posted by alspe View PostYllä kyselin 8-portaisen vähän liian matalista kierroksista, niin onko näihin laatikkoihin tullut valmistajalta jotain päivityksiä vai sillä mennään mitä orggisena on? Vai liittyykö enemmän moottorin "lastuttamiseen"?Kieltämättä omassakin autossa vaihde on yleensä turhan suuri taajama-ajossa... lääkkeeksi pidän sport-asentoa kepistä päällä !!Originally posted by touring39 View PostEikös noihin tullut aika aikaisessa vaiheessa päivitys? Se jyrinä pienillä kierroksilla oli aika häiritsevää.
							
						G30 530e xDrive A M-Sport -20
ex-Bimmerit:
F10 525dA xDrive M-Sport -13
E21 316 -80
E91 330xdA M-Sport -06
E53 X5 3.0iA Sport -04
E91 335xiA M-Sport -08
E60 530iA M-Sport -06
E36 320i Cabriolet M-Sport -96
E91 320d -06
E39 530iAT M-Sport -01
E36 328iA -96
E39 528iA -96
E36 325i -92
Comment
 - 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
Mulla on 12/2010 Suomeen rekisteröinti eli aika ekaa settiä. Miten päivityksen saa vai eikä edes saa? Olisin tyytyväinen jos D-asento pitäisi 100-200 rpm kovempia kierroksia, nyt 1100-1300rpm jurnutus on mielestäni liian matalia kierroksia.Originally posted by touring39 View PostEikös noihin tullut aika aikaisessa vaiheessa päivitys? Se jyrinä pienillä kierroksilla oli aika häiritsevää.
Sport-asento ei ihan korvaa ongelmaa koska se vaihtaa liian harvoin ja nostaa jopa lähelle 3000 kierroksia.G30 520d xDrive
EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91
Comment
 - 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
Oletko kysynyt merkkihuollosta?Originally posted by alspe View PostMulla on 12/2010 Suomeen rekisteröinti eli aika ekaa settiä. Miten päivityksen saa vai eikä edes saa? Olisin tyytyväinen jos D-asento pitäisi 100-200 rpm kovempia kierroksia, nyt 1100-1300rpm jurnutus on mielestäni liian matalia kierroksia.
Sport-asento ei ihan korvaa ongelmaa koska se vaihtaa liian harvoin ja nostaa jopa lähelle 3000 kierroksia.Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800
Ex:
e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i
Comment
 - 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 - 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
Ne kellä on liian suuri vaihde omasta mielestä ni onko autossa softaa vai vakio?
Yleensä softauksen yhteydessä haetaan vähän pienempiä kierroksia jotta paremmin käytettäisiin aluetta jossa vääntö on.
Tämän vuoksi 8-vaihteinen laatikko on selkeästi paremmin suunniteltu dieseliin, pienempi kulutus ja käytetään paremmin aluetta jossa vääntö on.
Liika alavääntö tuo vain värinän mukanaan, ainut miinus, muuten kaikki on parempaa.Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
Virallinen Xhp jälleenmyyjä
Comment
 - 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
Varmasti ihan hyvä, mutta suositeltu öljy on 0w-30 Castrol Edge, 0w-30 on varmasti talvikäytössä parempi, kesällä aika sama kumpaa on.Originally posted by atcc View PostRiippuu vähän onko bensa vai diesel. Itse käytän 530d Castrol EDGE TITANIUM FST 5W-30 ja vaidot 15tkm välein
Ja öljynvaihtovälit kannattaa tosiaan olla luokkaa 15tkm, itse vaihdan 10tkm välein, turhaa karstoittaa konetta jollain 30tkm öljynvaihtoväleillä.Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
Virallinen Xhp jälleenmyyjä
Comment
 - 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 - 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
Kuten myös independet-korjaamoilla, ei ilmaiseksi myöskään mutta ehkä halvemmalla. Makkis:n ongelma kylläkin johtuu virin myötä lisääntyneestä alaväännöstä, siihen ei softapäivitykset auta. Softaaja voisi hieman pudottaa alakierrosten vääntöjä ja ikävästä värähtelystä pääsisi näin eroon.Originally posted by sonikk View PostMerkkiliikkeessä päivittävät koko auton, myös vaihteiston softat. Ei ilmaiseksi tietenkään.-Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
-Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
-Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
-Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms
-BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.
Comment
 - 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
Pelkkä puhallus käyttöön
Yksinkertainen kysymys: voiko ilmastoinnin jotenkin kytkeä pois päältä, niin että käytössä olisi kuitenkin edelleen pelkkä puhallus? Kyseessä 525 sedan (2014) laajennetulla ilmastointiautomatiikalla.
Comment
 - 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
Eikös siinä ole se lumihiutale-nappi?Originally posted by Naamapalmu View PostYksinkertainen kysymys: voiko ilmastoinnin jotenkin kytkeä pois päältä, niin että käytössä olisi kuitenkin edelleen pelkkä puhallus? Kyseessä 525 sedan (2014) laajennetulla ilmastointiautomatiikalla.Nyt:
BMW X3 xDrive30e (g01)
BMW 335i (e90)
BMW 323iC (e36)
BMW 850i (e31)
BMW 320i (e30)
Golf GTE
ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä
Comment
 
Comment