Announcement

Collapse
No announcement yet.

F10\F11 tehonlisäykset vol.2

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jussi_koo
    Bimmer Rookie
    • Mar 2017
    • 42
    • Lahti

    #61
    Originally posted by veku View Post
    Erona taisi olla suuttimet (muistaakseni) ja pumppu himpun isommat 313 hp mallissa.
    Omasta 300 hp mallista hierottu 411\780 (kolmas ohjelma nyt ja samalla imusarja putsattiin ja läpät heivattiin mäkeen) Antilla,lähtömittaus 305\600 tms,.DPF on poistettu.

    Veikkaan että 313 malli antaa tuossa penkissä 410-425 pelkällä ohjelmalla.

    Samassa penkissä 313hp mallista isommalla ic,downpipe ja 550d pumppulla +450\870 jos oikeen muistaan

    Jos nyt ostaisin niin 313hp malli ja 4 wd,ainoa mitä kaivannut on tuo 4 wd
    Kiitti

    Joo meil oli 245hp 530d ja siitä otettiin 330hp/700nm ja oli vajaavetonen niin ei oikeen pitoo ollu nyt erehdyttiin hommaa eka mersu väliin niin äkkiä pois ja bemari takas m550d kans mietin mut eiköhän tosta 535d saa tarpeeks, kyllähän noi päälle 400hp / 800 nm alkaa jo kivasti olee
    Last edited by Jussi_koo; 09-01-2018, 20:08.
    M550d

    Comment

    • Tontsa80
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2009
      • 271
      • pori

      #62
      Niin

      Originally posted by tuikku View Post
      Tuotatuota
      Makkis kyllä puhuu ihan asiaa.
      Kyllähän se vain on niin, että sinä itse olet tässä se pahin Antin mustamaalaaja riehumalla asian ympärillä ja haastamalla riitaa kaikkien kanssa....

      Sitten jos annan vastineen tuohon muuhun, joka liittyy minuun.

      Ensiksikin, annat ymmärtää, että "paremmassa ohjelmassa on enemmän tehoa", en oikein ymmärrä, miten se korreloi paremmuuden kanssa.
      Toinen paremman ohjelman kriteerisi on halpa hinta, en siitäkään ymmärrä, miten se todistaa ohjelman olevan parempi.
      Kolmanneksi, hinta/laatusuhde pitäisi olla parempi ja rullilla enemmän vetoja, tämä ei kyllä oikein eroa jo aiemmin paalutetuista vaatimuksista mitenkään ...



      Mielestäni, tehon mittaamisella ole oikein paljoa yhteistä ohjelman laadun kanssa.
      Hyvän ohjelman "mittari" voisi olla vaikkapa sellainen, että autolla on kiva ajaa, se vastaa kaasuun paremmin, vaihteisto pelaa hyvin kasvaneen väännön kanssa ja osaa ottaa sen huomioon, ei savuttele ja tehoero lähtötilanteeseen on asiakkaalle jo ajokokemuksen perusteella, ettei sitä tarvitse sen kummemmin mittaamalla perustella, tai todistella.
      Tämä ei nyt sitten tarkoita, etteikö sitä voisi mitata.
      Siis, hyvän ohjelman mittari olisi mielestäni pikemminkin se, että asiakas on tyytyväinen autoon ja sen toimintaan, ei se, että se on mitattu.
      Mittaus rullilla kertoo vaan tilanteen kaasupohjassa noin 10s ajan, ei mitään tekemistä käytännön ajosuoritteen kanssa.
      Eikä varsinkaan niillä muutamien hv,n eroilla, kuten itsekkin mainitset.


      Hinta ei sitten kerro ohjelman hyvyydestä mitään.
      Parhaiten tehdyt ovat käytännössä sieltä halvimmasta päästä.
      Ihan hyviä softan tekijöitä kyllä on, useita, ihan tässä foorumillakin.

      Jos on mahdollista, niin ei kannattaisi etukäteen kirjoittaa mielipuoltaan kiveen jo valmiiksi, vaan koettaa päästä kyytiin, tai ajamaankin eri äijien tekemillä softilla - niin, kyllä niissä on eroja, sen jälkeen alkaisi olla jo mahdollisuus muodostaa jonkinlainen kuva ko. auton softaustilanteesta ja mahdollisuuksista, sekä realistisista odotuksista.

      Niin, en tiedä mistä kuvitttelin minun hakevan lisää heppoja, nimen omaan tarkoitin että se 2-3 hp ei riitä ( mitkä helpoiten ulos saisikin) , vaan pitää olla kokomatkan paremmin kaasuun vastaava ja herätä aikaisemmin jne..

      Aika vaikeaa on lähteä metsästämään/vielä ajamaankin samaa autoa eri softilla... ei aika riitä, eikä tutuilla ole.


      Hinta ei kerro mitään, ei etukäteen, mikäli asiakas lähtee tyytyväisenä työhön ja hintaan, voidaan puhua hinta laatusuhteesta, kun tiedetään vallitseva hintataso.

      Autolla kun on kymmeniä tuhansia ajanut, tietää jo miten haluaisi ohjelman olevan erilainen.
      Alkuun toki riittää huomattavasti lisääntynyt teho, ja muutenkin liukkaampi kulkupuoli... siksi ehkä ei hienosäätöä edes ajattele.

      Ei täälläkään palstalla paljoa toisten tekemistä ohjelmista eroja löydä... vielä kun sen pitäisi mielellään olla sama kuin se omakin. Enemmän puhetta on huipputehosta.

      Eli kun nyt selvästi sanoit että eroja on, voitko kertoa onko omasi esim kaasuntuntuman suhteen erilainen kuin esim Antin? Saako aikaisempaa heräämistä ja kokomatkan tasaista kaasuntumaa? Omassa kun on alussa tuntuvinaan pieni vähemmän reagoiva alue.

      Makkis suosittelee sinun, mutta ei hauku antinkaan, mitä tästä nyt pitäisi ymmärtää?

      Ja ps, kyllä ne antin rullat melkoista epäilyä sai osakseen... kukaan ei kuitenkaan osannut selitää miksi ne lähtötilanteessa näyttää vähemmän kuin pitäisi.
      Last edited by Tontsa80; 09-01-2018, 20:30. Reason: Typot
      Vikakoodien lukua porin suunnalla

      Comment

      • tuikku
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2005
        • 1353

        #63
        .
        Antti tekee kyllä hyviä ohjelmia, mutta on niitä osaavia ohjelman tekijöitä muitakin, enkä nyt tarkoita itseäni tähän ollenkaan, Antilla mahtaa tietämys merkistä olla paras. Hyvä keino oppia auton tekniikkaa on rakennella niitä autoja.


        Kaasupolkimen vasteen saa sellaiseksi, kun tarvitaan - sille on oma kartta.
        Vääntökäyrän saa sellaiseksi, kun asiakas haluaa, tekniikan rajoissa tieten.
        Kaasupolkimen ja vaihdelaatikon välisen suhteen saa sellaiseksi, ettei turbiini luistattele turhia enään - tai miten halutaan - sille on oma kartta. En ole kuitenkaan ajatustenlukija, jos haluaa muutosta, pitää suutaan aukaista.

        Itse tykkään laittaa kaasunvasteen sellaiseksi, että vaikka pottuvarpaalla vain kaasuun koskee, niin auto antaa vasteen. Yleensä yritän maksimoida alaväännön, koska se on näiden suorasuihkareiden "juttu", mitä enemmän alavääntöä, sitä mukavampi ajaa, erityisesti automaatilla.


        Tärkein hyvän tuloksen vaatimus on se, että auto on kunnossa, jos otetaan paljon tehoa, täytyy tekniikan olla erinomaisessa kunnossa.
        CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
        Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
        Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
        tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5

        Comment

        • Tontsa80
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2009
          • 271
          • pori

          #64
          Jeps

          Originally posted by tuikku View Post
          .
          Antti tekee kyllä hyviä ohjelmia, mutta on niitä osaavia ohjelman tekijöitä muitakin, enkä nyt tarkoita itseäni tähän ollenkaan, Antilla mahtaa tietämys merkistä olla paras. Hyvä keino oppia auton tekniikkaa on rakennella niitä autoja.


          Kaasupolkimen vasteen saa sellaiseksi, kun tarvitaan - sille on oma kartta.
          Vääntökäyrän saa sellaiseksi, kun asiakas haluaa, tekniikan rajoissa tieten.
          Kaasupolkimen ja vaihdelaatikon välisen suhteen saa sellaiseksi, ettei turbiini luistattele turhia enään - tai miten halutaan - sille on oma kartta. En ole kuitenkaan ajatustenlukija, jos haluaa muutosta, pitää suutaan aukaista.

          Itse tykkään laittaa kaasunvasteen sellaiseksi, että vaikka pottuvarpaalla vain kaasuun koskee, niin auto antaa vasteen. Yleensä yritän maksimoida alaväännön, koska se on näiden suorasuihkareiden "juttu", mitä enemmän alavääntöä, sitä mukavampi ajaa, erityisesti automaatilla.


          Tärkein hyvän tuloksen vaatimus on se, että auto on kunnossa, jos otetaan paljon tehoa, täytyy tekniikan olla erinomaisessa kunnossa.
          Kyllä vain, ei minulla ole epäilystäkään että Antti olisi ainoa joka osaa. Omassanikin on joku valmis ohjelma, ei sitä enempää säädetty, eikä siitä ollut edes puhettakaan.
          Ja niinkuin sanottu, ei täälläkään siitä hienosäädöstä paljoa ole puhetta ollut, tai sitten on mennyt kokonaan ohi.

          Aivan samoilla linjoilla tuosta käyttäytymisestä kanssasi, sellainenhan sen pitäisi ollakin, tosiasiassa alkaa suomen rajoituksilla olemaan vauhdit melkoisia kun päästään kierroksille jossa kone alkaa voimaa kunnolla lykätä. Alemmas se voima ja herkkyys olisi saatava, kuitenkaan sitä ruutia ylhäällä kauheasti hävittämättä.

          Sinähän olet tälläisen auton maksimiin viritellyt aikanasi, varmasti on hyvä käsitys mihin tämä parhaimmillaan pystyy. Siis hyvä alhaalla ja ylhäällä, ei siitä kai määräänsä parempaa saa, ymmärrän sen.

          Eikös tuo rullilla ajo kerro ennen ohjelmointia hyvin juuri palikoiden kunnosta? Kaikista vioista ja kulumisista ei koodia tule, ja persdynon tarkkuus on mitä on. Ohjelmoinnin jälkeen toki persdynokin reagoi muutoksen, mutta veikkaan että melko vaikeaa on vakiobiilistä huomata vaikka sieltä puuttuisi useampikin hepo.

          Itsellä kun on ollut käsitys, että suurin osa on näitä valmiita ohjelmia, eikä ole edes tullut mieleen että hintaan sisältyy reilusti asiakkaan mukaista säätöä? Aikaahan siinä varmasti kuluu reilusti kun aletaan parhainta setuppia hieromaan.


          En minä esim ole nähnyt missään että sinun tekemäsi ohjelma saattaisi olla juuri se mitä hakusessa on, suosituksia kylläkin. Vaan pelkkä suositus ei vielä itsessään paljoa kerro. Nyt kun selkeästi sen kerroit millainen oma makusi ym on, on jo selkeämpi kuva mitä ohjelmalta voisi odottaa.

          Onko tälläiseen missä jo ohjelma on, hienosäädön hinta sama kuin kokonaan uusi ohjelma?

          Osaatko noin sanoa, että paljonko ylärekisteristä joutuu luopumaan, jos alarekisteri laitetaan parempaan kondikseen? Oma ohjelma taisi aikanaan olla se kaikki tai ei mitään versio. Dynolappu taisi olla 390/800. Lappu itsessään on jo hukassa, ettei pääse sen käyrän alkua tutkimaan. Alussahan kiinnosti vain se toinen pää.

          Hyvää päivänjatkoa ja pahoittelut että olen korimallia uudempien joukossa... tämähän oli f sarjalaisten...
          Last edited by Tontsa80; 10-01-2018, 08:57. Reason: Typo
          Vikakoodien lukua porin suunnalla

          Comment

          • tuikku
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2005
            • 1353

            #65
            .
            Säätelyyn on vaikea vastata toisten puolesta, lähtökohdat ja aikatekijät on niin erilaiset. Minä teen ohjelmani itse ja jos on rakenneltu auto, en sinä päivänä tee mitään muuta, ainakin yritä tehdä jokaisesta (vakioautostakin) hyvin toimivan, kaikin puolin. Mutta lähtökohdat on niin erilaiset itsekullakin, eikä se sitä sen parempaa lopputulosta mitenkään kirkossa kuuluta, että aikaa olisi reilustikkin. Aina ei vaan onnistu, tai osaa, eikä ole taloudellisesti mahdollista puuhastella yhden auton kimpussa koko päivää.


            Lähtökohtaisesti autosta tehdään sellainen, kun omistaja haluaa, ei sellainen kun minä haluan. Joku järkevä määrä säätöä kuuluu hintaan, tietenkin.
            Jos mitään mielihaluja ei ilmaista, vetoja tulee minun mieltymykseni ja kokemukseni perusteella aiheesta melkolailla maksimin mukaan.
            Teen sellaisen, kun itse osaan, minä en kuiki toisten tekemisiä, ei edes kiinnosta. Se on se hyvyys, tai huonous toisten päätettävissä, itsehän sitä ei voi tehdä.
            Joskus onnistuu paremmin, joskus ei oikein mitenkään, niinhän se tosielämässä menee.


            Se, että ahdin herää hyvin, ei vähennä kierroksia, tai tehoja ollenkaan.
            Kokonaan toinen juttu on se, kannattaako näitä juurikaan yli neljän tonnin kierrätellä.
            CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
            Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
            Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
            tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5

            Comment

            • Puistis
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2013
              • 849
              • 09

              #66
              Ensiviikolla menee N47 ohjelmointiin. Mietin vielä tuota EGR:n ohjelmointia. Se ilmeisesti kannattaa ottaa pois käytöstä, mikäli mahdollista?

              Comment

              • Joni_R
                Bimmer Rookie
                • Jul 2015
                • 134
                • Ylivieska

                #67
                Originally posted by Puistis View Post
                Ensiviikolla menee N47 ohjelmointiin. Mietin vielä tuota EGR:n ohjelmointia. Se ilmeisesti kannattaa ottaa pois käytöstä, mikäli mahdollista?
                Ymmärtääkseni EGR:ää ei ohjelmoinnin yhteydessä juuri koskaan jätetä käyttöön, eli se poistetaan ohjelmallisesti. Mekaanisesti sitä ei kai tarvitse poistaa, ellei ole viallinen. Tai näin ainakin olen käsittänyt.

                Aiempaan keskusteluun viitaten, itselläni on N47:ssa Tuikun tekemä ohjelma ollut nyt vajaan vuoden verran ja moitittavaa en kyllä ole löytänyt. Tai no vetoja saisi olla enemmän tuolla 90-130km/h alueella, mutta se taas on enemmänkin tämän moottorin rajoite, ei ohjelman. Ja tosiaan liikkeellelähtiessä ei kaasua juuri tarvitse polkea, vastaa todella herkästi kaasuun. Voi toki johtua muustakin, mutta tuntuu että kaasuun koskemattakin lähtee liikkeelle vakiota reippaammin. Tämän kansaa piti aluksi vähän totutella, ettei parkkiruutuongelmaa ajaessa auto hyppää eteenpäin kun jarrun päästää nopeasti.

                Mutta yhteenvetona, tämä ohjelma on kyllä huomattavasti mukavampi ja vääntävämpi (varsinkin alhaalta) kuin aiemmissa autoissa olleet.
                F11 520dA (prd. 07/12) Sophistograu brillante
                ex. E91 320dA LCI -09 (prd. 10/08)

                Comment

                • makkis
                  BTCF Member
                  • Feb 2005
                  • 5152
                  • Kouvola, Savisto

                  #68
                  Originally posted by Joni_R View Post
                  Ymmärtääkseni EGR:ää ei ohjelmoinnin yhteydessä juuri koskaan jätetä käyttöön, eli se poistetaan ohjelmallisesti. Mekaanisesti sitä ei kai tarvitse poistaa, ellei ole viallinen. Tai näin ainakin olen käsittänyt.

                  Aiempaan keskusteluun viitaten, itselläni on N47:ssa Tuikun tekemä ohjelma ollut nyt vajaan vuoden verran ja moitittavaa en kyllä ole löytänyt. Tai no vetoja saisi olla enemmän tuolla 90-130km/h alueella, mutta se taas on enemmänkin tämän moottorin rajoite, ei ohjelman. Ja tosiaan liikkeellelähtiessä ei kaasua juuri tarvitse polkea, vastaa todella herkästi kaasuun. Voi toki johtua muustakin, mutta tuntuu että kaasuun koskemattakin lähtee liikkeelle vakiota reippaammin. Tämän kansaa piti aluksi vähän totutella, ettei parkkiruutuongelmaa ajaessa auto hyppää eteenpäin kun jarrun päästää nopeasti.

                  Mutta yhteenvetona, tämä ohjelma on kyllä huomattavasti mukavampi ja vääntävämpi (varsinkin alhaalta) kuin aiemmissa autoissa olleet.
                  Ei tuo egr poisto mikään ehdottomuus ole, mutta eipä niitä tosiaan ole varmaankaan kuin yhden käden sormilla laskettava määrä missä se on jätetty toimintaan.
                  Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
                  Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
                  Virallinen Xhp jälleenmyyjä

                  Comment

                  • VolvoTDi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2006
                    • 1576
                    • Tampere - Pori

                    #69
                    Originally posted by makkis View Post
                    Ei tuo egr poisto mikään ehdottomuus ole, mutta eipä niitä tosiaan ole varmaankaan kuin yhden käden sormilla laskettava määrä missä se on jätetty toimintaan.
                    Mutta sitten on näitä yrityksiä mitkä rahastaa EGR poistolla ja kuitenkaan bittiäkään ei ole ohjelmassa muutettu koskien itse EGR:ää. Lähinnä tuolta Jaguar valmistusmaasta
                    Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
                    Check:
                    www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
                    Tampere 044-5867096

                    Comment

                    • Tontsa80
                      Bimmer Fanatic
                      • Oct 2009
                      • 271
                      • pori

                      #70
                      Näkeekö tästä paremmin

                      Olisiko hiottavaa? Kuoppa yläpäässä oli antin mukaan pikkuturbon kipuilua, vaihdettu, ei persdynolla muutosta huomannut, ei tosin sitä kuoppaakaan persdynolla tuntenut.
                      Yhden vuotavan suuttimen vaihdon jälkeen tuntui pirteämmältä... voi olla sekin luulotautia.

                      Eli saako paremmaksi, ja onko vaivan arvoista? Käppyrä voi olla nykyisin erilainen jos vaihdetut osat jotain vaikutti.

                      Ja enemmän saa kiinnittää alkuun huomiota, kuin ihan yläpään huipulle.
                      Attached Files
                      Last edited by Tontsa80; 12-01-2018, 10:15.
                      Vikakoodien lukua porin suunnalla

                      Comment

                      • Puistis
                        Bimmer Fanatic
                        • Mar 2013
                        • 849
                        • 09

                        #71
                        Originally posted by Tontsa80 View Post
                        Eli saako paremmaksi, ja onko vaivan arvoista? Käppyrä voi olla nykyisin erilainen jos vaihdetut osat jotain vaikutti.
                        Jos et persdynolla huomannut kuoppaa niin onko se vaivan arvoista? :think

                        Comment

                        • Tontsa80
                          Bimmer Fanatic
                          • Oct 2009
                          • 271
                          • pori

                          #72
                          Ei

                          Originally posted by Puistis View Post
                          Jos et persdynolla huomannut kuoppaa niin onko se vaivan arvoista? :think

                          Näistä pitäisi aina lukea vähän vanhenpia ensin, tarkoitus on muljata alapäätä, jos se on kannattavaa ym vaivanarvoista. Selitykset kuopasta ylhäällä oli vain sen takia, ettei sitä tarvitse enempää ihmetellä
                          .
                          Vikakoodien lukua porin suunnalla

                          Comment

                          • makkis
                            BTCF Member
                            • Feb 2005
                            • 5152
                            • Kouvola, Savisto

                            #73
                            Originally posted by VolvoTDi View Post
                            Mutta sitten on näitä yrityksiä mitkä rahastaa EGR poistolla ja kuitenkaan bittiäkään ei ole ohjelmassa muutettu koskien itse EGR:ää. Lähinnä tuolta Jaguar valmistusmaasta
                            En tiedä kun itse en ole vielä nähnyt softan tekijöitä jotka veloittaisi egr poistosta mitään.

                            Toki inhimillisiä erehdyksiäkin tapahtuu, eli vain unohtuu poistaa se vaikka tilauksessa niin lukikin.

                            Sitten on myös niitä softantekijöitä jotka ei ole osanneet ottaa sitä täysin pois käytöstä, se on vain osittain, mutta edelleen jossain tilanteessa toimii.

                            Vanhoissa vehkeissä kun on tyyliin yksi egr kartta ja mitä uudempaan tullaan on useampia niin tyhjäkäynnille kuin muihinkin tilanteisiin.
                            Esimerkiksi joskus nähnyt sellaisen tilanteen että tyhjäkäynnillä egr on pois ja moottorijarrutuksessa on toiminnassa.
                            Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
                            Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
                            Virallinen Xhp jälleenmyyjä

                            Comment

                            • Puistis
                              Bimmer Fanatic
                              • Mar 2013
                              • 849
                              • 09

                              #74
                              Menee vähän ohi F1x keskustelun, mutta samaa N47:aa löytyy niistäkin, joten jaan oman kokemukseni tänne.

                              Käytin tuon sigun F31 320d Efficient Dynamicsin nimimerkki supparilla ohjelmoinnissa. Edellisen E93 325i:n kohdalla oli jo hyviä kokemuksia Sedox perforformancen softasta. Tästä syystä päädyin ”bulkkisoftaan” nykyisenkin kohdalla.

                              Tehdas ilmoittaa tuolle ED mallille tehoksi 163/380. Dynossa 5. vaihteella mitattuna lähtölulemat oli 179/385. Ohjelmoinnin jälkeen lukemat on 228/417. Lukemani perusteella ja Suppari osasi kokemuksesta sanoa että lähtötehot oli normaalit myös ED mallille. Sen verran liukasta on vielä ollut ettei ole saanut tehoja tiehen, mutta paljon vaivattomammin auto liikkuu nyt. EGR ohjelmoitiin samalla pois. Ja pakkohan 50 lisähevosta on huomata kunhan tiet on taas sulat

                              Comment

                              • VolvoTDi
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jun 2006
                                • 1576
                                • Tampere - Pori

                                #75
                                Vau, oikein 32Nm tuli vääntöä lisää Sori oli pakko, mutta en kehtaisi edes pyytää hintaa tuollaisesta.
                                Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
                                Check:
                                www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
                                Tampere 044-5867096

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎