Announcement

Collapse
No announcement yet.

F10\F11 tehonlisäykset vol.2

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • suppari
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2006
    • 4049
    • Turku

    Myös Piikkiössä onnistuu.


    Ensimmäinen 523i>528i "konversio" omalle kohdalle tehty, pelkkä softa ja +60hp penkitettyä tehoa lisää. 211hp antoi vakiona, ja 274hp ohjelmoinnin jälkeen. Pientä synnyttämisen tuskaa vielä on, mutta uskomaton ero.

    Viimevuosina juuri tätä on kysytty kymmeniä kertoja, mutta aikaisemmin joutunut vaientamaan kyselyt sillä, ettei työkalut ole pystyneet. Vasta huomasin että päivitys tullut.
    sigpic
    P:0409699000

    JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
    tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
    huollot/korjaukset!

    BMW E&F sarjaan.
    Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
    8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
    AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

    Comment

    • kktune
      Bimmer Rookie
      • Oct 2013
      • 164
      • Tuusula

      Originally posted by suppari View Post
      Ensimmäinen 523i>528i "konversio" omalle kohdalle tehty, pelkkä softa ja +60hp penkitettyä tehoa lisää.
      Onko tämä tehty siis pelkästään ohjelmistopäivityksellä? Aiemmin nämä on vaatineet ohjainlaitteen vaihdon käyttämättömään ja imusarjan vaihdon, nytkö siis onnistuu ilman tekniikkamuutoksia?
      F20 116i M-sport
      F11 530dA M-sport

      Comment

      • Makro86
        Bimmer Rookie
        • Apr 2013
        • 146
        • Eurajoki

        Originally posted by Jussi_koo View Post
        Okei. Kiitos paljon vinkistä. Lahdessa yks pienempi Bmw / mersu korjaus jolla nimeä aika hyvin niin sinne vien. Auttoi myös auton metsästyksessä mua kun tarkistettiin historiaa. Autossa vielä vuoden fragus täystakuu, korjaa Ahtimien vaihdosta lähtien kaiken
        Tuli mieleen tuosta että miten tommonen takuu toimii jos ohjelmoi koneesta kaikki tehot irti ja kone hajoaa sen seurauksena? Jotenkin vissiin takaisin vakioksi....?
        **Myynnissä F11 korisarja halvalla**

        Nykyinen: Bmw 225xe vm. -16 f45
        Ex: Bmw 530D vm. -11 f11
        Ex: Bmw 530i vm. -07 lci e61
        Ex: Bmw 530Da vm. -99 e39.

        Comment

        • JaniLap
          BTCF Member
          • Sep 2012
          • 2726
          • Tampere

          Originally posted by Makro86 View Post
          Tuli mieleen tuosta että miten tommonen takuu toimii jos ohjelmoi koneesta kaikki tehot irti ja kone hajoaa sen seurauksena? Jotenkin vissiin takaisin vakioksi....?
          Moottoriohjaimen ohjelmointimuutoksen tekijä antaa työlle yleensä tyytyväisyystakuun, mutta se harvemmin kattaa tilanteen jossa moottori hajoaa ohjelmoinnin jälkeen. Omalla vastuulla siis mennään. Mikäli et ole tyytyväinen ohjelmointiin, niin asiasta kannattaa keskustella ohjelmoinnin tehneen yrityksen kanssa.

          Mikäli sen sijaan tarkoitit autolle myönnettyä tehdastakuuta auton valmistajan taholta, niin ohjelmoinnin myötä takuu lähes poikkeuksetta raukeaa. Kuviteltu tilanne, jossa ohjelmoitu moottori rikkoontuisi ja omistaja vaatisi vaurion jälkeen vakio-ohjelmaksi muutettua autoaan tehdastakuun perusteella korjattavaksi, täyttäisi mielestäni petoksen tunnusmerkit. Toivottavasti tällaisesta ajatusleikistä ei kuitenkaan ollut kyse?
          IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
          BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
          Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
          Tampere

          Comment

          • _Bäri_
            Bimmer Fanatic
            • Dec 2014
            • 932
            • Turku

            Eikö merkkarilla pysty näkemään onko auto joskus ohjelmoitu? Periaatteessa jäis aina jälki?
            G30 520d Xdrive -19 & BMW K1200S

            Ex:
            E61 535dA -05
            E91 320dA -06
            E53 X5 3.0dA - 03
            E39 535iA -01
            E39 520i -97
            E39 530dA - 00

            Comment

            • HTK12
              BTCF Member
              • Jul 2011
              • 10941
              • Joensuu

              Originally posted by _Bäri_ View Post
              Eikö merkkarilla pysty näkemään onko auto joskus ohjelmoitu? Periaatteessa jäis aina jälki?
              Kyllä ainakin osa softan tekijöistä tekee niin, ettei sitä mistää nää jos on palautettu.
              e39 540iA E85

              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

              Comment

              • suppari
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2006
                • 4049
                • Turku

                Originally posted by kktune View Post
                Onko tämä tehty siis pelkästään ohjelmistopäivityksellä? Aiemmin nämä on vaatineet ohjainlaitteen vaihdon käyttämättömään ja imusarjan vaihdon, nytkö siis onnistuu ilman tekniikkamuutoksia?
                Kyllä, pelkkä ohjelmointi.
                Originally posted by _Bäri_ View Post
                Eikö merkkarilla pysty näkemään onko auto joskus ohjelmoitu? Periaatteessa jäis aina jälki?
                Ei jää nykyisellään enää.
                Originally posted by HTK12 View Post
                Kyllä ainakin osa softan tekijöistä tekee niin, ettei sitä mistää nää jos on palautettu.
                sigpic
                P:0409699000

                JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
                tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
                huollot/korjaukset!

                BMW E&F sarjaan.
                Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
                8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
                AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

                Comment

                • pete95zhn
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2007
                  • 210
                  • Boostby

                  Originally posted by JaniLap View Post
                  Moottoriohjaimen ohjelmointimuutoksen tekijä antaa työlle yleensä tyytyväisyystakuun, mutta se harvemmin kattaa tilanteen jossa moottori hajoaa ohjelmoinnin jälkeen. Omalla vastuulla siis mennään.
                  Juuri näin. Eikä ehjä moottori hajoa ohjelmoinnista. Toinen seikka on sitten auton omistajan itse tekemät virit, joko ennen (josta ei ole muistettu mainita ennen ohjelmointia) tai jälkeen ohjelmoinnin (teenpä vielä tämän, kun inttervepissä kehutaan vaikutusta), jotka sotkevat moottorinohjauksen toiminnan. Tällöin tietyntyyppiset henkilöt lähtevät hakemaan asiaan vastuullisia muualta kuin oman napansa ääreltä.

                  Originally posted by JaniLap View Post
                  Mikäli sen sijaan tarkoitit autolle myönnettyä tehdastakuuta auton valmistajan taholta, niin ohjelmoinnin myötä takuu lähes poikkeuksetta raukeaa.
                  Myös näin, pl valmistajan omat tai hyväksymät viripajat.
                  Last edited by pete95zhn; 15-04-2018, 16:11.
                  Pete

                  Menneet:
                  E36 320iT E46 320dT E91 320iT E61 525dTA M-sport F11 530 dTA '11 M-Sport
                  Nyt:
                  G31 530eXT M-Sport 0,33x E46 M3
                  996 turbo

                  Comment

                  • JaniLap
                    BTCF Member
                    • Sep 2012
                    • 2726
                    • Tampere

                    Originally posted by pete95zhn View Post
                    ..pl valmistajan omat tai hyväksymät viripajat.
                    Hyvä täydennys. Tosiaan joihinkin automerkkeihin saa virallisen softan, jonka yhteydessä toimitetaan myös muutoskatsastuksessa tarvittavat dokumentit. Yksi esimerkki tällaisesta on Volvon Polestar.
                    IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
                    BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
                    Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
                    Tampere

                    Comment

                    • kktune
                      Bimmer Rookie
                      • Oct 2013
                      • 164
                      • Tuusula

                      Satuinpa tuossa törmäämään F11 535d-autoon josta oli iso turbo leikannut kiinni. Autossa kuulemma teho-ohjelmisto. Mietinpä että onkohan käynyt niin kuumana että turbo siksi hajosi. Lieneekö ohjelmassa kajottu suojauksiin kaiken tehon irti saamiseksi? Voiko olla mahdollista?
                      F20 116i M-sport
                      F11 530dA M-sport

                      Comment

                      • salmol
                        Bimmer Fanatic
                        • Feb 2013
                        • 244
                        • Helsinki

                        Originally posted by kktune View Post
                        Satuinpa tuossa törmäämään F11 535d-autoon josta oli iso turbo leikannut kiinni. Autossa kuulemma teho-ohjelmisto. Mietinpä että onkohan käynyt niin kuumana että turbo siksi hajosi. Lieneekö ohjelmassa kajottu suojauksiin kaiken tehon irti saamiseksi? Voiko olla mahdollista?
                        Tietysti on mahdollista että on ohjelmalla haettu maksimaalista tehoa ja menty yli marginaalien ja siitä johtuen turbo leikannut kiinni. Kunnon softat ei ylitä turvarajoja eikä poista vikakoodeja, toisin kuin osa "autotallifirmoista" jotka softia tekevät.
                        Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9 i6, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6

                        Comment

                        • JaniLap
                          BTCF Member
                          • Sep 2012
                          • 2726
                          • Tampere

                          Originally posted by kktune View Post
                          Mietinpä että onkohan käynyt niin kuumana että turbo siksi hajosi. Lieneekö ohjelmassa kajottu suojauksiin kaiken tehon irti saamiseksi? Voiko olla mahdollista?
                          Pidän itse vähemmän todennäköisenä että johtuisi suoraan teho-ohjelmasta, vaan turbon laakerin ja akselitiivisteiden rikkoontumiset johtuvat lähes poikkeuksetta:

                          - Öljyn palamisesta kiinni akseliin punahehkussa olleen turbon ja siis moottorin pysäyttämisestä, jolloin laakeria jäähdyttävä öljykierto pysähtyy.

                          - Vierasesineiden joutumisesta ahdinsiipiin, esim. jäätä talvella.

                          - Turbon paluuöljyputken/letkun tukkeentumisesta talvella vedensekaisen öljyn jäätyessä paluuletkuun, seurauksena laakerin ta tiivisteiden palaminen.

                          - Jostakin muusta turbon riittävän öljykierron estävästä seikasta, josta seuraukset kuten edellä.
                          IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
                          BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
                          Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
                          Tampere

                          Comment

                          • kktune
                            Bimmer Rookie
                            • Oct 2013
                            • 164
                            • Tuusula

                            Niinpä, vaikea sanoa tietämättä kenen ohjelma autossa on. Itse juuri harkitsen auton uudelleenohjelmointia ja siksi seikka jäi mietityttämään. Olen kyllä hankkimassa ohjelman erittäin hyvänä pidetyltä valmistajalta täällä pk-seudulla ja luotan hänen sanaansa siitä ettei mitään turvarajoja muuteta tai poisteta.
                            F20 116i M-sport
                            F11 530dA M-sport

                            Comment

                            • makebm5
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2009
                              • 1259
                              • Kainuu

                              Originally posted by JaniLap View Post
                              Pidän itse vähemmän todennäköisenä että johtuisi suoraan teho-ohjelmasta, vaan turbon laakerin ja akselitiivisteiden rikkoontumiset johtuvat lähes poikkeuksetta:

                              - Öljyn palamisesta kiinni akseliin punahehkussa olleen turbon ja siis moottorin pysäyttämisestä, jolloin laakeria jäähdyttävä öljykierto pysähtyy.

                              - Vierasesineiden joutumisesta ahdinsiipiin, esim. jäätä talvella.

                              - Turbon paluuöljyputken/letkun tukkeentumisesta talvella vedensekaisen öljyn jäätyessä paluuletkuun, seurauksena laakerin ta tiivisteiden palaminen.

                              - Jostakin muusta turbon riittävän öljykierron estävästä seikasta, josta seuraukset kuten edellä.
                              Varmaan noista yllä mainituista syistä merkkihuollossa vaihtoivat kaikki öljyputket uusiin turbon vaihdon yhteydessä ja sanoivat ettei takuuta jos ei vaihdeta. Toki sitten öljyt ja suodatin vaihtuivat myös vaikkei ollut kuin joku 5000km edellisestä öljynvaihdosta.
                              Last edited by makebm5; 01-05-2018, 08:06.
                              BMW i4 M50, BMW E89 35is
                              Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e

                              Comment

                              • makkis
                                BTCF Member
                                • Feb 2005
                                • 5152
                                • Kouvola, Savisto

                                Originally posted by salmol View Post
                                Tietysti on mahdollista että on ohjelmalla haettu maksimaalista tehoa ja menty yli marginaalien ja siitä johtuen turbo leikannut kiinni. Kunnon softat ei ylitä turvarajoja eikä poista vikakoodeja, toisin kuin osa "autotallifirmoista" jotka softia tekevät.
                                Tää on taas sellasta shitin jauhantaa ettei kirjoittaja tiedä todellisuudesta mitään.

                                Itse en lähde suosimaan enkä haukkumaan ketään, sanon tähän nyt vain sen että jos joku saa maksimaalisen tehon hakemisen kanssa pakokaasun (eli turbonkin) kuumemmaksi kuin mitä se käy dpf polton kanssa (vakiona) niin aikamoinen seppä on.
                                Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
                                Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
                                Virallinen Xhp jälleenmyyjä

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎